Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2499
Jeg har store problemer med kabel-tvén min, og vil nå finne ut hvor feilen ligger.

I utgangspunktet vil jeg derfor måle signalet i hovedkabelen som kommer inn fra gaten, og deretter måle signalet trinnvis for å se hvor feilen ligger frem til uttaksboksen som henger på veggen i stuen. Den er skøytet et par-tre ganger.

Jeg har et mulitmeter liggende, men har aldri brukt det før. Går det an å måle med det? I tilfelle, hvordan gjør jeg det?

Finnes det noen andre måter å måle signalet på?
den lurer jeg og på. da kommer kabelen fra en gsm antenne 100 meter oppi skauen.
Du må bruke felt defekt meter. Aka felt måler.

Da setter du enden inn i den og den måler.

Da setter du enden fra f.eks. hver enkelt skjøt og tester.

Om det er riktig navn vet jeg ikke. Men det er det som står på det apparatet jeg har foran her
Sist endret av Ruudi; 10. mars 2011 kl. 13:27.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Du må bruke felt defekt meter. Aka felt måler.

Da setter du enden inn i den og den måler.

Da setter du enden fra f.eks. hver enkelt skjøt og tester.

Om det er riktig navn vet jeg ikke. Men det er det som står på det apparatet jeg har foran her
Vis hele sitatet...
Etter et raskt googlesøk, så det ut som at defektmeter er noe jeg kunne trengt.

Går det an å måle signalet med et multimeter i det hele tatt? Det må vel være en eller annen form for motstand eller strøm i signalet?
men hvor lang kabel kan jeg ha på en passiv antenne?
Nei du kan ikke bruke multimeter. For hvis du ser på bilde av den så ser du at du kobler kablen inn i apparatet. Noe du ikke kan gjøre med multimeter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette gjør Canal digital for deg. Ring og klag på svakt signal så sender dem en montør til deg. sist jeg gjorde dette (1år) betalte jeg ikke noe for dette. men fikk tilbud om signalforsterker til 1800kr