Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1237
Jeg har en Onkyo TX-sr308 reciver. Den har 3 HDMI innganger, og 1 HDMI utgang.

Den har også 3 component innganger og 1 component utgang, på de samme kanalene, altså subsidiære.

Er det mulig på en eller annen måte å bruke en komponent inngang til en hdmi utgang? I dette tilfellet en Xbox 360.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du vil bruke hdmi-utgangen på Xboxen, inn på komponent-inngangen på receiveren?

Ja med elektronikk kan dette gjøres, men det har absolutt ingenting for seg da Xboxen allerede kommer med komponentkabel.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt hvis du har en Xbox som ikke er steingammel, hvorfor ikke bare bruke HDMI direkte og sende lyd \ bilde over samme kabel ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eventuelt hvis du har en Xbox som ikke er steingammel, hvorfor ikke bare bruke HDMI direkte og sende lyd \ bilde over samme kabel ?
Vis hele sitatet...
Du kan jo uansett kjøpe en AV kabel med komponentuttak, som er den billigste løsningen hvis han absolutt må bruke komponentinngangen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Du kan jo uansett kjøpe en AV kabel med komponentuttak, som er den billigste løsningen hvis han absolutt må bruke komponentinngangen.
Vis hele sitatet...
Lyden må jo uansett gå en eller annen vei, men da blir det i tillegg en optisk kabel for lyd, men normalt sett har iallefall en av komponentinngangene optisk lyd inn også.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Du vil bruke hdmi-utgangen på Xboxen, inn på komponent-inngangen på receiveren?

Ja med elektronikk kan dette gjøres, men det har absolutt ingenting for seg da Xboxen allerede kommer med komponentkabel.
Vis hele sitatet...
Xboxen har ikke en HDMI utgang, men en gammeldags MS greie. Men på andre siden av kabelen er det component, grønn-blå,rød. Jeg tenkte å kjøre dette gjennom reciveren, og reciveren har HDMI utgang som jeg bruker til projektoren min.

Alternativet er jo å kjøpe 10 meter component-kabel, men jeg vil helst ikke det. Jeg ser at jeg har dårlig ordforåd, la meg tegne:

http://bildr.no/thumb/798445.jpeg
Du vil aldri få bedre kvalitet enn det svakeste punktet.
Er jo ikke det han spør om. Han spør om det er mulig, da denne koplingen er langt mer hensynsmessig med tanke på å slippe opplegg av ekstra kabel. Vet desverre ikke om det går forøvrig, men vil i grunn anta det, da det vanligvis bare skal gå en kabel fra forsterker til TV, slik at TVen ikke skal måtte røres uavhengig av hvilken inngangskilde du bruker på forsterkeren.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Xboxen har ikke en HDMI utgang, men en gammeldags MS greie. Men på andre siden av kabelen er det component, grønn-blå,rød. Jeg tenkte å kjøre dette gjennom reciveren, og reciveren har HDMI utgang som jeg bruker til projektoren min.
Vis hele sitatet...
Hvis du lurer på om du kan kable Xboxen med komponent, også bruke HDMI OUT på receieren til å videreformidle signalet så kan du det, i 99 av 100 tilfeller. Sjekk brukermanualen din for sikkerhets skyld.