Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1979
Foranledning: Jeg hadde stått opp klokken 07.30 da jeg skulle på jobb, jobber skift 12 timer på / 12 timer av, med en turnus på 3 uker på og 3 uker av, så hadde vært totalt rusfri i over 3 uker. Jeg reiste hele dagen for å komme meg hjem, så var ikke hjemme før ca. klokken 23.00, da var det rett på bort på jobben til en kompis av meg (A), der vi var til klokken 07.30 før vi endelig ble ferdig. Deretter dro vi hjem til A får å sove, da vi kom fram ca. 07.40, var jeg ganske sliten, men visste at en annen kompis av meg hadde lagt igjen en pose med Salvia Divinorum 5X ekstrakt hos A som jeg kunne få teste.

Jeg spurte om å få se på varene, å A leiten fram posen. Jeg hadde sykt lyst til å teste dette psycodeliske stoffet, siden jeg har så og si ingen erfaring med psycodeliske stoffer fra før. Det endte med at vi stappet bongen og fyrte opp.

Virkning: Rusen kom kjapt og brutalt etter noen trekk, og jeg så for meg at den kom masse blå bokstaver og tall rett imot meg, som forsvant under føttene mine, nesten som jeg surfet på disse. jeg begynte å le og spurte gjentatte ganger om A så disse, før det gikk opp for meg at han selvfølgelig ikke så det, siden han ikke hadde røyket noe. Plutselig så jeg for meg at jeg var inni en tunnel av noe som minnet meg om pølseskinn, som jeg prøvde å komme meg ut av. Til slutt fikk jeg laget ett hull i veggen i tunnelen og meg meg delvis ut, det vil si at føttene hang igjen inni tunnelen, men hele overkroppen min hang ut gjennom "hullet", da kjente jeg også bare rusen i føttene mine (litt spessielt). Jeg forklarte hele tiden A hva jeg så for meg, å da jeg var nesten kommet meg ut av tunnelen sa jeg: "Jeg må ha mer påfyll nå, kjenner rusen er bare i føttene mine", så greip jeg etter bongen, før jeg skjønte at det var rusen som spillte meg ett puss. Etterpå så jeg helt plutslig for meg at politiet kom inn i stua, og brøyt ut i en inntens latter, deretter gikk rusen gradvis over. Allt dette skjedde på ca 8-10 minutter, og etter max 15 minutter var all rusen borte. Var en spesiell, men utrolig morsom opplevelse som kan anbefales på det sterkeste.

Bivirkning / Ettervirkning: Eneste ettervirkningene jeg la merke til var at jeg var mere opplagt og ikke fullt så trøtt etterpå at rusen var borte, men bestemte likevell for å legge meg siden jeg ikke hadde sovet på over ett døgn. Vanligvis sover jeg ganske tongt, og det skal litt til for at jeg våkner, hvertfall etter å ha vært oppe så lenge. Men da jeg hadde sovnet, regner med det var rundt 08.10 eller noe sånnt, våknet jeg igjen rundt 09.00 tiden og var ganske så opplagt, men bestemte meg for å sove litt mer. Jeg hadde ikke noe "dyp" søvn, men en lettere søvn til klokken va rundt 12.40 og da når jeg våknet var jeg fullt opplagt og fikk ikke sove noe mere før det ble kveld igjen. Virket nesten som at denne rusen hadde en form for oppkvikkende effekt.

En annen ting som jeg la spessielt merke til under rusen, var at man fikk noen skikkelige svettetokter av dette.

Konklusjon: Salvia 5X Ekstrakt kan annbefales på det sterkeste til en nybegynner som har lyst til å prøve noe psycadelisk, med minimalt, eller ingen bivirkninger. Jeg likte spessielt at rusen va så kortvarig, kan ikke se for meg at det er noe digg å være trøtt og sliten på en hallisinuerende tripp

Peace out!
Føltes tiden lengre ut i selve rusen?
Skal også nevnes at jeg hadde musikk på (jean claude - fly away , tror det skrives sånn) så kan hende at et hjalp meg litt med å beholde tidsperspektivet, men synes ikke det virket som 10 minutter. rusen tar seg veldig fort opp, så holder den seg på topp i 3-4 minutter før den begynner å daffe av, sakte men sikkert. etter max 15 min er du helt edru igjen.
Men tror det er veldig vansklig å prøve å ha noe som helst tidperspektiv under en slik trip, allt virket som det gikk veldig fort unna hvertfall =)
Psykedelisk er ordet du er ute etter.
Sitat av penol Vis innlegg
Føltes tiden lengre ut i selve rusen?
Vis hele sitatet...
Det gjorde det definitivt hos meg...føltes ut som en evighet! Ble ekstremt svett også
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Otis Vis innlegg
Men prisen bruker å bli over 200 kroner, + att det er ett jævla dyrt rusmidel! ;o
Vis hele sitatet...
Ikke i forhold til "gaterusmidler" nei, og det jeg har snublet over av priser er ganske lave, med mindre du skal ha HØYE ekstrakter eller opptil flere gram. 1g 20x extract skal visst tilsvare 20-40 doser sånn btw (mener jeg å ha lest).
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Ikke i forhold til "gaterusmidler" nei, og det jeg har snublet over av priser er ganske lave, med mindre du skal ha HØYE ekstrakter eller opptil flere gram. 1g 20x extract skal visst tilsvare 20-40 doser sånn btw (mener jeg å ha lest).
Vis hele sitatet...
Kan man bruke ekstrakten 5x på mange doser da?
Er ikke noe problem å¨bestille over nette, da det er fullt lovlig å bestille inntil tre måmders forbruk. Det som jeg røyket ble stoppet i tollen, å det eneste som skjedde var at vi måtte betale moms på det, som var 200 kr eller noe sånnt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Otis Vis innlegg
Kan man bruke ekstrakten 5x på mange doser da?
Vis hele sitatet...
20 / 4 = 5
40 / 4 = 10

Mellom 5 og 10 doser pr. gram regner jeg med. Står forresten om 5x her:
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml
Normalen ligger vel på ca 20 doser per G hvis du er ute etter ''standard doser''.
Salvia er ett stoff som jeg mener bør brukes med stor respekt og viten. (Tenker på det nederste du skreiv, da du anbefalte til nybegynnere.) Det varer kanskje bare i 5-15 min men det kan bli en ganske heftig rus utav dette, har sett mange eksempler på folk som freaker helt ut... Deriblant en som prøvde å kvele seg selv med en ledning, en som ville ta en pose over hodet. Og en som prøvde å ringe mora si for å fortelle at han var syk og kom til å dø ganske snart...
Mine egne rus-erfaringer med salvia er bare positive da.
Og tror jeg betalte ca 150 kr per g m/ 5x.
Sist endret av Hydroide; 17. oktober 2010 kl. 01:42.
eneste bivirkning jeg fikk, var at jeg føler nå i ettertid at jeg har mindre nærhet til verden, merker det aller sterkest på hvordan jeg oppfatter musikk å omgivelser.. trives ikke med det å på den måten man blir dratt ut var ikke noe helt for meg. tipper jeg må finne meg DMT elr Changa for å få retta opp virkelighets oppfattelsen min :S