Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 736
Jeg er ganske grønn på web-utvikling, men har likevel bestemt meg for å teste ut Joomla! etter å ha sett på en venn drive med dette. Begynner å få det sånn noenlunde til nå, men det er noen småting som gnager litt fortsatt etter utallige tutorials og HOWTO's.

Det er da et problem som jeg ikke helt skjønner hva kommer av og hvordan jeg kan løse det. Og det er nemlig det at hver gang jeg går inn på com_menus modulen og skal legge til ny menu item, så går nettleseren videre til /index2.php og siden blir hvit. Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her...

Og så lurer jeg også på om det store banneret må endres i selve templaten?
Får følgende feilmelding når jeg skal laste opp en component i Joomla:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 100 bytes) in /local/samba/<user>/http/includes/domit/xml_domit_lite_parser.php on line 926

Noen som er kjent med denne og veit hva som må gjøres?

Kan forresten bare glemme den første posten min. Har komt meg videre derfra...
Sist endret av Einherjar; 6. september 2007 kl. 12:10.
Dette vil si at webserveren ikke tillater at script over den størrelsen kan kjøres. Mest sannsynlig skjer det fordi filen du prøver å laste opp er for stor til at scriptet kommer under grensen. Joomla må pakke ut filene i komponenten, og da tar det nok for stor plass.

Hvis du kjører dette på egen webserver kan du fikse det i php.ini vha

Kode

memory_limit = 12M
hvor 12M er maksimalstørrelsen i bytes på scripts, altså 12MegaBytes i dette tilfellet.
Sist endret av Vanter; 6. september 2007 kl. 13:13.