Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 760
Trenger å oppdatere PCen min litt... Brukes stort sett til programmering, lett bilderedigering og spill. Kjører Windows 7, og spiller stort sett rollespill eller strategi, og kjøper sjelden nye spill... En slags topp 5 liste blir: Dragon Age Origins, Neverwinter Nights 2, Oblivion (Skyrim), WoW, Rome: Total War.

Så oppsettet blir slik (* er komponenter jeg allerede har)
MB: Asus Sabertooth P67
CPU: Intel i5 2500K
CPU vifte: Cooler Master Hyper 212 plus
RAM: 2x2GB Corsair XMS3 1600 CL9 (veldig usikker på disse)
*GPU: Asus 8800GT Top
*HDD: 2x80GB WD Caviar i Raid
*PSU: Hiper 580W Type R
*WiFi: CNet CWP-854
*Lyd: Creative Inspire T3130

Jeg er klar over at skjermkortet nærmer seg modent for utskiftning, men det fungerer egentlig helt greit til mitt bruk enn så lenge. Hadde jeg funnet et til så hadde jeg prøvd SLI, men dette var en spesialmodell som er vrien å få tak i. Minne er egentlig der jeg virkelig er på gyngende grunn, spesielt i forhold til frekvens og CL.

På forhånd takk for all hjelp.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ett spm skal du oc'e? eller ser det grei ut dette, men tror du burde gå opp til 8gb ram: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

edit: budskjett?
Sist endret av Frufsa; 5. august 2011 kl. 14:45.
Blir ikke noe heftig overklokking.

Har ikke noe klart definert budsjett, men håper å holde meg på ca 4000.

Får vel se om jeg kjøper 8GB Ram i stedet, kjekt å ha er det jo uansett.
Egentlig ingen vits med mere enn 4 GB RAM for det du skal holde på med.
Det er selvfølgelig ingen u-ting å ha 8 GB RAM, men hvis du absolutt ikke er nødt til å ha det, så er det heller bedre å oppgrader seinere og kanskje kjøpe 2 nye RAM brikker den gangen du faktisk har behov for det.

Og det oppsettet du har der er helt greit.
Men hvis du skal oppgradere noe så er det vel skjermkortet og ikke RAM'en Så spar heller opp til skjermkort istedenfor mere RAM.
Greia er rett og slett at nytt HK krever ny RAM, og skjermkortet mitt fungerer fint til mine behov. Derimot begynner den gamle CPU-en min å slite litt (AMD Athlon 64 X2 4200+), så jeg anser CPU/HK/RAM som en mer kritisk oppgradering enn GPU.
Cookie Monstah ^_^
ser helt greit ut, og gjør heller som du sier, og kjøp nytt HP/CPU/RAM da skjermkortet ditt fortsatt kan dra spillene du spiller med grei fps.
men gå heller for Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597381
Sist endret av lordstian; 8. august 2011 kl. 13:10.
Oki, takker så mye for hjelpen!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av lordstian Vis innlegg
ser helt greit ut, og gjør heller som du sier, og kjøp nytt HP/CPU/RAM da skjermkortet ditt fortsatt kan dra spillene du spiller med grei fps.
men gå heller for Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597381
Vis hele sitatet...
dominator er dyr i forholld til ytelse, vengeance funker minst like bra til en rimligere pris
Cookie Monstah ^_^
Helt sant det even, glemte helt vengeance :/ takk for påminnelsen