Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 10564
Hvordan kan jeg sile spylervæske?
Hvor mange prosent alkohol er det i?
Hvor trygt er det å drikke silet spylervæske?
1. sil det gjennom loff(?)
2. Tror det er på lik linje med sterk øl, men kan være jeg tar feil
3. jeg ville ikke gjort det, kan ikke smake noe digg heller
mann's Avatar
Trådstarter
Kan ikke smake digg nei, men blander det litt
Sil det igjennom 'aktiv karbon/kål'
Har hørt om folk som gjør det, og karbonen fjerner dritten. (skal fungere med rødsprit også)
Bør kansje sile det igjennom flere filtere hvis du skal være så dum å drikke spylervæske
Spylervæske? Høres ikke godt ut...
omg...det er jo et faktum at det er alkisser som siler spylervæske og rødsprit, og du er vell ikke en alkiss vell?

omg
folk bør slutte å være så gjerrige.. skal man drikke, skal man drikke med stil.. ikke med noe spylevæske..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Mener glattcella hadde en test på det en gang.
Sile gjennom dorull funker visst fint.
▼ ... flere år senere ... ▼
er det ikke sånn at man kan koke spylevæske?? eller noe?
Om du koker det forsvinner vell alkoholen i samme slengen
sikkert meninga å destilere den da
Jeg var ikke klar over at folk drakk spylevæske en gang!
Tror alkohol prosenten varierer utifra hvor mye isopropanol som det er i spyleveska. Men hvorfor i all verden drikke det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Isopropanol er propanol. Du blir neppe full av det.
du kan sile det det gjennom loff, men jeg ville ikke satset på å drikke det fordi: spyleveske inneholder brekkmidler så alt vill nok komme opp igjen. og som madbertha sier: ikke vær så gjerrig!
Bland det med mel før du siler det gjennom en loff. Bruk kull etterpå.

Smaker helt fortreffelig, og man får verdens beste rus. Anbefales på det varmeste, jeg har ikke drukket annet de siste 5 årene; en slurk og man er hekta. Man glir inn i en slags tilstand av lykke og tilfredshet som overgår alt annet man har vert borti før. Alle sorger og bekymringer forsvinner, og man kommer i kontakt med sinne innerste tanker og følelser. SKÅL!
å drikke spyleveske eller rødsprit er skikkelig lavmål
Spylervæske er tillsatt brekkmiddel. Et ganske kraftig et. Jeg kan garantere at du kommer til å spy som en gris i dagevis framover.
Om du mot alle odds skulle klare og fjerne dette (som forøvrig skal være en mekanisk blanding og nesten umulig og fjerne) er det fortsatt såpass mange bistoffer i dette at du vil bli dritsyk.
Som ambulanse sjåfør har vi rykket ut til en del ungdommer som har prøvd dette.
Metodene har vært mange og en del har vært ganske oppfinsomme. Men iogmed at vi blir tilkalt vil jeg ikke kalle det trygt for 5 øre.
Får du ideg for mye av dette er det faktisk ikke noe vi i ambulansen kan gjøre. Og tro meg det er ikke silkehansker når du skal pumpes og drikke kull.
I noen spylervæsker er det også METANOL så om du vil risikere dette så er det helt opp til deg.
Fra et medisinsk standpunkt vil jeg fraråde det på det sterkeste. Bruk det på bilen din du....
Vil det ikke være mulig å destillere spylervæske og sile med aktivt kull å få ganske ren og bra sprit/etanol?
Noen som vet?
Sist endret av Taerc; 5. april 2006 kl. 21:23.
Sitat av Atle
Vil det ikke være mulig å destillere spylervæske og sile med aktivt kull å få ganske ren og bra sprit/etanol?
Noen som vet?
Vis hele sitatet...

nei, fordi denatueringsmiddelet (brekkmiddelet) fordamper ved ca samme temperatur som alkohol, så det blir vanskeligt..
Sitat av madbertha
folk bør slutte å være så gjerrige.. skal man drikke, skal man drikke med stil.. ikke med noe spylevæske..
Vis hele sitatet...

Ja, drikk med stil, slik som Afen!

(Måtte bare si det)
Nei herregud, spylevæske er ikke til for å drikkes.. La det være!
Slashdot: Eneste forskjellen på propanol og isopropanol er vell molekylstrukturen. Så det skal vel gå an å drikke seg full på dette vil jeg tro.
mann's Avatar
Trådstarter
ikke dra opp så gamle tråder, det er flaut
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tullen
Slashdot: Eneste forskjellen på propanol og isopropanol er vell molekylstrukturen. Så det skal vel gå an å drikke seg full på dette vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Men propanol og etanol er vel ikkje det samme? Etanol er C2H5OH og propanol er vel C3H7OH ?
Hugs, ett karbon-atom er forskjellen på metanol og etanol også...
Altså du har et fint valg. Betal 398 kr for en flaske med skikkelig alkohol på vinmonopolet eller drikke spylervæske til 10 kr kanna og risikere livet ditt.
Ikke smaker spylevæske noe godt heller uansett hva faen du blander det med.
Selv om du siler det gjennom kullfilter vil det ikke hjelpe brekkmiddelet vil fortsatt være der. Du vil ikke få ned nok til å bli full fordi du vil konstant spy det opp igjen sammen med resten av mageinnholdet ditt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frekkmann
ikke dra opp så gamle tråder, det er flaut
Vis hele sitatet...
Flaut å høre om eller...?Slår meg at du var den som starta tråden for lenge sidan...
Herregud... Lag en plastbrenner og destiler sprit selv. Det er ikke så vanskelig vel.. koster 10-20 kr for liter'n da..
Drikke rein spyleveske gjør at du blir blind!
hvis jeg ikke tar feil så er det noen kjemiske stoffer i spylevæsker så gjør at du lett tørker ut, noe som ikke vil være så kjekt å få i seg! gå på polet!

4 grunner til å handle på polet
1. lettere
2. sikrere
3. gjør det med stil
4. ikke kjekt å være død
Sitat av kenneth199
hvis jeg ikke tar feil så er det noen kjemiske stoffer i spylevæsker så gjør at du lett tørker ut
Vis hele sitatet...
Kanskje du tenker på alkohol?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare sånn til opplysning, spylervæske inneholder: denaturert etanol og 2-propanol + litt sitrondritt for duftens skyld... tror ikke 2-propanol er så sunt å drikke liksom.. Etanol er jo vanlig alkohol så hvis noen greier å sile ut 2-propanolen og sitrondufta så du sitter med kun etanol blir jeg mektig imponert
dette har jeg en følelse av at ble gjort tidligere.. men.. som med rødsprit er det brekningsmidlene du ikke blir kvitt... lagselv eller kjøp drikke-sprit..

du har råd til en pc å trykke på, så da har du sikkert råd til å spare kroppen din for mye og kjøpe ei spritflaske til 200kr påpolet