Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2028
Noen som har erfaringer med lucid dreaming masker? Hvor får jeg kjøpt en bra en?
Maske? aldrig hørt om engang. Har drevet litt med LD før, men lite i det siste. kanjse prøve litt igjenn
oj,har lest litt om denne masken nå og synes den virker utrolig fasinerende.
synd den kåster så mye
hadde vert fett om noen hadde erfaringer ass!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om du har en loddebolt er det null problem å lage en slik maske selv.

det er trossalt bare en blinkende diode i en vanlig "sovemaske".
Izidorx's Avatar
Trådstarter
Ja, har loddebolt, men hvordan stiller jeg den inn til å lyse etter noen timer f.eks.?
har ikke lest igjennom, men ulig denne kan være til hjelp: http://www.instructables.com/id/The-...Dream-Machine/
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Ja, har loddebolt, men hvordan stiller jeg den inn til å lyse etter noen timer f.eks.?
Vis hele sitatet...
det menes ikke at du skal bruke loddebolten som blinkende lys. du trenger noen LED's, diverse elektroniske komponenter og en sovemaske for å lage slik selv. spar deg heller trøbbelet å kjøp ferdig istedet.

evnt lær deg å gjøre det uten elektronikk, så kan du faktisk LD'e når du overnatter hos andre og når dama er på besøk, uten å måtte dra på deg en rar maske som ser teit ut. hehe
Sist endret av LetMeBleedPLZ; 31. mars 2009 kl. 17:01.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av LetMeBleedPLZ Vis innlegg
spar deg heller trøbbelet å kjøp ferdig istedet.
Vis hele sitatet...
problemet er at de "patenterte" maskene jeg har sett koster oppmot 300dollar pr. stk., derfor jeg foreslo å bygge selv
jeg er veldig noob å beklager for det kommende spørsmålet:

drive med Lucid dreaming. hvordan går det? er ikke det bare noen ganger at du drømmer på den måten, er vel ikke noe "å drive" med det?
Man kan øve seg opp til å ha bevisste drømmer hver eneste natt , dersom man går inn for det selv. Det er noe man kan bli flink til, med øving. Med bl.a mentale teknikker og -som nevnt i tråden- teknologiske hjelpemiddler.

Selv har jeg aldri vært borte i LD-masker, og lurer litt på hva som gjør at blinkende lys vil gjør deg bevisst i en drøm? Merker du blinkingen mens du drømmer da?
Å søke er en fin ting
Sitat av Chikara Vis innlegg
Man kan øve seg opp til å ha bevisste drømmer hver eneste natt , dersom man går inn for det selv. Det er noe man kan bli flink til, med øving. Med bl.a mentale teknikker og -som nevnt i tråden- teknologiske hjelpemiddler.

Selv har jeg aldri vært borte i LD-masker, og lurer litt på hva som gjør at blinkende lys vil gjør deg bevisst i en drøm? Merker du blinkingen mens du drømmer da?
Vis hele sitatet...
jøss visste ikke at det kunne øves inn, trodde det bare var noen man kunne fp en sjelden gang.

Sitat av junkpal Vis innlegg
Å søke er en fin ting
Vis hele sitatet...
det er sikkert å visst
Sist endret av åjavelja; 31. mars 2009 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter 1-2 uker med øvning har jeg klart å få til Lucid dream hver natt mer eller mindre, Den beste teknikken er å skrive ned det du drømmer i stikkord, og lese disse stikkordene kanskje 20 ganger fordelt på den tiden før du legger deg. I tilleg til å spørre deg selv om du drømmer i løpet av dagen Finnes masse guider på internett, og selvfølgelig kan den maska hjelpe deg, men er vel bedre å kunne det uten en
hmh ku7nne vært morro å prøvd
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hørte om "lucid dreaming" for første gang av en venn av meg for bare litt siden. Han lurte på om jeg hadde lest om det og jeg forsto straks at dette var noe litt spesielt og åpenbart noe folk snakket mye om rundt på internett.

Han forklarte det som at du noen gang i drømmene dine kunne bli bevisst på at du selv drømte og da gjøre akkurat hva du ville. Jeg ble svært overrasket fordi dette trodde jeg da virkelig ikke var noe å snakke om, jeg hadde selv opplevd dette flere ganger (5-10 ganger som jeg kan huske) og var overbevist om at det hadde alle andre også. Men etter å nå ha lest litt så skjønner jeg at folk åpenbart har utviklet teknikker, og til og med masker for å oppnå "lucid dreaming".

Dette var egentlig ganske off-topic, men jeg følte på en annen side at det kunne være litt nyttig informasjon om lucid dreaming, samtidig som det ikke var en ny tråd verdt.
Budskapet mitt er:
€ Wow, trodde dette var noe som skjedde alle nokså ofte jeg.
€ Er det noen andre der ute som har hatt lucid dreams uten å gjøre noe som helst?
Jeg får det til uten maske. Det er noe man bare må øve mye på, og du kommer til å våkne av det veldig mange ganger før du får teken på det. Bare prøv å tenke i drømmen, spør deg selv om du drømmer eller er våken. om du har en drøm der du løper fra noe, prøv å konsentrere deg at du løper fra eventuelt dama de. klarer du det så får du det til, for da har du forandret på det som var drømmen fra starten av.
Det er utrolig gøy når du får det til, men det kommer til å bli en skikkelig nedtur om du våkner, eller du våkner av vekkeklokka på morgenen. Det blir som å bli dratt ut av en fest, der du var høydepungtet Du hadde det perfekt, så tok det plutselig slutt. Nedtur.
Men en sånn maske hadde vært morsom å prøve er det noe sted i norge der man kan få kjøpt en?
kan cannabis røyking "fremprovosere"(veit ikke hva jeg skal kalle det) ld? for jeg har hatt det flere ganger trur jeg. oxo våkner jeg når jeg akkurat har rana banken eller akkurat når jeg har lagt planen for å rane banken eller cannabisplantasjen=P
▼ ... over en uke senere ... ▼
For meg er det omvendt, røyking bare fortrenger alt med drømming og gjøre.

MEN når jeg ikke har røyket en stund kommer det noen sinnsykt klare drømmer med en gang de starter å komme igjen.

Lucid drømming er bare herlig, utrolig morro når man opplever drømmer som føles mer virkelig enn den "fysiske" verden for første gang.

God natt