Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2059
Jeg lurer på hvordan man kan finne en person når man har svært få opplysninger? La oss si rent "hypotetisk" at jeg skal finne en person jeg kun har fornavnet på, byen personen bor i, musikksmak, alder og røykevaner. Er det noen der ute med gode råd?

Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, 98% av alle mellom 14-18 har jo blinkkonto, og den infoen du har der burde vel kunne brukes akkurat her.
Vel, ville vel begynt med hvordan du vet om denne personen, med mindre du er ute etter damen på forsiden av Vi Menn eller noe lignende Får du tak i etternavnet kan du for eksempel gå på skattelistene. I tillegg har du jo facebook, dette uhyggelige stedet for alle som vil forlenge e-penisen sin
Sist endret av Vanter; 24. august 2007 kl. 12:05.
Skulle også til å nevne facebook. Men jeg ville nok først tatt en tur inn på gulesider. Der kan man jo søke på navn + by. Du får sikkert mange treff, men vil tro du får flere treff med samme kriteriene på facebook.
Men nå har du i alle fall etternavnet som tilhører fornavnet. Da kan du korte ned antall treff på facebook. Prøv med alle navn du får opp på gulesider. Blir sikkert en del leting, men meg fortstått, så fortjener denne personen det?
hvis personen du snakker om bor et lite sted, så kan du jo søke på www.telefonkatalogen.no etter navn og plass og ringe til alle som feks heter "lisa". Etterhvert må du finne riktig person
dette er jo såklart et større problem om ho/han bor i Oslo, Bergen, osv
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hva med og bruke litt sosial engineering? Ringe litt rundt til skatteetaten og slikt og gi det ut for og være verge eller noe annet slikt. Høre om du får fisket ut etternavnet. Dette krever litt av deg da. At du har litt info og ikke blir tvilende i telefonen.
Sånn de store gutta haXXer
Ville sats på Blink,nettby og msn etc.
Sahmedy's Avatar
Trådstarter
70 6
Okei! Takker for gode råd. Burde kanskje legge til at denne personen bor it Utrecht i Nederland.

Edit: Raze: "Blir sikkert en del leting, men meg fortstått, så fortjener denne personen det? "
Ja, bulls-eye!
Sist endret av Sahmedy; 24. august 2007 kl. 17:03.
Du har jo sånne programmer på tv2 (elns) som heter sporløst forsvunnet. der et tv team jakter på en savnet bror eller foreldre som man ikke har sett på veldig mange år

At den personen bor i Nederland, gjør saken veldig mye vanskeligere. Du kan jo se om du finner noen telefonkataloger i Nederland på nettet.
Sahmedy's Avatar
Trådstarter
70 6
Tror ikke jeg kommer på TV med denne saken, hehe.
Har nå lagt ut en profil på en nederlandsk "nettby": Hyves. Ikke mye hell der.
Telefonkatalog neste. Trenger fortsatt råd
hvis du vet fornavn og etternavn så er gulesider.no tingen :P
Sahmedy's Avatar
Trådstarter
70 6
Som nevnt i emnet så eier jeg kun fornavn på personen og gulesider.no er begrenset til Norge. Jeg leter i Nederland.
Du kan jo prøve å få noen i Nederland til å hjelpe deg da :] online buds elns
Tore på Sporet. Nuff said.