Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  222 15993
Fikk vite i dag at jeg kom inn på 5-årig master Matte og Fysikk på NTNU i Trondheim, så da får vi se hva jeg tar mastergrad i etterhvert
må bare spørre alle de som har lyst til å bli Advokat, Lege o.l:

har dere en sterk interesse for selve yrket, eller er det den gode lønna som er den viktigste faktoren?

har møtt på endel(alt for mange) folk som skal/skulle bli slikt, men egentlig bare ville det for lønna si skyld.
Hvis man skal bli rik så går man jo for 'proff megler', var jo akkurat en fin artikkel om hvor mye enkelte eiendoms meglere tjente!

Selv skal jeg begynne som lærling (telekommunikasjons montør) hos eltelnetworks
Sitat av error
Hvis man skal bli rik så går man jo for 'proff megler', var jo akkurat en fin artikkel om hvor mye enkelte eiendoms meglere tjente!

Selv skal jeg begynne som lærling (telekommunikasjons montør) hos eltelnetworks
Vis hele sitatet...
Og viss man er jente, så bare gifter man seg med en gammel rik gris, og "glemmer" å sette på ham oksygenmaska en dag.

For det har jeg sett at de gjør i Hollywood!!!
Sitat av Tracker54
må bare spørre alle de som har lyst til å bli Advokat, Lege o.l:

har dere en sterk interesse for selve yrket, eller er det den gode lønna som er den viktigste faktoren?

har møtt på endel(alt for mange) folk som skal/skulle bli slikt, men egentlig bare ville det for lønna si skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg studerer medisin fordi jeg intresserer meg for det. Lønna er bare et ekstra gode
Sitat av error
Hvis man skal bli rik så går man jo for 'proff megler', var jo akkurat en fin artikkel om hvor mye enkelte eiendoms meglere tjente!

Selv skal jeg begynne som lærling (telekommunikasjons montør) hos eltelnetworks
Vis hele sitatet...
Vet om mange jenter som sier følgende: "den rike mannen jeg skulle gifte meg finnes jo ikke"

Har en kompis som gikk elektro sammen med meg, men fant ut i begynnelsen av 2. året at han skulle bli megler, mistenker at han har lest alt for mange artikler på N24 (som han henger innpå) om meglere nede i 20-årene som har blitt millionærer på å selge boliger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg rakk å bli både datatekniker, vekter og journalist før de fant ut at jeg var for gal til å jobbe (seriøst bipolar m/psykoser thrown in for good measure), så nå for tiden er jeg trygdet og sitter mest på Nett.
Ulempen med en karriere innen trygd er at man må passe på å jobbe såpass mange år først at man ikke ender opp som minstepensjonist.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av Remien
Vet om mange jenter som sier følgende: "den rike mannen jeg skulle gifte meg finnes jo ikke"

Har en kompis som gikk elektro sammen med meg, men fant ut i begynnelsen av 2. året at han skulle bli megler, mistenker at han har lest alt for mange artikler på N24 (som han henger innpå) om meglere nede i 20-årene som har blitt millionærer på å selge boliger
Vis hele sitatet...
Har selv en jobb innen eiendomsmegling, og må nok understreke at det er langt mellom eiendomsmeglere som tjener millioner. Nå er det vannvittige priskriger på meglermarkedet, og det antas at rundt 350k i året er "vanlig" lønn for en eiendomsmegler. Turbogutta som Poppe og andre med eierinteresser tjener naturligvis flesk, men slike unntak har man i alle bransjer. Røkke ble jo i utgangspunktet rik som fisker han også.
Har jobba som IT-lærling, selger på telehuset, freelancejournalist, promotør i et reklamebyrå, industrirørlegger, radiovert (jeg og 2 kompiser hadde et eget program) og nå jobber jeg som IT-Konsulent hos Ementor i trondheim.
Jeg veit ikke helt hva jeg skal bli enda, men det bør være noe innen realfag, da jeg planlegger å studere enten nanoteknologi eller fysikk ved NTNU
▼ ... over en uke senere ... ▼
Flyveleder. Kommer jeg ikke gjennom nåløyet blir jeg pent nødt til å finne opp noe som alle vil ha og har råd til.
Truckfører på lager, men jeg studerer Russisk, Økonomi og Kjemi, og håper på en jobb innen statoil...
Elektriker lærling
ska bli tømrer eller murer .. ett år igjen på skolen
Lurer på å bli bilmekaniker, å kansje starte mitt eget versted en dag. Men vet ikke helt om det er noen fremtid innenfor det faget.
Jeg tror jeg skal bli fotograf med årene siden jeg har interessen og "delvis utdannelsen" til det. Kanskje gå på fotoskole i utlandet; new york eller barcelona... alt etter som.

Men i første omgang blir det å jobbe i en helt ny oppstartet bar som tanta og onkelen til bestekompisen min har startet. Etter første dag jeg skulle jobbe som ryddegutt ble fikk jeg 100% stilling i baren så nå er jeg sikret en liten fremtid iallefall
Akkurat nå jobber jeg som resepsjonist på et treningstudio, men håper på å bli advokat, eller ihvertfall en studie innen juss.

Studerer samfunnsøknomi, rettslære og næringslivsøkonomi vg 2.
Jeg kom inn på sivilingeniørstudiet i Marin Teknikk på NTNU, men må utsette dette i 2 år pga. militærtjeneste. Satser på å utdanne meg til skipsarkitekt eller noe lignende innen skipskonstruksjon/design.
Studerer 3. år informatikk med spez. i drift av datasystemer på hist. Skal bli evig student og leve av lånekassen.
Tror jeg skal studere matte på ntnu når jeg blir ferdig på skolen. Men det blir man jo ikke no spesielt yrke av, så jeg blir vel boms jeg og til slutt...
Brødrene mine er Advokat og petroleumsengineer, jeg vurderer og bli noe innen militæret :P
Et år i militæret, så sosiologi, sosialantropologi e.l. i Bergen. Så jobbe med noe sånn, ta master eller et år pedagogikk å bli allmennlærer.
Skal begynne på vg2 elenergi... so skal bli vanlig elektriker;P
Har altid hatt interesse for elektronikk:-P
I år skal jeg gå vg2 på nytt. Gikk Skipsteknisk drift i Tromsø, men i år skal jeg gå brønnteknikk i Harstad, og komme meg på rigg. Tjene store dineros.
Går for tiden 2. året som telekommunikasjonsmontør lærling i Relacom.
Planen videre etter læretiden er å ta bachelor eller master innenfor IT eller elektronikk.
ska bli boms..
begynner 3.året allmenn.. befal i forsvaret, hvis ikke det går blir det afghanistan/sudan og evt phs seinere.. ernæringsfysiolog har også streifa tankene en del ganger..
Jeg skal iallefall ikke ha en kjedelig 7-16 jobb hvor jeg må møte til samme tid, samme sted og de samme folkene hver dag. Spesialstyrke hvor jeg jobber når det trengs, eller livvakt hvor jeg kan spankulere rundt med pistol på jobben. Livvakt for USA´s president og grafisk designer på fritiden hadde nok vært det ultimate. Starter mitt andre år på Medier og kommunikasjon om en uke.
Jobba i fotobutikk i 1.år og har Elektro som grunnkurs. Heldt og på med eif helikopterfoto samarbeid som ser ut til å gå ganske bra=) Skal starta på multimediedesign no til hausten. Satsar på å verta rik ein dag:P
Sitat av Franklin
Flyveleder. Kommer jeg ikke gjennom nåløyet blir jeg pent nødt til å finne opp noe som alle vil ha og har råd til.
Vis hele sitatet...
HeHe, og for å bli rik på det så må du allerede være rik nok til å ta patent i Norge, og alle andre land, for å unngå at noen stikker av med den geniale ideen din, og blir rik på den istede for deg.
Sitat av margido
I år skal jeg gå vg2 på nytt. Gikk Skipsteknisk drift i Tromsø, men i år skal jeg gå brønnteknikk i Harstad, og komme meg på rigg. Tjene store dineros.
Vis hele sitatet...
Jeg skal gå på brønnteknikk i Stavanger. Skal vi dele lugar?
Jeg skal begynne som lærling som prosessoperatør om noen uker. Fortsetter med det, ellers så studerer jeg videre til ingeniør
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg går maritime fag>matros :] satser på at jeg består alle helsekravene, så er jeg vel good to go
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg studerer IKT Servicefag, og vet ikke hva jeg skal bli
Sist endret av Kekurikekaka; 24. august 2007 kl. 06:44.
Eg tar bachelor i fysikk, men vurderer framleis å hoppa over til bachelor i matte. Aner ikkje kva eg ender opp med å bli, men hvertfall ikkje lærar!!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg har gått Kjemi- og prosessfag(antakeligvis på samme sted som b1rken), og så var jeg ett år i lære, men det gikk til helvete, for tinnitusen min fucke hodet mitt når jeg gikk helkontinuerlig 6-skift ordning i tillegg til at jeg ikke tålte alle stoffene de hadde der.. Så jeg måtte slutte før endt læretid.. Så dangla jeg ei stund som brannvakt, truckfører og diverse annet, før jeg tok allmennfaglig påbygg(det minst interessante jeg har av skolegang).

Og nå sitter jeg på ett lager i Bærum og selger betong
Gudene veit hva jeg skal gjøre etter detta, for denna plassen har jeg ikke tenkt å oppholde meg så alt for lenge på
Startet første året med Service å Samferdsel denne uken. Den "langsiktige" planen er vel egen bedrift, men det er vel en lang vei igjen enda
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det er komisk å se en snart fire og et halvt år gammel tråd bli dradd opp igjen. Spesielt morsomt er det å se dette innlegget:

Sitat av gEM
En eller annen jobb innen multimedia... mest interesse for webdesign og løsninger for web generelt.
Vis hele sitatet...
I dag jobber jeg og gEM i samme multimediabyrå der begge er partnere. Halvveis takket være nFF. Jeg jobber som prosjektleder og systemutvikler.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hum.. Har egentlig ikke peiling på hva jeg skal bli. Har utdannelse innenfor elektro og IKT. Men fikk meg fast stilling i Telenor mobil. Og trives godt med jobben, så her blir jeg til noen kaster meg ut. Prøver meg frem i litt forskjellige avdelinger, da jeg elsker utfordringene som jobben gir.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Jo-han
Jeg skal iallefall ikke ha en kjedelig 7-16 jobb hvor jeg må møte til samme tid, samme sted og de samme folkene hver dag. Spesialstyrke hvor jeg jobber når det trengs, eller livvakt hvor jeg kan spankulere rundt med pistol på jobben. Livvakt for USA´s president og grafisk designer på fritiden hadde nok vært det ultimate. Starter mitt andre år på Medier og kommunikasjon om en uke.
Vis hele sitatet...
Skal love deg at hvis du er livvakt for USAs president, er det rutiner, rutiner, rutiner.
er lærling i IKT-driftsfag.
men etter det har jeg ikke store planer om hverken jobb eller skule
Jeg er IT Tekniker på en VGS
Serietegner på heltid.

Skal jeg bli.

(er serietegner på deltid, nå.)
Studerte informatikk til i vår, da var jeg ferdig med bachelorgrad. Så fikk jeg fast stilling i et lite konsulentfirma som sysadm som eies av onkelen til en kompis, og jobber nå med mye det samme som jeg hadde som hobby når jeg studerte Lite firma = Mye frihet, hvertfall for min del. Jobber også som konsulent innen programmering av ymse slag i firmaet.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jobber som IKT-Driftsansvarlig.

Fullført 2 år som lærling og IKT-Driftsfag. Vet ikke om jeg skal gå noe videre i utdanning senere, men mulig det.

Først nå i januar må jeg inn i militæret å finne meg ny jobb når jeg kommer tilbake. Militæret ødlagte sjangsen for fast stilling :/
Jeg har satt meg et mål om å ikke la noe være uprøvd. Nå studerer jeg Fotojournalistikk ved HiO, og er gira på å jobbe som pressefotograf i et av de store nyhetsbyråene. Men jeg vil også bli reiseleder et år etter utdanningen, og har store ideer for egne bedrifter også. Å kjede seg er ikke aktuelt.
Jeg går for tiden VG2 Automasjon og har ønsker å jobbe på fabrikk eller offshore.
Eg går på forkurs ingeniør, og etter det vert det vel å studera til Automasjonsingeniør.
Kombinerer læretiden min innenfor IKT-driftfsfag med verneplikt.
Lyst å ta en høyere utdannelse, kanskje programmering/utvikling eller nettverksspesifikt.

Blir vel befalsskole, så kriggskole; 3årig bachelor med lederutdannelse.. hvis jeg greier det
Går VG2 MEdier og Kommunikasjon nå. Egentlig, så angrer jeg litt på at jeg ikke gikk Restaurant og Matfag, men det får gå greit :P

Nå framover, så tenker jeg på enten Radiojournalist, Lydteknikker, fotograf eller no sånt. Er egentlig veldig usikker på hva jeg vil....