Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1213
Hei,

Hadde et uhell med min iPhone 4 for en stund tilbake, noe som resulterte i en knust skjerm. Så på dette som en fin anledning til å prøve å bytte selv med en skjerm fra eBay. Selve skjermen fungerer greit, den er like responsiv som den gamle, og jeg merker ikke noen begrensninger. Fikk dog noen andre problemer jeg håper noen med litt mer peiling kanskje kan hjelpe til med:

Det første problemet er WiFi. Signalstyrken er helt på tryne, og vil ikke plukke opp nettverk som er bare 10 meter unna engang.

Det andre problemet er tilkobling til PC via USB. Når jeg kobler iPhonen til PC-en med medfølgende USB-kabel, dukker den ikke opp noe sted. Telefonen begynner å lade som vanlig, men gir absolutt ingen livstegn hverken i enhetsbehandling, iTunes eller noe annet. Har prøvd flere forskjellige kabler og PC-er / Mac-er.

Håper noen sitter inne med litt mer peiling enn meg angående dette.

Har iPhonen evt. noen verdi? Kanskje for de som driver med dette?
1. Sjekk antennepluggen i bunnen av telefonen at denne er skikkelig festet.
2. Sjek så alle andre kontakter inne i telefonen at disse er skikkelig festet.
3. profit?
Har gått over alle antenne-"tingene". Det var verre før jeg gikk over de på nytt, men ser ikke ut til å bli noe bedre samma hva jeg prøver nå.

Har også gjort meg sikker på at "bunnen" og alle kontaktene som hører til den sitter ordentlig i. Synes det er rart den lader som normalt men nekter å dukke opp på PC-en, ikke engang som ukjent enhet.
Fjern drivere og itunes fra pcen din, og installer de på nytt.. jeg går ut i fra at du er på windows.
Som sagt har jeg forsøkt på flere PC-er og Mac-er, uten så mye som et livstegn annet enn at telefonen lader. Har også forsøkt med andre personer sine kabler. :/
merkverdig case. Det virker fortsatt som noe ikke er koblet rigtig til inne i telefonen din.. Kunne du koblet av alle kabler, og koble de opp igjen? Bare for å eliminere feilene. Mrk: ALLE KOBLINGER.
Kan forsøke dette når jeg er hjemme fra jobb. Vet ikke selv hvilke koblinger som faktisk kan ha noe med det gjeldende problemet å gjøre, og har bare dobbelt- og trippeltsjekket den brede koblingen fra "bunn"delen.
De koblingene i bunnen av telefonen på HK er de som mest sansynlig kan være feilen, ettersom de har med dataporten og wifi å gjøre.
Prøv fortsatt å koble fra alt og koble det opp igjen.
Hadde samme wifi-problem på min 3gs. Da hadde wifi-antennen løsnet fra HK.
alexanderev, takk!
Det kan og være at antennen ikke har koblint til chassiset på bunnen av telefonen.
over koblingen av antennen skal det sitte en liten duppeditt som kobler opp i bakdekselet på telefonen. sjekk om den er vekk også. Den sitter på samme skru som batteikoblingen er på.
Se vedlagt bilde.