Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 957
Heisann alle freaks!
Jeg har fått i oppgave å installere Windows Server 2003 på en server for en bedrift, men de har ikke cd'en. Trodde det var mulig å laste ned iso fra microsoft sine sider, men alt jeg finner til 2003 er service pack 2.

Har lite lyst å laste ned fra TPB eller noe, med tanke på virus eller keyloggere og sånt drit.

Hva gjør jeg?
Sist endret av fulloggal; 3. mai 2010 kl. 21:16.
ber bedriften kjøpe windows server 2003, sorry mac
De har lisens på den da, bare at de ikke finner cd'en...
da forklarer dus situasjonen, og forteller at hvis de vil ha en lovlig verson må de kjøpe en ny.
mail til microsoft?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da får de åpne seg en konto på MSDN eller kontakte Microsoft for resupply.

Ville aldri stolt på piratsoftware + legit nøkkel.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
mail til microsoft?
Vis hele sitatet...
Finner ingen mail jeg kan sende til. Får bare opp sånn "betal meg alt du eier" for å få support. 2500 for å få svar på et spørsmål?

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da får de åpne seg en konto på MSDN eller kontakte Microsoft for resupply.

Ville aldri stolt på piratsoftware + legit nøkkel.
Vis hele sitatet...
Stoler ikke på piratversjoner jeg heller

Kan ikke jeg lage en konto på MSDN da? Får jeg tilgang til DL da?

Hvordan kan jeg kontakte Microsoft? *flau*
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. For å få tilgang til MSDN må de ha en MSDN-subscription, hvis ikke får du ikke.
2. Kontakte microsoft ? www.microsoft.no kontakt oss ?
Hva er det de har key til? Enterprise? Eller standard?
Sist endret av pinkrabbitz; 3. mai 2010 kl. 21:52.
Windows SBS Std 2003 R2 1-2CPU 5CAL
OEM Software
Sist endret av fulloggal; 3. mai 2010 kl. 22:00.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Windows SBS Std 2003 R2 1-2CPU 5CAL
OEM Software
Vis hele sitatet...
Du kan dessverre så vidt jeg vet ikke laste ned OEM software fra MSDN (Microsoft)

Du trenger Windows 2003 R2 Small Business Server CD'en som ble bestilt/levert med hardwaren, dersom du ikke har cd'en, så leter du i bedriften du gjør jobben for, eller kontakter innkjøps/IT-ansvarlig og ber han spore opp cd'en, eller tilsvarende CD. (du trenger 2stk CD'er dersom det ikke er DVD versjonen som ble levert.)
Sitat av LetMeBleedPLZ Vis innlegg
Du kan dessverre så vidt jeg vet ikke laste ned OEM software fra MSDN (Microsoft)

Du trenger Windows 2003 R2 Small Business Server CD'en som ble bestilt/levert med hardwaren, dersom du ikke har cd'en, så leter du i bedriften du gjør jobben for, eller kontakter innkjøps/IT-ansvarlig og ber han spore opp cd'en, eller tilsvarende CD. (du trenger 2stk CD'er dersom det ikke er DVD versjonen som ble levert.)
Vis hele sitatet...
Bedriften jeg gjør det for har nettop startet et eget firma og flyttet seg vekk fra den bedriften som opprinnelig hadde serveren, og alle tingene til det firmaet er det ikke så mange som har oversikt over hvor er.

De har ikke en egen IT-avdeling, derfor går de til meg hehe
Et alternativ er jo å installere en Linux server. Kommer selvfølgelig an på hva den skal brukes til, og om du har kompetansen til å sette opp dette på Linux, men det er i hvert fall gratis, og en mulig løsning på dette problemet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Finner ingen mail jeg kan sende til. Får bare opp sånn "betal meg alt du eier" for å få support. 2500 for å få svar på et spørsmål?
Hvordan kan jeg kontakte Microsoft? *flau*
Vis hele sitatet...
send en mail til