Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 604
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitter litt i kluret her, jeg trenger en transocoder som heter MEncoder til og streame filer til PS3'en min.

Problemet er at jeg hverken kan oppdatere ubuntu eller innstalere MEncoder på grunn av så gammel distro, har prøvd gamle repos. filer men funka ikke.

Jeg har mounta en ISO fil med den nyeste ubuntu'en, men får ikke opp update-manager og update-manager mangler ifra serveren.

Hjelp! Flott om noen har litt peiling.
Har du prøvd å bruke http://old-releases.ubuntu.com som repository? Det er et av de få stedene hvor det ligger arkivert pakker fra utdaterte distibusjoner av Ubuntu. Jeg brukte dette da jeg måtte oppgradere en gammel versjon av ubuntu, og fikk det da oppdatert slik at jeg kunne oppgradere videre.

7.10 er vel Gutsy, så når du har oppgradert den, så kan du oppgradere til neste distro og så videre. Evt mye raskere, reinstallere :S Antar du ikke kan gjøre det siden du ikke har gjort det til nå. Evt kan du bygge MEncoder fra source, men da må du muligens gjøre det samme med biblioteker. Da slipper du å oppgradere, men må omgå pakkesystemet.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Trådstarter
Har prøvd old-releases ja, jeg har også prøvd og bygge MEncoder fra source noe som ikke gikk.

Jeg føler jeg er litt screwed her.
Så hva er feilmeldingene du får når du prøver å oppgradere?