Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4087
Hei, lå i går og hørte på country juss box eller nå kom det to sanger jeg likte veldig godt:
Chicken Fried by Zac Brown Band
Never Easy by Kurt Nilsen

Dette var to sanger som traff meg i hode siden jeg klarte og huske navnene på sangene da jeg kom hjem fra en rettsak idag.
Jeg som mange andre er veldig sær når det kommer til musikk og visst jeg først finner noe musikk innenfor en sjanger, liker jeg som oftest bare den type musikken i sjangeren!

Noen som veit om lignende låter, som sprer glad stevning og kansje noe någen lunde lik tekst som Chicken Fried by Zac Brown Band som forteller hvor mye mer de nyter selve livet der ute iforhold til by-livs folket som konstant kjøper seg midtlertidig nytelse å penger spiller inn på stort sett det meste av morsomme aktiviteter!

Takk for svar på forhånd.
Kan åpne spotify lister også, så alle linker vil bli verdsatt å forhåpentlig vis blir det låve i stua idag! Haha
Ta heller å sjekk ut Knee Deep og Whiskey's Gone av Zac Brown. Whiskey's Gone er litt mer country enn Chicken Fried og Knee Deep, men fortsatt veldig likt de to, og en jævlig fet sang generelt!
Ellers kan du sjekk ut People are Crazy av Billy Currington. Her er du nødt til å få med deg teksten, smilte fra øre til øre første gangen

EDIT: Cigar Song av Brad Paisley har også en tekst som fenger meg veldig
Musikken er kanskje ikke helt lik, men skal du ha noe som hyller livet på landet er det vanskelig å komme unna Hank Williams JR - Country boy can survive. Gjennomført redneck.
Sjekk ut Brad Paisley! Masse lystig musikk, og en del rolige også om du ønsker.
+1 elsker brad paisly.

Om du liker norsk country kan du jo prøve Vassendgutane, syns de har fengende musikk! om du forstår hva de synger, jeg bor ca 2 timer unna og jeg forstår ikke alt de synger xD

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Sjekk ut Brad Paisley! Masse lystig musikk, og en del rolige også om du ønsker.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tombøtte; 24. november 2011 kl. 15:41.
Er ganske fersk i Country-sjangeren selv, men liker det jeg hører. Går mer i gatene til Hank Williams, Merle Haggard, Loretta Lynn osv. En ganske fin spilleliste: http://open.spotify.com/user/oedee/p...PiB3fKWDnAdWrD
Blir mange sanger og høre nå ! Og håper på enda flere, country er en sjanger jeg aldri har hørt på men faen hvor godstemmning det lager!
Sjekk ut Fred Bear av Ted Nugent. YouTube.
Jolene av Dolly Parton synes jeg er smellvakker;D
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Blir mange sanger og høre nå ! Og håper på enda flere, country er en sjanger jeg aldri har hørt på men faen hvor godstemmning det lager!
Vis hele sitatet...
Tidenes partylåt! Denne lager stemning på fest så det holder!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ta heller å sjekk ut Knee Deep og Whiskey's Gone av Zac Brown. Whiskey's Gone er litt mer country enn Chicken Fried og Knee Deep, men fortsatt veldig likt de to, og en jævlig fet sang generelt!
Ellers kan du sjekk ut People are Crazy av Billy Currington. Her er du nødt til å få med deg teksten, smilte fra øre til øre første gangen

EDIT: Cigar Song av Brad Paisley har også en tekst som fenger meg veldig
Vis hele sitatet...
Tre gode låter der, og mange flere av de artistene !
Tror de 3 sangene blir noe kult til helga

Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Musikken er kanskje ikke helt lik, men skal du ha noe som hyller livet på landet er det vanskelig å komme unna Hank Williams JR - Country boy can survive. Gjennomført redneck.
Vis hele sitatet...
Ikke helt lik, men var en god låt det her og!

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Sjekk ut Brad Paisley! Masse lystig musikk, og en del rolige også om du ønsker.
Vis hele sitatet...
Mye gledes spredene sanger av Brad Paisley også noen rolige som jeg hørte kunne bli spillt dagen derpå eller dagen hernå!
Om du liker "sånn" country, ta enn titt på David Allan Coe, Alan Jackson, Travis Tritt, Garry Allan osv
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
+1 elsker brad paisly.
Om du liker norsk country kan du jo prøve Vassendgutane, syns de har fengende musikk! om du forstår hva de synger, jeg bor ca 2 timer unna og jeg forstår ikke alt de synger xD
Vis hele sitatet...
Det var noen ord som var vanskelig og forstå men forstod det meste Noen glad låter her og

Sitat av Turelli Vis innlegg
Er ganske fersk i Country-sjangeren selv, men liker det jeg hører. Går mer i gatene til Hank Williams, Merle Haggard, Loretta Lynn osv. En ganske fin spilleliste:http://open.spotify.com/user/oedee/p...PiB3fKWDnAdWrD
Vis hele sitatet...
Buffa en ett par fra lista de Mye behagelig her, at jeg aldri har hørt på country før! Oufff,

Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Denne er jo konge da
Vis hele sitatet...
Kongen sjæl, skuffer aldri!
Sist endret av Cannabidiol; 24. november 2011 kl. 16:06.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Brad Paisley - Ticks
Willie Nelson - On the Road Again
John Denver - Take Me Home, Country Roads
Vis hele sitatet...
Thank you Aldri hørt musikk som gir så mye glede!

Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Sjekk ut Fred Bear av Ted Nugent.
Vis hele sitatet...
Sjekket ut og krysset in!

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jolene av Dolly Parton synes jeg er smellvakker;D
Vis hele sitatet...
Ble forelsket selv første gang jeg hørte sangen på radioen back in the days!

Sitat av McLovin Vis innlegg
Denne lager stemning på fest så det holder!
Vis hele sitatet...
Agree , cause i wanna party right now!

Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Om du liker "sånn" country, ta enn titt på David Allan Coe, Alan Jackson, Travis Tritt, Garry Allan osv
Vis hele sitatet...
Utrolig nok trodde jeg folk skulle komme med for mye rart siden country har mye under-sjangere men jammen smalt alle artistene! Detta blir gøt!
Tar like så godt å slenger inn lista mi også. Her er ikke så jævlig mye orginalt, siden jeg i bunn og grunn er en metal-fyr.
Folk som ikke liker country har helt klart hørt feil country!
Ta forresten å sjekk ut denne. Verdens mest depressive gladlåt! Forferdelig tekst, artig melodi


Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Om du liker norsk country kan du jo prøve Vassendgutane, syns de har fengende musikk! om du forstår hva de synger, jeg bor ca 2 timer unna og jeg forstår ikke alt de synger xD
Vis hele sitatet...
Sjekk ut det nyeste fra Ørsta-bygda, Crashville! I mine ører er dette banebrytende jævlig, men alle har vel sin smak. Tenkte jeg skulle nevne det, siden det er samme sounden som Vassendgutane
Sist endret av McLovin; 24. november 2011 kl. 16:29.
Hvilken sjanger går disse to sangene under ? haha
Plumbo - Møkkamann
Too Far Gone - Zetor'n

Masse glad sanger
Uff. Plumbo. Jeg fikk helt sjokk da jeg oppdaget at det var blitt ett slags fenomen, møkkamann er en av de pinligste låtene jeg har hørt. Men hva er det egentlig? Pop-Rock?

Jeg tror også du vil like CCR= Creedence Clearwater Revival, ikke rendyrket Country, men noe de visstnok kaller swamp rock, som er en blanding av Bluegrass, Country, Rock n' Roll og Blues. Det er iallefall slik jeg ville dekodet det, men ikke noe å sitere meg på.
Kjempegruppe. http://open.spotify.com/artist/3IYUhFvPQItj6xySrBmZkd
Reinert med beine !
griped's Avatar
Travis tritt- It's a great day to be alive

Ellers så er det veldig mye bra country i denne spotify spillelisten

http://open.spotify.com/user/kikken/...r7CrTxLJ3Ua2Bu
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg tror også du vil like CCR= Creedence Clearwater Revival, ikke rendyrket Country, men noe de visstnok kaller swamp rock, som er en blanding av Bluegrass, Country, Rock n' Roll og Blues. Det er iallefall slik jeg ville dekodet det, men ikke noe å sitere meg på.
Kjempegruppe. http://open.spotify.com/artist/3IYUhFvPQItj6xySrBmZkd
Vis hele sitatet...
"SPÆLL NO CREEDENCE 'A!"
Standard kommentar fra publikum når man spiller på pub, uansett sjanger. Men, det er heller ikke helt tilfeldig. Det er tross alt et av tidenes feteste band sammen med ZZ Top
Sitat av Turelli Vis innlegg
Uff. Plumbo. Jeg fikk helt sjokk da jeg oppdaget at det var blitt ett slags fenomen, møkkamann er en av de pinligste låtene jeg har hørt. Men hva er det egentlig? Pop-Rock?

Jeg tror også du vil like CCR= Creedence Clearwater Revival, ikke rendyrket Country, men noe de visstnok kaller swamp rock, som er en blanding av Bluegrass, Country, Rock n' Roll og Blues. Det er iallefall slik jeg ville dekodet det, men ikke noe å sitere meg på.
Kjempegruppe. http://open.spotify.com/artist/3IYUhFvPQItj6xySrBmZkd
Vis hele sitatet...
Okay, vis jeg forstod riktig er Plumbo en annens sjanger mainstream, som akon, lilwayne og wiz-khalifa er mainstream/sellout i hip-hopen ?
Er enig med Creedence, de er dritbra.
Mine favoritter:

Fortunate Son
Have Your Ever Seen the Rain
Bad Moon Rising
Lookin' Out My Back Door
Cotton Fields
Porterville
Up Around the Bend

Du burde høre alle! Pleier som regel å bare sette på dette albummet på random, da.
Toby Keith-I love this bar


Ikke noe skaper så god stemning som litt country når alle synger allsang på fest
Sist endret av mr_james; 24. november 2011 kl. 16:57.
Okay, vis jeg forstod riktig er Plumbo en annens sjanger mainstream, som akon, lilwayne og wiz-khalifa er mainstream/sellout i hip-hopen ?
Vis hele sitatet...
Det er mulig, men jeg kan ikke egentlig svare for en så stor sjanger. Jeg anser vel plumbo som noe man ville fått med på en cd ved navn "99% hæla i taket" eller noe i den dur.

"SPÆLL NO CREEDENCE 'A!"
Standard kommentar fra publikum når man spiller på pub, uansett sjanger. Men, det er heller ikke helt tilfeldig. Det er tross alt et av tidenes feteste band sammen med ZZ Top
Vis hele sitatet...
Hehe True that. Samme med the Rolling Stones. "Sett på no' Stones!" Men som allerede nevnt finnes det en grunn til disse stadige utsangnene. En liten digresjon selvfølgelig da Stones lefler mer i Blues & Rock n' Roll-sjangeren. Men absolutt ett band som er verdt å høre på utover "Paint it black", "Under my Thumb"; Mye annet godt i katalogen.
Er ikke spesielt fan av country, men denne er jo fengende :
Soggy Bottom Boys- I Am A Man Of Constant Sorrow
=p

Disse får meg alltids til å smile pga. filmen og serien de kommer fra :
Firefly Theme

Doubleback by Alan Silvestri

Av musikk jeg faktisk hører på så har jo disse visse country-elementer i seg :
Kaya Project - Desert Phase

Tripswitch - Roll your Own
Reinert med beine !
griped's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=QKMWPhKtrxE

Denne er også fantastisk, får helt frysninger. Finner den ingen andre plasser heller... -.-
Sitat av griped Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=QKMWPhKtrxE

Denne er også fantastisk, får helt frysninger. Finner den ingen andre plasser heller... -.-
Vis hele sitatet...
Helt sykt at jeg glemte å nevne denne! Gromlåt
Denne er heller ikke så gæli. Tenker en del som ikke har hørt den før blir litt forvirra, da de aller fleste har hørt en litt annen versjon!
Sist endret av McLovin; 24. november 2011 kl. 17:19.
hehe, du burde høre på Ween, albumet 12 golden country hits. Det er virkelig det! Lættis tekster om å røyke, å dra på fylla og andre koselige ting.

http://www.youtube.com/watch?v=PfmB-8onoMo her med tekst! dette ble en stor karaokehit i søstra mi sin 30-års dagfeiring.
Sist endret av huldrabuldra; 30. november 2011 kl. 22:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Toes og where the boat leaves from fra zbb
Kunne ikke unngå å se at ingen har nevnt:
Hank Williams III (har forøvrig også metalbandet "Assjack")
Commander Cody
Johnny Paycheck
George Jones
Conway Twitty

Country er en fet sjanger med mange dårlige
artister. Disse skuffer sjeldent.

Shit, glemte jo perla i samlinga Gram Parsons.
Både som soloartist og med Flying Burrito Brothers. Parsons tente
countryflammen for meg ass. For en mann. Filmen Grand Theft Parsons handler
om hans død, og hans manager som vil gjøre alt for å hylle hans siste ønske. Anbefales på det varmeste.
Sitat av Shubidua Vis innlegg
Kunne ikke unngå å se at ingen har nevnt:
Hank Williams III (har forøvrig også metalbandet "Assjack")
Commander Cody
Johnny Paycheck
George Jones
Conway Twitty

Country er en fet sjanger med mange dårlige
artister. Disse skuffer sjeldent.

Shit, glemte jo perla i samlinga Gram Parsons.
Både som soloartist og med Flying Burrito Brothers. Parsons tente
countryflammen for meg ass. For en mann. Filmen Grand Theft Parsons handler
om hans død, og hans manager som vil gjøre alt for å hylle hans siste ønske. Anbefales på det varmeste.
Vis hele sitatet...
Takk! Skulle til å skrive det sjæl!
http://open.spotify.com/track/5PxpphUBj6Dfqrii0irlMf Montgomery Gentry - Where I come from er ganske stilig og burde sjekkes ut... Er mye mer forøvrig av denne artisten som er vært å høre, men denne slo best ann hos meg...
Fint at du har begynt å like country! Ingenting som er bedre.

Mine forslag:
Zac Brown - Toes
Blake Shelton - Honey bee
Alabama - Im in a hurry
Alan Jackson - Little Bitty
Alan Jackson - Short Sweet Ride
Alan Jackson - Mercuries Blue
Kenny Chesney - Beer in Mexico

Sjekk også ut Toby Keith.


Vist du liker sangene så si ifra, har en stor spotifyliste med masse lignendes sanger!
http://www.youtube.com/watch?v=vLU8C9WeIH8 Rolling Stones - Far Away Eyes ikke ordentlig country men jeg synes den er så fin og fortjener å bli nevnt.
http://www.youtube.com/watch?v=dQ03ngpdU80 Highwaymen( Johnny Cash, Waylon Jennings, Kris Kristoffersen og Willie Nelson) - Highwayman jævlig bra sang synes jeg og fikk meg hektet på Cash hvis du liker sangen burde du kjekke ut artistene også hver og en av de har veldig bra stuff
Vil få anbefale Dire Straits - Sultans of swing.

muligens den ikke er helt i country sjangeren, men gir vertfall meg frysninger nedover ryggen og skikkelig godsteming =)
Townes van Zandt, og i den sammenheng - Steve Earle.
To som er verdt å sjekke ut. Townes var en litt melankolsk fyr fra harde kår, som lagde knallgod folk/country.
Townes var også Steve Earles store forbilde. Sistnevnte lagde etter min mening, mye ræva musikk (fra typ -90 til -00), men Guitar Town, Copperhead Road, og spesielt de siste albumene hans er gode som gull.