Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 11866
uff, dette er kanskje det verste jeg har sett, tilgjenlig graffiti, erre faktisk mulig?

dere suger ut sjela til graffti og gjør det tilgjenlig iform av barnslige statements i BLOKKBOKSTAVER, atpåtil er det en gjeng emo kids som flyr rundt i palestinaskjerf og kjøper "sprayen" sin i lavkostland som kina, nei takke meg til, skal noe gjøres er det like greit å gjøre det fult ut med en gang. Kjøp noen cans, spray en sporveisvong og si "fuck concept" når dere først er i gang.
Voktern: Som jeg har forstått det er halve greia med throwies at det er moro, og at det ikke har vært prøvd ut i Tromsø før. Kall det et artig eksperiment om du vil!

Hadde vi hatt en sak vi brant for, hva enn det måtte ha vært, er jeg sikker på at graffitti på sporvogner hadde fått frem budskapet uendelig flere ganger enn organiserte throwies midt i Tromsø by, selvfølgelig tatt i betraktning at Tromsø hadde hatt sporvogner. Eller jernbane, for den saks skyld.

Som obskøn sier, det kan være at vi bare skal gjøre det her for moro skyld, istedenfor å stille med en svak demonstrasjon av cannabislegalisering bestående av grønne lys Hvis vi først skal demonstrere for noe kunne dette ha vært et eget arrangement! Stemmer for at vi kler BlåRock i sine rettmessige farger, og ellers går litt apeshit for moro skyld.
Sist endret av TheShit; 25. mars 2009 kl. 18:03.
for det der legalisering av harsj må dere jo ha anmillian grønne lys og lage en hasj plante tegn eller lignenede ellers er det jo ingen som skjønner konsptet med masse grønne lys overalt, med mindre dere står der å roper selv xD

tror heller dere får tilatelse av blå rock og lyser opp den blåe gitaren demmes med blåe lys, det hadde vert fett en kvell:P
Sitat av voktern Vis innlegg
uff, dette er kanskje det verste jeg har sett, tilgjenlig graffiti, erre faktisk mulig?

dere suger ut sjela til graffti og gjør det tilgjenlig iform av barnslige statements i BLOKKBOKSTAVER, atpåtil er det en gjeng emo kids som flyr rundt i palestinaskjerf og kjøper "sprayen" sin i lavkostland som kina, nei takke meg til, skal noe gjøres er det like greit å gjøre det fult ut med en gang. Kjøp noen cans, spray en sporveisvong og si "fuck concept" når dere først er i gang.
Vis hele sitatet...
Ja, la oss alltid gjøre ting på samme måte, det beste er å aldri finne på noe nytt, virkelig "in the spirit" of grafitti.

Fjott. Titt litt på http://graffitiresearchlab.com/ for å se hvor fete ting det faktisk går an å lage ved å tenke litt nytt.
Jeg joiner lett oslo :P
Sitat av atomet Vis innlegg
Ja, la oss alltid gjøre ting på samme måte, det beste er å aldri finne på noe nytt, virkelig "in the spirit" of grafitti.

Fjott. Titt litt på http://graffitiresearchlab.com/ for å se hvor fete ting det faktisk går an å lage ved å tenke litt nytt.
Vis hele sitatet...
Beklager, den gamle graffiti kunstneren i meg voknet når jeg leste de første innlegene i denne tråden og følelsene tok overhånd.

Nytenkningen du så flott fremstiller her ser jeg ikke - led satt i system har vi da sett i en årekke i den kommersielle bransjen..
Sist endret av voktern; 30. mars 2009 kl. 08:47.
...og vi har ikke sett veggmalerier i forskjellige former i den kommersielle bransjen enda lengre? Nå er det jo heller ikke primært å bruke LEDs som det gjøres på storskjermer osv (som i den kommersielle bransjen) dette handler om, men nettopp det å finne andre måter å gjøre ting på, nye bruksområder. Hvorfor MÅ f.ex. grafitti lages med maling? Det handler jo egentlig om enten å lage noe pent, eller å få ut noe man vil si, og hvorfor da ikke prøve noe nytt?

Å bruke LEDs og andre former for lyskilder gir helt klart nye muligheter som "tradisjonell" grafitti ikke har. Bruk f.ex. en laser til å tegne på toppen av veggen på oslo plaza fra en kilometer unna, kombiner leds med knappebatterier, magneter og en noen meter høy stav, så kan du plutselig plassere ord/enkle tegninger/et.c. på vegger metervis over bakken og gå videre før noen rekker å stoppe deg, eller bruk maling som er elektrisk ledende til å "bygge ut" tradisjonell grafitti med leds... Mulighetene er for å si det enkelt utrolig mange.

For all del, ingen tvinger deg, liker du det ikke, så driter du i det. Men titt litt gjennom videoene på den siden der, og søk litt etter "light graffitti", "laser grafitti" (og gjerne med et par forskjellige stavemåter) på youtube, google osv før du dømmer det nord og ned.

Husk også på at det meste av det folk her har foreslått er ting som er veldig veldig basic, og at det for de fleste her er første gang de prøver på noe sånt, også tenker du litt på hvor dårlige de første tegningene/maleriene dine var Dette er et ungt medie, og langt fra modent.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dere burde prøve dette: YouTube - All you see is...

hadde vært utrolig fett, men utstyret koster vell en del. (?)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Alright, vi har ca 40 throwies (i deler) og et par venner som er lystne på et angrep snart.
Det er mørketid her i nord, og vi vil bidra til en litt lysere hverdag...
Om noen vil joine angrepet vårt på mørkets territorium, post her, så finner vi et tidspunkt...

Sist endret av Turbolego; 24. januar 2010 kl. 02:38.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av danchr Vis innlegg
Måtte smile litt da jeg så denne. http://graffitiresearchlab.com/?page_id=49#video
Vis hele sitatet...
Nice... Men det eneste vi har som ligner oljemuseum i Tromsø, er Nordnorsk vitensenter, som er innnendørs.

Men i motsetning til i fjor, trenger vi ikkje noe fast mål eller mening for angrepet.
Og i år kan vi faktisk angripe mens det er mørkt ute!
Kanskje jeg må lage noen.

Er det ikke mange små kraftige magneter i harddisker?
Kan jo bare bruke en gammel/ødelagt en, så har du mange ? : D
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Kanskje jeg må lage noen.

Er det ikke mange små kraftige magneter i harddisker?
Kan jo bare bruke en gammel/ødelagt en, så har du mange ? : D
Vis hele sitatet...
har en 40 stykker, men det koster jo bare 15 spenn for 10 stykker fra dealextreme!

http://dealextreme.com/details.dx/sku.10303

[EDIT:] Tror jeg skal handle enda meir, prisen har gått ned med dollarkursen...
Sist endret av Turbolego; 24. januar 2010 kl. 12:43.
Hvor lenge lyser f.eks. de du har på bildet over?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hvor lenge lyser f.eks. de du har på bildet over?
Vis hele sitatet...
De kan vare opp til en uke eller to, men det er fordi de ikkje har en dings som hindrer batteriene å fyre av meir kraft enn nødvening, trur æ...

Hvis noen med elektro skills aner hvilket komponent vi eventuelt kan legge til for at de skal lyse lengre, si ifra!

Kilde: 1-2 uker kilde: Make throwies to learn Ohm's Law
Jeg er med! Men får ikke bestilt deler fordi man ikke har fått et skikkelig bankkort enda, legger du ut så får du kontakter, turbolego?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Jeg er med! Men får ikke bestilt deler fordi man ikke har fått et skikkelig bankkort enda, legger du ut så får du kontakter, turbolego?
Vis hele sitatet...
Den er grei! skal handle nok stæsj for å ha tilsammen 100 throwies selv, så jeg kan sikkert handle litt ekstra deler te dæ også.

Send handleliste på PM.
Hvor mye blir det å koste for 30 throwies? Cirka altså. Hadde vært gøy å gjøre noe sånt her
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Casanova Vis innlegg
Hvor mye blir det å koste for 30 throwies? Cirka altså. Hadde vært gøy å gjøre noe sånt her
Vis hele sitatet...

20 throwies koster tilsammen 11.22 dollar med disse delene:

http://dealextreme.com/details.dx/sku.751
http://dealextreme.com/details.dx/sku.10303
http://dealextreme.com/details.dx/sku.9077

11.22 U.S. dollars = 65.0940441 Norwegian kroner (henta fra google)

dvs. 20 throwies = 65 spenn, 10 = 32.5, 1 = 3.25

såeh... hver throwie koster ca 3.25 (uten teip...)

30*3.25 = 97.5

30 throwies koster ca 100 spenn.
Jeg stemmer for at målet er Truls Fyhn, evt. Kristoffer Kanestrøm haha
Sist endret av sOHaM; 25. januar 2010 kl. 13:31.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Jeg stemmer for at målet er Truls Fyhn, evt. Kristoffer Kanestrøm haha
Vis hele sitatet...
Hehehe, hadde vært dritkult!
Sitat av Casanova Vis innlegg
Hehehe, hadde vært dritkult!
Vis hele sitatet...
Vil kanskje funke dårlig med magneter (selv om begge muligens tror de er hard som stål), men noe ala slike irriterende borrelåsfrøkapsler burde funke
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Den er grei! skal handle nok stæsj for å ha tilsammen 100 throwies selv, så jeg kan sikkert handle litt ekstra deler te dæ også.

Send handleliste på PM.
Vis hele sitatet...
Sendt, skal vi ta en session hvor vi lager throwies i nær fremtid og eventuelt om noen har leilighet hvor vi kan samles?
Billige LED's her, spesielt hvis man kjøper mange: http://ledshoppe.com/led5mm.htm

500 stk for typ 100kr
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Billige LED's her, spesielt hvis man kjøper mange: http://ledshoppe.com/led5mm.htm

500 stk for typ 100kr
Vis hele sitatet...
Nice, tror jeg handler lysene der isteden, jeg!
siterer:

This is weak. Yeah, it looks cool, but you guys are doing this as some sort of protest? This is a really crappy way to stick it to the man.
Is throwing away 100 lithium batteries a good idea? Someone should find a more environmentally friendly way to do this...
But seriously, this should be done as art, not some jackball protest that accomplished nothing.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av alphamale Vis innlegg
siterer:

This is weak. Yeah, it looks cool, but you guys are doing this as some sort of protest? This is a really crappy way to stick it to the man.
Is throwing away 100 lithium batteries a good idea? Someone should find a more environmentally friendly way to do this...
But seriously, this should be done as art, not some jackball protest that accomplished nothing.
Vis hele sitatet...
I mine øyne vil en demonstrasjon som benytter seg av "throwies" få mer oppmerksomhet, rett og slett fordi det er orginalt og ingen (så vidt jeg vet) har protestert med throwies i Tromsø før.

Nå mener jeg ikkje at vi skal demonstrere i det hele tatt, vi kan godt lystægge byen uten mål eller mening for min del...

Btw. 500 røde, 100 grønne LEDs, 160 batterier, 150 magneter er bestilt.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
[EDIT:]


En mulig event vi kan delta i, er "BIT" - Et gatekunstprosjekt...
"Bit er et gatekunstprosjekt for og av ungdom i Tromsø hvor hensikten er å rette et positivt lys på gatekunst som fenomen."

Link: http://facebook.com/event.php?eid=286579828202

Tror vi får mer spillerom dersom vi deltar på denne eventen...
Sist endret av Turbolego; 2. februar 2010 kl. 11:24.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvis vi kjøper fra DX så blir det da ca 65,- for 20 "hærverk" elementer + teip. Ikke så forferdelig gæli det!
Vis hele sitatet...
Vel, det er vel i alle fall billigere enn å måtte betale for fjerning av "ekte" grafitti... Og det er vel et alternativ som snuten og vaktmestere landet over burde se positivt på^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva med å lage skilt med led-lys for så å koble dem på ett oppladbart 12v batteri som man gjemmer i nærheten. Etter at batteri er tomt kan man jo bare ta med seg hele sulamitten, lade batteriet og sette det ut igjen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
vill heller bombe..
▼ ... over en uke senere ... ▼
ahh.. Akkurat det jeg fikk lyst til, gå ut og kaste lys på folk.

skal ta med meg skrivebords lampa og skøyteledning og kaste den på folk.