Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1473
Knust mobil.

Har mobil forsikring jeg betaler i måned på telefon, og er også forsikra gjennom et annet selskap på slike ting.

Har brukt min vanlige forsikring å fått igjen penger på dette men syntes det var horribelt lite jeg fikk igjen, typ 1500kr og telefon kosta 10k, 2 år gammel.

Er det "ulovlig" at jeg benytter meg av mobilforsikringen jeg betaler i måned på når jeg har mottatt penger fra min vanlige (innbo/reise) forsikring?

Er snakk om 2 forskjellige selskaper her, forsikring gjennom de jeg har kjøpt mobilen av, samt vanlig reise/innbo i ett annet selskap.
Sist endret av deGrønne Skoger; 3. november 2017 kl. 17:39.
Ja det er ulovlig og du blir hekta for svindel. Selskapene har rutiner for å sjekke opp om samme krav meldes til flere selskaper. Oppdager de at kravet er fremmet til 2 selskaper så må du regne med politianmeldelse, og mest sannsynlig ubetinget da forskringssvindel slås veldig hardt ned på.
Det registreres i et felles register, du blir tatt.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Ah fader...
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mobilforsikringen du betaler på telefonabonnementet ville vel gitt deg en bedre utbetaling, så da kan du jo ev. betale tilbake pengende du fikk på inboforsikringen og heller melde inn krav på forsikringen du har gjennom abonnementet.