Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 47743
Sitat av Troika Vis innlegg
Akkurat ja, det var som jeg tenkte. Vi har 15,- kr pr ekstra komponent. vår toppgrense er 449,- altså max 60kr ekstra i fra org standar pris.

Forøvring så vet jeg at vår partner gjensidige utgir to ekstra komponenter gratis til sine kunder + en pris reduksjon fra 389 til 350. sector og direct har avtaler med hverandre om å ikke plukke ned dørerne til hverandre, men hvor mye dette blir praktisert vet ikke jeg. På vårt kontor er vi vertfall veldig nøye på dette området.
Vis hele sitatet...
kan dere ikke ha mer enn 4 ekstra komponenter da? Jeg har lov til å selge pakker med opp til 40 komponenter. Ikke at det er nødvendig, men det er maksgrensa.
Og som han andre duden nevnte er det 25kr ekstra per mnd for flere kameraer.
Sitat av Troika Vis innlegg
Vi har som tidligere nevnt også denne såkalte hybelløsningen. Den består vell av akkurat det samme som grunnpakken vår bare 1 mindre bevegelse sensor om jeg ikke tar helt feil her.

som tidligere nevnt fikk vi oppgradet vårt anlegg i januar, var vell sensorene som ble virkelig tatt hand om da. Grunnen for at vi har 1kr tilbudet, er jo ''felles installasjon'' vi har i området. Den prisen kan vi selv regulere, vi kan kjøre på med full pris på inst 1990,- da for vi provisjon på 2000,- eller selge den inn for 990,-, eller bare 1,- Det er bra at dere ikke overstiger 385,- det er veldig bra, men må ikke kunden da kjøpe varslere fra montør da?

Hvordan tjenester er det dere leverer med?

Vi i sector har:

*Fri utrykning uansett årsak
*Nøkkel service (tap av nøkler, Vektere tar seg inn i hjemmet for en sjekk osv)
*Vi dekker en egenandel opp til 5000,-
*Gratis flytting av alarm
*Livstidsgaranti på anlegget
*Nabovarsling
osv
Vis hele sitatet...
Du kan legge til at dere har makulering av systemnøkler uten tillatelse, oppsigelsetid på tre måneder som ikke opplyses i kontrakt og montører som ikke monterer utstyr etter avtale også. Veldig bra.
Sitat av lroedal Vis innlegg
Du kan legge til at dere har makulering av systemnøkler uten tillatelse, oppsigelsetid på tre måneder som ikke opplyses i kontrakt og montører som ikke monterer utstyr etter avtale også. Veldig bra.
Vis hele sitatet...
Om en kunde ikke spør om oppsigelsestid fortjener den det. Men selger skal jo egentlig opplyse om slikt.
Sitat av lroedal Vis innlegg
Du kan legge til at dere har makulering av systemnøkler uten tillatelse, oppsigelsetid på tre måneder som ikke opplyses i kontrakt og montører som ikke monterer utstyr etter avtale også. Veldig bra.
Vis hele sitatet...
Oppsigelsestiden vår står godt beskrevet på kontrakten. Om du er tidligere Sector kunde fikk du nokk det du også. Va den montøren har gjort hos deg eller hvem du har hørt det av kan ha vært en misforståelse mellom kunde og montør eller fra konsulent til kunde.
Sitat av olaPola Vis innlegg
kan dere ikke ha mer enn 4 ekstra komponenter da? Jeg har lov til å selge pakker med opp til 40 komponenter. Ikke at det er nødvendig, men det er maksgrensa.
Og som han andre duden nevnte er det 25kr ekstra per mnd for flere kameraer.
Vis hele sitatet...
Joda, de kan fint selge inn flere komponenter, ett secom anlegg mins jeg kan ha 36 totalt. Etter toppgrensa ang pris per mnd så stagnerer den, mao så får du resten av komponentene "gratis" i måneden, når du har nådd toppen.


Skal jeg være helt ærlig, så er sector og Secdir to veldig like firmaer, begge leverer brann og innbruddsystemer som fungerer utmerket.
I min mening har secdir et lite fortrinn med sitt nye system siden det har en ganske god utvidet brukervennelighet ut mot kunden, men bortsett ifra dette så vil det være kvalitet på service, responstid på service og kvalitet generelt som vil avgjøre forskjellen på de firmaene ang hvem som "vinner".

Sector har jo ledet norsk kundebarometer de to siste årene, men i år ligger secdir ganske godt over. Det nye anlegget vårt har uten tvil en del av æren der!
IRC entusiast
dach's Avatar
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
dach, etter hva jeg ser nå så eier sector g4s og nokas, så nå har de egne vektere etter hva jeg tror, de har også egne vektere og har/hadde avtale med securitas hvor de selv ikke har folk.

sector har ikke binding men 3mnd oppsigelse, + at det koster 1590 for og få fjernet klistremerker/utstyret til sector. En slik avgift er det kun sec.dir. som ikke opperer med, de andre tar fra 600 og opp til 1590
Vis hele sitatet...
At Sector eier G4S og NOKAS er det dummeste jeg har hørt.

så nå har de egne vektere etter hva jeg tror, de har også egne vektere og har/hadde avtale med securitas hvor de selv ikke har folk.
Vis hele sitatet...
Fant dette litt rotete, hva mener du?
Sitat av dach Vis innlegg
At Sector eier G4S og NOKAS er det dummeste jeg har hørt.



Fant dette litt rotete, hva mener du?
Vis hele sitatet...
G4S har blitt kjøpt opp av sector, det samme med vaktservice.
Sitat av olaPola Vis innlegg
G4S har blitt kjøpt opp av sector, det samme med vaktservice.
Vis hele sitatet...
Nå roer vi oss litt ned her. Sector har kun kjøpt boligalarn porteføljen til G4S for privatmarkedet. De har ikke kjøpt G4S, de eier ikke G4S. Vekterne som går på gardermoen f.eks er ansatt i G4S og jobber for G4S.

Skremmende at du jobber i Sector og tror at dere har kjøpt opp G4S.

Kilde: http://www.g4s.no/nb-no/Media%20Cent...igalarmkunder/
Sist endret av Poppee; 24. mai 2012 kl. 04:01.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Men drømme jobben min per dags dato er en jobb der man bruker bil mye, for eksempel og få jobb for et bryggeri der man drar rundt i butikker og sjekker hvordan det går med salgene, telle opp varer osv.
Vis hele sitatet...
Hva med å søke hos budbilfirmaene i ditt område? Eksen min fikk jobb som budbilsjåfør uten problemer og hun hadde bare hatt lappen i omtrent et år. Tror ikke de hadde noen krav på det i det hele tatt, men det kan sikkert variere. Virker som en veldig grei og variert jobb hvis man liker å kjøre bil.

Sector Alarm vet jeg dessverre ikke noe om.
Faen til følelser det er ute og går blandt provisjonsgutta i alarmmarkedet.
Et samlet Norge er rimelig enige i at Sector Alarm er en søppelbedrift, det finnes et par unntak - som også er representert på forumet. Ta det til deg og ta en beslutning utifra all informasjonen du har fått. (PROTIP - når du blir linket nyhetsartikler av typen du har fått her, burde det være nok).

Ellers kan du også tenkte at det går an å jobbe med andre ting relatert til salg enn å gå rundt og banke dører eller å sitte på utgående telefonsalg, om det er salg du har lyst å se på. Et tips kan være å se på å sitte i kundeservice / INNKOMMENDE salg, evt å jobbe med salg mot bedriftsmarkedet. I bedriftsmarkedet er du i kontakt med mennesker som sitter som økonomisjefer/innkjøpere etc, der jobben deres er å snakke med deg. Det blir noe helt annet enn å banke på døra til gud og hvermann midt i middagen.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Om en kunde ikke spør om oppsigelsestid fortjener den det. Men selger skal jo egentlig opplyse om slikt.
Vis hele sitatet...
Selger sa at abb. kunne sies opp på dagen om ønskelig.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg blir så utrolig keen på å kjøpe alarm når en representant fra hvert firma tar opp 50% av tråden med tidenes mest idiotiske pissekonkurranse etterfulgt av sporadiske "ex-dee". Hvis dere ikke har klart å skremme trådstarter fra en karriere innen salg med deres "argumentasjon", er jeg redd det er der han hører hjemme.

Når det er sagt, synes jeg oppsøkende salg burde være forbudt, både fordi det er irriterende, og som et insentiv for at dere "super-selgere" hadde holdt dere på skolen noen år til.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hei, jeg ble nettopp oppringt og fikk et jobbtilbud som selger i Sector alarm.
Sånn jeg har forstått det så skal man dra hjem til folk og fortelle om produktene Sector alarm leverer. Jeg er 18 år og er skole lei, så jeg har utrolig lyst til og jobbe neste semester for og ta en liten pause å i tillegg tjene noe penger.
Jeg synes jobben virker spennende, men jeg er litt usikker siden det er en "salgs jobb". Er det noen her som har erfaringer fra sånne typer jobber? om du har det så vil jeg gjerne høre positive og negative sider? Noen andre som jobber innen for Sector alarm som gjerne kan fortelle litt om arbeidsdager,miljø og andre ting fra selskapet?

og sist men ikke minst, går det her på fastlønn eller går det på timelønn + provisjon? om det går på sistnevnte vil det da si at det er en dårlig timelønn sånn at man få mange salg for at man skal kunne tjene sånn noenlunde greit?

Kan også legge ved link til jobbannonsen som jeg fant på finn ang jobben.
http://www.finn.no/finn/job/parttime...nkode=34660382

Takk på forhånd for svar

Mvh- fanzyy
Vis hele sitatet...
Hvis du er skole-lei og har lyst på et år fri, hvorfor heller ikke ta det jobb i Sektor-Alarm sin kundeservice! Da kan du bo i turisthølet Fuengirola i Spania og svare på tlf til norsk lønn
Sitat av olaPola Vis innlegg
G4S har blitt kjøpt opp av sector, det samme med vaktservice.
Vis hele sitatet...
For noe reinspikka sludder!

Må også presisere at Securitas Direct IKKE er en del av Securitas konsernet. De er et helt uavhengig selskap som "leaser" navnet Securitas og leier inn Securitas som rykkpartner.
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
For noe reinspikka sludder!

Må også presisere at Securitas Direct IKKE er en del av Securitas konsernet. De er et helt uavhengig selskap som "leaser" navnet Securitas og leier inn Securitas som rykkpartner.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i faens navn er dette da?
http://www.sectoralarm.com/no/velkom...FcovmAodthST3w
Sitat av olaPola Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Leste du i det hele tatt hva jeg skrev til deg???


Nå roer vi oss litt ned her. Sector har kun kjøpt boligalarn porteføljen til G4S for privatmarkedet. De har ikke kjøpt G4S, de eier ikke G4S. Vekterne som går på gardermoen f.eks er ansatt i G4S og jobber for G4S.

Skremmende at du jobber i Sector og tror at dere har kjøpt opp G4S.

Kilde: http://www.g4s.no/nb-no/Media%20Cent...igalarmkunder/
Fanz's Avatar
Trådstarter
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Hva med å søke hos budbilfirmaene i ditt område? Eksen min fikk jobb som budbilsjåfør uten problemer og hun hadde bare hatt lappen i omtrent et år. Tror ikke de hadde noen krav på det i det hele tatt, men det kan sikkert variere. Virker som en veldig grei og variert jobb hvis man liker å kjøre bil.

Sector Alarm vet jeg dessverre ikke noe om.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er hun? og finnes det egentlig budbil firmaer i drammen? kan ikke si at jeg har sett det uten om posten,bring og andre firmaer som kommer med svære lastebiler. men ikke budbiler som er "personbiler/varebiler".
Haha, dette var en morro tråd. mye min hest er større en din tendenser her for noen.

Jeg jobber i industrien Fanz, skal du ha salgsjobb med mye bilkjøring kan du høre med jobb i de firmaene som leverer verktøy, skruer, maskiner og annet materiale for verkstedindustrien. Evt varekjøring for disse firmaene. Selv har jeg jobbet på flere store lakkverksteder og ser hvor mye materialer som blir levert med bil. De har normal lønn og gode betingelser. Eller kan du søke jobb i NSB som KUNDEVEILEDER på plattformen, de er hardbarka folk som tåler skittkasting hehe
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hvor gammel er hun? og finnes det egentlig budbil firmaer i drammen? kan ikke si at jeg har sett det uten om posten,bring og andre firmaer som kommer med svære lastebiler. men ikke budbiler som er "personbiler/varebiler".
Vis hele sitatet...
http://www.gulesider.no/finn:budbil+drammen Gode gamle

Hun var 22 da. Aner ikke om de har noe krav, men kommer sikkert an på om det er flere som søker, osv.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Provisjon! kun provisjon! Kjæresten min søkte på samme jobb i kristiansand, og det var kun provisjonsbasert. Er du virkelig en god selger, så kan du få det til. Men hey, hvem kjøper alarm på døra? De fleste har jo enten alarm, eller bruker tid på å tenke seg om hva de vil ha. Ingen som impulskjøper alarmer etter min mening...

Skaff deg telefonsalg jobb, de er alltid lette å få. De har en timeslønn på 105/120 + provisjon.
Vis hele sitatet...
Folk kjøper mye rart mann. Synes det er like sprøtt som deg, men det selger business dagbøker til firmaer fra utlandet f.eks som visstnok er svært "populært". Har selv jobbet som telefonselger og har solgt mobiler, abonnement, kalendere m.m.

Helt SYKT at det er så mange folk som faktisk ønsker å kjøpe slikt over telefon. Skal sies da, at det fantes faktisk noen veldig gode tilbud ang. mobil + abb!
Nå har ikke jeg lest gjennom alt som står her. Men det jeg vil anbefale deg Fenz er å søke jobb på EB Kundeservice AS. Der er det greit med litt teknisk kompetanse men ikke et must. Et annet alternativ er ATEA, de har også et "kundeservice senter" i drammen, men de tror jeg har litt mer krav til teknisk kompetanse.

Har du lyst til å kjøre varer så kan du søke jobb hos baker klausen i krokstadelva, vet det er flere folk som kjører for dem førerkort klasse B.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt gøy å finne en sector/securitas tråd her inne.

For å ta det første først, så er eg en av få som har "bannet i kirken" og jobbet i begge selskapene, bort i mot et halvt år i Securitas mens eg holdt meg over et år i Sector.

Startet i Sector Alarm da eg var 18, sto oppført som deltid og jobbet deretter, leverte på snitt mellom 20-30 salg i månden, ble også avdelingens beste selger første månden etter modul 1, en til skal vertfall siest, eg fikk en fantastisk salgsopplæring av min salgssjef, som fortsatt jobber i en respektiv avdeling i Sector Alarm.

Etter en 2-3 månder ble eg sent i Sector sin MVP gruppe, der eg i Bergen kom i kontakt med en tidligere god venn av meg, som var team leder i Securitas Direct.

Siden eg av forskjellige grunner, alså ikke jobb relatert alerede hadde bestemt meg for å flytte til området han leder i, da fikk eg et "allright +" tilbud om å selge for han, noe eg sa ja til, siden Sector sin avdeling i området var elendig, var innom den i løpet min periode på MVP.

Long story short, så jobbet eg under mer eller mindre samme premisser i Securitas, salgsavdelingene sine arbeidsmetodikker er litt forkskjellige, Securitas sitt system er litt mer "high tech" men opplæringne, oppfølgingen, salgstreningen var på generell basis veldig lav, kvaliteten på gruppen selgere der etter.

Dette er jo mest relevant for deg som skal søke jobb, no skal det siest at eg har "lykkest" innefor salg og sitter nå med en ganske allright stilling i IF.

Både Sector Alarm og Securitas Direct er to gode selskaper som satser veldig seriøst innefor sine felt, det er to produkter som appelerer til forskjellige mennesker, dette må selvfølgelig taest hensyn til i salgsprossesen, Sector appelerer til at produktet er simpelt og brukervenlig, mens Securitas som sagt har et mye mer "high tech" anlegg.

Men, skal du velge et selskap der du lærer deg salg? velg Sector, eg kjenner personlig mange som har lykkest innefor salg via Sector, etter at Jørgen Dahl startet sector har det vært stort fokus på at F2F selgerene skal være et betydelig av dei mest framtredene satsningsområdene til Sector, holder du ut i mer en 1-2 månder så VIL du bli satset på, i Securitas må en nesten hevde seg i fra dag 1, noe som for øvrig er veldig enkelt, siden produktet virker mer "tiltalende" for ola normann, det er også et billigere produkt uten en del "skavanker" som Sector fører som en må lære seg å pakke inn på en litt fin måte.

Om noen av dere har spørsmål knyttet direkte til jobbene så kan dere bare ta kontakt eller spørre.

Som sagt så sitter eg nå i en ganske allright stilling i IF som eg ble headhuntet på etter å ha gått tilbake til Sector, jobber der den dag i dag, fastlønn og ligger gjevnt på nesten 700.000 i året
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av heipostei Vis innlegg
Om noen av dere har spørsmål knyttet direkte til jobbene så kan dere bare ta kontakt eller spørre.
Som sagt så sitter eg nå i en ganske allright stilling i IF som eg ble headhuntet på etter å ha gått tilbake til Sector, jobber der den dag i dag, fastlønn og ligger gjevnt på nesten 700.000 i året
Vis hele sitatet...
____________________________________________________________ _____
Heisann.
Jeg har vært på jobbintervju hos Sector Alarm, og fått tilbud om jobben.
Skal om noen få dager møte opp for å ordne opp i ting, sånn som f.eks. skattekort, ID-kort. Så skal jeg bli sendt på et fly til Oslo der jeg skal ha et dagskurs innenfor salg for Sector. Det heter Sector Business School.

Jeg ønsker derfor å spørre deg om noe angående dette.
Jeg har sett her at det er mange som skriver veldig mye negativt om å jobbe som dørselger for Sector.
Så jeg begynner å tvile på om det var et riktig valg av meg å takk ja for denne jobben. Salgssjefen som jeg var på jobbintervju hos nevnte at hvis jeg finner ut at denne jobben ikke er passende for meg, så kan jeg si opp på dagen.
Jeg har aldri jobbet med dørsalg før, og jeg ønsker heller ikke å være frekk ovenfor kundene. Så da lurte jeg på om hvordan din "salgstaktikk" var når du solgte så mye som du skrev du gjorde?

Jeg har aldri jobbet som dørselger eller å selge alarm før. Og jeg ønsker iallefall å prøve på denne jobben. Det er grei arbeidstid med tanke på at jeg studerer på heltid.
Tror du at jeg kan få en del salg med å være hyggelig og ærlig. Og ikke som jeg har lest her og andre steder at dørselgere lyger og er veldig pågående for å få til et salg?

Til slutt vil jeg gjerne spørre deg om hvilken utdanning du har, med tanke på at du sier at du nå jobber for IF, med en årslønn på ca. 700.000 kr i året?

Mvh CloX