Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2253
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynt å meditere, noe jeg har gjort lenge, sammen med pusteøvelser. Det har hjulpet. Er fysisk aktiv også. Løper og trener styrke. Gjerne når jeg kjenner irritasjonen sniker seg på. Blir borte der og da, men er desseverre ikk lange stunde er borte. Humøret mitt bare daler. Pga tilfedligheter. Det kan være noe noen gjør, støy av og noe slag, meg selv, været. Sitter på verandaen og finner glede av at solen skinner feks, men så kommer ei sky eller vind, og jeg går fra å være avslappet til rasende. Får ikke fred uansett hva jeg gjør. Når jeg mediterer og gjør pusteøvelser, så kommer plutselig motsatt virkning. Fokuset blir på å unngå irritasjonen, men blir bare irritert. Føler meg misslykket.

Må jeg bare innse at jeg er en sur og irritert person? Orker ikke være sammen med folk heller.. for skal ingenting til før jeg irriterer meg over noe de gjør eller ikke gjør.
Du har negative tankemønstre. Disse kan du trene bort. https://www.kognitiv.no/kognitiv-terapi/
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker du rusmidler? Den psykiske abstinensen kan føre til jævlig kort lunte og aggressivitet. Hasj, kokain??

Er man deprimert er det heller ikke uvanlig å være lett irritabel
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen rusmidler. Avholds. Er deprimert ja, men det er ikke garantert å hli frisk. Kan forandre personlighet flere ganger om dagen. Kan være blid og behagelig og motivert. Plutselig raser alt. Ser ingen vits eller mening i noen ting, blir irritert av og på alt og alle.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen rusmidler. Avholds. Er deprimert ja, men det er ikke garantert å hli frisk. Kan forandre personlighet flere ganger om dagen. Kan være blid og behagelig og motivert. Plutselig raser alt. Ser ingen vits eller mening i noen ting, blir irritert av og på alt og alle.
Vis hele sitatet...
Ok, da er det stor sannsynlighet for at det har sammenheng med depresjonen. Mye indre frustrasjon som koker da. Depresjon er det fullt mulig å bli frisk av og de fleste blir det. Kjenner meg igjen i det du skriver fra da jeg var deprimert og hadde null håp om bedring men her sitter jeg ti år seinere og har mer ro, balanse og tilfredshet med livet enn noen gang

Kognitiv terapi, evn medisiner, og en stor egeninnsats i å slutte å gjøre selvdestruktive ting (lese om ting som påvirker deg til negativ tankegang, snakke om ting som påvirker seg til negativ tankegang, henge med folk som påvirker deg til negativ tankegang, se dokumentarer eller henge på forumer som påvirker seg til negativ tankegang, høre musikk som påvirker deg til negativ tankegang osv) og tvinge deg selv til å gjøre oppbyggelige ting, være med oppbyggelige folk, lese om positive ting osv selvom det føles meningsløst. Det er viktig og vil sakte men sikkert ende tankebanene i hjernen din til det positive
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sist eg var gjennom en tung depresjon taklet eg ikkje bråk eller lyder av noe slag. Barn med ball utenfor gjorde meg rasende. En svak summing av en gressklipper mange hager bortenfor hadde samme effekt. Selv at folk tok trappen og ikke heis irriterte meg for lyden ble påtrengende av trampende sko i trinnene. Var også andre ting som gjorde meg sinna, men lyder var værst og eg var hjemme hele dagen og måtte takle alt av lyd. Takket være gode tips kjøpte eg noice canceling headset og det dempet lyden så bra at eg taklet å bli irritert over andre ting.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Minner om de mest uttalte symptomene mine når jeg var deprimert. Tid, medisiner og samtaleterapi hjalp for meg. (Ellers høres det ut som du gjør mye riktig med trening og meditasjon. Stå på!)
Hvor gammel er du? ( Si sånn ca.) Gjetter at du er tidlig i 20 årene.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hvor gammel er du? ( Si sånn ca.) Gjetter at du er tidlig i 20 årene.
Vis hele sitatet...
29
Helt typisk depresjon. Snakk med legen din om å henvises til psykolog og ta gjerne initiativ til å delta i fellesskapsgrupper og selvutviklingskurs

Vil anbefale å begynne å trene for å få ut energi og frustrasjon og for å øke dopamin produksjonen!
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, da er det stor sannsynlighet for at det har sammenheng med depresjonen. Mye indre frustrasjon som koker da. Depresjon er det fullt mulig å bli frisk av og de fleste blir det. Kjenner meg igjen i det du skriver fra da jeg var deprimert og hadde null håp om bedring men her sitter jeg ti år seinere og har mer ro, balanse og tilfredshet med livet enn noen gang

Kognitiv terapi, evn medisiner, og en stor egeninnsats i å slutte å gjøre selvdestruktive ting (lese om ting som påvirker deg til negativ tankegang, snakke om ting som påvirker seg til negativ tankegang, henge med folk som påvirker deg til negativ tankegang, se dokumentarer eller henge på forumer som påvirker seg til negativ tankegang, høre musikk som påvirker deg til negativ tankegang osv) og tvinge deg selv til å gjøre oppbyggelige ting, være med oppbyggelige folk, lese om positive ting osv selvom det føles meningsløst. Det er viktig og vil sakte men sikkert ende tankebanene i hjernen din til det positive
Vis hele sitatet...
Takk. Hva gjorde du når du var deprimert som holdt den ved like? Er det typisk å sitte på forum når man er det? Jeg bruker forum mye for å lufte tankene. Og hele tiden kommer jeg over andre tråder også som trigger negativiteten. Noen som har en irriterende mening eller noe. Jeg vet det er idiotisk å irritere seg over noe en random skriver, kanskje det til og med bare er for å trolle, men jeg svarer noen ganger.
Om man er rundt oppbyggende eller nedbrytende folk er ikke lett å kontrollere. Men stort sett føler jeg folk er Ok.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eg er på forum heile tia. Kanskje like mye om eg er deprimert. For da takler er ikkje folk så det blir den eneste kontakten med verden. Om det er typisk eller ei vet eg ikkje men du gjør det og eg gjør det.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eg er på forum heile tia. Kanskje like mye om eg er deprimert. For da takler er ikkje folk så det blir den eneste kontakten med verden. Om det er typisk eller ei vet eg ikkje men du gjør det og eg gjør det.
Vis hele sitatet...
Ja men det fører jo egentlig ingenting godt med seg? Kaster bort mye tid. Men er helt syk etter å diskutere også.
Anonym bruker
"Lysten Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må jo være han som satt på toget til Ski i forrige uke. Prikket først ei jente på skulderen og be henne skru ned musikken selv om hun ikke hadde på høy lyd, etter det 10 min med kjefting i tlf til en fyr som skyldte deg penger. Var det deg? ��
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det var meg, har du et problem med det eller? Om du mislikte opptrinnet du vel for pokker bare gått i en annen vogn? Hva tjener det deg å oute meg her liksom? Det kunne du spart deg. Du turte ikke si noe der og da men nå er du tøff? Hæ hæ?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det var meg, har du et problem med det eller? Om du mislikte opptrinnet du vel for pokker bare gått i en annen vogn? Hva tjener det deg å oute meg her liksom? Det kunne du spart deg. Du turte ikke si noe der og da men nå er du tøff? Hæ hæ?
Vis hele sitatet...
Hva faen? Fått vrangforestillinger?