Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3390
Er det mulig å integrere NyNo inn i Word? Slik at man ikke ser det. Dette burde jo være mulig siden nyno egentlig bare er en ordbok som oversetter. Word gjør jo det samme bare ikke så bra.

Kan noen hjelpe?
Hvis du bare skal bruke den til en Norsk Tentamen/Eksamen så kan du jo bare prøve en "Prøveversjon" som heter Ordrik

Nå som jeg så litt nøyere etter så så jeg at det bare var en Demo-video. Sorry.
▼ ... flere år senere ... ▼
Heller en å starte ny tråd, gjenoppliver jeg denne!
Det er en funksjon i Nyno som gjør at det kan integreres med word. Denne ligger i de to filene som heter "Nyno-w97.dot" og "Nyno-w60.dot" Hvis man legger inn disse som tillegg i word vil man få opp en liten meny i tilleggsfanen . Men her slutter lykken min, versjonen av nyno jeg har ligger på CNYNO31, og det ser ikke ut til at tilleggene finner de nødvendige filene. Et alternativ er å installere nyno i programmappen til word, men dette er unødig tungvindt.
Den eneste løsningen jeg ser da vil være å redigere .dot filene til å peke til riktig mappe, men enn så lenge har jeg ikke hatt noe hell med dette.
Noen som kan hjelpe?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av Zeta Vis innlegg
Heller en å starte ny tråd, gjenoppliver jeg denne!
Det er en funksjon i Nyno som gjør at det kan integreres med word. Denne ligger i de to filene som heter "Nyno-w97.dot" og "Nyno-w60.dot" Hvis man legger inn disse som tillegg i word vil man få opp en liten meny i tilleggsfanen . Men her slutter lykken min, versjonen av nyno jeg har ligger på CNYNO31, og det ser ikke ut til at tilleggene finner de nødvendige filene. Et alternativ er å installere nyno i programmappen til word, men dette er unødig tungvindt.
Den eneste løsningen jeg ser da vil være å redigere .dot filene til å peke til riktig mappe, men enn så lenge har jeg ikke hatt noe hell med dette.
Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Går det ikke legge til custom regler og ordliste i word?
går det da bare kopiere fra nyno sin ordliste til Word?
Enten misforstår jeg det du skriver eller så vet ikke du hvordan nyno fungerer, KjemikalieX. Uansett fikk jeg det til å fungere på skolemaskinen min, så da er alt annet uviktig . Hvis noen lurer, så legger man inn .dot filene som word-tillegg under alternativer i word. Deretter godtar du varselen, også dukker det opp en ny fane i word som heter tillegg. For meg fungerte det ikke i 2007 versjonen, men helt fint i 2010 versjonen.