Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1653
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For 3 timer siden drakk jeg 0,5 relativ god hasj og jeg føler ingenting, fått influensa hvis det spiller noen rolle.

Jeg har gjort det her et par ganger før og det har jo funka, mekka da skakkao men hadde ikke melk denne gangen, bare Yogurt uten fett.

Det jeg gjorde først var å rive opp bønna i små klumper på bakepapir og inn i ovnen på 130-140 grader i sånn 10 min, etter det rev jeg bønna i enda mindre biter og kasta det oppi en kasserolle med smør ca 1ss+ på nivå 2/3 til det ble brunt/mørkt. Ca 10 min det også.

kastet hasjsmøret oppi den fettfrie yoghurten og drakk det samtidig som jeg renset kasserolle/bolle 2-3 ganger med varmt vann og drakk det også for å ikke "waste". 3+ timer inn og føler ikke så mye annet enn at jeg er syk.
Hvorfor funker det ikke?:/
Varm opp en kjele med vann, når det begynner å koke så skrur du ned til rett under kokepunkt. Putt en skål nedi kjelen slik at den flyter oppå vannet, et såkalt vannbad. Denne skålen fyller du med ønsket mengde kokosfett og hasj, og lar det stå i ca. 45 min, mens du av og til rører litt rundt i blandingen. Siden du ikke skal lage edibles så kan du gjerne la den stå 15-30 min ekstra i vannbadet for å godtgjøre seg.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du trenger fett for at det skal binde seg sammen om jeg har skjønt riktig.
Du kan varme hasjen og olje i en skje for å så blande inn, ser litt junkie ut men funker.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror enkelte typer hasj er decarbed fra før av. Jeg har laget edibles ganske mange ganger før, hvor jeg smeltet smør og heiv hasjen oppi og bare lot det stå på i under 5 minutter. funket som bare juling
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja det er forskjellig.. sist gang så hadde jeg det i ovnen 45 min bare litt svakere varme og rett i termos med melk og smør/sjokolade.

En type før har jeg kunnet bare slenge rett i termos fordi det er så seig og klissete fra før av.

Bare skjønner ikke hvordan jeg ikke kunne føle noe som helst.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Denne gangen.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De andre gangene brukte du noe med fett, denne gangen gjorde du ikke.
Det er der feilen ligger.
Uten fett så binder ikke THC'en seg til noe.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De andre gangene brukte du noe med fett, denne gangen gjorde du ikke.
Det er der feilen ligger.
Uten fett så binder ikke THC'en seg til noe.
Vis hele sitatet...
Smør er jo fett??
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Smør er jo fett??
Vis hele sitatet...
Så ikke den delen, så beklager.
Men om det eneste du har gjort annerledes denne gangen er å bruke FETTFRI youghurt, så er det nok også der feilen ligger.
Vedder hatten min på at du er stein som ett fly om en 2-3 timer til, eventuelt når du våkner i morra

Kos deg! :=)
Smør blir så brunt som beskrevet ved rundt 180 grader, med andre ord har du brent av mye av virkestoffene. Om du decarber i kjele med smør må du bruke termometer og holde temperaturen rundt 120-130 grader.
Sist endret av voktern; 10. januar 2023 kl. 19:19.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^det han sa. smør fordamper/brenner seg ved enn høyere temperatur enn thc. sannsynligvis har thcen fordampet
Hmm
Sist endret av HallaKompis; 10. januar 2023 kl. 20:38.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
^det han sa. smør fordamper/brenner seg ved enn høyere temperatur enn thc. sannsynligvis har thcen fordampet
Vis hele sitatet...
Det skal mye til før du svir av all form for effekt
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner ikke hvorfor det ikke funker, prøvde spise skje med smør og bønne, lighter under ista. Fortsatt null effekt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor det ikke funker, prøvde spise skje med smør og bønne, lighter under ista. Fortsatt null effekt
Vis hele sitatet...
Hvorfor følger du ikke bare en av oppskriftene her inne? Eventuelt en av metodene som er beskrevet i tråden. Kokosfett er det beste, vannbad er lett å kontrollere, i tillegg må du huske på at det kan ta inntil 2-3 timer før edibles treffer deg.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Hvorfor følger du ikke bare en av oppskriftene her inne? Eventuelt en av metodene som er beskrevet i tråden. Kokosfett er det beste, vannbad er lett å kontrollere, i tillegg må du huske på at det kan ta inntil 2-3 timer før edibles treffer deg.
Vis hele sitatet...
At jeg skal begynne med vannbad osv osv for en 0,5 blir litt mye styr.. men sikkert fint hvis man skal bake da og det med kokosfett skal jeg huske på. Må Nok holde meg til skakkao metoden tror jeg, blande kokosfett med melk da evnt?

Er det sånn at noen typer ikke er så lett/bra å lage edibles med? Eller bare jeg som er noob?

Når det gjelder decarbing i ovnen som jeg har lest på sånn 140 grader i 40 min feks, gjelder det uansett menge? Decarbe en 5G klump vs 0,5 må vell være litt annerledes?
Anonym bruker
"Nervøs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noe hasj er nok decarbed fra før. Har spist rå hasj og blitt rimelig fele. Har og laget edibles der jeg enten våkner fjern dagen etter, blir fjern etter 1-3 timer eller ikke blir fjern i det hele tatt. Rart med det der.
130-140 °C kan nok fort komme opp i 160 °C periodevis, avhengig av termostat, som i seg selv kan være litt vel heftig for cannabis.

Men dersom du har stekt den brun i smør har du jo stekt den i stykker. Det korresponderer også bra med mine erfaringer rundt stekeplater og cannabis - steg 2/3 i ti min er altfor varmt, altfor lenge. Skal du bruke kokeplate og vil gjøre det enkelt, så drypp noen dråper vann på og slå av når disse begynner å koke. Repeter med et par minutters mellomrom for å opprettholde temperatur. Mye hasj er varmebehandlet under produksjon, og er dermed helt eller delvis decarbet allerede. Myk og klissete er kanskje viktigere å decarbe, da den gjerne ikke har vært like hardt varmebehandlet, om i det hele tatt.

Kvalitet spiller selvsagt alltid inn, ellers er det helt riktig å løse den i smør som du har gjort, men som sagt; pass på temperaturen.

God bedring ��
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De første gangene jeg brukte bønne til å lage edibles har jeg kun delt opp bønna i smuler/små klumper, puttet på en spiseskje med litt matolje og fyrt med lighter til det smelter. Hiver det rett i en kopp te eller kakao, funker knall!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk en ovnsform i glass. Rasp eller del opp hasjen så godt som mulig. Dekk til med 3 lag aluminiumsfolie og dekarb i 30 min på 110 grader. La det kjøle seg ned. Skrap formen rein med en vindusskrape eller lignende. Smelt meierismør i en liten smørkjele - pass på, det skal kun smelte, ikke frese i det hele tatt. Løs opp den dekarba hasjen i smøret som fortsatt ikke skal frese - bare hold temperaturen rundt samme punkt. Rør med en liten skje til det er oppløst. Hell det over i noe annet og la det stivne. Spis og bli (rå)stein i løpet av en times tid. Steik en pizza eller fiskegrateng først så ovnen er gjennomvarm og sett ned temperaturen til 110 før dekarbing. Matlukta kamuflerer mye av lukta. Den enkleste og klart mest effektive måten etter min mening.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk en ovnsform i glass. Rasp eller del opp hasjen så godt som mulig. Dekk til med 3 lag aluminiumsfolie og dekarb i 30 min på 110 grader. La det kjøle seg ned. Skrap formen rein med en vindusskrape eller lignende. Smelt meierismør i en liten smørkjele - pass på, det skal kun smelte, ikke frese i det hele tatt. Løs opp den dekarba hasjen i smøret som fortsatt ikke skal frese - bare hold temperaturen rundt samme punkt. Rør med en liten skje til det er oppløst. Hell det over i noe annet og la det stivne. Spis og bli (rå)stein i løpet av en times tid. Steik en pizza eller fiskegrateng først så ovnen er gjennomvarm og sett ned temperaturen til 110 før dekarbing. Matlukta kamuflerer mye av lukta. Den enkleste og klart mest effektive måten etter min mening.
Vis hele sitatet...
Allright my boi nå er formen i ovnen, brukte sånn 0,84.

Jeg har first price margarin smør,
Smørelett og Brelett men det funker dårlig på steking, Olivenro fant jeg også.

Er first price margarinen bra nok eller?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er riktig å bruke over undervarme? Og putte den i midten? Eller litt høyere mott varme elementet?
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kun brukt Meierismør, aner ikke om margarin funker like bra. 0,84 er for mye til en dose, del opp i 8 deler først og prøv deg fram. Fint å blande i te eller varm saft-;

Jepp, over og undervarme-:
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og midt i ovnen ja-,
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rest in peace TS
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bleh

Brukte 0,25 og gjorde det fjellrev sa med å smelte smøret og la det stivne osv, men det er noe med den margarinen som gjør at det ikke funker.. men jeg har fikset meierismør så skal prøve på nytt snart