Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 962
Hei, kjøpte nettop i dag en ny monitor for å ha mer ting oppe på en gang imens jeg gamer etc. Den har HDMI og VGA innganger og Skjermkortet mitt har bare en HDMI inngang, en DVI, og noe som ser ut som en HDMI inngang, men det er ikke det. Så jeg kobla den andre skjermen inn i motherboardet sin HDMI inngang men ingenting kommer opp? har det noe med at jeg ikke har begge i skjermkortet?
Dersom hovedkort og prosessor støtter iGPU multi monitor så kan du koble slik du har gjort DERSOM du slår dette på i BIOS. Ellers så må begge plugges i skjermkortet. Dersom du velger iGPU multimonitor er det "skjermkortet" på hovedkortet som mater skjerm nr 2 med grafikk og ikke skjermkortet ditt. Det enkleste for deg vil vel være å få tak i en DISPLAYPORT-HDMI adapter/kabel til den nye skjermen.

EDIT: Kjører selv skjerm nr 3 på hovedkortet så ja, det går ann (om utstyret ditt støtter det)
Sist endret av suppesos; 3. november 2015 kl. 18:06.
tusen takk, gikk inn i BIOS og ordna det!