Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 966
Hei og hopp. Skal ha en ny pcskjerm, men det er vanskelig å oppdatere seg dette feltet. Hva ville dere anbefalt til rundt 4000kr?

Spiller svært lite fps spill, så 144hz er ikke et must. Har lyst på 4k men vet ikke om man får noe dugelig til 4000? Pcen har et 760gt kort om det betyr noe

Takk for alle svar
For den prisen ville jeg gått for Dell Ultrasharp, når du ikke er ute etter 144 hz. Den er kjent for ekstremt gode farger, svartnivå og kontrast. I tillegg har den 1200 pixler i høyden og koster "bare" 2800 kroner.
Sjekk denne listen her hvis du vil se på andre alternativer. Selv føler jeg at kunde-omtaleleser ikke er til å stole på når det gjelder skjermer. Folk har alt for forskjellig standard. Selv er jeg av typen som må se filmer i 1080p, og jeg nøyer meg ikke med 900 MB versjonene. Andre bryr seg ikke om det er 360p.

4K er litt for dyrt for øyeblikket til at det er verdt det, spør du meg. 4K-innhold er stort sett på YouTube.
Anbefaler å vente til Black Friday før du kjøper (slutten av November). Da kan du fort spare en tusenlapp eller mer.

Hvis 4K er viktig så har Samsung en skjerm til 4000 kroner.
Vil anbefale denne: https://www.komplett.no/product/8380...asharp-u2515h#

1440p ips til den prisen er en ganske god deal.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Per : blir denne e bare en oppgradering fra den du linker til? Android klarer ikke copy paste, men jeg mener modell:
Ultrasharp U2515h
U2412m har vært i salg siden 2011. U2515h kom først i år. Specs på skjermene er ganske like, bare at sistnevnte er 25" kontra 24", har 1440p kontra 1080p og at den innebygde usb-huben har støtte for usb 3.0, hvor U2412m kun har støtte for usb 2.0.

Spør du meg ser det ut som en ren oppdatering i UltraSharp-segmentet for at de skal kunne henge med i markedet, og jeg ser ingen grunn til at det skal være verdt å gå for U2412m.
Sist endret av danielsk; 15. oktober 2015 kl. 10:36.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Da krysser vi fingrene for at den blir tatt med i Black friday, eller en annen snasen skjerm. Men hittil står den øverst på listen min. Takk for svar.