Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1557
Noen som vet om en tjeneste som lar meg sende sms ved bruk av feks epost?

Har en server som kontrollerer/overvåker det meste i huset, og ønsker å motta sms når feks brannalarmen eller vannalarmen går.
Har ikke innlagt ISDN så eneste løsning ut fra serveren er epost eller ip telegram.

Trenger da for eksempel en tjeneste som sender sms ved mottatt epost eller lignende..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Finnes mange slike tjenester Key SMS er et av de.
Tenkte vel mer på noe som ikke kosta 100kr pr mnd
Hvorfor setter du ikkje inn et GSM/HSDPA modem i serveren med et eget SIM kort. Du kan gjerne bruke et kontant kort, slik at du bare betaler pr melding som blir sendt og ikkje en fast månedens avgift. Da har du mulighet til å sende meldinger direkte fra serveren uten å gå via en tredjepart som oversetter epost til SMS.

EDIT: Du trenger nok litt programmerings kunnskaper for å få dette til, men det regner jeg med du har. Da jeg antar du har utviklet alarm systemet selv.
Sist endret av 0xFF; 15. september 2015 kl. 12:38.
Fordi dette er en gira facilityserver rettet mot knx og derfor er det begrenset hva jeg kan gjøre med den.
Men om du vet om slikt som kan kjøres på openmediavault / debian og kan sende ved mottatt ip telegram tar jeg gjerne imot mer informasjon
Overskuddsmateriell
http://www.ebay.com/itm/SIM900-Quad-...item337f205e38

Denne på en Arduino kan også gjøre nytten
Vet at endel leverandører ikke liker slike systemer på vanlige abonnement og kan stenge det. Hvem og kilde klarer jeg ikke å finne i farta nå
https://www.clockworksms.com/

Veldig enkelt API. Koster under 1,- per melding. Blir vel ikke så dyrt, med mindre brannalarmen går flere ganger daglig
bulksms.com eller tilsvarende tjeneste? Sett opp epost regel som videresender aktuell epost til *telefonnummer*@bulksms.com så er du oppe å går? Forhondsbetaling for x antall SMS.