Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3582
Heisann freaks!
Tenkte å selge den trofaste "Gaming Pc'en" min, for så å kjøpe ny og begynne på nytt. Det jeg da lurer på er hva dere hadde gitt for den? Hva er den verdt?
Specs
CPU: I5 3570k
GPU: MSI GTX780 3GB
PSU: Corsair CX750M
HK: MSI Z77 Mpower Big Bang
Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB
Kabinett: Cooler Master HAF X Nvidia Edition
CPU Kjøling: Cooler Master Seidon 120mm
SSD: Samsung EVO 840 240GB
SSD: OCZ 60GB
SSD: Samsung (Ettellerannet) 120GB
HDD: 1TB
HDD: 500GB

Takker på forhånd for svar
Kan ikke skjønne hvorfor du skal selge denoe for å kjøpe ny? Og hva er greia med 3 ssder? Men du kan jo prøve å legge den ut for mellom 6-8k
Som sagt så skal jeg begynne på nytt.. Om jeg skal oppgradere må jeg kjøpe masse nytt, pga. denne socketen ikke lenger er på salgs... + Jeg liker å bygge så
Greia er at de er kjøpt hurtigt, har fått peng, kjøpt, fått peng, kjøpt osv.

Takker for svar ja, skal se, tror jeg legger til en skjerm også som står her
En AOC full HD 24"
Sist endret av Blixus; 16. desember 2015 kl. 18:32.
PCen i seg selv er verdt ca 4-5 000 kroner siden den er brukt og delene er "gamle".
Anbefaler å selge på finn.no. Kjøperne der som regel dumme og du kan tjene mye på deres uvitenhet.

Jeg ville lagt den ut for 9 000 og sett om noen beit. Du kan gå enda litt høyere hvis du vil gutse litt på det.
Hvis du ikke får noen interesserte, gå ned 500 kroner annenhver/hver uke. Alt etter hvor fort du vil bli kvitt den.

Ta ut den største SSDen din og bruk den i den neste PCen. Jeg tviler du vil få ekstra cash selv om den er med.

Edit: pluss på en tusenlapp hvis du smekker på en skjerm. Bruk flatscreen-cleaner og tørk den godt så vil den se helt ny ut.
Sist endret av PerPerPerPer; 16. desember 2015 kl. 19:31.
Woah tusen takk!
Legger den ut for 9500,- kr jeg da, siden det er den summen jeg trenger ;-) Mener du da 10500 med skjerm?
Tar gjerne den ut ja.. Har mye på den å litt ekstra SSD plass gjør ingenting.
Det kan ta litt tid å selge den når man prøver å få så mye. Kan hende mange får PC til jul. Sjekk litt hva andre selger på finn.no.
Beste tiden å selge brukte PCer er i konf-perioden.
Sist endret av PerPerPerPer; 16. desember 2015 kl. 20:04.
10 høvdinger er latterlig mye, men gjerne prøv.
Må ikke glømme at det er mange tullinger der ute
Uvaksinert 👍
Alt kan selges på finn til overpris. Men vet ikke om jeg synes mest synd på de dumme kjøperne eller den idioten som skal lure andre. Legg den heller ut til fornuftig pris og ha god samvittighet etterpå.
9500,- Kroner + skjerm er ikke så gæli... Delene idag koster rundt 13-14k
Hvilke deler? Hvorfor skal en kjøpe brukt når en får helt nytt for samme pris? Skjerm får en jo tak i ny til 1000-lappen. Brukt 5-700kr for en gammel skjerm, kan ikke forvente å få mer.

Ett eksempel på 14.000 kroners maskin, husk at dette er nytt. Er det brukt kommer det i prisklassen du legger deg på.



Så plusser en på 5-700 kr for skjerm
Poenget er at ganske mange ikke kjenner til verdien, og betaler derfor gjerne mye mer en maskinen egentlig er verdt. Skulle gå greit å få denne solgt for en 7-8000.
Sitat av sweem Vis innlegg
Hvilke deler? Hvorfor skal en kjøpe brukt når en får helt nytt for samme pris? Skjerm får en jo tak i ny til 1000-lappen. Brukt 5-700kr for en gammel skjerm, kan ikke forvente å få mer.

Ett eksempel på 14.000 kroners maskin, husk at dette er nytt. Er det brukt kommer det i prisklassen du legger deg på.



Så plusser en på 5-700 kr for skjerm
Vis hele sitatet...
Delen i PC'n jeg er interessert i å selge er verdt 13-14k ifølge prisen på markedet idag, sjekket på Prisjakt for litt si. Delene er gjerne litt utdaterte, men aldeles like god som nye komponenter. Som en tidligere nevnte, så kan jeg senke prisen etter et par uker. 9500,- Kroner er ikke gale for en PC som sluker alt av spill + en vel så brukbar skjerm, synes jeg(?) Regnte med 500 for skjerm BTW. 780 Slår 970 i forhold til prisklasser og ytelser, men det er annen diskusjon.

Sitat av Eewee Vis innlegg
Poenget er at ganske mange ikke kjenner til verdien, og betaler derfor gjerne mye mer en maskinen egentlig er verdt. Skulle gå greit å få denne solgt for en 7-8000.
Vis hele sitatet...
Yas, så lenge PC'n holder oppe med således nye komponenter, og yter som forventet.
Uvitenhet om pc komponenter, (og generelt om pc) mangler mer enn nødvendig i dagen samfunn TBH.
Legger også ut PC'n med et lite håp i bakhode, så forventer ikke aldeles.
Sist endret av Blixus; 17. desember 2015 kl. 12:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Heisann freaks!
Tenkte å selge den trofaste "Gaming Pc'en" min, for så å kjøpe ny og begynne på nytt. Det jeg da lurer på er hva dere hadde gitt for den? Hva er den verdt?
Vis hele sitatet...
Ville ikke gitt noenting for den. Den er gammel, noe du er fullstendig klar over og derfor vil du kjøpe deg noe nytt. Om det er at du har så lyst til å sette sammen en maskin så plukk den fra hverandre og sett den sammen igjen? Da er jo problemet løst. Hva du finner av priser på prisjakt.no spiller liten rolle. Å begynne så høyt som 10k vil nå være bortkastet. Kaster jo vekk flere måneder på å senke prisen til den "rette" slik at noen vil kjøpe den, i mens så eldres maskinen enda mer.

Hvorfor ikke legge den ut for 20 000? da kan du jo henvise til at den er bedre enn en stasjonær maskin på f.eks elkjop til rundt samme pris http://www.elkjop.no/product/data/st...g-pc#tab-specs du har jo mer lagringsplass?

Vil tippe hvis du er heldig at du kan få 7000 kr for maskinen din.
Sitat av sweem Vis innlegg
Ville ikke gitt noenting for den. Den er gammel, noe du er fullstendig klar over og derfor vil du kjøpe deg noe nytt. Om det er at du har så lyst til å sette sammen en maskin så plukk den fra hverandre og sett den sammen igjen? Da er jo problemet løst. Hva du finner av priser på prisjakt.no spiller liten rolle. Å begynne så høyt som 10k vil nå være bortkastet. Kaster jo vekk flere måneder på å senke prisen til den "rette" slik at noen vil kjøpe den, i mens så eldres maskinen enda mer.

Hvorfor ikke legge den ut for 20 000? da kan du jo henvise til at den er bedre enn en stasjonær maskin på f.eks elkjop til rundt samme pris http://www.elkjop.no/product/data/st...g-pc#tab-specs du har jo mer lagringsplass?

Vil tippe hvis du er heldig at du kan få 7000 kr for maskinen din.
Vis hele sitatet...
Først og fremst, er du fra fremtiden?
Siden når ble 3000 generasjonen direkte gammel? Den er ikke så gammel som du skal ha det til, prosessoren er kjøpt for et år si, samme med hovedkort.
Å sette sammen de samme komponentene er unødvendig arbeid, ettersom resultatet er det samme. Tror du gleden i bygging bare er byggingen? Da tar du rimelig feil, til slutt så kommer det nemlig et resultat.
Har allerede fått en dude som spurte om diverse ting, og var villig å gi 8500,- kroner for alt, men jeg takket nei.
Om noen måneder har jeg råd til å oppgradere hele pc'n uansett, så om den ligger ute såpass så minsker jeg prisen en god del og selger den på spotten.
Liker at du forsvarer deg selv, litt som om du vet du har overprisa den. Det er ikke oss du må vinne over, men h*n du skal selge til ☺

Vi bestemmer ikke over dine ting, ærlig talt så er det en dråpe i vannet. Lykke til med salget, men de fleste av oss bryr oss ikke om rasjoneringsmetodene dine.
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Liker at du forsvarer deg selv, litt som om du vet du har overprisa den. Det er ikke oss du må vinne over, men h*n du skal selge til ☺

Vi bestemmer ikke over dine ting, ærlig talt så er det en dråpe i vannet. Lykke til med salget, men de fleste av oss bryr oss ikke om rasjoneringsmetodene dine.
Vis hele sitatet...
Prøver bare å få svar og ting som kan ombestemme meg. Jeg har ikke direkte overprisa den, men ja den ligge ute for mer enn hva den burde ha vært verdt
Altså, dere ikke bryr dere om rasjoneringsmetodene mine? Han ene kjekke karen over her tipsa om den, så tydeligvis så gjør noen det, du snakker ikke for alle på NFF. Jeg som er TS, jeg som trenger hjelp, jeg prøver bare å få det meste ut av det.

Om det kom ut som selvforsvar så må jeg på det høyeste beklage for det.
Prisen styres av markedet, så du får prøve og faile til det går.
Hva sier dere gutter, skal jeg selge denne for 8200,- kroner, og kjøpe ny til 10500?
Screenshot av build:
https://gyazo.com/311fc29c2c020269e0b7e98c31e6b22f
Sitat av Blixus Vis innlegg
Hva sier dere gutter, skal jeg selge denne for 8200,- kroner, og kjøpe ny til 10500?
Screenshot av build:
https://gyazo.com/311fc29c2c020269e0b7e98c31e6b22f
Vis hele sitatet...
Legg penger i en ordentlig strømforsyning som EVGA SuperNOVA G2.
relevant: https://www.youtube.com/watch?v=dYHVUrXOwbI
Jeg vet ikke, men et barnebars ville selge en temmelig påkostet spillemaskin på Finn for et par-tre år siden, hadde kostet omkring 25k. Fikk ikke et napp på 5k engang, og fikk aldri solgt den.

Han vill gi den til meg men jeg syntes det var vel mye for meg men idag hadde jeg nok tatt imot den, størrelsen på kabinettet har jo ikke så mye å si...

Tror jeg har brukt langt over 5k på alskens datagreier uten å ha fått til noe som nærmer seg noe slikt i ytelse siden dengang.

Men man bør se godt for når man kjøper brukt, det finnes visst nok av lurendreiere som kvitter seg med ting på Finn. Man bør avtale retur med full refusjon hvis ting ikke er som de skal.

Jeg snakker av (dårlig) erfaring.
Generelt tips: Hver gang du endrer pris (ihvertfall hvis det er 1000kr+), lag en ny annonse med nye bilder.

Mange kikker på finn hver eneste dag, hvis de ser at du har skrudd ned prisen drastisk, så kan det oppfattes som litt "useriøst".
Heisann ja! takker for alle tips og innspill, tar det med videre.
Fikk solgt PC'n idag faktisk, for 8200,- Kroner, synes dette var en god deal.

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Legg penger i en ordentlig strømforsyning som EVGA SuperNOVA G2.
relevant: https://www.youtube.com/watch?v=dYHVUrXOwbI
Vis hele sitatet...
Er setupet mitt sett på som high end tho?
Ser den, men er det virkelig nødvendig? Satt med en CX 750M på forrige rig, og fungerte slik som det skulle.
Sist endret av Blixus; 20. desember 2015 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Heisann ja! takker for alle tips og innspill, tar det med videre.
Fikk solgt PC'n idag faktisk, for 8200,- Kroner, synes dette var en god deal.



Er setupet mitt sett på som high end tho?
Ser den, men er det virkelig nødvendig? Satt med en CX 750M på forrige rig, og fungerte slik som det skulle.
Vis hele sitatet...
Jeg ville kalt maskinen high end. Uansett velger jeg heller kvalitetsmaskinvare med komponenter fra et land med gode arbeidsforhold (som de japanske kondensatorene i EVGAn mot kinesiske i Corsair'n.)
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg ville kalt maskinen high end. Uansett velger jeg heller kvalitetsmaskinvare med komponenter fra et land med gode arbeidsforhold (som de japanske kondensatorene i EVGAn mot kinesiske i Corsair'n.)
Vis hele sitatet...
Aight, thanks, tror jeg går for EVGA
Prøv heller med 5000,- da får du den muligens solg.
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Prøv heller med 5000,- da får du den muligens solg.
Vis hele sitatet...
Tror du må lese litt Fikk solgt den 8200