Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2433
Jeg er i en store knipe. Håper noen kan komme med tips.

Jeg solgte bilen på finn der kjøper kom med fly fra oslo. En kollega av kjøper kom og så på bilen. Jeg og kjøper hadde avtalt pris og allerede signert kjøpekontrakt via nettet.

Når kollegaen kommer begynner en heftig prutekrig på 20 minutt der masse er gale med bilen. Har tydelig skrivet at bilen har problemer i annonsen.

Vi avtaler endelig til avtalt pris og kjøper sender en kvittering på betalt penger. Salgsmelding lover han å ta '' rett etter på '' dersom kjøper er på telefon, og kollegaen tar seg av bilen.

20 minutt senere får jeg bilder at absolutt alle varsellys i bilen lyser, oljen har plutselig lekket ut og bilen går ikke lengre og bilen kjører dårlig. Den svaier til side til side.

Kjøper nå nekter å signere salgsmelding, nummeret er utilgjjengelig. Både kjøper og selve kollegaen svarer ikke lengre, minner om at kjøper har svart innen 30 sekund i 2 uker. Nå har jeg ringt og sendt melding i over 1 dag. Ingen svar.

Problemet er at salgsmelding aldri bli levert, dette fikk jeg muntlig avtale om gjors på nettet rett etterpå og stolte blindt(idiotisk) på kjøper.

Pengene vet jeg ikke om kommer, de er hvertfall ikke komt en virkedag etterpå.

Hovedproblemet er at bilen står i mitt navn, uten mulighet til å avskilte den og forsikringen er opp mot 2000 i mnd. Jeg står ansvarlig for alt som skjer, og med en ANSVARS forsikring så er dette ikke noe morro når jeg ikke vet hvor bilen er engang.

Kan jeg melde skiltene stjålet, og avregistrere. Holder det med signert kjøpskontrakt fra NAF og vognkort del 2(usigsnert) for å avskilte den?

Det eneste jeg ikke ønsker er å ha den i mitt navn lengre, hva gjør jeg?
Kan nesten garantere de ødelegger noe ved bilen og krever massiv ertstatning. PS, ikke at jeg har noe mot utlendinger men disse er fra Syria, men snakker bra norsk.
Sist endret av Kehum; 8. mai 2019 kl. 20:36.
Kontakt politiet og meld bilen stjålet? For den er vel det da?
Meld bilen stjålet asap
Trådstarter
5 1
Jeg er ikke 100% sikker om den er stjålet, for jeg har kvittering på penger er sendt, men det var kun et bilde som så relativt legit ut. Normalt sett hadde de komt idag, men det kan hende pengene kunne ta litt lengre sa banken. Men kvitteringen kan vare forfalsket, men at kjøper ikke nevner NOEN ting lengre etter å ha påpekt massive feil ved bilen utroliggjør meg
Sist endret av Kehum; 8. mai 2019 kl. 20:42.
Meld bilen stjålet. I aller verste fall hvis pengene kommer til rette, reverserer du prosessen.
Neste gang tar du en NAF-test på bilen. Da kan ikke tilstanden diskuteres. Og sørg for å ha alle papirene i orden og tatt imot betaling FØR du overleverer nøkkelen. Og ikke la andre ta seg av papirer, sett deg inn i det selv og fyll ut papirene selv.
Når var det du solgte bilen? Dvs, hvor lenge er det siden.
Er det ikke selger som alltid skal levere salgsmelding? Kvittering er lett å forfalske (bare å legge inn overføringen for å så slette med en gang før den blir overført).

Gå til politiet, så hjelper dem deg med hva du skal gjøre. Har du navn på kjøper? Da blir det lettere å levere anmeldelse. Du kan eventuelt gi beskjed til kjøper at du kommer til å anmelde han for å ha stjelt bilen, i håp om at vedkommende betaler for seg.

Tips til andre som skal selge bil, aldri lever fra deg uten penger på konto, og lever salgsmelding på nett, tar 2min og kan gjøres når kjøper henter bilen.
Sist endret av HuskaIkke; 9. mai 2019 kl. 10:36.
Det er alltid selger som skal levere salgsmelding, nettopp på grunn av eksempler som dette.