Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 16593
Hallo freaks.

Hvor skal du i sommerferien og hva er planene dine der?

Skal du ingen spesielle steder så kan du forsåvidt drømme deg bort ved å skrive om en ferie du kunne ønske du skulle på
Frankrike med familien, blir nok deilig det. Kan hende jeg tar med freaken, hvis den er å huske.
Muligens Helsinki (har aldri vært der før, men en kompis spurte om jeg ville være med, å altid spennende med nye byer selvom de ikke er så langt unna)
Midnight sun festival (Lofoten, sier seg selv)
København (fordi det er favoritt byen min i Norden)
Og kansje en tur til Spania (om jeg har råd)
Liten tur til Lillehammer for å besøke familie og litt sånn :^)
Håper på New York, men må prioritere ny bil også.
Obligatorisk tur til Amster og en tur til statene.
Island, Roskilde, forhåpentligvis så lite Norge som mulig ^^
Sist endret av Mengele; 11. mars 2014 kl. 23:57.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Vurderer kjøp av ny bil for så å kjøre gjennom Sverige, men forskringsprisene dreper jo en stakkar..

Ender kanskje opp med å fly en liten tur til Stockholm.
Håper på Portugal og Boom Festival
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Regner med at det blir en reprise av Sunny Beach, da det var latterlig kult der i fjor. Det er dog ikke bestemt enda.
Så tenkte jeg også å ta en roadtrip gjennom Europa, ta med et par kompiser og bare kjøre dit vi føler for å dra.
Roskilde, Amster og kanskje en sydentur!
[COLOR="Red"]T[/COLOR][COLOR="Lime"]o[/COLOR][COLOR="Purple"]m[/COLOR][COLOR="Blue"]o[/COLOR][COLOR="Red"]r[/COLOR][COLOR="Yellow"]r[/COLOR][COLOR="Cyan"]o[/COLOR][COLOR="Red"][COLOR="Blue"]w[/COLOR][/COLOR][COLOR="Lime"]l[/COLOR][COLOR="Cyan"]a[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]n[/COLOR][COLOR="Blue"]d[/COLOR]
Kjøre motorsykkel fra Hanoi i Vietnam, til Bangkok i Thailand via HCMC og Kambodsja Skal bruke 6 uker.
Noen som har erfaring fra Vietnam/Kambodsja så taes tips imot med stor glede!
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Kjøre motorsykkel fra Hanoi i Vietnam, til Bangkok i Thailand via HCMC og Kambodsja Skal bruke 6 uker.
Noen som har erfaring fra Vietnam/Kambodsja så taes tips imot med stor glede!
Vis hele sitatet...
vagabond @ facebook

Skal ikke se bortifra at noen har tatt den turen før deg der.
Sist endret av feltrasjon; 12. mars 2014 kl. 01:58.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vurderer kjøp av ny bil for så å kjøre gjennom Sverige, men forskringsprisene dreper jo en stakkar..

Ender kanskje opp med å fly en liten tur til Stockholm.
Vis hele sitatet...
Vurderer selv også å ta en fin biltur tvers igjennom Sverige, og planlegger å kjøre først nedover Bohuslän (altså vestkysten) fra Oslo, for deretter tvers over til østkysten. Stockholm først før jeg drar oppover til nordkysten og Hôga Kusten nord for Sundsvall. Blir artig, har aldri vært noensteds i østdelen av Sverige.

Planlegger andre ting også, men Sverige er såpass enkelt at jeg tror jeg får tid til det uansett.


>> Ett lite spørsmål til de som har vært (mye) i Sverige; jeg har sett mye på ulike kart, men hva er *deres opplevelse* av hvor kupert i terrenget Sverige er kontra Norge?? (ja, jeg vet det et stort land og det vil være vrient å generalisere, men likevel..)
Sist endret av aeon_illuminate; 12. mars 2014 kl. 02:52.
Why so serious?
Være hjemme å se på fotball VM. Blir vell heller 2-3 trur til høsten/vinteren. Barcelona for å se fotball på sensommeren/høsten. Guttetur et sted det er varmt sent på høsten. Så en tur til Barcelona igjen senere på vinteren for å se mer fotball forhåpentligvis.
En mnd med interrail og rundt på festivaler i Europa. Håper det blir noe av
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vurderer selv også å ta en fin biltur tvers igjennom Sverige, og planlegger å kjøre først nedover Bohuslän (altså vestkysten) fra Oslo, for deretter tvers over til østkysten. Stockholm først før jeg drar oppover til nordkysten og Hôga Kusten nord for Sundsvall. Blir artig, har aldri vært noensteds i østdelen av Sverige.

Planlegger andre ting også, men Sverige er såpass enkelt at jeg tror jeg får tid til det uansett.


>> Ett lite spørsmål til de som har vært (mye) i Sverige; jeg har sett mye på ulike kart, men hva er *deres opplevelse* av hvor kupert i terrenget Sverige er kontra Norge?? (ja, jeg vet det et stort land og det vil være vrient å generalisere, men likevel..)
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kjip med Sverige planen din, men sverige fra Oslo til Stockholm er en utrolig kjip vei, om du ikke har kjørt fra Vest til Øst Sverige før da, da er du sikkert klar over det, om du ikke har planer om å kjøre litt andre/varierte veier uenom motorveien.
Eneste plusset med den turen er vel å komme til Stockholm, som sikkert var det du var ute etter.
Måtte bare komentere, hehe.. men god tur
Ios i Hellas i 2 uker sammen med 6 kompiser.
Budapest i 1 uke sammen med 1 venninne.
Også vurderer jeg en 3 ukers til Thailand.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke for å være kjip med Sverige planen din, men sverige fra Oslo til Stockholm er en utrolig kjip vei, om du ikke har kjørt fra Vest til Øst Sverige før da, da er du sikkert klar over det, om du ikke har planer om å kjøre litt andre/varierte veier uenom motorveien.
Eneste plusset med den turen er vel å komme til Stockholm, som sikkert var det du var ute etter.
Måtte bare komentere, hehe.. men god tur
Vis hele sitatet...
Tar ikke den turen bare 6 timer (ifølge google maps)? Det er jo ingenting annet enn en kort dagstur, hvis man skal farte rundt i Sverige en uke eller to så kan jeg umulig tro at 6 timer på en motorvei (?) er spesielt ille.
Turer vel til Roskilde, samt at flybilett til Spania er bestilt
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke for å være kjip med Sverige planen din, men sverige fra Oslo til Stockholm er en utrolig kjip vei, om du ikke har kjørt fra Vest til Øst Sverige før da, da er du sikkert klar over det, om du ikke har planer om å kjøre litt andre/varierte veier uenom motorveien.
Eneste plusset med den turen er vel å komme til Stockholm, som sikkert var det du var ute etter.
Måtte bare komentere, hehe.. men god tur
Vis hele sitatet...
Hehe, har gjort litt research på googlmaps blant annet og av bekjente, - det ser ut som at det fra Karlstad og østover bare er flatmark med dørgende kjedelig skog. Men nedover til Gøteborg og et stykke derfra ser ganske spennende ut imo. Velger nok vei med omhu , enig ellers i at disse motorveiene deres er så gode at det er ingen vits i å kjøre der kun for opplevelsenes skyld.
Sist endret av aeon_illuminate; 12. mars 2014 kl. 07:39.
Skal en tur til Colombia. Kommer til å være der en 2-3uker. Har hørt det er et land med stort potensiale som reisemål, så da får jeg teste det ut. Har ikke noen andre planer enn å komme meg til Bogota og la turen utvikle seg derfra. Kan være jeg hopper på et fly til et av nabolandene også når jeg først er i gang.

Så skal jeg ta en roadtrip i Norge. Tenkte på å ta kystruten fra Trondheim ned til Stavanger med telt i bagasjen og surfebrett på taket. Se om jeg finner noen gode spots med bra surf. Uansett blir det sikkert en bra tur. Har ikke kjørt den veien siden jeg var sånn 9-10år gammel og var da mer opptatt av gameboy'en enn selve turen.

En weekend-tur til en eller annen europeisk storby er jo også obligatorisk, men hvor og når er ikke helt fastsatt enda. Jeg og kompis har en tradisjon med å dra til en random storby og blåse helvetes mye penger på gourmet-restauranter, bra vin og spa. Har sett litt på Wien og Brussel, men det finnes så mange kule byer å velge blant. Time will show.
Miami om to uker (i to uker), så ferien jeg er pålagt å ta ut i sommer blir nok bare biltur til hjemtraktene og muligens en lang weekend i London..
Skal ned til Altea i Spania i to uker for å så kjøre ned til Gibraltar for å ta båten over til Marokko
Drar med en kompis til durban i sør afrika. Planen er i hovedsak å surfe men må vel også få med oss en del andre ting. Safari er vel obligatorisk. Noen som har erfaringer å dele?
Skal til Belgia for å besøke svigers, en tur på Tomorrowland samt. teste landets discgolf-baner.

Ellers blir det loking hjemme og i nærområdet.
2 ukers tur til croatia (split - hvar) på Ultraeurope med 7 andre gutter! Gledes stort
Blir guttetur til magaluf i 12 daga og tur til familie i danmark på meg Ellers blir resten av tida brukt til so mykje gaming so mulig
Serbia, Bosnia, Kroatia i første omgang. Regner med at det blir en tur til Danmark eller Østerrike senere om sommeren for å besøke venner.
Har noen vært i Barocay noen gang? Hvordan kommer man seg dit på billigst måte? Tror båt er billigst, men vet ikke hvor man kan lande dersom man skal ta den.
Blir en tur på Tomorrowland, og sannsynligvis ett par uker i Magaluf i tillegg.

Tar litt sommerferie på forskudd i år, Ultra Music Festival i Miami og Bahamas etterpå venter om 2 uker
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det som foreløpig står på plakaten er Defqon.1 og Tomorrowland. Skulle så gjerne ha tatt turen til Roskilde igjen, men man må dessverre jobbe for herlighetene
Turer med gutta en tur til DK for roskilde, kanskje noe annet fett som skjer i Danmark rundt de tider???
Interrail til Amster, så rett til Roskilde! En senere tur til Køben, og kanskje et flott sydenland!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Blir Gran Canaria, Skottland, London og Bristol her!
Satser på det blir to måneder i Sør Afrika!
Starter sommern med en liten (les: full) tur til Roskilde, deretter dras jeg tilbake til Norge hvor jeg desverre (ikke) må dra på den nye hytta, avslutter ferien med 7 dagers fyll i rhodos city! (tips tas i mot med takk) Første gang roskilde og rhodos!
Hytta i Sverige blir jo pussa opp for tida, så skal dit.
Ingen utenlandsferie, men jeg skal ta paragliderkurs på Voss, blir artig
Hvis jeg er heldig og får hendene på noen penger jeg forventer, så tenkte jeg Cape Town og hai-safari. Eventuelt loke litt rundt i India.
Danmark!

http://www.scandinaviareggaefestival.com
Sist endret av Crazy_Bitch; 4. april 2014 kl. 06:59.
Var en uke i Masai mara Kenya på dyre safari i slutten av januar, der gikk mye av årets ferie budsjett. Men har bestilt en uke til Samos (Hellas) nå i Juli og vurdere en tur til Torrevieja Spania i august.
Sitat av Mengele Vis innlegg
Island, Roskilde, forhåpentligvis så lite Norge som mulig ^^
Vis hele sitatet...
Ja, vi har fått med oss at du synes Norge er teit.
Blir en roadtrip til serbia og tilbake, 4 uker
Gleder meg som en unge til autobanh og 200km/t++
Roadtrip i Serbia er konge, har sett det meste av landet, på godt og vondt. Har endel familie der og har blitt endel somre med kjøring over alt

Er Guca-festivalen mens du er der anbefaler jeg deg sterkt å få med deg det
Sist endret av Hobby; 4. april 2014 kl. 14:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det blir Portugal med Boom festival på meg! Har jeg nokk penger så blir det Roskilde også.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Kjøre motorsykkel fra Hanoi i Vietnam, til Bangkok i Thailand via HCMC og Kambodsja Skal bruke 6 uker.
Noen som har erfaring fra Vietnam/Kambodsja så taes tips imot med stor glede!
Vis hele sitatet...
Sjåførene der er GÆRNE, spesielt i Vietnam. Synes det var mer enn skummelt nok å kjøre buss der.

Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Ja, vi har fått med oss at du synes Norge er teit.
Vis hele sitatet...
Jeg digger Norge, men ikke pokker om jeg vil bruke en eneste feriedag her, til det er mine feriedager alt for dyrebare, været for uberegnelig. Kanskje en gang om jeg blir styrtrik pensjonist som er lei av sol og strender
Sist endret av petterpan2; 25. april 2014 kl. 02:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Defqon siste helga i juni, Midnattsrocken 10-13 juli så roadtrippe ned Finland, Estland og Latvia for å nå en gatefest i Latvia. Båten over til Sverige for emmabodafestivalen og så muligens en liten svingom rundt i Belgia, Nederland, Tyskland og Danmark før det bærer hjem til Finnmark igjen i august engang :-)
Skal reise på polet.. Mye..