Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1720
Hei!

Er det mulig å fikse en mus selv? I mitt tilfelle, G9x.

Har seg slik at den slår seg av og så på, av og til.

Prøvde å riste på musa (typ 2-5sek) så slår den seg av, så igjen 2-5sek så er den på igjen.

Greia er at den slår seg av helt random også, når jeg rører på den.

Ettersom den alltid slår seg av hvis jeg rister på den, regner jeg med at noe er fcka inni musa.

Så, kan jeg skru den opp(?) og sjekke problemet?

Finner på ingen måte en måte å skru den opp da..

Noen med G9x og erfaring?

Takk,
Egeenz
Høyrast ut som at kabelen er problemet. Lett å fikse. Berre lodd/kopl til ein ny kabel.
Skruane er ofte dekt av etikettar. Prøv å rive av desse
Sist endret av jarinalus; 1. mars 2013 kl. 18:38.
Gratulerer med dagens overskrift til deg.

On-topic; Er det ingen mini skruer en eller annen plass? Om ikke er det sikkert en eller annen type clips, så evnt prøv og bryt de opp, og knekker du limer du de sammen igjen etterpå.
Trådstarter
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Høyrast ut som at kabelen er problemet. Lett å fikse. Berre lodd/kopl til ein ny kabel.
Skruane er ofte dekt av etikettar. Prøv å rive av desse
Vis hele sitatet...
Hmm...

Men jeg får jo ikke opp musa
då er det gjerne ein skrue du har oversett... hugs at på enkelte slike "overlegg" kan det stå tilnørma "warranty void if broken"!

Uansett så er det ganske liten elektronikk i musa, men om det er kabelen så er det ein no brainer å fikse, du trenger dog ein ny kabel og loddebolt og lodde tin. standard settet på biltema vil fungere heilt fint til dette, men du trenger også isolator, vist du ikkje gidder å leite det fram, så bruker du berre elektro teip, men det vil sjå stygt ut, og kan gjere musa tyngre. kjem jo litt an på om du bytter ut kabelen frå kretskortet til musa, eller frå kabel rota, men dette ser du an.
Trådstarter
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Gratulerer med dagens overskrift til deg.
Vis hele sitatet...
Merker at det ble litt rart...

Anyway,
Er ikke skruer under den.. Sjekka youtube, og der har den skruer under.

Går nok for å kjøpe ny.

Istede for å lage en ny tråd...


Er denne musa god? Salg på den.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649419

God størrelse iforhold til min hand.
Microsoft 3.0 (?) er episk, enkel, billig og passer så og si alle.
haha, du må peele vekk alt av klistremerker og hytt og tu på musa for å finne skruene, mulig at du må "dra" av knappene også.

ambefaler foresten Razer Deathadder!!!!!!! slår aldri feil den musa <3
Sist endret av R0flcopter; 1. mars 2013 kl. 18:55.
Trådstarter
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Microsoft 3.0 (?) er episk, enkel, billig og passer så og si alle.
Vis hele sitatet...
Gjerne link meg, finner ikke noe på komplett, hvor jeg bestiller alt.

Googla den, ikke noe jeg er ute etter^^ (Bilde)

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
haha, du må peele vekk alt av klistremerker og hytt og tu på musa for å finne skruene, mulig at du må "dra" av knappene også.

ambefaler foresten Razer Deathadder!!!!!!! slår aldri feil den musa <3
Vis hele sitatet...
Broddern kjøpte det akk, virker ganske fett.
Sist endret av Egeenz; 1. mars 2013 kl. 19:04.
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Gjerne link meg, finner ikke noe på komplett, hvor jeg bestiller alt.

Googla den, ikke noe jeg er ute etter^^ (Bilde)
Vis hele sitatet...
Ser ganske standar ut, ja. Men det enkle er ofte det beste
Trådstarter
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Ser ganske standar ut, ja. Men det enkle er ofte det beste
Vis hele sitatet...
Sant det du sier!

Er bare å tenke på Nokia. Hvor mye den tåler, og hvor lenge den holder. (Tenker på mobiler i hovedsak)

Tror jeg skal kjøpe meg en slik Corsair Vengeance M90 ettersom det var så billig nå. (Vet at salg er lokkemat, he-he.)

Hørt en del dårlig om den, men også mye bra. For håpe den virker et halvår hvertfall..

Heihå :-)

/reqclose

m2s
HAHAHAHAHA overskrifta var litt villledandes... Trudde du spurde om du klarde og skaffe deg "mus"
Problemet ligger i kabelen. Er faktisk ikke en lett fiks, men er du handyman så går det nok
Trådstarter
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Problemet ligger i kabelen. Er faktisk ikke en lett fiks, men er du handyman så går det nok
Vis hele sitatet...
Invisterte heller i en mus som ser helt greit ut, som i tilegg var på salg.

Musa har faktisk funka etter jeg bestilte den andre...
Skjebne.

Anyway, long time no see, Pearl. Om du husker kidden Egeenz ^^
Hvor gammel er datamusa, tenker da på garanti.
Hvor gammel er datamusa, tenker da på garanti.
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hvor gammel er datamusa, tenker da på garanti.
Vis hele sitatet...
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hvor gammel er datamusa, tenker da på garanti.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har garanti.. Er den nok ute,

1år +
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Prøv å kontakte Logitech for å få den fikset. De er overraskende imøtekommende. De sendte en ny til meg etter at min var over 1 år. Kan du lese serienummeret er sjansen god for at du også før en ny i posten om en uke
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Hvis jeg har garanti.. Er den nok ute,

1år +
Vis hele sitatet...

Sitat av T.J. Vis innlegg
Prøv å kontakte Logitech for å få den fikset. De er overraskende imøtekommende. De sendte en ny til meg etter at min var over 1 år. Kan du lese serienummeret er sjansen god for at du også før en ny i posten om en uke
Vis hele sitatet...
Dette stemmer. Kjøpte du på komplett så skal garantien her fortsatt dekke det, men hadde personlig kontaktet Logitech sitt customer-support. De har en no-ask policy, sålenge du oppgir Product Number og Model Number som står listet på en lapp på kabelen til musa e.l, så sender de ny. Jeg sendte mail på en mandag til Logitech, saken var løst og produktet var sendt på fredagen samme uken, og fikk headsettet i postkassa på mandagen. UPS delivars

Anyway, er alltids greit med en ekstra mus Egeenz Hvis ikke du liker den nye har, har du jo en G9 til overs. Helt gratis
Hei!

Har akkurat samme musen selv, hadde eksakt samme problem som deg. Problemet ligger i at i usb kabelen er det flere små kabler, med en ytre leder av aluminiumsnetting. Denne nettingen er lederen som fører signalet til laseren på musa.

Jeg går på elektro, så jeg hadde verktøy osv på skolen. Det du trenger for å fikse den er rett og slett en skrutrekker med riktige bits for musa, eller en liten tynn kniv for å få opp skruene. De ligger under glidsa på musa, så du må rive av de. Når du kommer inn i musa, må du kappe kabelen der hvor den ytre isolasjonen starter, korte kabelen med en 4-5 CM ut fra festet. La de grønne, røde, etc kablene henge igjen inne i musa. Den kabelen med sort isolasjon på innsiden av musa er lasersignalkabelen, avisoler de tynne kablene på innsiden av musa, og på usb kabelen som er kortet, lodd kablene sammen forsiktig. Aluminiumsnettingen burde tvinnes hardt sammen, for så å loddes på den svarte kabelen inne i musa. Smell alt sammen igjen og den fungerer flott

Beklager for rotete inlegg, skrevet med utrolig dårlig tid! PM hvis du vil spørre meg istedenfor, er utrolig dårlig på å forklare.
Trådstarter
Sitat av T.J. Vis innlegg
Prøv å kontakte Logitech for å få den fikset. De er overraskende imøtekommende. De sendte en ny til meg etter at min var over 1 år. Kan du lese serienummeret er sjansen god for at du også før en ny i posten om en uke
Vis hele sitatet...
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Dette stemmer. Kjøpte du på komplett så skal garantien her fortsatt dekke det, men hadde personlig kontaktet Logitech sitt customer-support. De har en no-ask policy, sålenge du oppgir Product Number og Model Number som står listet på en lapp på kabelen til musa e.l, så sender de ny. Jeg sendte mail på en mandag til Logitech, saken var løst og produktet var sendt på fredagen samme uken, og fikk headsettet i postkassa på mandagen. UPS delivars

Anyway, er alltids greit med en ekstra mus Egeenz Hvis ikke du liker den nye har, har du jo en G9 til overs. Helt gratis
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Skal prøve å kontakte dem :-)


Sitat av Slappfisk Vis innlegg
Hei!

Har akkurat samme musen selv, hadde eksakt samme problem som deg. Problemet ligger i at i usb kabelen er det flere små kabler, med en ytre leder av aluminiumsnetting. Denne nettingen er lederen som fører signalet til laseren på musa.

Jeg går på elektro, så jeg hadde verktøy osv på skolen. Det du trenger for å fikse den er rett og slett en skrutrekker med riktige bits for musa, eller en liten tynn kniv for å få opp skruene. De ligger under glidsa på musa, så du må rive av de. Når du kommer inn i musa, må du kappe kabelen der hvor den ytre isolasjonen starter, korte kabelen med en 4-5 CM ut fra festet. La de grønne, røde, etc kablene henge igjen inne i musa. Den kabelen med sort isolasjon på innsiden av musa er lasersignalkabelen, avisoler de tynne kablene på innsiden av musa, og på usb kabelen som er kortet, lodd kablene sammen forsiktig. Aluminiumsnettingen burde tvinnes hardt sammen, for så å loddes på den svarte kabelen inne i musa. Smell alt sammen igjen og den fungerer flott

Beklager for rotete inlegg, skrevet med utrolig dårlig tid! PM hvis du vil spørre meg istedenfor, er utrolig dårlig på å forklare.
Vis hele sitatet...
Null stress, skjønner hva du mener, men orker ikke å begynne å stresse med det. Har allerede bestilt ny, samt. at jeg skal prøve å få en ny (gratis) fra komplett av samme modell.

Takk for at du tok deg tid :-)


EDIT: Komplett selger ikke musen lengre, så jeg regner med å få tilsendt en ny, er liten.

Egeenz
Sist endret av Egeenz; 2. mars 2013 kl. 12:40.