Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 17456
JA! jeg har lest ''hvordan skaffe hva'' tråden, men den er ikke oppdatert etter 22. og lukket

det jeg lurer på er, hvor skaffer man div chems til pyro og HE? dvs, syrer nitrater osv.

såklart har jeg ikke tenkt og kjøpe store mengder så jeg får PST på nakken.

kom med forslag, lovlig eller ulovlig. jeg skal få tak i chems. jeg driter rett og slett i hva PST gjør! mister jeg hobyen min kan de like så godt bure meg inne!!

hviss denne tråden er plassert feil eller bryter noen regler, så ikke bare slett den. vær så snill og sende meg PM om hvorfor! Takk
Syrer kan du kjøpe hos hjelle kjemi. Detter er da i kanner, men det er billig,og man får ikke PST på nakken. Keten sender enda men jeg vil fraråde deg til å bestille etter du mest sannsynligvis aldri vil få denne pakken, og pst for interesse for deg. De andre Britiske, og europeiske butikkene selger fortsatt, men om de sender til Norge er jeg usikker på.

Du burde ihvertfall vente et par månder( desverre ) til du bestiller, og man burde nokk ikke ha oxidanter i pakken ettersom det er knytter til AN, og natrium nitritt som ABB brukte.
Sist endret av baadpyro; 13. september 2011 kl. 22:47.
Jeg har aldri hatt noe interesse for pyro, liker ikke engang å smelle av kjøpte raketter men jeg tenkte på dere inne på pyroforumet når jeg leste Aftenposten i dag, om at de vil innføre krav om plettfri vandel for å kjøpe kunstgjødsel blant annet.

Vil det gå tilbake til slik det var tror dere, eller vil det alltid være litt uglesett å drive med pyro etter det som skjedde på Utøya?

Det må være utrolig trist å bli frarøvet hobbyen sin på en slik måte, jeg håper for deres skyld at PST roer seg ned igjen snart.
Gratulerer, du har klart å få PST på nakken før du engang har kjøpt noe!
Kjøp fra cooperman435 eller noe. Kjemikalier er 100% lovlig, så PST bryr seg ikke.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Gratulerer, du har klart å få PST på nakken før du engang har kjøpt noe!
Vis hele sitatet...
venter allerede på en tlf(kjøpte 3 kg svovel for litt siden)

PST kan ikke gjøre meg værre enn det de allerede har gjort. men hvordan skal de få tak i meg mener du?
Hva har de gjort deg som er så ille? Hvordan de skal få tak i deg? Du kan tro alt du importerer/kjøper av syrer blir logget.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hva har de gjort deg som er så ille? Hvordan de skal få tak i deg? Du kan tro alt du importerer/kjøper av syrer blir logget.
Vis hele sitatet...
de har klart og ødelegge pyro hobbyen for mange her på forumet inkl. meg!
sørget for og stengt likurg og keten.
gjort slik at jeg ikke fikk 10 kilo med kno3 som jeg ville ha

cal. 12 sa at jeg fikk dem på nakken før jeg har bestilt noe. hvorfor?
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Jeg har aldri hatt noe interesse for pyro, liker ikke engang å smelle av kjøpte raketter men jeg tenkte på dere inne på pyroforumet når jeg leste Aftenposten i dag, om at de vil innføre krav om plettfri vandel for å kjøpe kunstgjødsel blant annet.
Vis hele sitatet...
Det kan de umulig gjøre! Da stuper hvertfall kornproduksjonen i Norge! Regner med det er noen bønder der ute som har noen rusk på rullebladet
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Jeg har aldri hatt noe interesse for pyro, liker ikke engang å smelle av kjøpte raketter men jeg tenkte på dere inne på pyroforumet når jeg leste Aftenposten i dag, om at de vil innføre krav om plettfri vandel for å kjøpe kunstgjødsel blant annet.

Vil det gå tilbake til slik det var tror dere, eller vil det alltid være litt uglesett å drive med pyro etter det som skjedde på Utøya?

Det må være utrolig trist å bli frarøvet hobbyen sin på en slik måte, jeg håper for deres skyld at PST roer seg ned igjen snart.
Vis hele sitatet...
er ivertfall bra du er omtenksom

det med krav om plettfri vandel for kjøp av kunstgjødsel? som greenray sa så vill korn produksjonen stupe!

hørte fra en kompis at bondene ikke skulle få kjøpt noe mere enn 1 tonn med gjødsel i slengen. hvor tåpelig er ikke det? mange bonder trenger mere enn 1 tonn for og gjødsle og mindre enn 1 tonn for og lage ei heftig bombe!

hvor har det blitt av logikken til norge?! alt er jo helt snudd på huet!

og ja, det er utrolig kjipt og bli fratatt hobbyen sin pga noe 1 person gjorde galt!
Sitat av haakon466 Vis innlegg
er ivertfall bra du er omtenksom

det med krav om plettfri vandel for kjøp av kunstgjødsel? som greenray sa så vill korn produksjonen stupe!

hørte fra en kompis at bondene ikke skulle få kjøpt noe mere enn 1 tonn med gjødsel i slengen. hvor tåpelig er ikke det? mange bonder trenger mere enn 1 tonn for og gjødsle og mindre enn 1 tonn for og lage ei heftig bombe!

hvor har det blitt av logikken til norge?! alt er jo helt snudd på huet!

og ja, det er utrolig kjipt og bli fratatt hobbyen sin pga noe 1 person gjorde galt!
Vis hele sitatet...
btw: ett tonn kunstgjødesl er INGENTING! Tror en segg veier va 800kg og vi (jeg bor på gård) bestiller hvertfall 35 tonn hvert år
Yara sine storsekker med AN (34-0-0), veier 500kg og koster i underkant av 1300 kroner, inkludert moms.
1 x Copper Sulphate
- Weight: 500g £6.39
1 x Barium Sulphate
- Weight: 500g £6.15
1 x Sulphur Powder
- Weight: 1kg £6.25
1 x Strontium Carbonate
- Weight: 500g £5.25
1 x Red Gum
- Quantity: 500g £8.67
1 x Charcoal (Activated Airfloat)
- Weight: 1kg £10.25
1 x Aluminium Powder "Dark Pyro"
- Quantity: 200g £7.29
Vis hele sitatet...
Fikk noen chems idag.. Ikke så mange som jeg hadde bestillt riktignok... Plukklisten ser du over...
Det jeg fikk var:
Alu Dark Pyro.
Copper Sulphate
og Barium Sulphate...

Da kommer det et spm... Hvorfor kom ikke charcoal, strontium carbonate og red gum? (Skjønner delvis svovel..) men de 3 nevnte kan da brukes til MYE mer en bare pyro? >.>
Fordi han du kjøpte det av kun sendte Al, CuSO4 og BaSO4?
Men jeg skjønner ikke.. Når jeg fikk ordrebekreftelse av alt jeg kjøpte så burde han vel informert om at han ikke sendte mer en det han sendte? Jeg har jo tross alt betalt alt sammen

EDIT: Sendte mail til han å lurte bare sånn i tilfelle de ikke hadde på lager.. Gir beskjed når jeg får svar.
Sist endret av ilucarsm; 15. september 2011 kl. 16:28.
Sitat av Knask Vis innlegg
Yara sine storsekker med AN (34-0-0), veier 500kg og koster i underkant av 1300 kroner, inkludert moms.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har hørt er ren AN bannet, eller kan spesialbestilles det for sprengning ?

Det vel bare 27-0-0 som er å kjøpe i store sekker.( som er 20% kalsium)

BTW: Hvor mye AN inneholder 25-0-9?
Sist endret av baadpyro; 15. september 2011 kl. 16:29.
Du fikk Mørkt Alu, men ikke trekull? haha, faktisk. Høres mer ut som avsender ikke sendte mer en det du fikk.
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Fikk noen chems idag.. Ikke så mange som jeg hadde bestillt riktignok... Plukklisten ser du over...
Det jeg fikk var:
Alu Dark Pyro.
Copper Sulphate
og Barium Sulphate...

Da kommer det et spm... Hvorfor kom ikke charcoal, strontium carbonate og red gum? (Skjønner delvis svovel..) men de 3 nevnte kan da brukes til MYE mer en bare pyro? >.>
Vis hele sitatet...
Kom det rett gjennom tollen ? : D
Hadde ingen problemer jeg, bare det at det mangler noen chems... Men jeg begynner å helle mer mot det at sender ikke sendte..
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Etter det jeg har hørt er ren AN bannet, eller kan spesialbestilles det for sprengning ?

Det vel bare 27-0-0 som er å kjøpe i store sekker.( som er 20% kalsium)

BTW: Hvor mye AN inneholder 25-0-9?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk denne informasjonen av FK i november i fjor, måtte høre på priser med tanke på vårgjødslingen osv.

27-0-0 kommer vel i 600kg storsekk?

Akkurat hvor mye AN 25-0-9 inneholder kan jeg ikke svare på sånn på stående fot, men legg merke til at nitrogentallet allerede er farlig lavt , og vi vet heller ikke noe om hva slags forbindelser nitrogenet er i.
Sist, men ikke minst må du også legge merke til at gjødselet du nevner også inneholder en betydelig mengde kalium.
Derfor er det nærliggende å tro at nitrogenet er bundet i kaliumnitrat fremfor ammoniumnitrat.

Nå husker jeg ikke KNO3-tallene i hodet, men det er jo fort gjort å regne ut på egen hånd dersom du vil sammenligne med krista-k f.eks.
Jeg sitter med mobilen...
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av GreenRay Vis innlegg
btw: ett tonn kunstgjødesl er INGENTING! Tror en segg veier va 800kg og vi (jeg bor på gård) bestiller hvertfall 35 tonn hvert år
Vis hele sitatet...
netopp derfor det er en så tåpelig regel. håper den ikke blir innført!(pga alt av korn produkter ol. vill bli svin dyrt!)

er en i oppdal som har en gigantisk gård. han bruker minst 7 timer på og ''høste'' det han planter, med en 9 meter bred sånn høste ting i 20 km/t (tror det heter skurtresker eller noe)

tipper han bruker litt mere enn 1 tonn gjødsel i slengen!
Ok, Jeg tror det er En del AN i dette, det reagerer med Natrium hydroksid..
Jeg har testet det, det ble ikke hige order, men det var ikke mye igjen av det, men igjen jeg er ikke ekspert.
Kunne du regne ut for meg/ vise meg hvor mye AN/ KNO3 det er i blandingen?

Det er jævlig vanskelig å få sin hånd på AN !!

Jeg prøvde men da fikk jeg 28% Nitrogen innhold av AN
NH4NO3
80.04336 g/mol

N= 14 * 2= 28%
H= 1 * 4= 4%
O= 16 * 3= 48%
Sitat av haakon466 Vis innlegg
netopp derfor det er en så tåpelig regel. håper den ikke blir innført!(pga alt av korn produkter ol. vill bli svin dyrt!)

er en i oppdal som har en gigantisk gård. han bruker minst 7 timer på og ''høste'' det han planter, med en 9 meter bred sånn høste ting i 20 km/t (tror det heter skurtresker eller noe)

tipper han bruker litt mere enn 1 tonn gjødsel i slengen!
Vis hele sitatet...
Kan umulig være en stor gård :P den jeg bor på er middels stor og vi bruker flere dager på å høste allt (ikke akkurat effektive dager, men det er normalt å bruke mye mere en 7timer på å høste alt)

Noen som har en kilde på alle disse ryktene om restriksjoner på kjøp av kunstgjødsel? I mine ører høres det mer ut som falske rykter. Dette er UMULIG gjennomførbart.
Sitat av baadpyro Vis innlegg

Jeg prøvde men da fikk jeg 28% Nitrogen innhold av AN
NH4NO3
80.04336 g/mol

N= 14 * 2= 28%
H= 1 * 4= 4%
O= 16 * 3= 48%
Vis hele sitatet...
Ja, nå er du halvveis.
Du trenger bare å regne ut prosentinnholdet av N i NH4NO3, nå har du bare funnet molmassen og tatt deg noen graverende kunstneriske friheter.

Den totale massen er 80,0433
Nitrogen: 14 x 2= 28

28 / 80 x 100 = 35% N
Da vil jeg bare si att alle chemsa er kommet.. gikk jo utollet gjennom hele greia..
Jeg fikk skikkelig skrekken da uansett, for i postkassen min lå ikke bare kjemikalier.. Men også et brev fra Follo Politidistrikt faktisk.. Jeg åpnet brevet med skjelvende hender å leste... (Her kommer da skrekken)

Bekreftelse på anmeldt forhold.
-----------------------------
FORHOLDETS ART : BEDRAGERI.

Dette er da jeg gjør fra meg i buksa, å hjertet begynner å slå fort.. Jeg tar da og ringer til Follo politidistrikt, og hører va saken gjelder.. De sier meg att de ikke kan hjelpe meg akkuratt nå for "Etterforskerne" har dratt hjem for dagen.....

Jeg fortsetter da selvfølgelig å puste tungt å lete desperat etter grunn til hvorfor jeg er anmeldt, før jeg tenker så langt att. AHHH!! Dette er jo MIN anmeldelse! På en butikk som aldri leverte varen! (Pustet lettet ut!) Etter jeg fant ut det la jeg meg pent på senga å pusta LETTA ut.... Nå er det hele ganske morsomt å jeg er kjempegla fordi varene mine har kommet!

Kan evt ta andre informasjoner over PM.. Vil ikke legge ut alt her.

Vet noen hvor jeg kan få tak i KNO3 Nå for tiden? Har alt ellers jeg trenger
Den totale massen er 80,0433 av AN

16*3/ 80 * 100 = 60 =
28 / 80 x 100 = 35% N


KNo3
N= 13,86 %
47,5 % O
K=39*1 /101 * 100 = 38,6 % kalium


25 % N, 9 % K, 66% O i gjødselen ?

Så siden Kalium nitrat har 38,6 % kalium blir 9/ 38,6= 23% kalium nitrat ??
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Da vil jeg bare si att alle chemsa er kommet.. gikk jo utollet gjennom hele greia..
Jeg fikk skikkelig skrekken da uansett, for i postkassen min lå ikke bare kjemikalier.. Men også et brev fra Follo Politidistrikt faktisk.. Jeg åpnet brevet med skjelvende hender å leste... (Her kommer da skrekken)

Bekreftelse på anmeldt forhold.
-----------------------------
FORHOLDETS ART : BEDRAGERI.

Dette er da jeg gjør fra meg i buksa, å hjertet begynner å slå fort.. Jeg tar da og ringer til Follo politidistrikt, og hører va saken gjelder.. De sier meg att de ikke kan hjelpe meg akkuratt nå for "Etterforskerne" har dratt hjem for dagen.....

Jeg fortsetter da selvfølgelig å puste tungt å lete desperat etter grunn til hvorfor jeg er anmeldt, før jeg tenker så langt att. AHHH!! Dette er jo MIN anmeldelse! På en butikk som aldri leverte varen! (Pustet lettet ut!) Etter jeg fant ut det la jeg meg pent på senga å pusta LETTA ut.... Nå er det hele ganske morsomt å jeg er kjempegla fordi varene mine har kommet!

Kan evt ta andre informasjoner over PM.. Vil ikke legge ut alt her.

Vet noen hvor jeg kan få tak i KNO3 Nå for tiden? Har alt ellers jeg trenger
Vis hele sitatet...
Utrolig smart og poste sånt her. Nå vet ihvertfall ikke politiet at du har kjemikalier.
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Den totale massen er 80,0433 av AN

16*3/ 80 * 100 = 60 =
28 / 80 x 100 = 35% N


KNo3
N= 13,86 %
47,5 % O
K=39*1 /101 * 100 = 38,6 % kalium


25 % N, 9 % K, 66% O i gjødselen ?

Så siden Kalium nitrat har 38,6 % kalium blir 9/ 38,6= 23% kalium nitrat ??
Vis hele sitatet...
Testet noe av det som er renset, og filtrert. Det Danner Nitrogen dioksid, og Klor gass ved tilsetning av svovelsyre, sa det er det vel også litt Kalium klorid i det, viss så synes jeg det er merkelig at ikke det er borte, fordi det er et ikke så vannløselig. Testet for nitrat ion igså, ble positiv, og Ammonium test, med Natrium hydroksid, Positiv der å.
Sist endret av baadpyro; 16. september 2011 kl. 23:13.
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Da vil jeg bare si att alle chemsa er kommet.. gikk jo utollet gjennom hele greia..
Jeg fikk skikkelig skrekken da uansett, for i postkassen min lå ikke bare kjemikalier.. Men også et brev fra Follo Politidistrikt faktisk.. Jeg åpnet brevet med skjelvende hender å leste... (Her kommer da skrekken)

Bekreftelse på anmeldt forhold.
-----------------------------
FORHOLDETS ART : BEDRAGERI.

Dette er da jeg gjør fra meg i buksa, å hjertet begynner å slå fort.. Jeg tar da og ringer til Follo politidistrikt, og hører va saken gjelder.. De sier meg att de ikke kan hjelpe meg akkuratt nå for "Etterforskerne" har dratt hjem for dagen.....

Jeg fortsetter da selvfølgelig å puste tungt å lete desperat etter grunn til hvorfor jeg er anmeldt, før jeg tenker så langt att. AHHH!! Dette er jo MIN anmeldelse! På en butikk som aldri leverte varen! (Pustet lettet ut!) Etter jeg fant ut det la jeg meg pent på senga å pusta LETTA ut.... Nå er det hele ganske morsomt å jeg er kjempegla fordi varene mine har kommet!

Kan evt ta andre informasjoner over PM.. Vil ikke legge ut alt her.

Vet noen hvor jeg kan få tak i KNO3 Nå for tiden? Har alt ellers jeg trenger
Vis hele sitatet...
Du kan vel lage kno3????

http://www.youtube.com/results?searc...28%2C27&nfpr=0
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat effektivt hvis man skal ha store mengder ( >500g )
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:43.
Det er som baadpyro si ineffektivt om man skal ha større mengder. Da ser jeg heller til bønder som kanskje kan gi meg en kg eller noe, men må antageligvis lære meg noe utfellingsmetoder på div andre stoffer i gjødsel. (Noen som har noe link eller noe til noe sånt?)
Både Thoryllo og Up har laget slike guider, det er bare å gå inn på oversikten over trådene de har opprettet.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jeg trur ikke vi kan diskutere hvordan man skaffer kjemikalier her.. Slik at eventuelle ABB'ere ikke kan få ideer. Trur noen datakyndige må lage til et annet privat nettverk man kan logge seg på og diskutere slik e.l. dere forstår tegninga.. Trur vi må ta ting over PM inntil videre.
Hvorfor skal du la en person ødelegge?. Fortsett å diskuter mener jeg. Ikke gi inn for dette drittet her.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Ja for all del. Men hvis man legger ut her at man finner et smutthull i tollsystemet eller en leverandør i norge som ikke bryr seg om du er en privatperson eller ikke har noe firma å sette ting på. Så er det liksom litt greit at man kan beholde den leverandøren uten at politiet gir ham ørefik
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Kanskje ikke så veldig on-topic men jeg så tittelen av tråden, og tenkte med en gang på å bryte seg inn der politiet lagrer konfiskert materiale! husk å sende kort til PyroMartin...
Offtopic
Crypto.cat som pyro chat/diskusjon?
Muligens det kan være noe :>
Hallo folkens. Ro litt ned. Det er ikke nødvendig å bruke kryptering. Politiet har ingen folk som jobber spesielt med denne nettsiden, eller Internett generelt, og det blir bare strafesaker ut av det i veldig spesielle saker. Er ikke nødvendig å få noia.
De har faktisk noen som følger med på enkelte nettsteder som f.eks. blogger og forumer hvor folk får uttrykke seg som de vil. Enkelte personer som uttrykker seg på en unaturlig/uvanlig måte vil de holde et øye med. Kan godt hende de er innom her enkelte ganger
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Du kan vel lage kno3????
Vis hele sitatet...
Ye. Kuskit, urin og aske, hvis du vil jobbe med det da. Men, go ahead


Forresten så har jeg fått litt noia ettersom snuten headhunter folk :L Og politiet ER innom Freakforum, til tross for alt rart de gjør så antar jeg de er mennesker og surfer nettet nå og da. (De er sikkert cyborgs, ikke vet jeg.)
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:43.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Ye. Kuskit, urin og aske, hvis du vil jobbe med det da. Men, go ahead


Forresten så har jeg fått litt noia ettersom snuten headhunter folk :L Og politiet ER innom Freakforum, til tross for alt rart de gjør så antar jeg de er mennesker og surfer nettet nå og da. (De er sikkert cyborgs, ikke vet jeg.)
Vis hele sitatet...
Han jeg snakket med mente de ikke hadde noen som var der inne fast, men at noen gikk innom fra tid til annen. KNO3 kan forøvrig lages med f.eks Ammonium Nitrat og Kalium Klorid.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Han jeg snakket med mente de ikke hadde noen som var der inne fast, men at noen gikk innom fra tid til annen. KNO3 kan forøvrig lages med f.eks Ammonium Nitrat og Kalium Klorid.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tilgang på det så Hvis du ikke er redd for å bli møkkete er bæsjtissåaske-metoden mulig, men sluttproduktet blir litt i ymse laget.
Så en Youtube video. Tror han hadde en 100kg, og resultatet var 30g(!) KNO3 etter 3-4 timers arbeid. Forøvrig trenger det ikke å være Ammonium Nitrat, det kan vært et hvilken som helst nitrat.
Sist endret av Sinken; 27. september 2011 kl. 21:01.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Så en Youtube video. Tror han hadde en 100kg, og resultatet var 30g(!) KNO3 etter 3-4 timers arbeid. Forøvrig trenger det ikke å være Ammonium Nitrat, det kan vært et hvilken som helst nitrat.
Vis hele sitatet...
hviss du har kalium nitrat, blir da slutt produktet kalium nitrat?
vet det er lite vits men bare lurer

link til nurd rages how to video
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Han jeg snakket med mente de ikke hadde noen som var der inne fast, men at noen gikk innom fra tid til annen. KNO3 kan forøvrig lages med f.eks Ammonium Nitrat og Kalium Klorid.
Vis hele sitatet...
Hvem ville brukt ammoniumnitraten sin til å lage kaliumnitrat uansett.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Hvem ville brukt ammoniumnitraten sin til å lage kaliumnitrat uansett.
Vis hele sitatet...
jeg har mer bruk for kaliumnitrat en ammoniumnitrat...
Sitat av haakon466 Vis innlegg
hviss du har kalium nitrat, blir da slutt produktet kalium nitrat?[/url]
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du har KNO3, så er produktet KNO3.
▼ ... noen uker senere ... ▼
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Noen som har prøvd å kjøpe fra amazon.co.uk? De selger en del kjemikalier billig.
KNO3
Svovel
Aluminium pulver
jeg kjøpte 3 kg kalium i mai engang å i august snakket jeg med PST