Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1209
For min egen del må jeg nokk bite i gresset å si at jeg har prøvt de her såkalte Party dopene; Xtc, Speed osv.
Første gang jeg prøvte så trur jeg at jeg ble frista så fælt at til slutt så ble nysjerrigheten for stor og jeg fikk mitt livs første opplevelse med Narkotika, *mimre* :P

Men det som er så rart i mitt nærmiljø er at det bare er data "nerdene" som driver på med stoff, ingen andre. Jeg for min del tror ikke at det med at du driver med data og ikke så mye annet øker sjangsene for å drive på med Narkotika, men på en annen side så er det vel kanskje det at når vi ungdommer ikke har sunne interesser så hopper de over til rus for å få en forandring i hverdagen. Mange mener dette, og forsåvidt så kan jo det være sant.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det er ganske interesant det du bringer frem der.
Men jeg tror også at det er en sammenheng med at man får en del informasjon på nettet om narkotika som man ikke får til ellers.
Og hvis man leser om en rusopplevelse som en har hatt, kan man lett bli hekta på tanken å prøve det selv.

Jeg personlig ble interisert av at jeg leste om LSD på nettet og etter det var jeg nermest besatt av tanken å prøve det.
Derretter begynte jeg å vanke med noen barndomsvenner som jeg viste røykte hasj. Og så gikk det videre til Ecstasy, rohypnol, speed.
Sist endret av Schizoma; 14. mars 2003 kl. 00:05.
Prøvd hasj og pot masse ganger, vet ikke om det teller som stoff da... En gang skal hasjen visstnok ha vært pensla med morfin (noe jeg ikke fikk vite før etterpå, og som egentlig bryr meg veldig lite)...

Hvordan jeg kom opp i det? Hmm... Har vel alltid hatt lyst til å røyke hasj så lenge jeg kan huske (ihvertfall siden 2. eller 3. på barneskolen)... Alltid virka litt phett å bare chille med en joint... Men jeg visste ikke hvor jeg skulle kjøpe (vil ikke akkurat ned på plata) før jeg ble 16...

Første gang jeg smakte var vel egentlig bare en tilfeldighet; jeg røyka mye rullings, også kom en fyr på skolen bort og spurte om jeg hadde rizzla... Før jeg visste ordet av det stod jeg bak skolen og tok mitt første trekk...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har prøvd masse stoffer...

Begynte med hasjis, den gang da jeg var... uhh... 15-16...? Jeg husker det som om det var for flere år siden, en pike på min skole ba meg til helvete å bli med henne ut i skauen for å røyke hasjis. Så sagt, så gjort. Jeg ville ikke si at jeg ble narkoman av den grunn, faktisk så røyket jeg ikke mer enn en 10-20 ganger på et år... Deretter ble det mer daglig rutine, og gjerne mornings på bøtte.

Så en dag for ikke så veldig lenge siden lurte noen venner av meg på om jeg ikke ville prøve speed. Eller kanskje det var meg. Husker ikke helt ( ), men jeg luktet på en slik "liner" de hadde. Det var helt fantastisk skummelt bra da! Men jeg betraktet meg selv som en hasjis i nesten ett år til...

I senere tider har det blitt mange andre rare droger, for det meste slikt partydop. Husker ikke hvordan jeg begynte med mesteparten...