Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2279
Heisann, pratet med noen utlendinger som jeg jobber med over en hel bråte med øl her en dag. Vi kom inn på temaet stoff, i Norge er det kun amf som faller dem i smak. Men i landet de kommer fra er "crystall balls" tingen. Jeg er jo nysgjerrig å lurte på HVA crystall balls var, hvordan det funket etc. De forklarte meg at det lignet en del på amf, dette var noe de røyket. Jeg spurte om det var hallusinogent(?), at de kunne få halliser av det.
Ja svarte dem, det første som slo meg var da methamfetamin.
De var heller ikke kjent med vanlig amf, i den forstand da dem brukte crystall balls isteden. Dem trenger ikke amf, dem bruker crystal balls, å forskjellig hostesaft for en kos kveld. De har masse annet også men dette er "standard" tingen på en kos kveld med masse øl å litt fest.

Men anywho, i min søken på å få verifisert at crystal balls ER meth, søkte jeg på nettet å fant denne. http://nymag.com/nymetro/urban/gay/features/5948/ (Den var veldig lang, så jeg gadd ikke quote den, da en heller kan gå lese om det, om det virkelig er interesangt).
Anywho, her i denne "historien"/"artikkelen" eller hva en skal kalle det (en av de første hits på Google, så jeg leste gjennom bare for å finne svaret mitt), ble jeg overasket av å finne ut at dette er i hovedsak (ivertfall i New York om jeg forstod teksten rett), er så utrolig mye mer utbredt blant homsemiljøet? Jeg kjenner en homofil kar som bruker amf, men jeg forstår ikke hvorfor disse i NY skal være så "pådrivere", eller det hotteste miljøet å kvitte seg med crystall balls.
Tror dere det er en spesiell "grunn" til det? Hvorfor skulle ikke "vanlige" "knarkere" falle for det?

Et siste spm er vel crystallballs = crystall meth. Crystallmeth=methamfetamin? Eller er "crystal meth" et enda høyere nivå en "vanlig" meth.

Nå må ingen føle seg såret/hetset pga jeg bruker ordet "homse" etc, jeg har selv en homofil kompis, å har ikke noe imot homofile sålenge de "holder homoen for seg selv" som jeg sa til kompisen min De får respektere at jeg er hetero, å ikke sitte å prøve seg på en. Anywho, måtte komme med en beklagelse da det i noen få sine øyne kanskje virker som jeg linker til denne artikkelen etc å stiller spm for å "hetse" folk.

Anywho
Mvh
Jeg kan svare deg på følgende:
Crystal Meth er det samme som Methamfetamin og "meth" er bare slangord.

"Anywho", finnes det jo et norsk-illegalt stoff kalt "Poppers" som også er utbredt i homsemiljøene. Skal visst hjelpe til å få slappet av i kaviarkrysset. Kanskje methamfetamin har samme virkning?

For meg høres det ganske utrolig ut, da jeg mener å ha lest at methamfetamin var det mest skadende stoffet man kan ta, men en plass der slutter kunnskapen min.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Meth er vel egentlig et ganske skittent og heller "farlig" stoff ja. Du nevner poppers som er utbredt grunnet kaviar, som jeg helt og holdent ser det positive om.
Dog her, skriver de bare at de blir ekstremt kåte av meth. Det står ikke nevnt noe mer som f.eks poppers og kaviar, men det er kanskje ikke det "fineste"/"relevante" å skrive i en artikkel heller.
Dem sier at de blir kåte av meth, men det ville sett litt vulgært ut om "all te gay people does meth, so they get horny and theyr asshole gets loser".
Så, det er vel kanskje en mulighet som du sier, dem blir gjerne avslappet i ringen, eller føler mindre smerte eller noe.

*håper det finnes noen homofile methfreakere her som kanskje kan kaste lys på saken, sett ifra den rette siden av historien (de homofile)*
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Meth gjør at en kan danse og ha sex flere dager i strekk, noe som burde appelere til folk som liker å nettop danse og ha sex flere dager i strekk.
Aldri testet meth, men fikk en flaske poppers av kompis som tok med hjem fra Amster. Og den gir deg bare ett lite headrush i 1 min.. Dog det var veldig morsomt å sitte på klasse fest ( merk var 16 år ) og ble en stor sirkel med alle i klassen som sniffet poppers fra dasspapir.. hahaha
Følgende mandag kom alle til meg og trodde jeg hadde gitt dem løsmidler og foresaket at de ble skadet for livet.. Jeg bare siterte det er til å sette på nattbordet når du skal ha deg en god natt med omgang ( om det er hetro eller homofil sex )

( jeg er ikke homofil , bare for å sette det på plass, så aner ingenting om "kaviarkrysset" blir slappt ved poppers sniffing )

Men on topic.

Det er metaamfetamin de referer til ved crystal balls. Mange interesante dokumentarer om meth ute og går. Har også vennine som studerte i california, og brukte dette over lengre perioder. Eneste råd hun gir er IKKE PRØV DET! det er så herlig , godt osv osv.. Amf er en tur i leke parken sammenlignet meth er en fornøyelses park! Og du blir veldig fort avhengig osv.

Men til info , de fleste dokumentarer om meth plusser på litt , pga propeganda.

En av hovedårsakene til at meth er så utbredt i USA er pga , The war on drugs. Det er bedre for dealere å lage dopen innlands ( fra hostesaft , kalt meth labs ) enn å impotere cola og div andre stoffer fra Sør Amerika og Østen.

Sjekk ut dokumentaren http://www.imdb.com/title/tt1033467/ American Drug War: The Last White Hope
Trailer her : http://www.youtube.com/watch?v=8qR1n62IOTI
finnes det noe eksakt svar på hvor mye kraftigere meta er en vanlig amfetamin?
Denne kilden sier 2,5. Andre sier 4-5. De useriøse kildene sier 10-100.
I Thailand røyker dem jo noe dem kaller jabba, som er rene methamfetamin piller lagd illegalt. Sikkert ikke det dem mener med crystall balls, er vel heller krystallisert meth i ice form de snakker om da.
Sitat av ZionRoad
I Thailand røyker dem jo noe dem kaller jabba, som er rene methamfetamin piller lagd illegalt. Sikkert ikke det dem mener med crystall balls, er vel heller krystallisert meth i ice form de snakker om da.
Vis hele sitatet...
Har et par kjenninger som kommer fra Thailand, han ene sa han var 12 første gang han testa meth.. er vist ekstremt utbredt, og for mange går det rett på kjøret. for å knabbe ordene rett fra munnviken hans: ALDRI PRØV METH

Om jeg ikke tar helt feil skal det også kunne gi halliser i tillegg til en mer spirituell behagelig amfetamineffekt. Er vel også noe av det mest avhengighetsskapende og skadelige stoffet man finner.

Kan forresten anbefale filmen Spun der man får et blikk inn i livet på en gjeng methhekta amerikanske ungdommer. For meg var i alle fall denne filmen både lærerik og hadde god handling, men har hørt mange si mye annet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Siden du anbefaler, tenkte jeg også at jeg kan anbefale litt. National geographic dokumentaren "The worlds most dangerous drug" er ganske god, en av de første plassene de reiser er faktisk oslo... Dokumentaren er sikkert nevnt 1000 ganger før på forumet, menmen...

Edit: skriveleif
Sist endret av Az0g; 22. oktober 2008 kl. 06:29.