Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1773
Har noen andre fått en sterk depressiv effekt av å sniffe speed, istedenfor eufori, energi og motivasjon?

Jeg kjøpte for noen dager siden, prøvde det, og fikk den vanlige, gode følelsen. Glad, optimistisk, pratsom, gira.

Så skulle jeg i dag, og kjente at den første stripen ikke gav noe særlig. Tok mer seinere, og ikke kort tid etter sank det er helt spesiell depresjon over meg. Aldri kjent noe lignende. Bunnløs, helt forferdelig. Den kommer i skarpe og raske bølger, hvor toppene gir meg en lettende pause fra den mentale torturen, før jeg raser ned mot bunnen igjen.

Det er godt over 6 timer siden den stripen, og toppene er kanskje ikke like sylskarpe, men jeg har aldri vært borti en så vondt og nærmest suicidal følelse. Ikke angst, bare mørk, farlig, crushing depresjon.
Det tar kanskje fem minutter mellom hver sving, og kan se ut som "illustrasjonen" nedenfor:

/\/\/\/\/\/\/\/\ hele dagen.

Jeg går ikke på andre medisiner, men prøvde å ta en valium for å se om det kunne hjelpe, men siden det ikke er angst, så gjorde den meg bare slakk i tillegg til deppa fra helvete.

Hva skjedde her?
Nå er det på vei ned igjen, så sender før jeg ikke orker taste, eller ser skjermen pga tårene.
Sist endret av Sol-Nede; 10. september 2019 kl. 19:54.
Har opplevd akkurat det samme!! Men aldri orket å laget en tråd om det.. Som regel så KAN jeg få det slik 5-6 timer etter siste stripe når nedturen begynner å komme.. Men har merket det ikke er hver gang, så lurer på om det har noe med kvalitet å gjøre

Men ja, typ sucidial tanker nesten hver "av og på".. På det værste så var det liksom hver 5 sekund det kom å varte halvt minutt ...

Kan legge til at jeg ikke begynner å grine men mer en typ tanke som "Hva holder du egentlig på med?" "Livet er helt meningsløst"
Sist endret av esselte12; 10. september 2019 kl. 20:12.
Ja, virka som en akutt nedtur liksom? Istedenfor effekten som kommer etter ti minutter, kom depresjonen. Og den kom og kom. Forrige gang jeg prøvde akkurat samme produkt, så fikk jeg normal effekt. Der virker å roe seg nå. En depresjon utav en annen liga. Ble livredd stoffet nå

Men til og med nedturer har aldri vært så brutale.

Sitat av esselte12 Vis innlegg
Men ja, typ sucidial tanker nesten hver "av og på".. På det værste så var det liksom hver 5 sekund det kom å varte halvt minutt ...

Kan legge til at jeg ikke begynner å grine men mer en typ tanke som "Hva holder du egentlig på med?" "Livet er helt meningsløst"

Vis hele sitatet...


Helt likt, var grusomt. Var nesten redd det ikke skulle gå over.
Sist endret av Sol-Nede; 10. september 2019 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk sånn nedtur ca hver gang jeg speeda. Ikke tok jeg mye heller.
Har slutta helt å ta det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk sånn nedtur ca hver gang jeg speeda. Ikke tok jeg mye heller.
Har slutta helt å ta det
Vis hele sitatet...
Men fikk du det rett etter du sniffa? At nedturen ble effekten? For nedtur er jeg kjent med, men dette var som noe jeg aldri har opplevd, rullet over meg 10min etter jeg tok stripa. Det har roet seg nå, håper jeg. Eller så har bølgene blitt trukket litt, ikke like raske og skarpe.
Anonym bruker
"Hoppende Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde kanskje vente mellom hver gang? Virker som du tømte dopamin og serotonin lagrene den dagen du kjøpte speeden��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde kanskje vente mellom hver gang? Virker som du tømte dopamin og serotonin lagrene den dagen du kjøpte speeden��
Vis hele sitatet...
Uff, kanskje det. Men jeg hører jo stadig om de som speeder flere døgn på rad? Jeg speedet en dag. Sov. Gikk et par dager, og prøvde igjen. Har det noe med at jeg sov mellom hver tur? Ble skremt i dag ass.

Jeg har selv speedet i 2 døgn på det meste. Nedturen etter det var mest en seig tomhet.
Sist endret av Sol-Nede; 10. september 2019 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan ikke så mye om kroppens biologi og anatomi, men det kan jo være noe i de faktorene, og andre livsfaktorer, som dagsform, generelle hendelser som påvirker deg, og gjør at du ikke klarer å nyte rusen som du ellers ville gjort. Å lære å lytte til disse tingene krever bare erfaring.

Det kan jo også hende du har fått blandet noe i pulveret som kanskje påvirker i retning depresjon? Jeg vet ikke.

Hvis du lever rent en stund, og sunt, får nok positiv stimuli, la oss si i 3 måneder, og så prøver igjen, hvis du da opplever det samme, så ville jeg spurt en rusterapeut for å finne ut hva som kan være årsaken.
Anonym bruker
"Tjukk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. Og glad jeg aldri skal røre den dritten der igjen
Sitat av Sol-Nede Vis innlegg
Uff, kanskje det. Men jeg hører jo stadig om de som speeder flere døgn på rad? Jeg speedet en dag. Sov. Gikk et par dager, og prøvde igjen. Har det noe med at jeg sov mellom hver tur? Ble skremt i dag ass.

Jeg har selv speedet i 2 døgn på det meste. Nedturen etter det var mest en seig tomhet.
Vis hele sitatet...
Om noe gjør søvn mellom hver gang det mindre sannsynlig at du blir deprimert. Man tåler mindre på lite søvn. Har du spist nok? Mat er viktig for emosjonell regulering.

Er det ellers noe i livet ditt som plager deg? (Du trenger ikke svare meg, men kan være lurt å tenke igjennom). Det kan jo være et hav av ting som påvirker følelser.
Kjenner til følelsen. Det var bedre før når jeg følte at livet var på stell. Den siste tiden hvor ting ikke har vært så greit så kjenner jeg at det påvirker sånn og si all rus. Weed, amfetamin, MDMA, LSD, osv. Har en tendens til å få en svakere effekt eller en mer negativ effekt, varier fra stoff til stoff. Amfetamin får meg til å føle meg konsentrert, men også mer deppa for eksempel. Sånn var det ikke når jeg hadde det greit ellers.
Jeg skjønner hva dere mener med at livssituasjon kan gjøre den type rus mindre gøy. Men dette virket nesten å være en abnormal kjemisk reaksjon i hjernen.

I dag prøvde jeg igjen, og fikk normal effekt.

Har også kjent av weed, alkohol, Emma osv blir påvirket av en allerede underliggende negativ sinnsstemning. Men det jeg kjente i går har jeg aldri kjent før.

Jeg har opplevd de fleste depressive følelser før, fra tomhet, til et svart fysisk sug som kun selvmord kunne ha dempet. Mine vanlige depresjoner hvor jeg kun ligger i sengen, pleier å være på 0 på skalaen. Kanskje et par minustall nedover.

I går sprengte jeg skalaen hvert 5min, gikk fra å føle meg som en 10, til -90. Som om det ikke egentlig burde vært mulig å kjenne så langt bakover, så dypt ned. Fysisk gjorde det meg paralysert, husker jeg tenkte "det må ha vært noe lignende de følte i Bird Box, da de så de vesenene".

Nei. Jeg burde ikke drive med speed, det vet jeg. Håper jeg aldri kjenner det der igjen, hva enn det var.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, det er mange faktorer som spiller inn, for eksempel dagsform, søvn, kosthold, stress osv. Kan være du ikke føler at noe er galt selv samme dag, men det er mulig at det er underliggende og finner sin vei opp til overflaten ved inntak av rusmidler.
Altså, du vet aldri (joda, noen ganger) hvordan rusen kommer til å bli, om det er positivt eller negativt. Kanskje du tok for mye amfetamin? Har du noen i familien med psykiske lidelser?
Det kan være mange grunner, rett og slett, du kan jo selvfølgelig undersøke hva som var årsaken ved å eliminere en og en mulighet om gangen. Men dersom du er veldig redd for å oppleve samme jævlige følelse igjen, så anbefaler jeg deg å slutte med speed. Du kan faktisk bli fucked psykisk, det er ikke et stoff du kødder med.