Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1321
Jeg var ute på joggetur med kjæresten min i går. Dessverre så mistet han telefonen min ut av lomma, og nå er skjermen helt ødelagt. Kan vanlig reiseforsikring dekke dette, eller må jeg ha mobilforsikring for å få erstatning?
Reiseforsikring dekker ikke dette, men det er alltid mulig å vende litt på sannheten.
Kommer helt an på hvilket forsikringsselskap du har reiseforsikring til. Kun enkelte reiseforsikringer dekker uhell på mobil men som regel går dette under innbo forsikring / egen verdisak forsikring.
Trådstarter
12 0
Hvordan kan jeg "vende" på det slik at jeg får igjen da?
Råder deg til å ikke vende på sannheten. Blir det oppdaget av skadebehandleren som sender det videre til utreder så blir det avslag med svik mot selskapet du har meldt det inn hos. Da står du som uønsket kunde og får aldri kjøpe forsikringer til selskapet igjen og heller ikke andre merke forsikringer om du feks handler deg en Audi og de har avtale med selskapet du har hatt svik mot. Samme gjelder om arbeidsgiver da har yrkesforsikringene sine i selskapet så er ikke du dekket av de.
Trådstarter
12 0
Nei det forstår jeg! Trodde bare det var slik at jeg kanskje kunne få erstatning ettersom det ikke var jeg som ødela telefonen min..
Sitat av Mirin Vis innlegg
Nei det forstår jeg! Trodde bare det var slik at jeg kanskje kunne få erstatning ettersom det ikke var jeg som ødela telefonen min..
Vis hele sitatet...
Det var vanlig praksis før (ihvertfall hos SPB1), men etter mye misbruk av dette for å kjøpe ny telefon når det var kommet en ny modell, ble dette forandret.
Si at en forbipasserende skubbet borti deg når du skulle ta et bilde (f. eks). Så lenge det er ytre årsaker skal det gå på reiseforsikringen
Sitat av Mirin Vis innlegg
Nei det forstår jeg! Trodde bare det var slik at jeg kanskje kunne få erstatning ettersom det ikke var jeg som ødela telefonen min..
Vis hele sitatet...
vel .. var jo kjæresten din som mistet den så da er det jo normalt at han kjøper ny!.. det er da helt normalt å betale for det du ødelegger!
Hvor mange i husholdet ditt er det som er medlem i et LO? Om dere er to stk. burde det gå glatt å ringe inn til kundeservice og forklar hva som skjedde for å så få erstatning. Se over avtalene deres så finner du ut om de dekker dette. Ble mobilen ødelagt av å dette ned en metere fra lommen til kjæresten din, eller ble bare skjermen knust?

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel .. var jo kjæresten din som mistet den så da er det jo normalt at han kjøper ny!.. det er da helt normalt å betale for det du ødelegger!
Vis hele sitatet...
Nå er det jo veldig vanlig at kjærester deler mye av økonomien, og ingen vil at den andre skal ut med unødvendige utgifter, så fra mitt synspunkt er det helt innenfor å prøve å få reparasjonen/mobilen dekt.
En kompis klarte å knuse skjermen min en gang, prøvde å få det på reiseforsikring siden det var på veien hjem fra skolen. Fikk beskjed om å anmelde kompisen min, så kunne de se nærmere på det.