Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4181
Hei.

Jeg ser etter en billig smarttelefon (under 1000 kroner) som gir god lydopplevelse når jeg kobler den til høytaleren.



Noen her som har tips til telefon?

Takk for svar
For å være ærlig må du nok betale mer enn 1000 kroner for en smart telefon disse dagene, kommer du opp i 2500 begynner de å bli ganske brukbare. Spar litt til
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ser etter en android telefon.

Vurderer Samsung galaxy s4 til 1800.

Noen innspill på dette?
"God lydpplevelse"... Mener du at du hører motparten du snakker med godt om du setter på høyttaleren eller tenker du musikk via høyttaleren? For sistnevnte får du nok ikke "god lydopplevelse" uansett hva slags telefon du kjøper, men lyd vil du få.

ELLER: Tenker du på å koble den til en ekstern høyttaler via bluetooth, jack, e.l?
Skal du ha musikk telefon kjøper du enten en Sony Xperia Z modell eller en HTC One.
Beste musikktelefonen på markedet må vel være Marshall London, men den koster ganske mye.

Skal du koble til med Bluetooth er det samme hvilken telefon du har, da dekodingen skjer i anlegget og ikke lydkortet til telefonen. Bluetooth vil gi mye bedre lyd enn jack.
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Ser etter en android telefon.

Vurderer Samsung galaxy s4 til 1800.

Noen innspill på dette?
Vis hele sitatet...
Høytaleren på s4 er en av de verste, spiller veldig lavt!]
Sist endret av liasis; 22. september 2015 kl. 13:37.
Lumia 640 har vel vært på tilbud helt ned i 1295,-, men den ligger nå i skrivende stund på 1495,-.

Tror det skal godt gjøres å få mer telefon for så lite penger! Mangler noen av de helt store appene om dagen, blant annet Snapchat, men klarer man seg uten hadde jeg ikke vært i tvil engang.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Høytaleren på s4 er en av de verste, spiller veldig lavt!]
Vis hele sitatet...
da er det bare å koble til ekstern høytaler da.


Finnes det noen billige versjoner (dvs under 2000 kroner) av samsung galaxy s3 igjen i Norge? søkte på prisjakt.no og fant ikkenoe der.
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Finnes det noen billige versjoner (dvs under 2000 kroner) av samsung galaxy s3 igjen i Norge? søkte på prisjakt.no og fant ikkenoe der.
Vis hele sitatet...
Finn.no

[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Har bestemt meg for å satse på android nå (men ikke samsung), noen forslag til billig android telefon som ikke er samsung?
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Har bestemt meg for å satse på android nå (men ikke samsung), noen forslag til billig android telefon som ikke er samsung?
Vis hele sitatet...
sony xperia z3
Motorola Moto G er en av de beste BILLIGE telefonene. Den har akkurat kommet i ny generasjon. Du kan få tak i forrige generasjon noe billigere om du synes den nye er for dyr.

Huawei Honor er et steg opp, og er også en av de store budsjettelefonene. Den har også akkurat kommet med en ny generasjon, Honor 7.
Hva slags høyttaler? Hvis du bryr deg mye om lydkvalitet:

Android støtter faktisk eksternt lydkort (gjelder ikke alle tlf/kort da, så dobbeltsekk at det funker sammen)! Du kan feks kjøpe en FiiO til ~600.

Kan både ligge kobla til forsterker/høyttaler eller portabelt til hodetelefoner.
Du kobler bare tlf til dingsen med usbkabel, og så går lyden digitalt (uforringet) inn i lydkortet i dingsen og ut som lyd (analogt) av minijacken. Da kan du altså kjøpe en telefon uten å koste på noe lydkvalitet på selve tlf.
Sist endret av fustercluck; 30. september 2015 kl. 23:29.
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Motorola Moto G er en av de beste BILLIGE telefonene. Den har akkurat kommet i ny generasjon. Du kan få tak i forrige generasjon noe billigere om du synes den nye er for dyr.

Huawei Honor er et steg opp, og er også en av de store budsjettelefonene. Den har også akkurat kommet med en ny generasjon, Honor 7.
Vis hele sitatet...


I second this. Har selv Honor 6 og er storfornøyd!
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Hva slags høyttaler? Hvis du bryr deg mye om lydkvalitet:

Android støtter faktisk eksternt lydkort (gjelder ikke alle tlf/kort da, så dobbeltsekk at det funker sammen)! Du kan feks kjøpe en FiiO til ~600.

Kan både ligge kobla til forsterker/høyttaler eller portabelt til hodetelefoner.
Du kobler bare tlf til dingsen med usbkabel, og så går lyden digitalt (uforringet) inn i lydkortet i dingsen og ut som lyd (analogt) av minijacken. Da kan du altså kjøpe en telefon uten å koste på noe lydkvalitet på selve tlf.
Vis hele sitatet...
Prøvd forskjellige blant annet beats og logitech

problemet er at ingen av mine samsung galaxy s3 mobiler spller av lyd med høytaler.
Sist endret av MossFinest; 1. oktober 2015 kl. 11:17.
Sitat av MossFinest Vis innlegg
Hei.

Jeg ser etter en billig smarttelefon (under 1000 kroner) som gir god lydopplevelse når jeg kobler den til høytaleren.



Noen her som har tips til telefon?

Takk for svar
Vis hele sitatet...

Du bør sjekke ut microsoft sine Lumia modeller. Du finner telefoner til under 1000 lappen som er helt grei og som er overraskende kjapp i bruk.

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=lumia
Sist endret av frtoretang; 1. oktober 2015 kl. 11:51.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Noen flere forslag her? Ser etter en samsung smarttelefon som har music player funksjonen.

Takk for svar
Det har gått ni måneder siden du opprettet tråden og du har fortsatt ikke kjøpt mobil? På den tiden har du nok klart å spare opp til en mid-range mobil. Hvis du vil ha mest for pengene er Huawei veien å gå. Skal du ha en mobil til rundt kr 1000 må du forvente å få crap. til Jeg anbefaler deg heller å kjøpe deg en iPod hvis lyd er alfaomega for deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Det har gått ni måneder siden du opprettet tråden og du har fortsatt ikke kjøpt mobil? På den tiden har du nok klart å spare opp til en mid-range mobil. Hvis du vil ha mest for pengene er Huawei veien å gå. Skal du ha en mobil til rundt kr 1000 må du forvente å få crap. til Jeg anbefaler deg heller å kjøpe deg en iPod hvis lyd er alfaomega for deg.
Vis hele sitatet...
det gjelder en ny mobil nå
iPhone 4S! Har selv aldri prøvd denne, men lest at dette er noe av det beste Apple har laget ift. lyd. Denne skulle du også kanskje kunne klare å få tak i for ca 1000,- kr.

Om ikke iPhone 4s, så vet jeg at de Amerikanske versjonene av Samsung Galaxy S3 har en dedikert Wolfson DAC (enda bedre).
Men de kan kanskje være noe vanskelig å få tak i Norge.
Sist endret av Brofist; 3. juni 2016 kl. 18:57.
En HUAWEI er nok tingen for deg. Kjøpte 2 slike modeller, den ene litt større en den andre. Og så har jeg en i reserve...

Men en jeg kjøpte virket ikke skjermen i alle vinkler, så ikke kjøp denne.

Veldig fornøyd med HUAWAI Ascend G620S, god skjerm og passe størrelse for litt nettlesing.