Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 19691
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg, dama, en kompis og en venninne reiser neste mandag til Gdansk og blir der en uke. Vi har leid en leilighet ca midt i sentrum og vi har muligheter til å farte litt rundt i bil hvis det er behov for det. Videre kan vi vel også benytte oss av det kollektive tilbudet hvis det er behov for det.

Uansett til poenget med tråden: Hva burde vi få med oss mens vi er der nede?
Det eneste vi har planlagt så langt er en kveld med lasertag med en gamerkompis jeg kjenner der nede.
Hele resten av uken er blank uten noen som helst planer.

Ideas anyone?

Kan forsåvidt legge til at det ikke er en fylletur som er planen. Det blir nok en kveld på byen mens vi er der, men tror det holder med det.
Sist endret av Bombasa; 9. juli 2012 kl. 19:17.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av williams123 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er lett å finne mange turistplasser på google (og turistfeller), men håpet på tips fra folk som har vært der i Gdansk og som da kan komme med tips utifra personlig erfaring.

Da forhåpentligvis med plasser som gjerne ikke er kjente for de fleste turistene som besøker byen. Garantert endel perler i byen som ikke vises på google ved første søk.
Sist endret av Bombasa; 9. juli 2012 kl. 21:33.
tripadvisor.com!

http://www.tripadvisor.com/Attractio...rn_Poland.html
Sist endret av Spirituell; 9. juli 2012 kl. 21:41.
vell om noen av dere har dårlig tannhelse kan det være greit å stikke til tannlegen der nede
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av ynos82 Vis innlegg
vell om noen av dere har dårlig tannhelse kan det være greit å stikke til tannlegen der nede
Vis hele sitatet...
haha, det visste jeg du.
(desverre) har ingen av oss noen tannproblemer som jeg vet om.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Will check out!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dette er hvertfall viktig å huske; http://freak.no/forum/showthread.php?t=224983
Skal dere ut på livet er hvertfall ikke Gdansk noen kjempeby. Var der under EM og de eneste utestedene med litt fart vi kom over var Parlament og Absinte. Parlament er en ganske stor nattklubb, mens Absinte er et litt mer intimt sted som spiller mye bra musikk. Alltid bra med folk her, også på hverdagene.
Skal dere ut dra heller til Sopot og Montecarlo street. Der ligger utestedene på rekke og rad. Taxipris varierer veldig. Vi bodde ca mitt mellom Gdansk og Sopot å betalte alt fra 25 til 80 zloty for akkuratt samme tur. Skal dere foresten på det vi i Norge kaller nattklubb(nightclub) si disco til taxisjåføren. Nightclub er det de kaller strippeklubber/bordeller. Ellers er det veldig finn badestrand i Sopot. Mat er noe de virkelig ikke kan i Polen. Sylteagurk får du servert til alt. Vi fikk anbefalt en resturant som het "Kos" i Gdansk, men var der aldri. Kan være verd å sjekke ut. Skulle gjerne fortalt mer, men var stort sett enten på fylla, stranda eller sov mens jeg var der så opplevde ikke så mye.

Edit: Er foresten en Zoo der, var der aldri, men kan være verd å ta turen en dag om dere har tid
Sist endret av everlong; 9. juli 2012 kl. 23:29. Grunn: Ekstra info
On another job.
Reservoir_Dog's Avatar
Var i Gdansk i forbindelse med en jobb, og besøkte flere resturanter og her er noen av de jeg falt for:

1. Meksikansk mat => Pueblo Kjempegod meksikansk mat, servert i et lokal med god amigo stemning!
2. Biff (Steakhouse) => La Pampa Beste biffen jeg har smakt noensinne: gå for den argentinske fileten *smelter på tunga*
3. Pizza => Napoli Kjempegod pizza her, og trivelige servitører.

Ellers var vi vel innom en ny plass hver kveld, men det er disse jeg vil anbefale. Alkohol er så billig der nede at det spiller liten trille hvor man nyter det, så der kan nok han kompisen tipse dere på utested.

Ellers så fikk vi liten tid etter kveldens inntak av mat, så fikk ikke med oss mye omvisninger, men de har flere store kjøpesenter der: sjekk ut flere her: In your pocket: Gdansk , men kan nevne Galleria baltycka og et sånt outlet sted hvor det visstnok var billige klær: Fashion House

Du har jo 3 byer innafor en 15minutter kjøring med bil, og det er vel Gdansk som er "gammelbyen" og Sopot som er "Partybyen" og Gdynia som er en mer moderne utgave av Gdansk.

Mulig det blir en ny tur på meg senere på året, å da skal jeg prøve å få med meg en hjemmekamp på den nye EM stadionen dems, kjøpte meg en Lecchia Gdansk skjorte som er det lokale fotballaget.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Reservoir_Dog Vis innlegg
Var i Gdansk i forbindelse med en jobb, og besøkte flere resturanter og her er noen av de jeg falt for:


3. Pizza => Napoli Kjempegod pizza her, og trivelige servitører.
Vis hele sitatet...
Leiligheten ligger nesten vegg i vegg med den resturanten
Vi har tilogmed rabatt hos dem gjennom de vi leier leiligheten av.

Vi kommer garantert til å nomme litt pizza der iløpet av reisen.
Vil absolutt anbefale deg å besøke gamlebyen. Det er et must hvis du allerede er i Polen. Er også mange kjøpesenter langs "gågata", og en resturant jeg anbefaler er Cleopatra som ligger i gamlebyen! Ekstremt god mat der, hyggelige servitører og servitriser og kort ventetid!
▼ ... over et år senere ... ▼
Westerplatte er vel nesten et must. Det 2.verdenskrig 'startet'.
Ta en av båtene som går fra elven i gamlebyen.

Pizza, Steakhouse & Mex-mat er fine greier, men hva med noe polsk mat?
Denne har jeg vært på flere ganger: Restauracja Gdańska, Świętego Ducha 16, Gdańsk.

'In your pocket' guider kan kjøpes i kiosker etc overalt. Så det første dere kan gjøre er å kjøpe 'Gdansk in your pocket'. Her er det oversikt over ting å se, uteliv, restauranter, konserter, praktiske tips osv. osv. Her finner du det meste egentlig.
Sist endret av BClr; 27. juni 2014 kl. 15:24.
BClr: TS opprettet tråden for ganske nøyaktig to år siden. Jeg tror Gdansk således er et lukket kapittel i hans historie.
Bombasa: Hvordan var egentlig turen din?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
BClr: TS opprettet tråden for ganske nøyaktig to år siden. Jeg tror Gdansk således er et lukket kapittel i hans historie.
Bombasa: Hvordan var egentlig turen din?
Vis hele sitatet...
Det har du jammen rett i.

Men tipsene er gyldige fortsatt og Polen anbefales varmt som reisemål på sommeren. Enten man er ute etter party eller oppevelser. Bra og billig mat og hoteller etc. Har vært i mange forskjellig byer i Polen og hatt det helt toppers.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
BClr: TS opprettet tråden for ganske nøyaktig to år siden. Jeg tror Gdansk således er et lukket kapittel i hans historie.
Bombasa: Hvordan var egentlig turen din?
Vis hele sitatet...
Awesome!
Pizzaresturanten som ble anbefalt lenger opp i tråden her lå ca 15 sekunders gange fra utgangsdøren vår, så vi spiste endel god pizza der iløpet av uka. Forøvrig ble den endel shopping og selvfølgelig endel bar-turer.

Alt i alt 9.5/10. Would do again.