Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 16631
En tur til Lofoten, Svolvær hovedsaklig. Resten av ferien blir tilbrakt på hytta, hjemme og på golfbanen.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Har noen vært i Barocay noen gang? Hvordan kommer man seg dit på billigst måte? Tror båt er billigst, men vet ikke hvor man kan lande dersom man skal ta den.
Vis hele sitatet...
Det er ikke flyplass på Boracay, så en kort båttur (ca 15 min) må du uansett ta Fly til Caticlan (rett ved) eller Kalibo International (80 min unna, men tar større fly) Sist jeg var der betalte jeg et sted mellom 500 og 1000 kroner for flyet fra Manilla til Caticlan.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Var en uke i Masai mara Kenya på dyre safari i slutten av januar, der gikk mye av årets ferie budsjett. Men har bestilt en uke til Samos (Hellas) nå i Juli og vurdere en tur til Torrevieja Spania i august.
Vis hele sitatet...
Er det lurt å bestille safari på forhånd eller kan man finne noe når man kommer ned?
Sist endret av petterpan2; 25. april 2014 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir den årlige Skottlands turen i år, som tidligere år. Så blir en uke på Isle of islay, og litt rundt omkring cambeltown.

Blir også en tur ned til Stirling.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal til Santorini! Har aldri vært der før, så jeg gleder meg masse
Berlin for storbyferie og Dream Theater konsert!
Aldri vært i berlin før da, så hvis noen er kjent, kanskje dere har noen ideer til ting å se?

Er der i 2-3 dager
Magaluf i 10 dagar med 10 jamnaldrande gutar - blir sannsynlegvis eit helvetes leven utan like. Første sydentur åleine som 18-åring. Tips til Magaluf folkens?

Ellers vert det sommarleir med ungdomspartiet, samt eit par turar til Oslo for politiske møter.
Skal på 3 ukers opphold til Gran Canaria, skal steke meg i bikini og høre på deilig musikk.

Så skal jeg en langhelg til England i August for å dra på South West Four Festival med en venninnegjeng.

Tiden jeg skal være hjemme skal brukes på å flytte tilbake til Oslo og skaffe jobb
Planen er å reise 7-10 mann til Marbella, Spania, å leie en luksus villa Fikk ideen etter en tråd (som jeg ikke finner igjen) om en som reiste ned å koste seg med noe mary jane Blaze på flotte steder på dagtid også festing på kvelden. Kan bli en fin tur!
Kjenner jeg ble litt missunnelig etter og ha bladd gjennom tråden. Har ikke vært på utenlandsferie på minst 5 år, og jeg blir vell i grunn ikke sjokket om jeg lar den tradisjonen fortsette noen år til nå som jeg er så godt i gang.
Sist endret av Knarq; 3. mai 2014 kl. 20:07.
Sitat av Knarq Vis innlegg
Kjenner jeg ble litt missunnelig etter og ha bladd gjennom tråden. Har ikke vært på utenlandsferie på minst 5 år, og jeg blir vell i grunn ikke sjokket om jeg lar den tradisjonen fortsette noen år til nå som jeg er så godt i gang.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke ta en utenlandstur hvis du har lyst? Er ikke nødvendigvis mange tusenlappene som går med i gryta.
Vet ikke hvor vi skal i sommerferien. Men vi starter ferien allerede nå, og da går turen til Tyrkia!
Er det noen som har vært i Split (Kroatia) ?

Vurderer og ta en 2 ukers der i Juli. Virker som en meget fin havneby + skal være stor electronicafestival der i Juli.
http://www.ultraeurope.com/home

Skal ellers 2 uker til Ios i Hellas og 1 uke i Budapest.
Hytta iallefall!
Blir nok en ferietur hjem til Norge på meg..
Lengste planlagte sommerferien i "sommer" blir Trondheim og konfirmasjon i Juni. Ellers tar man resten på sparket om det skjer noe. Har planlagt en tur til gøteborg i år også men aner helt ærlig ikke når i år det vil skje.
Blir en 2 ukers tur til Latin-Amerika, nærmere bestemt Nicaragua. En liten tur hjem til mor og far. Og så noen dager i Amster i slutten av ferien for å roe kroppen før en ny hektisk periode med jobb.

Ha en fin ferie alle sammen
Sist endret av Engangsgrill; 4. mai 2014 kl. 16:23.
Har aller mest lyst til å reise til Afrika for å bade med krokodiller, være med på jakt med "innfødte", fiske tigerfisk, hoppe i strikk, spise noe sykt, kjøre forskjellige kjøretøy, og gå tur i jungelen å se mange interessante og farlige dyr!. Det hadde garantert vært noe annet enn en vanlig sydentur med bare alkohol og soling.
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Har aller mest lyst til å reise til Afrika for å bade med krokodiller, være med på jakt med "innfødte", fiske tigerfisk, hoppe i strikk, spise noe sykt, kjøre forskjellige kjøretøy, og gå tur i jungelen å se mange interessante og farlige dyr!. Det hadde garantert vært noe annet enn en vanlig sydentur med bare alkohol og soling.
Vis hele sitatet...
Nå var det strengt tatt ikke spørsmål om hvor man ønsker å dra, men faktisk hvor man skal dra. Du skrev et flott scenario - men hvor skulle du igjen sa du?

Uansett; for min del blir det 1 uke i skogen med lite mat og lite vann. Se om jeg er kapabel til å overleve i skogen. Deretter 2 uker med luksus i henholdsvis Amsterdam og Barcelona :)
Det jeg vet foreløpig er at jeg skal på hytta og på korpstur til Drammen (bor i Oslo)
Sist endret av øyvind95; 5. mai 2014 kl. 21:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei Freaks!

Kom nettopp hjem, fra min første tur i Amster! Kan med stor glede anbefale dette fantastiske stedet! Glem alt av Spania, Frankrike, Hellas osv. Hvis du ikke har vært der, dra ditt i morra! Glemmer det aldri og flere turer blir det garantert!!!

Hilsen

Storfornøyd!!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Camelbak Vis innlegg
Hei Freaks!

Kom nettopp hjem, fra min første tur i Amster! Kan med stor glede anbefale dette fantastiske stedet! Glem alt av Spania, Frankrike, Hellas osv. Hvis du ikke har vært der, dra ditt i morra! Glemmer det aldri og flere turer blir det garantert!!!

Hilsen

Storfornøyd!!
Vis hele sitatet...
Hva er det å gjøre i Amsterdam? Har aldri vært på storbyferie før, og vurderer å stikke på det i sommer. Men hva er det som gjør Amsterdam bedre enn feks Paris, London og andre storbyer? Det skal sies at jeg ikke røyker cannabis, så akkurat det er totalt uinteressant for meg.
Skal også på tur-retur båttur til Kiel i på slutten av sommerferien.
Sitat av Obster Vis innlegg
Er det noen som har vært i Split (Kroatia) ?
Vurderer og ta en 2 ukers der i Juli. Virker som en meget fin havneby + skal være stor electronicafestival der i Juli.
http://www.ultraeurope.com/home
Vis hele sitatet...
Gamlebyen i Split er veldig fin, og det er en trivelig plass, men to uker blir gjerne litt lenge å tilbringe i samme by.
Hvar, som er den mest kjente ferieøyen i Kroatia, er bare en veldig kort båttur unna, og er verdt et par dager, men igjen, det er ikke all verden å gjøre på om du ikke er ute etter jalla turistfylla.
Om du drar ut dit er det billig å leie skuter så man kan dra på oppdagelsesferd.
Om du først er i Split er ikke Sarajevo veldig langt unna, og den byen er definitivt verdt en tur.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva er det å gjøre i Amsterdam? Har aldri vært på storbyferie før, og vurderer å stikke på det i sommer. Men hva er det som gjør Amsterdam bedre enn feks Paris, London og andre storbyer? Det skal sies at jeg ikke røyker cannabis, så akkurat det er totalt uinteressant for meg.
Vis hele sitatet...
Man kan gjøre det meste i Amsterdam, men ingen kan vel si at den ene byen er bedre enn den andre, det kommer jo an på hva du liker.
Van Gogh-muséet er bra, Anne Franks hus skal visstnok være verdt en tur, men har ikke vært der selv.
Vondelparken er fin å chille i, og det er mye bra og forholdsvis billig mat.
Det fine med Amsterdam er hvor konsentrert bykjernen er, så man kan lett gå til det aller meste av interesse.
Arkitekturen er også veldig flott, og kanalene er såklart veldig koselig.
Absolutt en fin by å besøke uansett om man ikke røyker, men om ikke kan det være lurt å holde seg unna de verste «røykeområdene», hvor fulle og steine briter på utdrikningslag ødelegger stemningen litt.


On topic er jeg på ferietur atm.
Startet i Budapest, dro videre til Kiev og Chernobyl før jeg dro sørover til Odessa. Derfra krysset jeg over grensen til Moldova, hvor jeg ble et par dager før jeg dro videre til Romania (Bucuresti, Brasov og Timisoara).
Derfra tok jeg buss gjennom Serbia til Sarajevo.
Sitter nå på flyplassen og venter på flyet til Barcelona, hvor jeg skal på Prima Vera-festivalen før jeg drar innom Portugal en tur.
Sist endret av The Great Catsby; 27. mai 2014 kl. 16:00.
Tja det blir ingen ferie på meg denne gangen. Blir nok å være hjemme, grille litt. Kose meg med litt fyll og fanteri og ellers bare chille. Sommeren i Norge er ganske grei stort sett så bedre å reise når været blir dritt.
10 dager på Gran Canaria, og 2 uker jeg ikke vet hva jeg skal enda!
Får låne min onkels leilighet i københavn så blir nok en ukes storbyferie!
Blir nok chilling i christiania og alt annet gøy som måtte komme opp!
Mulig jeg utforsker litt mer av filippinene.. Moalboal, Palawan eller noe sånt.. Kommer litt an på siden jeg blir pappa ca midten av august! Nyte friheten mens man har den anyone?
I Amsterdam er det en del å gjøre, som det er nevnt er det en del museum av forskjellige varianter, store parker, dyrepark og ikke minst en super fin koselig by!
Lite stress og mas, men en del turister og "farlige" sykkelfelt (dere som har vært der, vet hva jeg snakker om :] )

Ellers går det hurtigtog direkte til flere store byer i europa hvis du skulle føle at det ikke er noe for deg.

For min del er Amsterdam en unik by på mange måter og bør oppleves selv om du ikke røyker eller ikke
Håper på å få meg jobb i sommer, og hvis det er tilfelle blir det en helg på hytta og en helg i dyreparken. Ellers vurderer jeg å dra en måned til Mexico hvor jeg kan gi faen og få valuta for sparepengene mine.
Sitat av Mesias Vis innlegg
Starter sommern med en liten (les: full) tur til Roskilde, deretter dras jeg tilbake til Norge hvor jeg desverre (ikke) må dra på den nye hytta, avslutter ferien med 7 dagers fyll i rhodos city! (tips tas i mot med takk) Første gang roskilde og rhodos!
Vis hele sitatet...
Du kommer til og få ett sterkt hat mot svensker under rhodos oppholdet!
Sist endret av snickersogtwist; 28. mai 2014 kl. 01:16.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Mulig jeg utforsker litt mer av filippinene.. Moalboal, Palawan eller noe sånt.. Kommer litt an på siden jeg blir pappa ca midten av august! Nyte friheten mens man har den anyone?
Vis hele sitatet...
Palawan er chill. Var der i fjor. Stikk opp til El Nido og nyt stillheten om du først tar turen dit!

Er for øyeblikket i Bolivia. Stikker snart til Peru. Ser-Amerika er ikke feil det altså :-)