Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 16309
- Litauen -

Hei på dere!

Noen venner og meg selv tenkte å smelle i gang 2014 med en relativt hyggelig, om ikke fuktig, guttetur til Latvias hovedstad Vilnius.

Noen her som har vært der? Noen steder vi burde få med oss?
Noe vi bør unngå?

Litt planer har vi dog lagt!

- Egen leilighet i ett relativt sweet hotell som ligger sentralt -
- Booket Limousine med profesjonelle damer hver kveld. (ca 1200 per time) Totalt for alle sammen. Grisebillig.

Ønkser gjerne også tips til diskotek, nattklubber og brune puber.

Kort / Kontant? Hva er lurest?

Vennlig hilsen en veldig turklar Riverton
Sist endret av Riverton; 13. januar 2014 kl. 17:19. Grunn: Feil i header
Pass på at dere reiser til riktig land nå da. Vilnius ligger i Litauen.
Riga eller Vilnius?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Susanna Vis innlegg
Pass på at dere reiser til riktig land nå da. Vilnius ligger i Litauen.
Vis hele sitatet...
Jepp. La merke til at jeg skrev feil. 2 steder til og med! Hehe, Litauen som er destinasjonen!

Sitat av nikita Vis innlegg
Riga eller Vilnius?
Vis hele sitatet...
Vilnius!
Om Vilnius: Kontanter er det mest praktiske, men kort fungerer og det er relativt lite kriminalitet om man ser bort fra politivold og korrupsjon.

Stort norsk finansmiljø der nede. Wonderboyen til Hegnar holder hus der, blant annet. Kan være greit å vite så dere ikke driter dere ut foran venners venner...
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Om Vilnius: Kontanter er det mest praktiske, men kort fungerer og det er relativt lite kriminalitet om man ser bort fra politivold og korrupsjon.
Vis hele sitatet...
En av gutta fikk anbefalt å ta ut mest mulig kontanter på forhånd, og porsjonere ut dette over de dagene vi er der.

Jeg er personlig også veldig fan av cash på utenlandsreiser! Tror vi gunner på med kontanter altså!

Takk for respons!

Sitat av nikita Vis innlegg
Om Vilnius: Kontanter er det mest praktiske, men kort fungerer og det er relativt lite kriminalitet om man ser bort fra politivold og korrupsjon.

Stort norsk finansmiljø der nede. Wonderboyen til Hegnar holder hus der, blant annet. Kan være greit å vite så dere ikke driter dere ut foran venners venner...
Vis hele sitatet...
Vi får håpe det ikke blir alt for grisete der nede!
Sitat av Riverton Vis innlegg
En av gutta fikk anbefalt å ta ut mest mulig kontanter på forhånd, og porsjonere ut dette over de dagene vi er der
Vis hele sitatet...
Idiotråd. Ta ut 4k av gangen om du har DNB, eller hva nå enn reiseforsikringen har som makssats for frastjålet kontantbeløp. Det er helt trygt å bruke kortet i minibankene der, men skal dere feste er det der som alle andre steder langfingrende menn og noe litt overkant hyggelige kvinner med romslige vesker.

Stormen var forresten der for ikke lenge siden.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Idiotråd. Ta ut 4k av gangen om du har DNB, eller hva nå enn reiseforsikringen har som makssats for frastjålet kontantbeløp. Det er helt trygt å bruke kortet i minibankene der, men skal dere feste er det der som alle andre steder langfingrende menn og noe litt overkant hyggelige kvinner med romslige vesker.

Stormen var forresten der for ikke lenge siden.
Vis hele sitatet...
Stor fare for at det blir begått konsum av en liten øl eller to. Får være forsiktig med hvor vi legger seddelbunkene
Vilnius er hovedstaden i Litauen og Riga er hovedstaden i Latvia!
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cobraultra Vis innlegg
Vilnius er hovedstaden i Litauen og Riga er hovedstaden i Latvia!
Vis hele sitatet...
I know. Fikk med meg den lille flausen!
Sitat av Riverton Vis innlegg
- Litauen -

Hei på dere!

Noen venner og meg selv tenkte å smelle i gang 2014 med en relativt hyggelig, om ikke fuktig, guttetur til Latvias hovedstad Vilnius.

Noen her som har vært der? Noen steder vi burde få med oss?
Noe vi bør unngå?

Litt planer har vi dog lagt!

- Egen leilighet i ett relativt sweet hotell som ligger sentralt -
- Booket Limousine med profesjonelle damer hver kveld. (ca 1200 per time) Totalt for alle sammen. Grisebillig.

Ønkser gjerne også tips til diskotek, nattklubber og brune puber.

Kort / Kontant? Hva er lurest?

Vennlig hilsen en veldig turklar Riverton
Vis hele sitatet...
Booka limo med damer? aka. prostituerte mener du? .
Det er mange nattklubber drevet av russere. Hør med personalet på hotellet hvilke nattklubber de anbefaler. En kompis av meg ble lurt da han var der 2 år siden. Han og vennen hans ble sjekket opp av noen deilige damer som jobbet for russerne i nattklubben. Damene bestilte champis og kompisen min fikk en regning på 20000 kr når de skulle dra. Nattklubbeierne truet med grisebank hvis de ikke betalte. Tok de med til en minibank og tvang de til å ta ut pengene.
Hvis noen stopper dere på gata og tilbyr sauna og deilige damer, hold dere unna.
Bare bruk hue så Vilnius en kjempekul by å feste i. Superdeilige damer og alt er billig.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Booka limo med damer? aka. prostituerte mener du? .
Vis hele sitatet...
Dansere.

Sitat av Oddish Vis innlegg
Det er mange nattklubber drevet av russere. Hør med personalet på hotellet hvilke nattklubber de anbefaler. En kompis av meg ble lurt da han var der 2 år siden. Han og vennen hans ble sjekket opp av noen deilige damer som jobbet for russerne i nattklubben. Damene bestilte champis og kompisen min fikk en regning på 20000 kr når de skulle dra. Nattklubbeierne truet med grisebank hvis de ikke betalte. Tok de med til en minibank og tvang de til å ta ut pengene.
Hvis noen stopper dere på gata og tilbyr sauna og deilige damer, hold dere unna.
Bare bruk hue så Vilnius en kjempekul by å feste i. Superdeilige damer og alt er billig.
Vis hele sitatet...
Takker for herlig svar!
Var i Vilnius med laget jeg spiller for for litt siden. Det var mye tøft der, men fikk ikke sjekket ut nattelivet. Har hørt at Paradise Club eller noe slikt skal være en heftig klubb. Hvis du skal "ta en øl eller to" så koster det ca 15kr for en 0.5l... Det kommer antakeligvis til å gå endel. Helflasker med sprit er også veldig billig....

Vi ble stoppet av en fyr inne på en matbutikk som spurte om vi var norske, og om vi ville på fest. Han kunne skaffe de beste damene, gratis transport og konge weed. Han hadde den største blåveisen jeg har sett i hele mitt liv. Han ga oss "visitkortet" sitt, et Maxima-kort (matbutikk) med et telefonnummer nedskrevet. Vi ringte ikke han for å si det sånn.

Pass dere også for drosjene, bortimot 50% er pirattaxier. Hvis de ikke har takstameter så ikke gidd å kjøre med dem. Koster ca 80% mer enn de vanlige drosjene. Ikke det at det er store summer det er snakk om da. Kostet vel ca 50kr for 6 personer i en 5-seter ca 5km....

Det med kontanter er også noe som kan være greit å få frem. Hvis du betaler med kort og banken din skal regne valutaen så er kursen ca 2,5 kr pr. lita. Hvis du derimot tar ut i cash så må du betale rundt 4,1 norske pr lita. Så ikke ta ut mer enn du må.
Skyting på den gamle KGB-skytebanen er et must!

...og på denne tida av året? En spasertur til Trakaj?
Sist endret av nudo; 14. januar 2014 kl. 09:11.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Hvis du betaler med kort og banken din skal regne valutaen så er kursen ca 2,5 kr pr. lita. Hvis du derimot tar ut i cash så må du betale rundt 4,1 norske pr lita. Så ikke ta ut mer enn du må.
Vis hele sitatet...
Det er bare bs.... Må være effektiv kursrate du snakker om (inkludert gebyrer), og gebyrer vil variere veldig fra bank til bank.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Limo og horer hver kveld? Dere høres ut som noen hyggelige gutter.
Sitat av Tias Vis innlegg
Limo og horer hver kveld? Dere høres ut som noen hyggelige gutter.
Vis hele sitatet...
Kan de ikke være hyggelige gutter fordeom? Ikke alle vil leve det vanlige A4-livet 24/7. Alle trenger et avbrekk iblant. Horene finner seg andre å knulle uansett.
Er i hvertfall sykt billige drikkevarer og mat der. Shopping er rett og slett rævva. Dere må prute skikkelig på taxisjåførene, for de tar som oftest opp mot tre ganger så mye betalt av turister.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Er i hvertfall sykt billige drikkevarer og mat der. Shopping er rett og slett rævva. Dere må prute skikkelig på taxisjåførene, for de tar som oftest opp mot tre ganger så mye betalt av turister.
Vis hele sitatet...
Taxi i Vilnius kan være litt pain, ja. Lureste er å forhåndsavtale eller betale på forhånd, men ellers så har ofte hoteller / restauranter og lignende avtaler med ordentlige taxiselskaper hvor de ordner en rimelig pris på forhånd.
Sitat av nikita Vis innlegg
Det er bare bs.... Må være effektiv kursrate du snakker om (inkludert gebyrer), og gebyrer vil variere veldig fra bank til bank.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ordla med feil her. Var ikke uttak som var 4.1 kr pr lita, men veksling. var i banken for å veksle 850NOK til litas, fikk litt over 200.
Da jeg kom hjem og så bankutskriftene fra restauranter etc. så fant jeg ut at det var trukket ca 2.5NOK pr lita. (Hadde igjen noen kviteringer og regnet litt på det)

Uttak fra minibank kan jeg ikke si noe om.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
Limo og horer hver kveld? Dere høres ut som noen hyggelige gutter.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om dansere, ikke om horer altså!

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Er i hvertfall sykt billige drikkevarer og mat der. Shopping er rett og slett rævva. Dere må prute skikkelig på taxisjåførene, for de tar som oftest opp mot tre ganger så mye betalt av turister.
Vis hele sitatet...
Skal passe godt på Taxipriser også. Dumt å bli flådd!

Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Tror jeg ordla med feil her. Var ikke uttak som var 4.1 kr pr lita, men veksling. var i banken for å veksle 850NOK til litas, fikk litt over 200.
Da jeg kom hjem og så bankutskriftene fra restauranter etc. så fant jeg ut at det var trukket ca 2.5NOK pr lita. (Hadde igjen noen kviteringer og regnet litt på det)

Uttak fra minibank kan jeg ikke si noe om.
Vis hele sitatet...
Er nok veksling som er minst lukrativt. Da skal jo bankene ha sine andeler!

Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Kan de ikke være hyggelige gutter fordeom? Ikke alle vil leve det vanlige A4-livet 24/7. Alle trenger et avbrekk iblant. Horene finner seg andre å knulle uansett.
Vis hele sitatet...
Er guttetur det er snakk om, så vi planlegger å se mest mulig av det livet man bare kan drømme om i Oslo feks da!

Dansere. Ikke horer!