Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2123
La meg spørre på denne måten;
Burde Hasjn legaliseres, og hvorfor? Og da tenker jeg nødvedigvis ikke på de som bruker, men også de som misbruker.
Er det noen positive sider, (noe dere syns det er plenty av, etter det jeg har lest på rusmidler), men la meg gi dere som holder på med dette en utfordring: hva er konsekvensene av legalisering av hasj objektivt sett.
Sist endret av st0ney; 5. mars 2003 kl. 10:13.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hvis du søker litt rundt, tror jeg du finner ett par lignende tråder rundt omkring her..
Trådstarter
14 0
jeg har sett litt rundt og ikke funnet da
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
"/skrevet før modus/"

Grunnen til at det norske sammfunn har så store problemer med rusmisbruk kommer av samfunnets holdninger til narkotika.
Når folk sier slik at hvis man har røykt hasj så er det veldig lett får å begynne med sterkere stoffer. Og når man har det i bakhodet så er det stor fare for at dette akkurat skjer. Eksempel: Jeg har jo røykt hasj, derfor skader vel det ikke å prøve noe annet, det er jo narkotika. Dette har ingenting med stoffet å gjøre, det har med ens holdninger, sammfunnets holdninger.
Og ved legalisering av hasj så får man forandret denne holdningen, og den blir på lik linje med alkohol. Trolig vil mange folk også miste interessen for hasj.
Og en annen ting, hvis man tror man blir kvalm av å spise fisk så blir man det. Med andre ord, vi er et produkt av samfunnets holdninger.
Opprinnelig postet av totto
Hvis du søker litt rundt, tror jeg du finner ett par lignende tråder rundt omkring her..
Vis hele sitatet...
et par? har det ikke vært 60 000 like poster om legalisering før?
Søk er vanskelig? :P

Og dette er jo ikke noe å diskutere, narkotika = zz
Trådstarter
14 0
ååååå, så kjekkas vi er nå da Har du fått med deg at jeg kanskje er veldig ny her inne og at man kanskje ikke lærer seg alt på noen timer? -dust
Tenke før man skriver? geesus
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Kan man ikke bare holde seg til tema da?

JA TIL LEGALISERING. JEG SKAL STILLE TIL KOMMUNE VALG SOM ORDFØRER I BERGEN. STEM PÅ MEG.
Opprinnelig postet av st0ney
ååååå, så kjekkas vi er nå da Har du fått med deg at jeg kanskje er veldig ny her inne og at man kanskje ikke lærer seg alt på noen timer? -dust
Tenke før man skriver? geesus
Vis hele sitatet...
Brukt google noengang?
Opprinnelig postet av st0ney
La meg spørre på denne måten;
Burde Hasjn legaliseres, og hvorfor? Og da tenker jeg nødvedigvis ikke på de som bruker, men også de som misbruker.
Er det noen positive sider, (noe dere syns det er plenty av, etter det jeg har lest på rusmidler), men la meg gi dere som holder på med dette en utfordring: hva er konsekvensene av legalisering av hasj objektivt sett.
Vis hele sitatet...
konsekvenser: fler kommer til og prøve. mer informatikk og eventuellt bedre studier og informasjon på skoler, som det nå er med feks alkohol. Man kan kjøpe hasj uten så lett og komme borti sterkere stoffer + man kan eventuellt dyrke lovlig hjemme på samme nivå som man kan brygge øl/vin.

tenker man på alder vil det bli sånn som det er med alkohol. man får hvis man vil.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Bli med å styrke osonlaget, dyrk din egen cannabisplante.
Hvis alle i hele verden hadde dyrket ett par cannabisplanter hver så hadde luften blitt mye mye beder
Jeg er for legalisering, rett og slett fordi jeg mener jeg må ha rett til å ta mine egne valg! Ihvertfall i saker som kun angår meg!
angår vel ikke bare deg hvis du blir narkoman.. narkomane er en belastning for samfunnet som også koster penger
en person med en nogenlunde psyke blir jo ikke narkoman av å ta noen "morrorøyk" avogtil?
Opprinnelig postet av Bensoon
angår vel ikke bare deg hvis du blir narkoman.. narkomane er en belastning for samfunnet som også koster penger
Vis hele sitatet...
Hvis jeg driter meg ut regner jeg ikke med at noen skal hjelpe meg, jeg har tross alt ansvar for egne handlinger/valg... Her synes jeg norsk velferdspolitikk er litt for snill...

Og uansett blir man ikke narkoman av en spliff i ny og ne... Det er akkurat som å si at alle som drikker er alkiser...
Legalisering? Ja, hvorfor ikke?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er for legalisering. Når folk blir sett på narkoman og samfunstaper når man bruker cannabis som alternativ til alkohol så er det vel ganske lett å skjønne at her er det noe galt. Og, ja, jeg støtter rune420, man burde få lov til å ta sine egne valg og eventuelt ta konsekvensene av de også.
King of Spooning
Acidous's Avatar
"Yo, barkeep! Gimme 20 Prince Cannabis, please!"
"Sure, man... Coming right over, man... Damn! The floor won't stand still..."
Opprinnelig postet av Acidous
"Yo, barkeep! Gimme 20 Prince Cannabis, please!"
"Sure, man... Coming right over, man... Damn! The floor won't stand still..."
Vis hele sitatet...
Jeg synes gulvet beveger seg langt mer etter et par drinker for mye en etter en røyk eller to!
starter man med hasj, er det mange som går over til sterkere stoffer, men disse er da idioter..... men det er jo en grunn til at det ikke kan bli legalisert..
Tror dere at vanlig Røyk ville blitt lov hvis man introduserte det i dag?
tror ingen ville vært noe særlig interessert i å bruke det uansett, så det ville ikke vært noe stor problem...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Jahrmann
starter man med hasj, er det mange som går over til sterkere stoffer, men disse er da idioter..... men det er jo en grunn til at det ikke kan bli legalisert..
Vis hele sitatet...
Etter min mening er det det den største grunnen av de alle for legalisering. Når folk går over til sterkere stoffer (hva nå det måtte være...), så er det ikke fordi at cannabis gir de super lyst til å prøve andre fete stoffer, men fordi at miljøet de kommer inn i når de handler ulovlige rusmidler er såpass hardbarka at de lett kan få det for seg at alt annet er like trygt og godt som cannabis. Hadde man derimot legalisert stoffet og fått det inn i butikker med kontroll, samtidig som man fikk konvertert (nesten)hele norges holdninger så ville cannabis blitt det beste og tryggeste rusmidlet known to man.
Helt riktig Tias.

Andre gode grunner er som f.eks at alle de 14issene som løper rundt og skryter av at de røyker hasj ville fått noen problemer med og skaffe seg (på lovlig vis). Ved at de måtte tigge utenfor polet "Vil du kjøpe hasj til meg", tror jeg de fleste hadde sagt nei.
Angre gode ting som hadde kommet med en legalisering, er den medisinske og industrielle bruken. Folk kunne da fått bruke hamp som de ville, uten og sende inn stikkprøver av avlingen sin til dannmark for thc-verdi testing, og prisen er på 700 kr. eller noe sånt.
Også flere klær ville vært tilgjengelig, og ikke bare på "skumle headshops" hvor man må i disse dager for og handle hamp-varer.
Ang. den medisinske bruken, så hadde man sluppet og røyke marihuana (hvem vil nå det ) men f.eks MS pasienter kunne brukt marinol.

Og vi som har urinprøver ville sluppet denne forfølgelsen som det er. Er ikke akkurat gøy og ta de. Hvor sansynelig er det at det skal testes for et lovlig rusmiddel? Erm, ganske liten.

Uansett, jeg er helt klart for full legalisering

Og til trappetrinnsteorien, så var ikke det en del av reefer madnees saken som var noen tiår litt tidligere? iom at reefer madness var på 00-30 tallet, og trappetrinnshistorien ble diktet opp 60 tallet eller noe sånt.
Uansett, de fleste brosjyrer som gis ut av norsk stat er enten fulle av løgn-propaganda, eller basert på forskning fra 60-70 tallet, som man kan mildt si er feilinformering.
Sist endret av kriss; 10. mars 2003 kl. 22:38.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Selvfølgelig skulle det ikke vært legalisert!
Hadde tobakk kommet i dag, ville heller ikke det bli legalisert.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Urk, hadde det ikke vært for at jeg skal opp om 6 og en halv time så hadde jeg skrevet en lang og meningsfull post her. Men siden jeg er nesten 100% sikker på at du magstr tenker på de negative sidene med å trekke varm røyk (event kald vist du har riktig utstyr) ned i lungene, kreft osv, så tenker jeg det holder med at cannabis trenges ikke røykes. Man kan lage kaker og mye annet godt med cannabis som ingrediens uten at man skader lungene det spott.

Beklager vist du ikke mente de aspektene, men jeg kom fram til at det var den eneste grunnen du kunne ha til å samenligne tobakk og cannabis.