Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1466
Jeg tar månedlige blodprøver hos legen der de sjekker leververdiene pga en medisin jeg går på som kan være litt hard mot leveren. Hvis jeg røyker hasj, vil legen finne dette i blodprøven min? Vil han se det om han ikke leiter etter det, og kan han gjøre noe med det?
han finner det hvis han bestemmer seg for å sjekke om du ruser deg.men det går nok greit hvis han bare skal sjekke leververdiene
Han må jo ha en lovlig grunn til å sjekke deg for det, han må ha din tillatelse eller dine foresattes til å sjekke det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
også har man jo taushetsplikten.
Jau. Men som nemesis sier, han finner det bare hvis han sjekker spesifikt for det. Og det gjør han nok ikke, da en slik test koster flere tusen kroner. I tillegg har han vel ikke lov til å bestille en slik prøve uten ditt samtykke. Så taushetsplikten blir bare en overflødig bonus
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ble stoppet i tollen på vei hjem fra syden, de fant en vannpipe og en spritflaske med navnet"mary jane". På grunn av det trodde de at jeg hadde røykt hasj i syden. Det hadde jeg også gjort, polititet sa at hvis jeg ikke innrømmet det skulle de ta en blodprøve der de kunne se akkurat hvilken dag jeg hadde røykt, og hvis de fant ut at jeg hadde røykt i syden skule de anmelde meg.
Jeg innrømmet det, fikk ikke noe straff for det eller noe, men lurer bare på om blodprøvene er så nøyaktig som de sier, kan de virkelig finne ut hvilken dag jeg har røykt?
Trodde det var sånn at hvis de finner rester i blodet så vet de at jeg har røykt hasj i løpet av den siste tiden, er prøvene så nøyaktig at de kan finne ut ca. hvilken dag jeg har røykt også, eller var det bare noe de sa for å skremme?
Hmmmmm. Dette høres merkelig ut.. En sånn prøve vil nok være litt for dyr til å bruke på å finne ut av en kriminell handling som er gjort utenfor norges grenser ;D

Hehe... Men tror bare det var skremsel... Man sier jo at metaboilittene etter THC kan ses i urinen i en måned etterpå, det er jo bare piss med mindre man har største Nazi-Labben og proffesor frankenstein sjæl.. Og man gidder ikke å betlae så mye spenn for å avdekke en kriminell handling som ikke har skjedd i Norge!

Blodprøve trodde jeg var sån at det var kliss umulig å lure, men har bare nøyaktighet opptil fire dager eller no? Har faktisk aldri tatt blodprøve jeg, men er sånn jeg har skjønt det i fra d andre har sagt :P
the captain, Hehehe Der ble du nok revkjørt av snuten. De hadde aldri gjort noe, men hvis de klarte og lure deg til og innrømme det får du automatisk straff.
Bare tull. De kødda bare. Du må aldri innrømme noe, Politiet læres opp i metoder for å lure folk til å tilstå, men det er altså bare lureri.
Og uansett, hvorfor skulle de ta deg spesifikt for å røyke i syden? Teknisk sett er vel norske borgere underlagt norsk lov i utlandet, men det er uhyre sjelden (skjer det?) at noen blir dømt for noe sånt. Hadde de hatt en slik magisk blodprøve-teknikk hadde det vel vært mer nærliggende å dømme vedkommende for røyking i Norge?