Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3006
Hei jeg lurer på om noen vet noe om dette. Hvor lenge må man vente på soning fra at dommen er avsagt? Dommen er ikke avsagt enda da jeg ikke har vart i retten enda men jeg bare lurer på hvor lenge man må vente. Det står daglig nesten i aviser at det er lange soningskøer. Noen som kan hjelpe meg?

Takk
Dommen blir vell gjerne rettskraftig etter noen uker, men soningskøen varierer vell gjerne litt etter om du har skutt noen eller fyllekjørt.

Er vel sikkert snakk om 2-3 måneder.
Hvor langt varsel får man i forveien?
jeg fikk 3 mnd før retten, jeg ble tatt for grovt bevæpna ran.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
jeg fikk 3 mnd før retten, jeg ble tatt for grovt bevæpna ran.
Vis hele sitatet...
3mnd vented tid for det? Hva feiler fengelssystemet i Norge da? Joda, alle må selvsagt ha store pene enerom å sone på. Gud forby at noen må dele en bunkbed i ny og ne.
Men hvordan er det med soningskøen nå noen som vet? Om det ikke finnes plass i det distriktet/kommunen man bor i kan man da bli sendt hvor som helst da?
Det er litt avhengig av alvorlighetsgraden på forbrytelsen, da i forhold til om du skal på åpen eller lukket soning. Nå vet jeg ikke hva du skal dømmes for, men sannsynligvis må du nok vente fra 4-12 måneder på innkalling. Jeg ble en gang i tiden dømt for et lite voldstilfelle, og fikk 2 måneders ubetinget. Jeg fikk innkallelse ca ett år etter avsigelsen, og jeg hadde åpen soning.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
3mnd vented tid for det? Hva feiler fengelssystemet i Norge da? Joda, alle må selvsagt ha store pene enerom å sone på. Gud forby at noen må dele en bunkbed i ny og ne.
Vis hele sitatet...
1 Norge kunne fint bygget et par fengsler til

2 det komiske er at kjeltringene går fritt og venter på å sone.. og når kjeltringene selv frivillig dukker opp får å sone sin straff så er dem plutselig farlige og blir låst inne!