Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2220
Hei, jeg skal om et par dager kjøpe Nvidia geforce 9200 gt skjermkort.. det jeg lurer på er om dette er bra til å kjøre de nyeste spill? kan jeg f.eks kjøre call of duty på full grafikk?

takker for svar
Geforce 9200 gt er ikke et bra skjermkort til spilling. Du vil klare å kjøre call of duty 1 på full grafikk, men ikke 6ern.
Trådstarter
okei.. du skjønner.. grunnen til at jeg vil ha nvidia gefore 9200 gt er pga jeg har hørt at det ikke krever så mye av strømforsyningen.. min strømforsyning har 350watt.. min kompis har akkurat samme pc som meg og skjermkortet funker fett på han sin..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Ikke for å kopiere brukeren over meg. Men jeg kan bekrefte det han sier:
Geforce 9200 gt er ikke et bra skjermkort til spilling.

Det er gammel teknologi, kjøpt et nytt kort heller.

Og skaff en deg en bedre PSU Koste ikke all verdens.
I følge Wikipedia så eksisterer ikke dette kortet.
Trådstarter
nei.. ny psu er uaktellt.. men enda et spm: Vil jeg kunne kjøre counter strike source og half life 2 i full grafikk? det er egentlig det jeg trenger.. er ikke så mye opptatt av noe annet..

haha.. selvfølgelig eksisterer dette kortet.. jeg så det på elkjøp for noen dager siden..
Det vil du klare nok klare fint, så lenge det ikke er alt for høy oppløsning. Klarte å kjøre CS:S og HL2 på et mildt overklokket geforce 7200 for et par år siden. Men som DonTomaso sier, 9200 gt finnes egentlig ikke. Du kan jo heller satse på å kjøpe et Radeon HD 5570 istedet.
Trådstarter
ati radeon er uaktuelt.. har hatt dette i flere år.. nå skal jeg få for noe nytt Nvidia
Skjermen min støtter 1280x1024 maks..

men om det dere sier med at nvidia geforce 9200 gt ikke finnes.. vet dere om et annet nvidia skjermkort som er ca like god og som kan sammenliknes?
Sitat av cplpro Vis innlegg
ati radeon er uaktuelt.. har hatt dette i flere år.. nå skal jeg få for noe nytt Nvidia
Skjermen min støtter 1280x1024 maks..

men om det dere sier med at nvidia geforce 9200 gt ikke finnes.. vet dere om et annet nvidia skjermkort som er ca like god og som kan sammenliknes?
Vis hele sitatet...
9200 GT finnes ikke, men GS finnes. Jeg håper du ikke betaler mye over 50 kroner (ja, femti) for det kortet, for det eneste du vil klare å "spille" på det er kabal. CS:S/HL2 på det kortet kan du glemme.

Si hvor mye penger du har å spandere på et nytt skjermkort, så kan vi si deg hvor, og hva du skal kjøpe.
Sist endret av meitemark; 11. februar 2010 kl. 20:09.
Trådstarter
ja jeg har tenkt å bruke ca 1000kr på skjermkortet. den skal tåle strømforsyninga mi på 350w, den skal være nvidia og den skal ikke bestilles på nettet, men kjøpes på elkjøp. OG NEI, BYTTING AV PSU er ikke aktuelt !
Sist endret av cplpro; 11. februar 2010 kl. 21:13.
Sitat av cplpro Vis innlegg
ja jeg har tenkt å bruke ca 1000kr på skjermkortet. den skal tåle strømforsyninga mi på 350w, den skal være nvidia og den skal ikke bestilles på nettet, men kjøpes på elkjøp. OG NEI, BYTTING AV PSU er ikke aktuelt !
Vis hele sitatet...
Skjermkort på Elkjøp? Lykke til. Den dagen Elkjøp selger skjermkort så snør det i helvete
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Skjermkort på Elkjøp? Lykke til. Den dagen Elkjøp selger skjermkort så snør det i helvete
Vis hele sitatet...
Har aldri sett et skjermkort som selges verken i butikken eller på nettstedet deres. Så ja, vi venter på snø i helvete.
Sitat av cplpro Vis innlegg
ja jeg har tenkt å bruke ca 1000kr på skjermkortet. den skal tåle strømforsyninga mi på 350w, den skal være nvidia og den skal ikke bestilles på nettet, men kjøpes på elkjøp. OG NEI, BYTTING AV PSU er ikke aktuelt !
Vis hele sitatet...
Greit, ikke bytte PSU. Men all den tid elkjip ikke selger skjermkort, og om de nå enn gjør det der du bor, så koster det ... 30-40% mer enn for samme produktet på nett.
Seriøst, tenk over det. For 1000 kr får du både strømforsyning og et mye bedre skjermkort brukt. Et kjapt søk på finn og brukmarked.no ga meg MANGE resultater. Ta en titt før du kaster 1000 kr ut av vinduet på et dårlig kort.
Litt avhengig av hva slags komponenter du har ellers, og hvorvidt det er en noenlunde bra 350W PSU eller ei, skal det gå helt fint an med et noenlunde greit kort. Hvis du på død og liv skal ha NVIDIA, gå for GTS250. Kan være greit å nevne at ATI er ganske bra om dagen, og at opplevelsen er helt annerledes enn for noen år tilbake. Anbefaler Radeon HD5750, hvis det er ca. tusenlappen du skal bruke.
Sitat av cocoto4 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du anbefaler "Access denied."?
Trådstarter
folkens.. en liten misfortåelse.. det er ikke Nvidia geforce 9200 jeg snakka om, men (9600) altså, Nvidia geforce 9600 gt.. det var 2 tallet og 6 tallet jeg skilte mellom..

så, det finnes nvidia geforce 9600 gt på markedet eller hva ?
Da må du nok kjøpe noe brukt ja. Har faktisk akkurat samme kortet selv, kjøpt for 200 spenn av en kompis^^ Nå har jeg aldri prøvd å kjøre HL/CS, men jeg har 60 fps på "ultra" i WoW, og kun litt smålagging når jeg streamer 730p i fullskjerm (32") på youtube, så vil vel tro at du kan kjøre HL ol. på max glatt med det kortet. Største problemet blir vel å finne ett til salgs
Sitat av cplpro Vis innlegg
så, det finnes nvidia geforce 9600 gt på markedet eller hva ?
Vis hele sitatet...
9600GT finnes, og med det vil du få spillt CS:S og HL2 på uten nevneverdige problemer. Skillet mellom 2 og 6 når det kommer til nVidia er milevis. Fra 6 og oppover er det spillkort, under det er det kontor.
til alle dere som sier elkjip ikke selger skjermkort: elkjøp megastore på avenyen i kristiansand har faktisk 2-3 forskjellige modeller stående i butikken, er dog ganske gamle modeller
Trådstarter
takk meitemark! jeg går for 9600 gt, hører det at dne heller ikke krever mye strøm

vivalatrina: er du også fra kr sand ?
Alt under 9600 er kontor? Tja, jeg har et 8800GT kort som jeg spiller MW2 på full grafikk med 1080 i oppløsning. Det er et kort jeg har hatt i 2 år og det holder faktisk koken som bare det enda. Er riktig nok et xxx edition kort fra XFX, men er fortsatt 8000 serien til nvidia.
Sitat av ollibolli Vis innlegg
Alt under 9600 er kontor? Tja, jeg har et 8800GT kort som jeg spiller MW2 på full grafikk med 1080 i oppløsning. Det er et kort jeg har hatt i 2 år og det holder faktisk koken som bare det enda. Er riktig nok et xxx edition kort fra XFX, men er fortsatt 8000 serien til nvidia.
Vis hele sitatet...
Han mener alt under 9600, 8600, osv. Det er indikasjonen på hva kortet er laget for i første omgang.

Første siffer er vel for serie, andre for å indikere bruksområde/ytelse.
Sist endret av httpwhat; 12. februar 2010 kl. 01:02.
Sitat av cplpro Vis innlegg
takk meitemark! jeg går for 9600 gt, hører det at dne heller ikke krever mye strøm

vivalatrina: er du også fra kr sand ?
Vis hele sitatet...
korrekt

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Første siffer er vel for serie, andre for å indikere bruksområde/ytelse.
Vis hele sitatet...
korrekt
Trådstarter
Det som også er bra med nvidia geforce 9600 gt, er at det ikke krever så mye av PSU heller !
All den tid de nyere ATI-kortene er strømgjerrige som få ville jeg aldri kjøpt et Nvidia 9600-kort. Eksempelvis 5750 som nevnt tidligere i tråden vil være et langt bedre valg. Har du en jalla 350W PSU kan du komme til å trenge en ny uansett.
Trådstarter
det trenger ikke nødvendigvis alltid stemme restyle Jeg har en kompis som har akkurat samme pc som meg, alt er prikk likt. Også lik strømforsyning(350w) Og han fikk kjøpt Nvidia geforce 9600 gt, på elkjøp. han har hatt det lenge nå og det funker fett på han
Sitat av cplpro Vis innlegg
det trenger ikke nødvendigvis alltid stemme restyle Jeg har en kompis som har akkurat samme pc som meg, alt er prikk likt. Også lik strømforsyning(350w) Og han fikk kjøpt Nvidia geforce 9600 gt, på elkjøp. han har hatt det lenge nå og det funker fett på han
Vis hele sitatet...
Jeg tror du missforsto meg. Jeg mente ikke at 350W PSU-er er dårlige i seg selv, men at det finnes mange PSU-er som på sjenerelt grunnlag er dårlige. Så en PSU som er oppført med 350W kan godt tenkes å ikke klare mer enn 270-300W stabilt, noe som kan skape problemer. Men for all del, kjør på
Sist endret av Restyle; 12. februar 2010 kl. 13:14.
meinte denne handlelista http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-4A4AA2130E6E men kansje 1gb versionen av kortet
Sitat av cocoto4 Vis innlegg
meinte denne handlelista http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-4A4AA2130E6E men kansje 1gb versionen av kortet
Vis hele sitatet...
GT220 er veldig mye dårligere enn 9600 GT...

Ikke kjøp et gammelt kort, de bruker både mer strøm og gir dårligere ytelse enn moderne kort.
Trådstarter
Et gammelt kort skal jeg nok ikke kjøpe
Sitat av cplpro Vis innlegg
Et gammelt kort skal jeg nok ikke kjøpe
Vis hele sitatet...
9600GT er fortsatt gammelt selv om du kjøper det nytt i butikken.
Har Nvidia 9500 GS, og dataen min klarer mw2 med full grafikk^^
Sitat av Delonge2 Vis innlegg
Har Nvidia 9500 GS, og dataen min klarer mw2 med full grafikk^^
Vis hele sitatet...
Du er morsom. Hvilke oppløsning snakker vi om her, da?
Sitat av Restyle Vis innlegg
Du er morsom. Hvilke oppløsning snakker vi om her, da?
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at jeg ikke har spilt online(lastet ned singleplayer delen), og har bare 1280*1024 oppløsning^^, men poenget var at 9600 GT sikkert klarer det.