Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2059
Heisann dere.

Er litt usikker ang. kjøp av ny TV. Skal skaffe meg en PS3 jeg kan spille på, og har lyst på en FULL-HD LCD TV. Har tenkt å spille, koble til pcen og se filmer osv.

Har egentlig ikke lyst å bruke så mye penger. (3-4k?)
Har noen krav:
- Rundt 32" (Har et lite rom)
- Billig
- FULL-HD (Har hørt dette er mye bedre på PS3 med høyere oppløsning)

Men, er det heller bedre å vente til januar-salget? (Tror ikke jeg får PS3 før jul uansett).

Noen eventuelle linker? Vil bruke så lite penger som mulig, men vil ikke ende opp med en dritt-tv heller :/

Takker for svar.
Denne kanskje ? Den støtter også avspilling fra USB, så slipper du å koble til pcen i det hele tatt
evnt. denne LED-tven
Sist endret av Atec; 26. oktober 2010 kl. 20:28.
Trådstarter
Sitat av Atec Vis innlegg
Denne kanskje ? Den støtter også avspilling fra USB, så slipper du å koble til pcen i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Har tenkt litt, og mener at 40" ++ blir for stort.


Tenker at jeg ikke trenger større enn 32". 37" går kanskje, men tenker på at jeg ikke vil at tv'n skal ta hele oppmerksomheten i rommet liksom


Men takk for raskt svar
Sitat av Xablo Vis innlegg
Har tenkt litt, og mener at 40" ++ blir for stort.


Tenker at jeg ikke trenger større enn 32". 37" går kanskje, men tenker på at jeg ikke vil at tv'n skal ta hele oppmerksomheten i rommet liksom


Men takk for raskt svar
Vis hele sitatet...
Redigerte posten min litt seint, men LED tv'en jeg linker til er 32"

Edit: Beklager, den var HD-ready. Blingsa fryktelig...... Trodde alle tver nå om dagen var Full-HD
Sist endret av Atec; 26. oktober 2010 kl. 20:33.
Trådstarter
Sitat av Atec Vis innlegg
Redigerte posten min litt seint, men LED tv'en jeg linker til er 32"
Vis hele sitatet...
Ja, så veldig grei ut.

Men hva tenker du om januar-salget? Vil jeg spare mye mer? Får jo ikke PS3 med det første. (Med mindre jeg kjøper nå, og bare ønsker meg penger til jul.)

Og hvordan er en slik tv?

Har sett litt på komplett, men tenker det er en fordel å få sett tv'n i butikken?

EDIT: Her er en for eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602949

Hva tenker dere om denne?
Sist endret av Xablo; 26. oktober 2010 kl. 20:36.
Trådstarter
Så hva synes dere? Er det bedre å vente til januar salget?
Eller sparer jeg rett og slett nesten ikke en dritt?
Jeg kjøpte for et par dager siden en Samsung 40" LCD-TV hos Komplett.no, og er MEGET fornøyd!

En full-HD Samsung 40" LCD, til latterlige 3.995,- ... Er ikke noe å lure på engang. Løp og kjøp.
Sitat av kjetilbm Vis innlegg
Jeg kjøpte for et par dager siden en Samsung 40" LCD-TV hos Komplett.no, og er MEGET fornøyd!

En full-HD Samsung 40" LCD, til latterlige 3.995,- ... Er ikke noe å lure på engang. Løp og kjøp.
Vis hele sitatet...
Er bare 50 hz, da... Bør jo ha 100
Trådstarter
Sitat av kjetilbm Vis innlegg
Jeg kjøpte for et par dager siden en Samsung 40" LCD-TV hos Komplett.no, og er MEGET fornøyd!

En full-HD Samsung 40" LCD, til latterlige 3.995,- ... Er ikke noe å lure på engang. Løp og kjøp.
Vis hele sitatet...
Hva bruker du den til?

Men uansett, blir ikke snakk om 40" på mitt rom :P

Har selvfølgelig plass, men vil ikke at den skal ta hele oppmerksomheten.

Hvordan er det å bestille fra komplett? Hva om det skjer noe? Døde piksler e.l?

Sitat av Kamma
Er bare 50 hz, da... Bør jo ha 100
Vis hele sitatet...
Er dette så altfor farlig da? (Bare spør) :P
Sist endret av Xablo; 27. oktober 2010 kl. 17:54.
Sitat av Xablo Vis innlegg
Er dette så altfor farlig da? (Bare spør) :P
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Dette er en kjempetv til en superlav pris.
Dessuten maa du langt opp i pris for 100Hz, og det har mye mindre og si paa konsoll en paa PC, med andre ord, ikke noe og bry seg om for deg
Trådstarter
Så hva kan dere anbefale i prisklassen 3-4k?

Og igjen, er det heller verdt å vente til januar-salget?
Sist endret av Xablo; 27. oktober 2010 kl. 20:49.
TVer er billige nå, jeg ville gått for: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589042

Samsung bruker å være bra, og LED skal vistnok være bra

Ville ha ofret full-hd og heller fått en tynn tv man kan henge på veggen, men det er nå meg
Neineinei, tv fast i veggen er mareritt.......
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Neineinei, tv fast i veggen er mareritt.......
Vis hele sitatet...
Man får kjøpt slike fester som gjør at en kan dreie litt på TVn å da. Veit at det bygger litt, men det er kompromisset man får ta. Hvis det var et fast feste du siktet til da
Kjøpte meg en lh3000 en gang i tia, viste seg at man kunne spille av hqdivx via usb service porten. Har de nyere lg'ene dette som standard ?
Trådstarter
Sitat av svaagan Vis innlegg
TVer er billige nå, jeg ville gått for: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589042

Samsung bruker å være bra, og LED skal vistnok være bra

Ville ha ofret full-hd og heller fått en tynn tv man kan henge på veggen, men det er nå meg
Vis hele sitatet...
Jeg synes det ser mye bedre ut å ha en TV hengende på veggen (uten om kablene såklart :P ) , men den du linka er HD-Ready. Ønsker Full-HD ettersom det skal brukes til filmer, spille etc. på PS3.

Og skal du ha en ny tv nå til dags, går som regel alle for Full-HD. (Hvertfall en fordel?)

Men takk for svar!
Så vitt jeg vet så når du har under 37 tommer så trenger du ikke full hd. Altså vis du har 32 tommer og nedover. Det er ijallefall det jeg har funnet ut. Ikke det at jeg har prøvd det da. Minste lcd tv jeg har prøvd er vel 37 tommer.
Trådstarter
Sitat av Curver Vis innlegg
Så vitt jeg vet så når du har under 37 tommer så trenger du ikke full hd. Altså vis du har 32 tommer og nedover. Det er ijallefall det jeg har funnet ut. Ikke det at jeg har prøvd det da. Minste lcd tv jeg har prøvd er vel 37 tommer.
Vis hele sitatet...
Hmm jeg sitter nokså nærmed tv'n på rommet mitt.

Det står mellom 1.5-2.5m avstand. (Normalt 1.5-2 meter ca.)

Og hvis tv'n ikke skal henges opp på veggen, så blir det nok 1.5-2.5 meters avstand regner jeg med.

Full-HD på en 32" må da ha noe å si? Noen som har erfaring? Testet?
Sist endret av Xablo; 27. oktober 2010 kl. 21:44.
Jeg har sett PS3 på en 32" Full HD-TV og en 32" HD-Ready TV (på hvert sitt rom i et bokollektiv)... Jeg kan ikke garantere at det kun har med oppløsningen på TVene å gjøre, men det var så vanvittig stor forskjell at det var ikke mulig. GTA IV så elendig ut på den som var HD-Ready (min ) og knall ut på den som hadde Full HD.

Lykke til med kjøp.
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg har sett PS3 på en 32" Full HD-TV og en 32" HD-Ready TV (på hvert sitt rom i et bokollektiv)... Jeg kan ikke garantere at det kun har med oppløsningen på TVene å gjøre, men det var så vanvittig stor forskjell at det var ikke mulig. GTA IV så elendig ut på den som var HD-Ready (min ) og knall ut på den som hadde Full HD.

Lykke til med kjøp.
Vis hele sitatet...
Var det jeg trodde. Takk for svar

Det behøver ikke være mye bedre, men når Full-HD gir høyere oppløsning, så er det stor sjangs for at det er langt bedre.

Noen som har noen eksempler på TV'r?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602949

Linka denne tidligere. Noen som vil komme med et innslag?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599816

(Denne blir kanskje litt for stor)
Sorry for at jeg kaprer tråden litt, men ser ingen grunn til å lage en ny en. Skal kjøpe meg lcd-tv, 32 tommer, men må ha en av de til 2800 på komplett eller elkjøp (eller andre sider, hvis noen kan komme med noe). Skal koble opp pc'n på den og se filmer og spille litt (ikke fps spill der det er ett must med 100hz, men wow, fifa osv).GPU'en min har DVI 24 pins input(leste noe om forskjellige størrelser på dvi?). Har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal gå for.

Takker for all hjelp

Kan gå for en litt dyrere en hvis dere kan komme med noen gode argumenter.
Sist endret av ClosetotheEdge; 27. oktober 2010 kl. 22:24.
Xablo (og ClosetotheEdge) - min erfaring er at Samsung er de beste i billigsegmentet. Har ihvertfall tittet på en del TVer og har konkludert med at du uansett får ganske godt bilde på dem. Lyden har jeg riktignok opplevd som ganske skrøpelig, men det er jo uansett ingen go idè å bruke TV-høyttalerne.

LG synes jeg blir det naturlige alternativet om virkelig skal knuse sparegrisen for å kjøpe billig TV. Gode specs ift. pris. Jeg har riktignok sett færre av disse live in action.

50Hz TVer fungerer også helt fint, som nevnt tidligere, selv om det er en fordel med 100Hz mtp. gaming. Men uansett er det viktigste å se TVen på ordentlig. Dra innom nærmeste TV-forhandler og se med egne øyne, så bestiller du på nett. Legg bare merke til at mange TVer er helt jalla innstilt i butikk, så snakk med personalet om innstillinger/kaliberering.
FullHD har ikke noe for seg på skjermer under 46",
og husk 720p er vesentlig bedre enn 1080i( da det er 2 bilder på 540 som flimrer så du tror du ser 1080 )
Sist endret av fxxked; 28. oktober 2010 kl. 11:31.
Trådstarter
Takk for gode svar.

fxxked: Forsto ikke helt hva du mente.
Men jeg har hørt at 720p er bedre for noen, ettersom du såvidt ser underteksten på 1080i.

Uansett, om jeg skal handle i fysiske butikker, blir nok http://www.lefdal.com eller http://www.elkjop.no et alternativ.

Hvis det er snakk om nettbutikk, tenker jeg på http://www.komplett.no

Hva om det skjer noe med tven underveis? (Frakting fra nettbutikk). Vil jeg få en ny en? Tenker på døde piksler eller lignende.

Uansett, er Lefdal mitt beste alternativ? Det fins også andre butikker, men vet ikke om noen som er billigere. (Tror jeg).

Og igjen spør jeg angående januar-salget. Er det vits i å vente? Får ikke PS3 før jul regner jeg med.
Trådstarter
Fikk ikke noe svar, men lurer på noe annet:

Hva mener dere om Full-HD til 32" LCD? Er det vits? Vil jo svært gjerne ha Full-HD om det virker bra.

Men et par har sagt at det ikke er vits på tv'er under 40" e.l.

Takker for svar
Sitat av Xablo Vis innlegg
Fikk ikke noe svar, men lurer på noe annet:

Hva mener dere om Full-HD til 32" LCD? Er det vits? Vil jo svært gjerne ha Full-HD om det virker bra.

Men et par har sagt at det ikke er vits på tv'er under 40" e.l.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Bumper denne litt. Fortsatt på utkikk etter TV. :P
Sitat av Xablo
Fikk ikke noe svar, men lurer på noe annet:

Hva mener dere om Full-HD til 32" LCD? Er det vits? Vil jo svært gjerne ha Full-HD om det virker bra.

Men et par har sagt at det ikke er vits på tv'er under 40" e.l.
Vis hele sitatet...
Bumper igjen. :/
Støtter denne, trenger tv jeg og, dammit. I demand you all to answer his questions!
Sitat av Xablo Vis innlegg
Fikk ikke noe svar, men lurer på noe annet:

Hva mener dere om Full-HD til 32" LCD? Er det vits? Vil jo svært gjerne ha Full-HD om det virker bra.

Men et par har sagt at det ikke er vits på tv'er under 40" e.l.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Bumper denne litt. Fortsatt på utkikk etter TV. :P
Vis hele sitatet...
Sitat av Xablo Vis innlegg
Bumper igjen. :/
Vis hele sitatet...
Ser ikke at du mangler svar på noe her!

Du har fått noen erfaringer, nå er det på tide å dra til nærmeste forhandler og se selv! Å kjøpe TV uten å ha sett den først er uansett en dårlig idé. Det er faktisk forskjellig hva mennesker oppfatter som et godt/riktig bilde. Husk å få dem til å koble til en PS3 (det har de sikkert et sted) og ta med laptopen din (?) og koble til (dersom du noen gang kommer til å gjøre det, er det greit å sjekke at det funker skikkelig).

Men for å gjenta; jeg synes du burde kjøpe en full-HD TV mtp. at du skal spille PS3 og trolig se DVD/Blu-ray fra denne. Et "vanlig" TV-signal tror jeg ikke vil oppfattes veldig forskjellig - men det er en gjetning.

Stol mest på dine egne øyne. Lykke til med kjøp
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ser ikke at du mangler svar på noe her!

Du har fått noen erfaringer, nå er det på tide å dra til nærmeste forhandler og se selv! Å kjøpe TV uten å ha sett den først er uansett en dårlig idé. Det er faktisk forskjellig hva mennesker oppfatter som et godt/riktig bilde. Husk å få dem til å koble til en PS3 (det har de sikkert et sted) og ta med laptopen din (?) og koble til (dersom du noen gang kommer til å gjøre det, er det greit å sjekke at det funker skikkelig).

Men for å gjenta; jeg synes du burde kjøpe en full-HD TV mtp. at du skal spille PS3 og trolig se DVD/Blu-ray fra denne. Et "vanlig" TV-signal tror jeg ikke vil oppfattes veldig forskjellig - men det er en gjetning.

Stol mest på dine egne øyne. Lykke til med kjøp
Vis hele sitatet...
Takktakk. Tror jeg har fått svar på det meste