Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1785
Hey!
Trenger backup her, skjønner virkelig ikke en dritt av dette.

Etter jeg installerte Bad Company 2 har pcen blitt helt mongo på spill.

Dataen fungerer helt fint i alle programmer og moduser, men så fort jeg spiller ett av disse spillene klikker den:

Prototype
Battlefield: Bad Company 2
COD Modern Warfare 2
DragonAge Origins
Silent Hill Homecoming
Left 4 Dead 2
Warcraft 3
CS 1.6
CSS

Om ikke dere begynner å skjønne tegninga så er det altså alle grafikkspill, spill som er fullscreen osv.

Det som skjer når den klikker er at lyden bugger seg og begynner å spille i en loop på noe sånt som 0.10 sekunder eller noe, høres ut som elektronisk krøll, ikke noe annet.
Skjermen viser at den ikke får signaler, og mus og tastatur klarer ikke sende eller motta signaler, f.eks. -lock knapper som er aktivert vil ikke deaktiveres og omvendt, og musa vil ikke sette opp eller ned DPIen.

Jeg har en Packard Bell iXtreme M5120 med AMD Phenom II X4 820 Prosessor, jeg har 6 GB RAM og kjører på 64-bit Windwos 7.
Grafikkortet mitt er Nvidia GeForce GT 220.

Det startet en drøy uke etter jeg installerte Bad Company 2, og er JÆVLIG irriterende.

For en ukes tid siden (Rundt 1 måned etter det begynte) åpnet jeg dataen og støvsugde alle vifter forsiktig, men det hjalp ingenting.)

Jeg har oppdatert alle drivere som finnes på dataen og googla masse, men finner ikke svar.

Hjelp hadde vært awesome, inb4 +1 internett osv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter som varmeproblematikk iallefall, typiske symptomer mtp at det bare skjer når du spiller spill.

Sjekk kulelagerene på alle viftene.
Trådstarter
25 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Lukter som varmeproblematikk iallefall, typiske symptomer mtp at det bare skjer når du spiller spill.

Sjekk kulelagerene på alle viftene.
Vis hele sitatet...
Hurr, hvordan gjør jeg det ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Prøv å snurr de med fingrene, kjenn om de spinner som de skal og at det ikke er noen motstand eller vakling.
Sitat av impulze Vis innlegg

For en ukes tid siden (Rundt 1 måned etter det begynte) åpnet jeg dataen og støvsugde alle vifter forsiktig, men det hjalp ingenting.)
Vis hele sitatet...
- Aldri støvsug i en pc.

Jeg ville prøvd siste skjermkortdriver, skjermdriver og evt se etter om du har siste dx10. Alt av software rensking kan også hjelpe. Forøvrig kan det være noe feil med pcen din, men er uansett en garantisak for deg såfremt det ikke er softwarefeil.
Installer speedfan og sjekk temperatur rett etter du har spillt. (altså tab ut og se)
Trådstarter
25 1
Sitat av watchman Vis innlegg
- Aldri støvsug i en pc.

Jeg ville prøvd siste skjermkortdriver, skjermdriver og evt se etter om du har siste dx10. Alt av software rensking kan også hjelpe. Forøvrig kan det være noe feil med pcen din, men er uansett en garantisak for deg såfremt det ikke er softwarefeil.
Vis hele sitatet...
Jeg var ekstremt forsiktig og holdt den ikke inntil noen komponenter, bare blåste forsiktig ned så det fløy støv rundt og fanga det...

Har som sagt oppdatert alle drivere.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Prøv å snurr de med fingrene, kjenn om de spinner som de skal og at det ikke er noen motstand eller vakling.
Vis hele sitatet...
Har gjort det, ingen problemer der.

Før jeg støvsugde lå det ett (ca.) 0.5 cm lag med støv under vifta, trodde det skulle hjelpe en del å fjærne dette det gjorde det ikke.
Sitat av impulze Vis innlegg
Jeg var ekstremt forsiktig og holdt den ikke inntil noen komponenter, bare blåste forsiktig ned så det fløy støv rundt og fanga det...
Vis hele sitatet...
uintressant. Du skal ikke kjøre en støvsuger i pc pga det statiske.

Ut ifra hva du skriver om pcen din så er det en ferdig sammensatt merkepc, denne har du 5 års reklamasjon på. Dette vil si at du kan levere den inn og få den fikset.
Trådstarter
25 1
Sitat av watchman Vis innlegg
uintressant. Du skal ikke kjøre en støvsuger i pc pga det statiske.
Ut ifra hva du skriver om pcen din så er det en ferdig sammensatt merkepc, denne har du 5 års reklamasjon på. Dette vil si at du kan levere den inn og få den fikset.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg da få tømt den for støv ?


True, men kjøpte på elkjøp så tar evigheter om jeg skal levere inn. Tenkte jeg hvertfall kunne skjekke her først..
Sist endret av impulze; 16. mai 2010 kl. 20:24.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Sitat av Atec Vis innlegg
Installer speedfan og sjekk temperatur rett etter du har spillt. (altså tab ut og se)
Vis hele sitatet...
Dette funker knall. Vil anbefale på det sterkeste.
Sitat av impulze Vis innlegg
Hvordan skal jeg da få tømt den for støv ?
Vis hele sitatet...
Man bruker trykkluft på boks eller kompressor - dette er ikke bare langt mer effektivt enn støvsuger, da det faktisk får løs støv som klumper seg og setter seg fast, men også ufarlig da det ikke skaper statisk elektrisitet. Støvsugeren kan du bruke etter du har blåst det ut av kabinettet.

Som det sies her høres det ut som typiske varmekræsj - jeg ville sett spesielt på skjermkortvifta, da disse gjerne ryker oftere enn andre vifter.

Ellers: Memtest, stresstest av CPU og GPU (hver for seg) se hva som fører til feil. Det som kræsjer maskina viser deg hvor feilen er.
Trådstarter
25 1
Vet ikke helt jeg karer.. Den fungerer strålende på alle felter, Photoshop, FL Studio, Dreamweaver, firefox, MSN, ALT av programmer kjører, så lenge det ikke er fullscreen 3D, da klikker den vinkel.

Skjønner ikke en dritt jeg ass...

Kråketær, hvordan kjører jeg disse testene ?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av impulze Vis innlegg
Vet ikke helt jeg karer.. Den fungerer strålende på alle felter, Photoshop, FL Studio, Dreamweaver, firefox, MSN, ALT av programmer kjører, så lenge det ikke er fullscreen 3D, da klikker den vinkel.

Skjønner ikke en dritt jeg ass...

Kråketær, hvordan kjører jeg disse testene ?
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke at MSN er noe litt annet en 3D spill? Utnyttelsen av grafikkprosessor etc er helt anderledes en når du surfer på nettet min venn.
Trådstarter
25 1
Sitat av Waver Vis innlegg
Skjønner du ikke at MSN er noe litt annet en 3D spill? Utnyttelsen av grafikkprosessor etc er helt anderledes en når du surfer på nettet min venn.
Vis hele sitatet...
Såklart, men liksom, den kan kjøre alt av nevte ting samtidig, men f.eks. istad når jeg skulle spille Just Cause 2, og ikke hadde trykka start engang (dvs. at det var ett bilde med blinkende "press start" som sto på skjermen), så gikk jeg ut og tok en røyk, da jeg var tilbake hadde pcen crasha. Ingen programmer som vistes på oppgave linja kjørte, kun f.eks. Virtual Clone Drive, Utorrent og Sony Ericsson Sync.

Det er weird at den ikke klarer det, men f.eks. en film, samtidig som photshop, msn, skype, fl studio, firefox og winamp kjører.
(gkjør ike alt samtidig, men bytter regelmessig, så gidder ikke alltid krysse ut..)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har akkuratt samme problemet, etter at jeg fikk bad company 2..