Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 4255
Har telefon dekket av jobben. Nå vil jeg ha ny, men det går ikke før den gamle er kaputt. Hvordan "drepe" en K810i uten at det ser mistenksomt ut?
1. "Mist" den ned i vasken mens vasken renner.
2. Slå av vasken.
3. Prøv å slå på telefonen.
4. La telefonen ligge i ro helt til den er helt tørr.
5. Sjekk om det er liv i den. Hvis ja, gå til 1. Hvis nei, profit.
Ødelegg batteriet. Nytt batteri fra SE koster sikkert ikk emye mindre en en ny mobiltelefon om de i det hele tatt gidder å sjekke.
"Mist" den fra en høy bygning?
Ser litt mistenkelig ut om telefonen er knust i biter?
Men i Ålesund har dokke vel ikkje høgre bygningar en Moa
Trådstarter
23 0
Sitat av Eight-Ball
Ødelegg batteriet. Nytt batteri fra SE koster sikkert ikk emye mindre en en ny mobiltelefon om de i det hele tatt gidder å sjekke.
Vis hele sitatet...
tenkte også på batteri, men hvordan? er det bare å dra noe metall over og den kortslutter?

Ellers så vil det vel synes om den har vært i vann?
Ta av alle deksler, poke displayet litt småhardt, så du ser at noe knuses. Sett på dekslene, og si at hele telefonen er ødelagt, for du har peiling på sånt.
Du kan kortslutte det, utsette det for varme, kulde, slag etc.
Ellers synes det ikkje at den har vært i vatn, nei. Men det er longt i frå garantert at mobilen tek kvelden av det. Eg hadde en mobiltelefon som låg eit par minutt under vatn for snart 2 år sida, og den fungerte fint før eg gidde den vekk..
Kan du ikkje bære sei at den har vorte stjålen i jobbsamanheng då?
Edit: Stemmer for Myhre sitt forslag.
Sist endret av Eight-Ball; 15. november 2007 kl. 09:51.
Sitat av Eight-Ball
Ser litt mistenkelig ut om telefonen er knust i biter?
Men i Ålesund har dokke vel ikkje høgre bygningar en Moa
Vis hele sitatet...
Moa for faen?

Så man får ikke ny telefon om du uheldigvis har mistet den?
Mikrobølge ovnen er bankers =)
svære magneter.
Wow, denne tråden har gått helt ut av proporsjon, men jeg må vel bare følge trenden: Lag et lite romskip med åpning på tuppen hvor du kan plassere mobiltelefonen. Skyt deretter raketten ut i verdensrommet, hvor den vil gå i bane rundt månen i en stund. Etter rakettens målere har forvisset deg om at strålingen fra solen har ødelagt mobilen, får du raketten hjem igjen, og du kan da påstå at du ikke vet hvorfor den er ødelagt, og at du trenger en ny mobiltelefon.
Sitat av DryYouTear
Wow, denne tråden har gått helt ut av proporsjon, men jeg må vel bare følge trenden: Lag et lite romskip med åpning på tuppen hvor du kan plassere mobiltelefonen. Skyt deretter raketten ut i verdensrommet, hvor den vil gå i bane rundt månen i en stund. Etter rakettens målere har forvisset deg om at strålingen fra solen har ødelagt mobilen, får du raketten hjem igjen, og du kan da påstå at du ikke vet hvorfor den er ødelagt, og at du trenger en ny mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Og hvilken forslag er er idiotiske utenom ditt?
Sist endret av zipp; 15. november 2007 kl. 10:06.
Sitat av zipp
Og hvilken forslag er er idiotiske utenom ditt?
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri sagt noe om at noen forslag er idiotiske. Om jeg skulle beskrive dem ville jeg heller sagt morsomme.
Sitat av DryYouTear
Jeg har da aldri sagt noe om at noen forslag er idiotiske. Om jeg skulle beskrive dem ville jeg heller sagt morsomme.
Vis hele sitatet...
Men ingen av forslagene her er urealistiske utenom ditt.
Anbefaler å klappe den i en klappstol. Mer vanlig enn man skulle tro og det gir en vakker fargekombinasjon på displayet!
Sist endret av luni; 15. november 2007 kl. 10:26.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
"Glem" den i lomma når du en gang kaster buksen til vask.
Burde være rimelig kjapt og smertefritt.
Mist den i et brev til meg. En k810i er en flott mobil, forstår ikke at du ikke er fornøyd med det. Utnytter.
Mist den i ett glass cola, da vil du aldri få den tørr igjen. Sukkeret klistrer seg fast i inventaret og vil dermed kortslutte om du prøver å slå den på

Eller gjør som meg, øv deg på Ollies på skateboard og bruk den som objekt du kan hoppe over. Kommer det bil, ikke flytt på den.
Si at du rett og slett satt å snakket i telefon når du satt i badekaret og så mistet du den tilfeldigvis ned i badekaret.
Og at du ikke viste at man skulle tørke den helt før du slår den på igjen!
Sist endret av myr1; 15. november 2007 kl. 11:12.
Sitat av smyegel
Mikrobølge ovnen er bankers =)
Vis hele sitatet...
funker som pokker det, bare ikke ha den der for lenge max et par sekunder!
Legg den i ett glass øl og ring til den i 2 minutter. Funka for en venn
Sitat av Eight-Ball
Ellers synes det ikkje at den har vært i vatn, nei.
Vis hele sitatet...
Jo, det vil synes at den har vært fuktskadet. Alle nyere SE-telefoner har væskeindikatorer på både batteri og telefon. Dette er en liten hvit firkant som blir rød/rosa hvis den har vært i kontakt med væske.
"Å nei! Jeg mistet mobilen min forran hjulet på bilen min!"
"Ooops! Jeg mistet telefonen i baderommsvifta!"
Det skal være ei heavy duty baderomsvifte om den tek knekken på en mobiltelefon..
Kyrre12: Ok, det var eg ikkje klar over. Redigerer innlegget mitt KP
Sitat av Eight-Ball
Det skal være ei heavy duty baderomsvifte om den tek knekken på en mobiltelefon..
Kyrre12: Ok, det var eg ikkje klar over. Redigerer innlegget mitt KP
Vis hele sitatet...
Njah... Noen steder har den sånne metall greier, er vist ganske god motor på dem :-D
Mist den mange nok ganger på et betonggulv da bare? Er jo ikke værre enn det. Så sier du bare at den glapp ut av hånda når det ringte! Eller at den lå på kanten av bordet å begynte å vibrere.
Sitat av dico
Mist den mange nok ganger på et betonggulv da bare? Er jo ikke værre enn det. Så sier du bare at den glapp ut av hånda når det ringte! Eller at den lå på kanten av bordet å begynte å vibrere.
Vis hele sitatet...
Tror ikke ett så lite fall er nok til å ta knekken på en SE mobil.
At den er borte, finner ikke den igjen.

Du kan si at du mistet den i vannet på en fisketur med et "uhell".
Det fungerer

Jeg hadde slik mobilforsikring, 30kr måneden eller noe slikt.
Når mobilen fikk en liten skade sa jeg at jeg hadde mistet den i en båt.
Fikk en helt ny mobil
Sist endret av oPRE; 15. november 2007 kl. 15:01.
Kan hende jeg ikke har lest alt, men hva jobber du med?
Alltids lett å ødelegge en telefon om du jobber med f.eks. kjøring av litt større kjøretøy, truck osv.

Og så begynner det å bli rimelig glatt ute, så å skli på isen og tilfeldigvis lande på mobilen er ingen dum idè(trenger seff ikke å falle, bare trampe på den så den går istykker og si noe annet til sjefen)..
Ødelegg joysticken

Edit: kom på at de kan jo bare levere til reparasjon og da setter de på nå joystick.

Hmm, si at du var på fjelltur og mista den utfor et stup, så vips har du 2 telefoner
Sist endret av junkpal; 15. november 2007 kl. 15:29.
Synes du bør være forsiktig med historien din... jeg.

Falt i vaskebøtta

I det ene tilfellet vasket forsikringstakeren badet sitt. Da gulvet var vasket, satte han langkosten opp mot en vegg og vred opp vaskefilla over vaskebøtta. Mens han vred opp kluten, kom langkosten mot ham. Han vred seg unna, men det førte til at telefonen han hadde i brystlommen falt i vaskebøtta. Selskapet avviste ansvar.
Vis hele sitatet...
Lang liste med saker som ikke fikk erstatning...
Blend it som i "Will it blend" serien på youtube.
Digga da de putta et videokamera i mixer'n mens det var tilkoblet opptaks utstyr.
Etterpå gikk de tilbake til butikken med skult kamera og ville bytte det siden det ikke virket lengre.
pappa sat PCen i mikroen da han ville ha ny fra jobben... funker som bare søren. men pass på at du ikke har det på for lenge.. et halt til 1 sec burde funke..
Er det noe stress og si at du har mistet den da? Lite de kan si på det, og du kan da beholde den gamle og få en ny!
Sitat av B-Man
Har telefon dekket av jobben. Nå vil jeg ha ny, men det går ikke før den gamle er kaputt. Hvordan "drepe" en K810i uten at det ser mistenksomt ut?
Vis hele sitatet...


Beste måtten er ved og slette firmwarern til tlf altså dette gjøres med kabel og programvare som bruker til flashing eller ,du kan bruke en mangnet til og krasje telefonen

her en en litt guide fra amobil åssen det gjøres:

http://www.amobil.no/artikkel/mobilt...-telefon/44431
Sitat av Hacker
Beste måtten er ved og slette firmwarern til tlf altså dette gjøres med kabel og programvare som bruker til flashing eller ,du kan bruke en mangnet til og krasje telefonen

her en en litt guide fra amobil åssen det gjøres:

http://www.amobil.no/artikkel/mobilt...-telefon/44431
Vis hele sitatet...
Hvis de sender mobilen inn på reparasjon for å finne ut hva som er galt vil jeg vel si det er ganske mistenksomt at noen har fjernet firmwaren?
Sist endret av Onomatopoetikon; 15. november 2007 kl. 18:32.
Du kan koble den opp til et bil batteri da tror jeg det kommer et heftig lite poff.
..Hva med og ta og legge den i fryseren, så legge den i ovnen, om det ikke funker, eller om mobilen tåler såpas kulde og varme, ta den i microen i et sekund.

Hvis ikke kan du jo altids bare knuse hele dritten i betong-gulv, og ferdig med det!
Kjør mobilen på 230Volt. Det må være gøy! Koble 2 ledninger med krokodilleklemmer på polene der batteriet kommer i kontakt med mobilen. Tipper den ikke tåler så høy spenning, og den vil nok mest sannsynlig virke hel og pen (såfremt den ikke tar fyr)
Legg den i vann mens den er på, spill litt musikk med den under vann, ta lit bilder, ring folk...
ol.
Hva med å lese posten til trådstarter?
Han vill "drepe" den UTEN at det ser mistenkelig ut.

Putt den i vann
Knu den i et betonggulv
Stek den i stekeovnen

Noen som syns dette ikke ser mistenksomt ut?

Sitat av B-Man
Har telefon dekket av jobben. Nå vil jeg ha ny, men det går ikke før den gamle er kaputt. Hvordan "drepe" en K810i uten at det ser mistenksomt ut?
Vis hele sitatet...
Sitat av fulloggal
H
Putt den i vann
Knu den i et betonggulv
Stek den i stekeovnen

Noen som syns dette ikke ser mistenksomt ut?
Vis hele sitatet...
Vann ser ikke mistenksomt ut med mindre de åpner den og kikker.
Min mobil ser ut som en tyggis etter et par hundre uheldige møter med fortauet, så det er ikke nødvendig vis mistenksomt med en litt knust mobil heller.
Hvis det ikke er noen spessielle merker på dekselet osv er ikke varmeskade mistenkelig heller ville jeg mene..!

(Om posten var ment for og fortelle at disse så unormalt mistenksome ut)
Sitat av Hardcore
Vann ser ikke mistenksomt ut med mindre de åpner den og kikker.
Min mobil ser ut som en tyggis etter et par hundre uheldige møter med fortauet, så det er ikke nødvendig vis mistenksomt med en litt knust mobil heller.
Hvis det ikke er noen spessielle merker på dekselet osv er ikke varmeskade mistenkelig heller ville jeg mene..!

(Om posten var ment for og fortelle at disse så unormalt mistenksome ut)
Vis hele sitatet...

Mente at det er utrolig mange som kommer med dumme og useriøse svar.

Sitat av MagicalTrevor
Legg den i ett glass øl og ring til den i 2 minutter. Funka for en venn
Vis hele sitatet...
Sitat av Eight-Ball
Ødelegg batteriet. Nytt batteri fra SE koster sikkert ikk emye mindre en en ny mobiltelefon om de i det hele tatt gidder å sjekke.
Vis hele sitatet...
Sitat av zipp
"Mist" den fra en høy bygning?
Vis hele sitatet...
Sitat av DryYourTear
Lag et lite romskip med åpning på tuppen hvor du kan plassere mobiltelefonen. Skyt deretter raketten ut i verdensrommet, hvor den vil gå i bane rundt månen i en stund. Etter rakettens målere har forvisset deg om at strålingen fra solen har ødelagt mobilen, får du raketten hjem igjen, og du kan da påstå at du ikke vet hvorfor den er ødelagt, og at du trenger en ny mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Sitat av Scr0tum
Mist den i ett glass cola, da vil du aldri få den tørr igjen. Sukkeret klistrer seg fast i inventaret og vil dermed kortslutte om du prøver å slå den på

Eller gjør som meg, øv deg på Ollies på skateboard og bruk den som objekt du kan hoppe over. Kommer det bil, ikke flytt på den.
Vis hele sitatet...
Sitat av myr1
Si at du rett og slett satt å snakket i telefon når du satt i badekaret og så mistet du den tilfeldigvis ned i badekaret.
Og at du ikke viste at man skulle tørke den helt før du slår den på igjen!
Vis hele sitatet...


Den ene seriøse må være

Sitat av Crimatix
svære magneter.
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Magneter? På flashminne? Forget it.
Men er det så mistenksomt å tilfeldigvis ha mistet den ned på fortauet fra verandaen, eller ned i vasken da?
Får han ny mobil kun hvis den har sluttet å virke helt av seg selv, og ikke hvis det har skjedd ett uhell?
Sist endret av zipp; 15. november 2007 kl. 21:04.
Micerobølgeovn?
eller bare opne den og lodde vekk en ledning fra et lodningspungt.
Slik kan jo løsne selv med et lite dunk om den ikke er skikkelig loddet.
Hvorfor må det absolutt se ut som telefonen plutselig har blitt ødelagt av seg selv? Får du ikke ny telefon om du indirekte har gjort det selv ved å miste den i vann? Jeg mener, hvor mange har ikke litt uflaks og gjør det en gang i livet..?
Hva er det som er så mistenkelig med at batteriet tar kvelden da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
No er jo samtlige forslag repetert til døde her. Kan ikkje folk lese den jævla tråden før dei svarer?

Et par forslag som ikkje har blitt nevnt:
*Reversert spenning inn kan gjere underverk med en del chipper.
*Bruke tynn nål til å pirke over ei bane en plass i telefonen kan funke, avhengig av kor grundig inspeksjon den blir utsatt for.
*Stikke nål inn i høytaleren og lirke rundt, slik at lyden slutter å funke.

Av dei trur eg kanskje eg ville satsa på reversert spenning, evt. lada ut en kondensator med et par hundre volt til batteriterminalane. Tipset her er å ha kort puls, slik at du ikkje bokstavelig talt sprenger chipane...