Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6481
1.1.3 kommer... og er vanskelig å "hacke".

iPhone-oppdatering lekket
Noen teleleverandører som har gunstige internettpriser på telefon? Det virker jo som om man må være tilkoblet internett konstant for at denne telefonen skal fungere optimalt?
Sist endret av Dannyboi; 4. januar 2008 kl. 13:08.
Sitat av Dannyboi
Noen teleleverandører som har gunstige internettpriser på telefon? Det virker jo som om man må være tilkoblet internett konstant for at denne telefonen skal fungere optimalt?
Vis hele sitatet...
Hæ?






_____________
Lurer på hvordan det fungerer når man hacker den. Bruker du da ditt simkort med ditt abennement, f. eks telenor eller netcom? Og isåfall blir det dyrt å ha telefonen når den er bruker internett mye og prisene på internett hos telenor elle netcom er særlig rimelig.
Nå skjønner jeg. Når, og hvis man klarer å hacke den, bruker du ditt eget simkort akkurat som på en annen telefon. Hvis du ikke er i nærheten av wifi, og bruker nettfunksjonene på telefonen med EDGE, så blir det dyrt, ja, men man trenger jo ikke på død og liv surfe på nett hele tidenuten trådløst nettverk. Hvilke operatører som er billigst på dataoverføring vet jeg ikke.
Takk for svar =)
Noen som vet når 1.1.3 kommer?
Sitat av bustymom
Noen som vet når 1.1.3 kommer?
Vis hele sitatet...
Jeg venter selv, og ryktene sier at det kommer i løpet av en ukes tid. Firmwaren er hacket, og de har fått tak i en eller annen pakke de trenger, men de må også få extractet en fil fra denne pakken før det er i orden. Jeg vil vel tippe at vi får en fungerende hack til 1.1.2 omtrent samtidig som 1.1.3 kommer.
[COLOR=Red]
VIKTIG:
[/COLOR] Som det står på Hackintosh-forumet: Ikke oppgrader til 1.1.3 med en gang det kommer før du er sikker på at du får låst den opp igjen. Ingen vet nå hva som skjer hvis du har en 1.1.2 OTB og oppgraderer til 1.1.3 med en gang. Stor sjanse for at du da må vente på 1.1.4...
Torsken: Det er bare å sende melding til selgerne som sier at de kun sender til USA. Er mange som bare ikke har ført opp at de sender til utlandet, og noen gjør det sikkert uansett vist man spørr fint selv om de ikke gjør det til vanlig.
Sitat av Tee-Zee
Jeg venter selv, og ryktene sier at det kommer i løpet av en ukes tid. Firmwaren er hacket, og de har fått tak i en eller annen pakke de trenger, men de må også få extractet en fil fra denne pakken før det er i orden. Jeg vil vel tippe at vi får en fungerende hack til 1.1.2 omtrent samtidig som 1.1.3 kommer.
Vis hele sitatet...
Hvor har du lest disse ryktene? Fant ikke noe på hackint0sh..
Sitat av Andersf
Hvor har du lest disse ryktene? Fant ikke noe på hackint0sh..
Vis hele sitatet...
Blant annet her, som igjen linker til CNET. Jeg vil påstå at det er en forholdsvis pålitelig kilde. I tillegg sies det jo at Hackintosh Dev team har en beta versjon som de jobber med nå.

Edit: Glemte visst linken..
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f...t&sd=a&start=0
Sist endret av Tee-Zee; 8. januar 2008 kl. 23:43.
Når jeg var der i November, så trengte jeg ikke å vise noe som helst. Fikk kjøpt 4 iphone, det var på en apple butikk i Orlando...

Edit: Les her, mye bra http://ipod1.no/forum/viewforum.php?...203060319e82b1
Sist endret av eisval; 8. januar 2008 kl. 23:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kort spørsmål: Må jeg regge abonomang på AT&T før jeg går i gang med denne guiden?

Og må jeg vente til jeg har fått iPhone SimFreer eller StealthSim før jeg begynner?
Sitat av Turbolego
Kort spørsmål: Må jeg regge abonomang på AT&T før jeg går i gang med denne guiden?

Og må jeg vente til jeg har fått iPhone SimFreer eller StealthSim før jeg begynner?
Vis hele sitatet...
Nei, og nei.

Alternative guide: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=18284

Dette forutsetter at du har 1.1.2 OTB.
Sitat av DonTomaso
Nei, og nei.

Alternative guide: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=18284

Dette forutsetter at du har 1.1.2 OTB.
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig for svar.

Men i guiden brukes en iPhone med wirmware 04.02.12_G mens jeg har 04.02.13_G
Spiller dette noen rolle?
Eller må jeg... finne en annen guide?

[EDIT:] feck. betyr dette at jeg har 1.1.3?

6 første i Serialnummeret mitt: 867517

Takker DonTomaso.

[EDIT:] Den guiden var sex, KP.
Sist endret av Turbolego; 28. januar 2008 kl. 20:44.
Nei, 04.02.13_G er 1.1.2 så vidt jeg vet. Jeg har i allefall det basebandet, og har 1.1.2. Hva er tall nummer fire og fem i serienummeret ditt?

Edit: 1.1.3 har 04.03.13 så du har nok 1.1.2 ja.

Edit2: Da har du garantert 1.1.2
Sist endret av DonTomaso; 28. januar 2008 kl. 19:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det lurt å kjøpe unlocked iphone fra ebay? Er jo nesten det eneste som blir solgt...
Ta kontakt med tunamgu fra ipod1.no. Han kan nok hjelpe deg.
Sitat av eisval
Ta kontakt med tunamgu fra ipod1.no. Han kan nok hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Kjøpte min fra tunamgu, fikk den et par dager etterpå.
Hadde aldri blitt åpnet, og jeg måtte jailbreake og unlocke den selv.
Jailbreaken gikk ufattelig enkelt med guiden ovenfor som DonTomaso lenket til, og unlockingen for norsk nettverk uten sim fikk jeg til med denne: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=1761410#p1761410

Har en OTB 1.1.2
til dere som sitter med iphone 1.1.2 otb, 1.1.2 otb som er oppgradert til 1.1.3 eller en 1.1.3 otb så er det ingen problem å umlocke disse nå. Selv uten turbosim funker det

om dere følger denne guiden 110% skal iphonen din være klar iløpet av en times tid:

link til guide
Sitat av thh
til dere som sitter med iphone 1.1.2 otb, 1.1.2 otb som er oppgradert til 1.1.3 eller en 1.1.3 otb så er det ingen problem å umlocke disse nå. Selv uten turbosim funker det

om dere følger denne guiden 110% skal iphonen din være klar iløpet av en times tid:

link til guide
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på en iPhone med 1.1.2 og en med 1.1.3?
Skal jeg gidde å oppgradere fra 1.1.2 til 1.1.3 nå?

thh, jeg kan bruke norsk sim uten hardware med denne unlock-guiden: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=1761410#p1761410
Sist endret av Turbolego; 12. februar 2008 kl. 22:45.
du trenger jo ikke å oppgradere. men du slipper bruken av turbosim. Og det er noen nye småting. ( eks: flytte rundt på ikonene hvor du vil på hovedskjermen) Det er vel samme bootloader som 112 men en annen firmwere. Fant en enda enklere unlock til samtlige versoner av iPhone nå. skal prøve den ut snart når jeg får noen telefoner.

her er den desidert enkleste unlocken til samtlige versoner av iPhone
Det er strengt tatt ingen god grunn til å oppgradere fra 1.1.2 til 1.1.3. Man får uansett ikke oppgradert basebandet, slik at maplocator-funksjonen på googlemaps ikke vil funke.

På den andre siden er det ingen grunn til å ikke oppdatere, siden det tar deg ti minutter, itunes lager backup av kontakter/sms o.l. Du må installere alle programmer på nytt, men det er jo bare trivelig.
Såvidt jeg har forstått det kan man bruke 04.03.13_g (altså baseband fra 1.1.3) sammen med sw-unlocken som Zibree kom med igår: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f...st=0&sk=t&sd=a

edit: ohoi, ser ut som guiden er blitt endret på og at man fortsatt kjører på gammelt baseband...jaggu
Sist endret av liasis; 12. februar 2008 kl. 23:03.