Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6479
Skal til USA i starten av desember og lurer på å kjøpe meg en iPhone. Ser at de har kommet med firmware 1.1.2. Har googla litt rundt og finner ingen klare guider for hvordan åpne en iPhone som har firmware 1.1.2. Noen som har noen erfaringer fra den siste firmwaren? Og noen guider eller tips til hvordan få åpna den eller downgrade'a slik at jeg kan bruke den i norge?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Du finner alt du trenger på http://www.hackint0sh.org/forum/indexpage.php eller ved å søke etter iPhone på forumet
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
takktakk noe sånnt jeg trengte
Det går helt fint, no problemo!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Men hva med det som står på www.hackint0sh.org forumet!!
"If you purchased an iPhone, and it has the firmware 1.1.2, It can not be unlocked. This is due to the fact that Apple has upgrade its bootloarder version. Basically, the 4.6 bootloader closed a loophole that a previous bootloader had. anySIM can not be used because this loop is now closed. Therefore a new loophole had to be found ( which it was ) but unfortunately, the seczone can not be retrieved, which is needed for anySIM to unlock the phone. There also needs to be a baseband upgrade. If 1.1.3 comes out and there is no baseband upgrade = no unlock."
Vis hele sitatet...
Da går det med andre ord ikke da? eller kan jeg downgrade til 1.1.1?? er veldig forvirra av all informasjonene der ute på verdensvevet
Sitat av robe123
Men hva med det som står på www.hackint0sh.org forumet!!

Da går det med andre ord ikke da? eller kan jeg downgrade til 1.1.1?? er veldig forvirra av all informasjonene der ute på verdensvevet
Vis hele sitatet...
Det går ikke ann å unlocke 1.1.2 enda, og det går ikke å nedgradere til 1.1.1 å unlocke å så bruke den i norge...

Det du kan kjøre er å kjøpe turbosim til 130usd og klippe ut brikken på simkortet ditt å klemme det i turbosim kortet.. Dette vil virke helt fint, men det koster som sagt 130usd..

Hvis noen andre sier det går å unlocke 1.1.2 så lyver de
Kan man bruke ett turbosimkort for å åpne mange telefoner?
Sitat av DonTomaso
Kan man bruke ett turbosimkort for å åpne mange telefoner?
Vis hele sitatet...
Hvilken telefon er det snakk om?
Sitat av pr0tec
Hvilken telefon er det snakk om?
Vis hele sitatet...
iPhone. Jeg får en snart, men veit ikke om den er 1.1.2, og i såfall om det er oob.
Sitat av robe123
Men hva med det som står på www.hackint0sh.org forumet!!

Da går det med andre ord ikke da? eller kan jeg downgrade til 1.1.1?? er veldig forvirra av all informasjonene der ute på verdensvevet
Vis hele sitatet...
Iphones som er kjøpt med firmware 1.1.2 (OOTB)har den nye bootloaderen 4,6. Denne er ikke hacket enda afaik. Selvom man downgrader til 1.1.1 er bootloaderen den samme, og man kan fortsatt ikke åpne den opp.,

EDIT: DonTomaso: Ja, glemte selvsagt turbosim..
Sist endret av Andersf; 7. desember 2007 kl. 17:32.
Sitat av Andersf
Iphones som er kjøpt med firmware 1.1.2 (OOTB)har den nye bootloaderen 4,6. Denne er ikke hacket enda afaik. Selvom man downgrader til 1.1.1 er bootloaderen den samme, og man kan fortsatt ikke åpne den opp.
Vis hele sitatet...
..med unntak av med Turbosim. Da kan 1.1.2 OOB tydeligvis åpnes opp.

Kilde: http://docs.google.com/View?docid=dgzw9xs_0gfhxns&pli=1
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ta det med ro.

Det samme som med PSP når det var "Hiipt". På PSPAvisen.com var det jo enkelte som gikk helt banaanas når de oppgraderte "og det fantes ingen" vei tilake. Tilogmed når den nye brikka ble gitt ut og alt "håp" var ute. Så fikk folk nedgradert. Ta det med ro, det umulige tar bare liit lengre tid.
Går rykter om at firmware 1.1.3 kommer på lørdag og at dette vistnok skal gjøre det lettere å hacke 1.1.2. Noen som vet noe om det?
Sitat av pr0tec
Det går ikke ann å unlocke 1.1.2 enda, og det går ikke å nedgradere til 1.1.1 å unlocke å så bruke den i norge...

Det du kan kjøre er å kjøpe turbosim til 130usd og klippe ut brikken på simkortet ditt å klemme det i turbosim kortet.. Dette vil virke helt fint, men det koster som sagt 130usd..

Hvis noen andre sier det går å unlocke 1.1.2 så lyver de
Vis hele sitatet...
Er turbosim metoden enkel, fordeler ulemper?
Jeg vurderer og kjøpe en iphone om 3 timer så verdsetter svar!
Sist endret av torsken; 7. desember 2007 kl. 22:35.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av torsken
Er turbosim metoden enkel, fordeler ulemper?
Jeg vurderer og kjøpe en iphone om 3 timer så verdsetter svar!
Vis hele sitatet...



http://ipod1.no/artikkel/2518/guide-...2-med-turbosim

Det ser ganske enkelt ut.
Sist endret av zyrtec; 7. desember 2007 kl. 22:50.
Sitat av torsken
Er turbosim metoden enkel, fordeler ulemper?
Jeg vurderer og kjøpe en iphone om 3 timer så verdsetter svar!
Vis hele sitatet...
Ja det er ganske enkelt.. Du får me et ark som du skal teipe fast til simkortet slik at det viser hvor du skal klippe.. Fordelen er at du kan bruke det på alle versjonene av iphone som kommer 1.1.2->... Ulempen er at det koster penger og hvis du klipper feil på simkortet, så må du få deg nytt simkort(er gratis hos de fleste teleselskapene?)
Ulempene < Lempene
IMHO
Jeg spør igjen: Kan man bruke samme turbosim-kort til å låse opp fjorten iphones?
Turbosimkortet må du vel bruke i iPhonen konstant. Den lurer mobilen til å tro at det er et gyldig SIM-kort du bruker. Ergo kan du jo "låse opp" fjorten iphones, men du kan bare bruke én av gangen.
Alle de billige iphonene sendes bar til USA
Derfor vurderer jeg og bli med i den jetcarrier greia og få de til og sende den ditt.
Men er det lang ventetid til du har den hjemme i postkassa da?
Noen som selger turbo sim i norge?
Sitat av robe123
Noen som selger turbo sim i norge?
Vis hele sitatet...

Jeg hadde kjøpt på ebay, da bladox.com har stengt sin nettbutikk pga den store etterspørselen..
Det ligger på finn.no

http://finn.no/finn/bap/object?finnk...10&WT.svl=Link

http://finn.no/finn/bap/object?finnk...10&WT.svl=Link

Regner med at jeg kjøper meg en til uka ifra Tyskland, også venter jeg til man får låst opp v.1.1.2 før jeg bruker den. Er det noe forskjeller ifra registrerings måte for at&t enn det er for t-mobile. at&t har jo denne itunes registreringen av et abn. Har t-mobil det samme eller må jeg regge meg i butikken?
Da kjøper jeg meg iPhone, smører meg med litt tålmodighet med unlockinga også får siste utvei være turbo sim...
Hvor kjøper dere telefonen? ebay? Ser ut som jetcarrier greia ikke funker hos applestore og at&t lengre.
småfrustrert her jeg nå.. ei jeg kjenner skal hjem til Norge til jul, og skal kjøpe med en iphone til meg.. håper bare firmware 1.1.3 kommer før den tid, hehe. noen som vet når den kommer?:O og på hvilken side kan man sjekke det?
Hvorfor vil du ha 1.1.3? Det er jo rimelig stor sjanse for at den firmwaren ikke blir knekt samme dagen den kommer, men hvem vet. Det værste som skjer er at du har en iPod touch en mnd tid.
kan man sette turbosime sammen med telenor simkortet og bare sette det i Iphonen og så funker den? eller på man gjøre noe med turbosimet?
skal kjøpe ny iphone i januar, men må kunne få den til å funke!!!
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
colloholli vil at 1.1.3 skal komme ut slik at man kanskje klarer å unlocke 1.1.2! Samme satser jeg på. I såfall så er ventingen verdt det, mener nå jeg
men er dette bare bull eller?
http://youtube.com/watch?v=L1vwwIZBCeM
piss da, om fyren sitter med løsninga, og ikke selger den!
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
faen... Nå har jeg vært på Apple Store og At&t butikken og ingen steder vil de selge meg iPhone. Ingen her som har kjøpt den i butikk i USA? eller har alle bestillt på nett?
Jeg har bestilt fra USA nå. Fikk en kar til å kjøpe så shippe for meg. Litt driti på leggen ettersom at de har den nye bootlader'n.
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
Satser på ebay jeg nu.... og finne en med 1.1.1
Sitat av robe123
faen... Nå har jeg vært på Apple Store og At&t butikken og ingen steder vil de selge meg iPhone. Ingen her som har kjøpt den i butikk i USA? eller har alle bestillt på nett?
Vis hele sitatet...
Ingen som vil selge deg iPhone over disk ? Hvorfor ikke ? Hvis du har adresse i USA kan du bestille den..
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av SkiM
Ingen som vil selge deg iPhone over disk ? Hvorfor ikke ? Hvis du har adresse i USA kan du bestille den..
Vis hele sitatet...
iPhone er beregna på folk som kommer til å aktivere AT&T abbenomentet.. holder ikke med adresse i usa, du må ha visakort som apple godtar
Jeg skal til USA på fredag, mener du at man må bevise at man er amerikansk for å kjøpe iPhonen i USA med AT&T abb.? Jeg må liksom ha en iPhone!
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
ja det må mann nok. leste et annet sted på forumet at det ikke gikk i at&t butikk men på Apple Store, men de var like kjipe der.... Er jo bare å få en annen til å kjøpe den for deg, hvis du har amerikansk venn med deg
Nei, man må ikke bevise at man er USA-amerikaner. Så lenge man har et visakort er det nok. En norsk venninne av meg kjøpte åtte stykker i forrige uke.
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
rart jeg ikke fikk kjøpt da..!
zyrtec: En kompis av meg som er i Florida handler som bare det til meg.. Han har ikke noen problemer med det at han Norsk..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av DonTomaso
Nei, man må ikke bevise at man er USA-amerikaner. Så lenge man har et visakort er det nok. En norsk venninne av meg kjøpte åtte stykker i forrige uke.
Vis hele sitatet...
Apple har jo maks to iPhones per kredittkort. Tok hun med seg 4 kort?
Sitat av Gusto
Apple har jo maks to iPhones per kredittkort. Tok hun med seg 4 kort?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle apple butikkene som er så strenge på den regelen... Kjenner folk som har kjøpt 5-10 telefoner på en gang etter de begynnte med den nye regelen om maks 2 telefoner pr kort
2 per kunde er vistnok hevet til 5 nå.
Sitat av Gusto
Apple har jo maks to iPhones per kredittkort. Tok hun med seg 4 kort?
Vis hele sitatet...
Jepp. Eller, de var to stykker med to kort hver. Selve kjøpet var ekstremt strømlinjeforma, og det var kjempekø. De fikk ikke kvittering, fordi selgeren ikke hadde tid til det, så den ble sendt på mail.
http://youtube.com/watch?v=L1vwwIZBCeM
i denne videoen, som nevnt tideligere i tråden, viser jo fyren (som er tysk) hvordan han gjør det...
Han uploader en fil til iPhonen via et program som heter Putty!
Den filen er tydeligvis nok til at han kan bruke sit eget sim kort...

Men om noen som har liitt peil på programmering kan finne ut av dette, er det ikke tvil om... !
noe nytt innen hackinga av.1.2 da?
robe123's Avatar
Trådstarter
67 3
det lurer jeg på å...
Noen som har fått med seg noe nytt om 1.1.2 og/eller den nyeste bootloaderen??
Det er ikke noe nytt. Hvis du følger med på forumet på hackintosh , så kommer nyhetene omtrent først der.
Bare sånn det er klart. Det hjelper ikke at apple kommer ut med 1.1.3 så lenge den oppdateringen ikke inneholder en ny baseband oppdatering. Det er dette software hackerene gambler på. Hvis dette skjer så må dere vente til 1.1.4.