Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5688
Heisann,

Jeg har nå Chess Kontant, og bruker ca 150 kroner måneden på telefonutgifter. For en fattig ungdomsskoleelev er dette er dette mye for meg. 100 kroner til ringing, og 50 kroner til sms. Hva er det mest annbefalte abbonementet i mitt tilfelle? Så reklame for Djuice allstar, som så veldig flott ut. Desverre er det høyere ringepris der så folkens. Hva annbefaler dere til meg?
http://www.telepriser.no/ er veldig fiffig. Der finner du hva som er best for DEG.

Jeg anbefaler uansett Tele2 Champion. Veldig fornøyd. Men som sagt, er det etter mine behov
Jeg anbefaler OneCall faktura.. Vet ikke om jeg på denne første fakturaen har brukt mobilen lite, men jeg pleier å bruke 200kr gjennom Netcom YoungTalk. Etter jeg gikk over til OneCall kom rekningen på 37kr. Litt forskjell
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Som jeg tolker Chess.no på Kontant priser, så er den 0,99,- pr. minutt. Mens djuice allstar er 0,69,- pr, minutt til alle nett og fasttelefon. Jeg gikk selv fra kontantkort til djuice allstar og merket drastisk ett kutt i mobilutgifter.
Det som er snackset med allstar er de 50 gratis smsene man får hver måned. Vil anbefale det, men også og sjekke det som Grimdoc sier.
Hva med Noextra har hørt at det skal være bra og billig.
Selv har jeg djuice allstar. Dette er absolutt å anbefale. Nå er ikke jeg den som ringer aller mest, men sender en del sms. Om jeg ikke husker feil, så er det 0,39 kr pr sms etter de gratis 50 sms. Dette blir absolutt billigere enn Telenor bedrift som jeg hadde før.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av kanoute
Jeg anbefaler OneCall faktura.. Vet ikke om jeg på denne første fakturaen har brukt mobilen lite, men jeg pleier å bruke 200kr gjennom Netcom YoungTalk. Etter jeg gikk over til OneCall kom rekningen på 37kr. Litt forskjell
Vis hele sitatet...
Altså. Hva i alle dager? Hva er haken med OneCall? Tilbudet er for godt til å være sant
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Minimumsfakturering. http://www.onecall.no/index.php?content=price på 35,-
Nå vet jeg ikke hvordan du stiller deg til og bare ha muligheten til og få hjelp via web, om du trenger det. Men OneCall har slik løsning at dette opereres av bruker selv og blir det trøbbel, så må du ty til epost, eller deres skjema.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Magisk
Minimumsfakturering. http://www.onecall.no/index.php?content=price på 35,-
Nå vet jeg ikke hvordan du stiller deg til og bare ha muligheten til og få hjelp via web, om du trenger det. Men OneCall har slik løsning at dette opereres av bruker selv og blir det trøbbel, så må du ty til epost, eller deres skjema.
Vis hele sitatet...
Men det som verre var, er at jeg får ikke registrert meg. Jeg er under 18, og de krever fødselsnummer.
Hei, sitter med Chess Gold her, og har også tenkt en del på å skifte abonnement. Casen min er at jeg bruker ganske mye på WAP, og den kalkulatoren ovenfor her ikke har det med i beregningen. Noen som vet om en kalkulator med den funksjonen, eventuellt et bedre abonnement mtp WAP?
Sitat av steinarlima
Hei, sitter med Chess Gold her, og har også tenkt en del på å skifte abonnement. Casen min er at jeg bruker ganske mye på WAP, og den kalkulatoren ovenfor her ikke har det med i beregningen. Noen som vet om en kalkulator med den funksjonen, eventuellt et bedre abonnement mtp WAP?
Vis hele sitatet...
Telenor tar ikke mer enn 10,- pr. døgn på WAP på de fleste abo.
Det vil si, du kan surfe 24 timer i døgnet kun for 10,-

Djuice allstar er et veldig bra abo.
http://www.telepriser.no/ skulle hjelpe deg å komme frem til billigste abonement.
edit.. burde kansje lest litt mer, men for seint nå
Sist endret av exuz; 20. mars 2007 kl. 18:28.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av handy.
Telenor tar ikke mer enn 10,- pr. døgn på WAP på de fleste abo.
Det vil si, du kan surfe 24 timer i døgnet kun for 10,-

Djuice allstar er et veldig bra abo.
Vis hele sitatet...
MERK: Surfing på WAP, med adresser slik som dette: wap.vg.no gir deg 10,- pr. døgn. Skriver du inn www.vg.no på din mobilbrowser kan du ende opp med og bli taksert for 50,- pr. døgn. Også om du bruker annen nettleser enn den innebyggede i telefonen.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Magisk
MERK: Surfing på WAP, med adresser slik som dette: wap.vg.no gir deg 10,- pr. døgn. Skriver du inn www.vg.no på din mobilbrowser kan du ende opp med og bli taksert for 50,- pr. døgn. Også om du bruker annen nettleser enn den innebyggede i telefonen.
Vis hele sitatet...
Hva om du bruker telefon som modem til pc da ?
Anbefaler Telmore, men de er nå kjøpt opp av Talkmore, som så og si har nesten like billige priser. www.talkmore.no
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Unify
Hva om du bruker telefon som modem til pc da ?
Vis hele sitatet...
Da er det 50,- pr. døgn som gjelder. Vil man bruke telefonen ofte som modem, så finnes det en tillegstjeneste som heter FriInternett, koster 549,- pr. måned, men vil si at du betaler 18,30,- pr. dag. Istedenfor 50,- pr. døgn.
Sitat av Unify
Altså. Hva i alle dager? Hva er haken med OneCall? Tilbudet er for godt til å være sant
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, det er faktisk ingen hake. Har brukt det abonnementet i over et halvt år nå, og sitter med regninger på 35-50 kr i mnd mot 250-350 kr før. Har også hatt OneCall en gang før også, har vært særdeles fornøyd begge gangene. Og nei, jeg har ingen andre forbindelser med OneCall unntatt at jeg er en ekstremt fornøyd kunde ;-)
jeg har djuice allstar
tror det er det diggeste abo jeg har hatt til nå! abosolutt og anbefale!
Det eneste problemet jeg har hatt med OneCall var når jeg skulle skifte operatør. De låste mitt Netcom-kort og jeg fikk ikke tilsendt sim-kort før jeg ringte og spørte om dette.
Mulig dette er et engangstilfelle, de sa det hadde skjedd en feil. Andre jeg kjenner som har OneCall fikk tilsendt sim-kort før det tidligere ble stengt. Men var litt kjipt uten mobil i en ukes tid...

Offtopic: Jeg var i Brasil to uker i midten av februar, og brukte mobilen en del der. Men dette har ikke blitt fakturert. Det er et "hull" mellom 13 og 27 februar på fakturaen da jeg var i Brasil.

Kommer jeg til å bli fakturert for dette senere?? Må operatøren i Brasil sende over detaljer over mitt bruk til OneCall ?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Magisk
MERK: Surfing på WAP, med adresser slik som dette: wap.vg.no gir deg 10,- pr. døgn. Skriver du inn www.vg.no på din mobilbrowser kan du ende opp med og bli taksert for 50,- pr. døgn. Også om du bruker annen nettleser enn den innebyggede i telefonen.
Vis hele sitatet...
Nuvel, det går vel mer på hvilket aksesspunkt man velger? Kisen jeg snakket med på Telenor kundeservice sa at jeg skulle bruke aksesspunktet "Telenor Internett" hvis jeg skulle kjøre datatrafikk over mobilen. Skulle bruke "Telenor" hvis det var vanlig trafikk.

Må bare få legge til at Nutel er crap fra ende til annen. Du får aldri avsluttet et abbobement hos dem og lydkvaliteten er av en merkelig grunn helt forpult hvis det er 3g-dekning. Noe som er litt merkelig siden vanlig samtale ikke går over 3g.
Coptercat
Trådstarter
Ble OneCall på meg óg da. Bestilte på min fars navn. Takk for tips
▼ ... over et år senere ... ▼
hm, jeg har onecall atm, har hatt det en god stund nå, jeg har blitt veldig glad i å ta en samtale no å da, å har ført til at jeg har 400+ i telefon regning (selv med onecall), synes ikke selv jeg ringer så forbaska mye, men uansett, jeg hører på radio vær dag på jobb, å der hører jeg støtt å stadig om ett nytt abonnement, Talkmore Fastpris. det MÅ være noe bak dette? det er jo rett å slett for godt til å vere sant, viss jeg har forstått det riktig så kan du i praksis ringe så mye du vil for 349 månen? forbeholder at du ikke ringer til 1881, taxi å sexsamtaler++ dette må jo være det beste du kan få til dags dato?

jeg gikk så inn på http://www.telepriser.no/ for å se om talkmore var der å de var ikke på top3, det skjønner jeg ikkeno av, for det må jo være my bedre enn onecall, sån overall, jeg er klar over de oppskrytte 120min gratis i månen, men det kan ikke veie opp til 3000 min for 349 i månen?

https://www.talkmore.no/talkmore/info_fastpris.htm

hva synes dere?!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
På telepriser.no kan du også justrere ditt forbruk.
Du er nøtt og tenke over hvordan og hvor mye du bruker din mobil.
Jeg vet at det aller beste for meg er Talkmore Fastpris, og etter ett par justeringer var telepriser.no enig med meg
Talkmore er 3000 min for 349.
MTU Fastpris ubegrenset for 399, og gratis wap så lenge du er på nettet dems.
www.mtu.no
Ring minst mulig, og send masse sms. (mer en du egentlig trenger!)

Da er Djuice Nonstop noe for deg
Har MTU god dekning? Vil MTU være et godt nett for en iPhone-bruker bosatt på Lillehammer? Tenker da på all nettfunskjonaliteten til telefonen.
hmm, OneCall Faktura var det beste for meg, jeg ville få ca 18 kr i regning...
fikk nesten lyst å endre for å se om det er tilfelle...
jeg hadde onecall i 1 år og var over snittet meget fornøyd.

Fra å å ligge på regninger fra 600 til en tusenlapp, falt jeg ned til en pris mellom 100-250kr,-
Og jeg tror ikke jeg brukte mobilen min mindre, tvert imot.

Synd for meg så er/var onecall et selskap som brukte netcom sitt deknings område, så når jeg flyttet måtte jeg tilbake til telenor. Tok det mest fornuftige for meg, og jeg er nå back on track på 600++,- pr mnd.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av prick
Synd for meg så er/var onecall et selskap som brukte netcom sitt deknings område, så når jeg flyttet måtte jeg tilbake til telenor. Tok det mest fornuftige for meg, og jeg er nå back on track på 600++,- pr mnd.
Vis hele sitatet...
OneCall bruker ikke NetCom sitt nett nå (bortsett fra enkelte steder) da de nå benytter seg av Network Norway sitt nye nett.
Djuice Zero. 0,- i mnd (minimumsfakturering på 99,-, så du må betale 99,- om du bruker for 57,-) 0,49 pr sms og 0,49 pr minutt. Også kan du ha noe nytt som heter SMS Friends. Koster ingen ting også kan du sende sms til alle djuice-kunder gratis.

Evt. Så kan du ha FriHet fra Telenor, akkurat samme som Zero, bare at du kan ha FriKontakt i tillegg, f. eks. Og SMS-pakker du kan forhåndsbestille osv.
Fikk svar fra kundeservice på spørsmålet jeg stilte tidligere i tråden om MTU.
Poster det her i tilfelle noen andre lurer på det samme:
MTU sitt nett dekker kun stor-Oslo og drammen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
MTU bruker andre nett der hvor det ikke er dekning.
Så dekning er ikke noe å bry seg om.
MTU er veldig ustabilt. Jeg er endelig kvitt dritten nå. Lei av at folk som ringer meg noen ganger får beskjed om at nummeret er ugyldig, lei av å ikke motta hver femte melding, lei av å ikke ha dekning, lei av å vente i seks uker på å få svar fra kundeservice.
Disse fire tingene er så fundamentalt uholdbare at jeg ikke orket mer. Selv om det var deilig med gratis nett i Oslo.
adsl: Tenkte selvfølgelig på det med fri bruk i deres nett.
faen, alle dere med onecall har jo regning på 30-250 kroner ca.. har onecall selv, og sist regning ble på 777kr, og forrige der på 900.. tror jeg må bytte til noe bedre for meg jeg..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På Tele2 Sheriff, står det:
* Gjelder ikke MMS, innholdstjenester, datatrafikk eller roaming.
Vis hele sitatet...
Hva vil roaming si? De 175 kr jeg får hver måned gjelder vel om jeg ringer til Telenor-nett så vel som netcom-nett osv?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heisann, legger inn en her jeg, trenger vel ikke lage ny tråd for et enkelt spørsmål.
jeg har nonstop, og da det abm har gått ut så skal jeg kjøpe ny tlf, og jeg har aldri kjøpt tlf privat før.
så kan meg ikke på abm osv.. så derfor lurer jeg på ;
¨Hvor mye må jeg gi for Sony ericsson G900 og G700 =?

Takker for svar : )
NoExtra var velldig billig, fram til chess(?) overtok..

Men om du bruker mindre enn 150,- i månden er faktura tingen for deg..
Bruker du mer eller akuratt 150,- i månden burde du holde deg til ringkontant..
Uansett hvilke tester jeg tar for min mobilbruk "vinner" OneCall på en eller annen måte. Tror jeg velger Fulll Pakke når jeg kan skifte abo.
▼ ... noen uker senere ... ▼
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg sitter å vurderer sterkt OneCall Full Pakke nå. Er allerede OneCall kunde. Noen som har andre bedre forslag?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vurderer også OneCall. Nå har de også senket dataprisene:
http://www.mobilen.no/wip4/one_call_...d.epl?id=35134

Jeg har iPhone 3G, og vil si opp mit iTalk Medium-abo og skifte til OneCall.
Når jeg bryter med Netcom, så har jeg mulighet til å gå over til OneCall, ikke sant?

Vurderer OneCall Faktura + en datapakke eller Full Pakke.
Vanskelig å si, de 120 ringeminuttene vil gå fort med den oppstartsprisen. Blir mange korte samtaler.
Lurer på om forbruket mitt vil bli høyere enn 299,- med Faktura, noe som er månedsprisen på Full Pakke.
Sitat av handy. Vis innlegg
Telenor tar ikke mer enn 10,- pr. døgn på WAP på de fleste abo.
Det vil si, du kan surfe 24 timer i døgnet kun for 10,-

Djuice allstar er et veldig bra abo.
Vis hele sitatet...
Hvor tar du det ifra? Såvidt meg bekjent har telenor 75 kr dagen som makspris for datatrafikk dersom man ikke har eget abb til det. Og så tar de type 12kr mb.

Mulig jeg bommer nå, men wap er da datatrafikk?

http://www.telenor.no/privat/mobil/a...bruk/index.jsp

Ser GPRS ikke er nevnt, men antar at få nøyer seg med det når de "wap'er" nå om dagen...
Coptercat
Trådstarter
WAP er vel strengt tatt utdødd for lenge siden. EDGE og 3G er de vanlige nå. Dette gjelder "datatrafikk".
Shetalks, er det aller billigste i Norge,
Shetalks

Samtaler pr. minutt
0,60
Oppstart
0,60
Tekstmelding
0,30
Bildemelding
2,00
Datatrafikk (pr mb)
10,00
...

Men det er met for å være 'bare for kvinner '

Ellers tror jeg det var OneCall sitt... ???
Sist endret av iLemon; 14. januar 2009 kl. 19:51. Grunn: cuz i like to edit
Sitat av iLemon Vis innlegg
Shetalks, er det aller billigste i Norge,
Shetalks

Samtaler pr. minutt
0,60
Oppstart
0,60
Tekstmelding
0,30
Bildemelding
2,00
Datatrafikk (pr mb)
10,00
...

Men det er met for å være 'bare for kvinner '

Ellers tror jeg det var OneCall sitt... ???
Vis hele sitatet...
Billigste i norge? virker for meg som heller stive priser.
Hadde Onecall, funket fint sålenge det varte, (nesten 1måned) før problemene startet. Ubrukelig kundeservice og ingen somhelst vilje til å ordne opp i problemer.

Byttet nå akkurat til tele2 sherriff, virker som en genial løsning for folk med telefonregning i underkant av 200kroner. (175kroner kuttes av regningen hver måned, 0månedspris=)
Tele2 Sheriff er jo det beste!
Med Tele2 Sheriff får du 125 kroner per måned som du disponerer fritt til å ringe eller sende sms. For eksempel kan du ringe 100 gratis minutter fordelt på 58 samtaler og få 30 gratis SMS. Dette gjelder ikke MMS, innholdstjenester, datatrafikk og roaming. Samtaler til mobilsvar kan gjøres innenfor rabatten, koster 96 øre/min, 59 øre/start, etter gratis forbruk.
Priser:
Forbruk opptil 125 kroner: 0,-
Månedsavgift: 0,-
Minuttpris: 0,79
SMS: 0,39
MMS: 1,89
Startavgift: 0,59
Etablering: 0,-
Inmelding, nytt nummer: 199,-
▼ ... over en måned senere ... ▼
Coptercat
Trådstarter
Sliter seriøst med å finne et abbonement som blir billig for meg som iPhone-bruker. Trenger billig datatrafikk og sms, men det er jo helt umulig å finne. Kjører netcom flexitalk med SMS-mania nå. Får regning på sånn 700 der det meste er data-trafikk.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av jvik Vis innlegg
Sliter seriøst med å finne et abbonement som blir billig for meg som iPhone-bruker. Trenger billig datatrafikk og sms, men det er jo helt umulig å finne. Kjører netcom flexitalk med SMS-mania nå. Får regning på sånn 700 der det meste er data-trafikk.
Vis hele sitatet...
Legg på en av connect-tjenestene til netcom på abboet ditt. Fritid f.eks. 99 kr/mnd. for å surfe etter 17 på hverdager og hele helga samt helligdager.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av dain Vis innlegg
Legg på en av connect-tjenestene til netcom på abboet ditt. Fritid f.eks. 99 kr/mnd. for å surfe etter 17 på hverdager og hele helga samt helligdager.
Vis hele sitatet...
Problemet er at internetten gjerne brukes FØR 17. Nettradio på bussen til og fra skolen for eksempel. Tjenesten som gjelder døynet rundt koster jo 399.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Da vil jeg egentlig anbefale deg å legge din egen musikk inn på telefonen, i stedet for å høre på nettradio. Om det blir for dyrt for deg mener jeg Datatrafikken er dyr dessverre.
Sist endret av dain; 4. mars 2009 kl. 12:25.