Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 9983
når jeg leser "phreaking" tekster fra utlandet gjerne U.S.A så står det om at de spiller av toner i røret så ringer de gratis tror det heter redboxm er dette umulig i norge, eller er det noen andre teknikker?
bluebox heter det (opprinnelig), kom en gang på 70-tallet, trodde ikke det funka den dag i dag da
Funker neppe i dag i usa eller norge... Men det var garantert awesome så lenge det varte
finnes vel sikkert en eller anna måte å få til det på ennda ?
fint system....
vet det fantes en metode på de svarte boksene før.. de man putta cash på.. typ, kaste inn en 5 kroning, slå på siden och ringe, legge på og ringe.. husker ikke helt åssen det var.. men det funka hvertfall
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan en annen metode jeg, som jeg -vet- fungerer på både sorte og røde telefoner.

1) Ring opp telefonkiosken
2) Løft opp røret fra telefonkiosken samtidig som du legger på med telefonen du ringer fra.
3) Spill DTMF tonene til nummeret du skal ringe til i telefonrøret på telefonkiosken og vips den ringer opp.

Det fins en del ulemeper med dette trikset dog, for det første må DTMF tonene være veldig klare, mao du må ha minimalt bakgrunnsøy. For det andre må man ha en DTMF spiller (Siemens C25 kan spille av DTMF tonene fra nummere i addresseboken) og en telefon med penger på.


jo.. og jeg oppfordrer selvfølgelig ingen til å gjøre dette og blablabla for det er ulovelig og slikt.. gah, men må man ringe taxi så må man ringe taxi, eller hva?
Har testet det før, men jeg fikk det aldri til å fungere. Tror muligens at telefonen ikke spilte av DTMF høyt nok.
De nye telefonkioskene funker ikke med freak sitt triks.
Telenor fikset problemet for flere år siden og det er lite trolig at det finnes gamle tlf-kiosker som ikke er oppgradert i storbyene.

Det som skjer når man prøver det trikset er at det piper noe infernalsk av telefonapperatet så man ikke kan spille av noen toner i det hele tatt.

De gamle svarte boksene som tar mynter funker vel kanskje med dette trikset, men jeg tviler på at du finner nr til det.. med mindre du ringer Kundeservice og lurer dem til å lese opp nummeret.
Gah.. det som skjedde var at telenor bytta telefon nummer på kioskene, til et nummer man ikke kunne ringe opp til (Man måtte ringe et spesielt telefon nummer og bli satt over til automaten), for å beskytte seg mot at folk ringer opp til telefonkiosken og at da telenor må betale for tellerskritta (har jeg hørt).. men sist gang jeg ringte fra en rød telefon i en telefonkiosk sto det et 8 siffers telefon nummer der, som det fungerer å ringe opp.

Jeg prøvde dette trikset på flere telefoner (minst 4 som jeg husker) i porsgrunn by.. og dette er en forholdsvis liten by uten så mange telefoner.. altså lett å oppgradere. Dette var 1 år siden.

Noe som IKKE funket derimot var å gjøre dette på de grønne kort-automatene, men det fungerte på de røde.. og de røde er vel de nyeste telenor bruker?

Jeg tror jeg skal teste trikset om ikke så lenge for å sjekke selv.
Ring opp med mobil, legg på mobilen, ha summetone, spill av DTMF

Har funket fint. For 6 måneder siden iallefall.
en annen måte å ringe gratis på er jo å
ringe telehor feilmelding 145 tror jeg nr er...
og si at noen har stappa tyggis eller en pinne inn i myntinnkastet/kortinntaket og cash/kort ikke vill gå in , men du MÅÅÅÅÅÅÅ absolutt ta en super viktig samtale og spør om de bare kan sette deg over, har funka for meg noen ganger =)

BTW: faren til en kamerat av meg jobber for telehor, han driver med telefonautomater, jeg kunne bare ta meg en tur bort en gang og kikke på alle automatene i kjellern dems, ( de har neste n alle som er komt ut til dags dato) tenkte å ta med meg digital kamer å legge ut bilder på ossen de ser ut på innsia, er det noen som har innteresse av dette.

event prøve å få kikkt i noen manualer, event kopiere manualer

-enjoy =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
skal man ringe til utlandet kan man benytte at&t sin tjeneste(800 190 11), alt man trenger er å oppgi gyldig visakort nr, noe man sikkert kan fikse via noen sånne visakortkodegeneratorer .Har ikke prøvd dette, men ser ingen grunn til at det ikke skal funke.

lenken til at&t side som forklarer fremgangsmåte: http://traveler.network.att.com/trav...country=norway
funker det da? har du prøvd? d gjelder vel ikke kun til/fra usa?
Better than thou.
Det gjør det ikke hvertfall, AT&T reklamene som går på CNN hele tiden sier man kan ringe hvor som helst fra hvor som helst.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Leste noe om en kar som brukte en liten fløyte som han fant i en Captain Crunch pakke (frokostblanding) som åpnet telefon linjer.. Husker ikke hvem det var though. Hadde vært morro om sånt faktisk fungerte i dag..
Better than thou.
Det er vel det 2600 baserer seg på.
det var John Draper
Hjemmesia hans er/var her(den funker ikke i skrivende øyeblikk):
http://www.webcrunchers.com/crunch
Mange bra historier der.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg prøvde det trikset med å ringe på kundeservice fra automaten, blabla, ispinne, sette meg over og greier, funka som fjell. Så tilbake til phreakerene på 70- og 80-tallet. Den mest legendariske er Captain Crunch som tok navet sitt fra frokostblandingen som han fant en fløyte i. Det som var spesiellt med den fløyta var at den spilte en tone på 2600 mhz. Denne tonen var "legge-på" tonen hos sentralen, det betyr at sentralen trodde du la på, mens linja fremdeles kunne brukes til å ringe med. Dermed kunne de ringe hvor de ville, helt gratis. Dette ble teleopeatørene oppmerksomme på, og satte inn vakter som skulle overvåke linja etter 2600-toner. Det som var, var at det var mange phreakere rundt om i statene (spes. blinde) som kunne plyste en 2600-tone. Det var en som kunne plystere en helt perfekt 2600-tone (kommer ikke på navnet i farta), men nå tilbake til Captain Crunch. Han hadde også en kassebil med mer sofistikert utstyr enn teleoperatørene hadde, og han brukte den til å dra rundt omkring i statene og koble seg opp på myntapparater og ringe rundt jorden og tilbake igjen (bokstavelig talt) Han er også kjent for å sende signaler åtte ganger rundt usa, og for å sende signaler rundt jorda, ene veien med satelitt, og andre veien med kabel. Dette er slik jeg husker det, sikkert fullt av feil og slikt i teksten, correct me if im wrong. Takk for nå.
Better than thou.
Lurer bare på en ting;
Opprinnelig postet av ostepop-
Det som var, var at det var mange phreakere rundt om i statene (spes. blinde) som kunne plyste en 2600-tone.
Vis hele sitatet...
Hæ? Heh. Spesielt blinde? Skal vel ikke ha noe med saken å gjøre om man er blind eller ikke vel?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Nei, men blinde har som regel en evne til å utvilke andre sanser bedre enn de som kan se...
sant nok cheesypop
tidligere gikk det å ringe til gratistelefonen fra enkelte telefonkiosker. Trukke det fuker lenger, siden gratistlf ikke er oppe lenger..
Jeg tror jeg har sett det på matrix, er det det du snakker om?
▼ ... over et år senere ... ▼
Opprinnelig postet av neinei
skal man ringe til utlandet kan man benytte at&t sin tjeneste(800 190 11), alt man trenger er å oppgi gyldig visakort nr, noe man sikkert kan fikse via noen sånne visakortkodegeneratorer .Har ikke prøvd dette, men ser ingen grunn til at det ikke skal funke.

lenken til at&t side som forklarer fremgangsmåte: http://traveler.network.att.com/trav...country=norway
Vis hele sitatet...
det funker!
ringte fra tlf kiosk i norge til et nummer i USA gratis på denne måten engang det er vel kanskje snart 10 år siden da men....
er det ikke noe mer "sikkerhet" enn at man trenger et VISA kort nummer?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det var visst et triks hvor man brukte datamaskinenen til å generere DTFM toner som var en frekvens høyere, og hvis man da spilte det av i telefonen, så fikk man ringe gratis, fra hvor som helst. Men det er fikset for lenge siden.

Burde da forresten gå ann å lage en boks som man kan koble til telefonlinjen som går ut av boksen og fake myntinkasttonene?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av saroth
det funker!
ringte fra tlf kiosk i norge til et nummer i USA gratis på denne måten engang det er vel kanskje snart 10 år siden da men....
Vis hele sitatet...
Da heter det vel "det funket før"..?
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Da heter det vel "det funket før"..?
Vis hele sitatet...
ja det gjrø vel det. men den metoden burde fortsatt funke.
Opprinnelig postet av Phreak
Kan en annen metode jeg, som jeg -vet- fungerer på både sorte og røde telefoner.

1) Ring opp telefonkiosken
2) Løft opp røret fra telefonkiosken samtidig som du legger på med telefonen du ringer fra.
3) Spill DTMF tonene til nummeret du skal ringe til i telefonrøret på telefonkiosken og vips den ringer opp.

Det fins en del ulemeper med dette trikset dog, for det første må DTMF tonene være veldig klare, mao du må ha minimalt bakgrunnsøy. For det andre må man ha en DTMF spiller (Siemens C25 kan spille av DTMF tonene fra nummere i addresseboken) og en telefon med penger på.


jo.. og jeg oppfordrer selvfølgelig ingen til å gjøre dette og blablabla for det er ulovelig og slikt.. gah, men må man ringe taxi så må man ringe taxi, eller hva?
Vis hele sitatet...
prøvde dette akkurat nå og fikk ringt opp(YEEES, tenkte jeg), men når telefonen ble tatt opp i andre endre så kom det opp: "legg på 5kroner", også ble det stilt dette var en sånn rød kort automat.
på de gammle svarte funka det å ta av røret, så fikk man summetone, så bare brukte man stemmen sin til man traff tonen til summetonen... etter hvert kuttet summetonen, og da kan man bruke DTMF, så funket det så det gren... men det funker sikkert ikke nå lengre... hakke prøvd :P
har en amatør radio med DTMF generator innebygd, den er perfekt til å bruke til dette


er det foresten noen andre radioamatører her?
Uh..... uten å bli nedsett og bli nedtrykt :P hva er DTMF?!!
dual tone multi-frequency (DTMF) er den tonen du hører når du trykker en knapp på telefonen din eller som du hører et modem slå. det er disse tonene som blir sendt til sentralen når du ringer og får sentralen til å sette deg over til rett telefonapparat/dataterminal.
det er en blanding av 2 frekvenser.


håper det var bra nok svar.
f0x: summetonen er A...pleide å stemme gitaren etter telefonen

Når det gjelder å ringe gratis/billig, så har dette funka for meg i mange år:
Skaff deg et telekort. Ring opp som vanlig. Når du får kontakt, så teller telekortet ned ett tellerskritt. Dra så kortet _forsiktig_ ut mens du jabber. Etterpå kan du snakke. Har brukt dette trikset mange ganger (sist gang for 4-5 måneder siden ca.) og jeg har aldri blir disconnecta.

Btw. Har en dokumentarfilm med han plystremannen og "Captn' Crunch". Interessant film...
funker den telekort greia på alle kort kiosker da?
jabber?
har du den dokumentaren på pc'en?går det ann å laste den ned noen plass?
Sist endret av saroth; 24. juli 2003 kl. 08:28.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av afen
Nei, men blinde har som regel en evne til å utvilke andre sanser bedre enn de som kan se...
Vis hele sitatet...
skal mer til enn å bli blind for å få absolutt gehør(perfect pitch).

er noe man er født med, og svært få klarer å trene seg opp til det.
saroth: Sharereactor (husker ikke hvilken det var).

Trikset har funket hver gang jeg har testa det ihvertfall...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
ninja5000: Dette er et triks har jeg aldri hørt om før og jeg skjønner ærligtalt ikke helt hva du mener. Det virker for lett for at det virkelig skal funke sånn som jeg forstår det.
Ringer opp vanlig. Ser at den teller ned et tellerskritt. Drar forisktig ut kortet mens du snakker? Eller hva mener du med jabber?
Jeg forstår ikke helt at dette skal funke med tanken på at kortet ikke har noen annen info i seg enn et serienummer. Det som skjer er jo at det finnes en sentral som vet hvor mange tellerskritt det er igjen og kortet i segselv har ingen annen funksjon enn å fortelle sentralen hvor den skal trekke telleksrkitt ifra. Det jeg mener med dette er at ingenting blir jo faktisk regga på kortet og selv om det kanskje går ann å dra ut kortet mens du snakker så burde jo sentralen alikavell være smart nok til å trekke ifrå tellerskrittene med tanken på at det er sentralen som vet hvor mange tellerskritt du har. Eller?
har prøvd det trikset til ninja nå, på en sånn rød tlf box.
funkar inte!


men er det noen som vet om en telefonkortemualtor?
tydelig en del folk her som har sett filmen hackers
har sikkert funka en gang i tida.

tetra
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Red Boxing funker jo bla. noen steder i USA, Tyskland og England fortsatt.
Hadde det blitt funnet en måte å få lyd gjennom munnstykket uten å putte på penger, så er vi jo langt på vei.
Og... for å få tonene som blir spilt når man putter på penger,
så er det bare å ringe telefonsvareren sin (helst en digital), og så putte på penger. Da vil jo tonene bli spilt av og lagret på telefonsvareren.
Alt som er igjen da, er jo å få tatt opp de tonene på noe, og få
spilt dem av i munnstykket på en myntautomat.
Hvis noen lurer, så snakker mener jeg de røde telefonboksene, ikke de svarte eller grønne.
Rett på meg hvis jeg har feil...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er mulig at tellerskrittene ble lagret på kortet før.
Har funnet en del sider om hvordan en lager egne telekort ved hjelp av et gullkort, eller emulert med et season interface fra pc'en. Dette var skrevet av noen finner i 98 eller no sånnt og var beregnet for skandinavia. Har lenge hatt planer om å mekke et slikt kort, men om dere mener at det for tiden bare finnes et serienummer på telekortet er jo det dødfødt, om en ikke lager til et eller annet program som buteforcer et fungerende serienummer da.

Anngående DTMF er det et fint tutor her
http://www.blackmarket-press.net/inf..._soundcard.htm
Sist endret av azer; 24. mai 2004 kl. 18:59.
Humm Angående det ninja5000 sa om å dra telekortet forsiktig ut har jeg en egen version på. (har ikke testet dette på 5-6 år)

1.ringe opp.
2.la det gå ett tellerskritt.
3.dra ut kortet før det går ett til.
4.sett kortet inn i gjenn før sentralen kobler deg fra (med samme verdi på kortet som når du dro det ut)
5.repeter punkt 3-4 så lenge du vill prate for 1 tellerskritt..

Hum ganske kjipt og stå og dra kortet inn og ut sann men!

Ps: som sagt lenge siden det er testa!

Og ninja5000. Pokker er summe tonen en A ? Ikke rart gitaren min er sur som f***, jeg har trodd det var en E jeg stemte etter
Er det ingen som har prøvd å modifisere telekortet via en kortleser til pc'en? Det er vel sikkert kjempekryptert informasjon der tipper jeg...
Fant siden om telekort som jeg hadde. http://www.epanorama.net/links/smartcards.html. Under memmory cards, som sagt er det vel noe foreldet, men litt ekstra viten skader aldri.
Her er en genial side folkens

http://www.dialabc.com/dtmfAgen/u108s_369147.au

Vet ikke om det er noen av dere som allerede vet om den... Tenkte jeg bare skulle poste det
Noen som har en DTMF creator der du skriver inn tlf nr. og det blir gjort om til en wav fil med de riktige tonene. Har googla det men alle linkene var døde
Nå har jo hele norge gått over til digitale telefon netverk det vil si at toneopprigning forekommer ikke lenger... Slik oppgradering koster mye penger det er derfor det ikke er gjort over hele USA ennå.