Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 7232
Idag står det ubekreftet 28/8...

Og tidligere 15/8.

Så, når man får mobilen... Nei, mener Iphonen, vet man igrunn ikke
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sinnsykt dårlig..
Jepp...


Håper vi som bestilte iPhone før 1. august får den innen den 15... ellers er det bare elendig av stygge apple å ikke klare å levere -.-'
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Men fikk du nytt simkort? eller har du telenor fra før av? fikk mitt simkort dagen etter jeg forhåndsbestilte
Fikk nytt simkort idag...


Og om jeg ikke får mobilen snart, så kommer jeg til å ringe til telehor og klage, samt nekte å betale abm 1. mnd, siden det er en del av telefonen...
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Har sendt klage epost, skal nokk ringe også...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mitt nummer blir satt over fra Netcom til Telenor den 6., så jeg regner med at telefonen blir levert før den tid. Noe annet ville vært veldig merkelig.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er apple som ikke klarer å levere telefoner til teleoperatørene i norge. Alle er tom.
Netcom sier at de nå vil få inn iPhone den 11.
Mest sannsynlig vil også Telenor få det, og dermed levere ut mobil til alle som har forhåndsbestilt iløpet av uke 33 (neste uke).

Så, håper jeg har mobilen i postkassen innen fredag i neste uke ^^,
Ser ut som iconnect fra netcom vil lønne seg for meg. Ubegrensa data er jo kjekt å ha, så koster det ikke alt for mye i måneden heller. Månedsprisen blir så vidt jeg har skjønt redusert til 250 kr etter det første året.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Netcom sier at de nå vil få inn iPhone den 11.
Mest sannsynlig vil også Telenor få det, og dermed levere ut mobil til alle som har forhåndsbestilt iløpet av uke 33 (neste uke).

Så, håper jeg har mobilen i postkassen innen fredag i neste uke ^^,
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt det? På Netcom sine nettsider står det fortsatt ubekreftet.
Sitat av audioxbox Vis innlegg
Hvor har du hørt det? På Netcom sine nettsider står det fortsatt ubekreftet.
Vis hele sitatet...
Man har sine kilder litt over alt.
Men det er nå i allefall den datoen netcom selv har gått ut med, selv om det bare står ubekreftet på siden deres.

Send e-post så vil du kanskje også få bekretet den datoen, om de ikke allerede har solgt ut partiet di får inn den 11. (Og dermed vil det mest sannsynlig bli den 28. som blir oppgitt)
Sist endret av Blackkoz; 7. august 2009 kl. 23:46.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Man har sine kilder litt over alt.
Men det er nå i allefall den datoen netcom selv har gått ut med, selv om det bare står ubekreftet på siden deres.

Send e-post så vil du kanskje også få bekretet den datoen, om de ikke allerede har solgt ut partiet di får inn den 11. (Og dermed vil det mest sannsynlig bli den 28. som blir oppgitt)
Vis hele sitatet...
Fikk bekreftet det samme fra Netcom, den 11. kl.1000
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Noen som vet noe om Tethering via iphone egentlig?
Altså jeg har et abonnement med fri trafikk, hvis jeg bruker iphonen som et modem og får Internett på laptop er dette ulovlig? Og hvis jeg ikke er i et område der det er 3g men bare edge feks så måtte jeg betalt for edge trafikk? eller går alt under samme kam når de snakker om fri datatrafikk?
Sist endret av Sgt. Pepper; 17. august 2009 kl. 19:46.
Fri datatrafikk er fri datatrafikk. Bruk så mye du vil, men noen tilbydere setter ned makshastigheten din når du går over en viss grense per måned.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Enda et teit spørsmål om iPhone.
Når det gjelder apps og sånt. Jeg har lastet ned flere gratis apps, for noen dager siden kom det en "regning" fra itunes på mail. Der stod det alt jeg har lastet ned og hva det kostet, det ble jo ingenting selvfølgelig siden alt jeg har lastet ned er jo gratis. Men så kommer det jeg lurer på. Cracked apps, altså jeg har jo fått jail'a telefonen nettopp og har lastet ned en cracked app som koster rund 200-300 dollar i app store, vil itunes merke at jeg ikke har betalt for appen når jeg synkronisere iphonen med itunes og få en regning på dette etter på?
Tror ikke det? Tenkte først det var tull og ha fri datatrafikk eller et lignede tilbud.. Jeg tok feil.. Greit jeg har telenor med maks 10kr dagen. men blir for mye i lengden
Sist endret av mo3; 23. august 2009 kl. 21:30.
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Enda et teit spørsmål om iPhone.
Når det gjelder apps og sånt. Jeg har lastet ned flere gratis apps, for noen dager siden kom det en "regning" fra itunes på mail. Der stod det alt jeg har lastet ned og hva det kostet, det ble jo ingenting selvfølgelig siden alt jeg har lastet ned er jo gratis. Men så kommer det jeg lurer på. Cracked apps, altså jeg har jo fått jail'a telefonen nettopp og har lastet ned en cracked app som koster rund 200-300 dollar i app store, vil itunes merke at jeg ikke har betalt for appen når jeg synkronisere iphonen med itunes og få en regning på dette etter på?
Vis hele sitatet...
Nei, får ikke noen regning..
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tror ikke det? Tenkte først det var tull og ha fri datatrafikk eller et lignede tilbud.. Jeg tok feil.. Greit jeg har telenor med maks 10kr dagen. men blir for mye i lengden
Vis hele sitatet...
Det kjipe er at når du passerer noen hundre mb blir farten din begrenset automatisk hver måned.

Jeg har fri bruk av datatrafikk, og ligger med min E66 på ca 1,5GB i måneden. Fri datatrafikk er gode ting om man bruker nett på mobilen...
Noen som vet når det selges iphone via netcoms hjemmeside?

Og åssen er det med å bytte abonnoment over internett.. Hvis jeg for eks. har abonnement fra telenor som det ikke lenger er binding på, og jeg vil ha iconnect fra netcom - kan dette byttes og gjøres over nettet?
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Noen som vet når det selges iphone via netcoms hjemmeside?

Og åssen er det med å bytte abonnoment over internett.. Hvis jeg for eks. har abonnement fra telenor som det ikke lenger er binding på, og jeg vil ha iconnect fra netcom - kan dette byttes og gjøres over nettet?
Vis hele sitatet...
Så lenge det er du som står som eier av abm, eller at det nye abm bestilles i eieren sitt navn, så gjøres dette smertefritt via nett når man bestiller mobilen.
Også fult mulig å bestille ifra nett.


Kommer du til å bruke mobilen mer enn 10 dager per mnd på 3G nett?
Husk at så lenge du er hjemme og på skoler, gjerne også i byen, så eksisterer det alltid gratis WIFI punkter, og da trenger man ikke 3G nettet.
Men om du tar tenkt å benytte mobilen som et mobilt modem på pc'n så vil jo iconnect lønne seg, om ikke så er det telenor frihet (tror jeg det var) som er ett av de bedre valgene.
Ok, da er det bare til å bestille over nett.

Har tenkt til å benytte mobilen som et mobilt modem på en bærbar pc. Kjekt å ha hvis du er mye ute å reiser. Innenriks i hvertfall ;-)

Igjen, noen som vet når iphone selges på netcoms hjemmeside?
Var inne på netcom.no på fredag 1 time etter de hadde lagt den ut for salg, da var det utsolgt, igjen.. Er det mulig? Er det noen nettbutikker som selger iphone med netcom abonnement?
Nettbutikk er vel litt tafatt å vente på at noe skal komme inn på.

Var selv å kjøpte en 3Gs nettopp på Nordialog, fikk den 18ish timer etterpå.
Kjipt at dem tar inn såpass lite når det er stor forespørsel. Hvor lenge må en vente for å få kjøpt en iphone med netcom abonnement!
Thomson: Er vell bare å legge inn en bestilling? :S
Eller ta deg turen innom en mobil-butikk og bli satt opp på en evt venteliste?


Er ikke værre
I værste fall må du vente i 1 mnd..
Hvordan legger jeg inn bestilling på netcomsiden? ;-)
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Hvordan legger jeg inn bestilling på netcomsiden? ;-)
Vis hele sitatet...
Alt er utsolgt, og det ser ut til at det ikke er mulig å trykke på kjøp knappen for øyeblikket.
Elendig. Har ventet i en måned nå for å bestille, også skjer det her igjen...
Ser tho ikke vitsen med netcom når telenor er billigere..
Men mne..
Er telenor billigere når du skal fri bruk av nett?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ser tho ikke vitsen med netcom når telenor er billigere..
Men mne..
Vis hele sitatet...
Jeg ser heller ikke vitsen med Telenor, når f eks OneCall er billigere
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Er telenor billigere når du skal fri bruk av nett?
Vis hele sitatet...
På fri bruk av nett så er netcom billigere...

Selv har jeg igrunn vært fint lite på 3g nettet til nå med min 3GS... har ca alltid wifi rundt meg så.... I allefall når jeg benytter meg av nettet på mobilen.

Om du skal være på mobilnettet med mobilen flere enn 11 dager i mnd, så er netcom billigst. Blir du under 11 dager, så er Telenor billigst.

Tafsern: Men da vil jo Telenor lønne seg uansett, siden det da blir billigst å si opp abm hos de
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På fri bruk av nett så er netcom billigere...

Selv har jeg igrunn vært fint lite på 3g nettet til nå med min 3GS... har ca alltid wifi rundt meg så.... I allefall når jeg benytter meg av nettet på mobilen.

Om du skal være på mobilnettet med mobilen flere enn 11 dager i mnd, så er netcom billigst. Blir du under 11 dager, så er Telenor billigst.

Tafsern: Men da vil jo Telenor lønne seg uansett, siden det da blir billigst å si opp abm hos de
Vis hele sitatet...
Hehe, joda... Jeg startet med Netcom, men jeg har halvert regningene mine etter at jeg byttet til OneCall.
Ah, 1 stk 3GS 32GB Black venter på meg på posten, skal opp og hente den nå snart. Fikk fint bestilt hos Netcom i går, utrolig kjapp levering, var på postkontoret her klokken 10 i dag tidlig.

Kjøpte med iConnect da jeg regner med at jeg kommer til å bruke 3g-nettet mye med tanke på at de nettopp har godkjent spotify-applikasjonen.

Gleder meg som en unge til å leke med den, spørsmålet er bare hvor lang tid netcom vil bruke på å portere nummeret mitt. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette normalt tar?
Sitat av Forconin Vis innlegg
Ah, 1 stk 3GS 32GB Black venter på meg på posten, skal opp og hente den nå snart. Fikk fint bestilt hos Netcom i går, utrolig kjapp levering, var på postkontoret her klokken 10 i dag tidlig.

Kjøpte med iConnect da jeg regner med at jeg kommer til å bruke 3g-nettet mye med tanke på at de nettopp har godkjent spotify-applikasjonen.

Gleder meg som en unge til å leke med den, spørsmålet er bare hvor lang tid netcom vil bruke på å portere nummeret mitt. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette normalt tar?
Vis hele sitatet...
”Avgivende tilbyder etter § 3-5 plikter å gjennomføre flytting av nummer for en bestemt
sluttbruker til mottakende tilbyder innen fem virkedager etter at han har mottatt korrekt
anmodning fra mottakende tilbyder. Avgivende tilbyder skal gi mottakende tilbyder melding om at
flyttingen er gjennomført senest første virkedag etter gjennomføringen. Tilbyderne kan avtale
lengre gjennomføringstid.”
Vis hele sitatet...
Uansett skal du få et nøyaktig tidspunkt fra de du kjøper fra på når porteringen skjer. Det burde stå i kjøpspapirer/mail.
Jeg fikk beskjed i posten om tidspunkt for portering 2-3 dager etter at den var bestillt fra telenors nettbutikk.. Nummeret ble portert over ca 7 dager senere. Vet ikke om det er helt normalt men. Når jeg jobbet for Tele 2 pleide det å ta 2- 3 dager..