Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 7234
Noen som tror at iphone 3gs vil bli generelt billigere på ebay da den kommer ut til andre land? Altså kjøpe nå eller vente?
Blir jo mye dyrere hvis du kjøper den uten abo. i utlandet. Så det lureste er nok å kjøpe den i Norge, og heller si opp abo. sagen etter
vil nå ikke satse på det. jeg kjøpte min på ebay for 4500 kr. pluss toll ble det ca 5800. når den kommer ut i norge vil den koste rundt 4-6 tusen kr, med abo. Og hvis du skal bryte abonnomentet koster det ca 2000 kr. Jeg kjøpte 32 gb btw
Ja, det kan jo lønne seg.. Men hvis han uansett skal ha et abo. i Norge kan han jo like greit ha binding, og spare de 1200 (som det koster hos Telenor).
Til info, i Usa kostet den ca 3000 nok uten abonement. ( i was there)
Den må jailbreakes, men syns alikevel ikke det var så halvgærent.
Sitat av JohsBerg Vis innlegg
Ja, det kan jo lønne seg.. Men hvis han uansett skal ha et abo. i Norge kan han jo like greit ha binding, og spare de 1200 (som det koster hos Telenor).
Vis hele sitatet...
Spørs vel om man vil ha et dyrt abonoment eller ikke det da. De som følger med telefonen har jo månedsavgifter og drit som man slipper om man kjøper på Ebay og slipper binding med unlocking.
Trådstarter
Det er vel mye billigere å kjøpe en iphone på ebay for rundt 5000, enn å kjøpe en iphone i norge for samme prisen + rådyrt abonnement?

Det eneste er tollen, den er visst ganske dyr.. Men jeg tror det allikevel er billigere å bestille på ebay.

Lurer bare på om jeg skal vente til 3gs kommer til Norge, for å se om prisene senkes på ebay - det kan jo skje?

Jeg har forresten Telenor Djuice Zero.. Vil det koste meg dyrt å eventuelt overføre det abonnementet om jeg kjøper i Norge?
Til gjengjeld blir man ikke underlagt norske lover hva for eksempel reklamasjonsrett angår. Og det kan virkelig være nyttig å ha.
Stemmer.

32 GB versjonen vil koste 2100 kroner hos Telenor, med SurfPrat abo. Å fjerne abo. koster 1200 hos Telenor. Altså blir det 3300 kroner.
Sitat av JohsBerg Vis innlegg
Stemmer.

32 GB versjonen vil koste 2100 kroner hos Telenor, med SurfPrat abo. Å fjerne abo. koster 1200 hos Telenor. Altså blir det 3300 kroner.
Vis hele sitatet...
Haha.. Skjer ikke.

Hvorfor i all verden skulle det være en billigere total sum for 3GS enn vanlig 3G når den er HELT ny?
Sist endret av Source; 27. juli 2009 kl. 11:49.
Sitat av Source Vis innlegg
Haha.. Skjer ikke.

Hvorfor i all verden skulle det være en billigere total sum for 3GS enn vanlig 3G når den er HELT ny?
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=564752
Sitat av triks Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja jeg tror på at den koster så mye/lite med abonoment, men jeg tror ikke prisen for å bryte det er så lav som nevnt over. Da er den jo billigere her enn i USA
Sitat av JohsBerg Vis innlegg
Stemmer.

32 GB versjonen vil koste 2100 kroner hos Telenor, med SurfPrat abo. Å fjerne abo. koster 1200 hos Telenor. Altså blir det 3300 kroner.
Vis hele sitatet...
Kan du bekrefte at det koster 1200 å bryte med abbonementet?
Kilder ?
kan ikke koste 1200kr? Det hadde blitt det samme som å betale 100kr i mnd i avgift, noe ingen av abonomentene har.
Laveste mulige pris for 32GB hos Telenor er 4838,- og 4038,- for 16GB.

Kilde:
http://ipod1.no/artikkel/3297/teleno...s-pris-er-klar
og
http://nettbutikk.telenor.no/Product...kken-iphone3GS (nede for øyeblikket (overbelastet p.g.a. lanseringen av iPhonepriser?))
Sist endret av froskenfredrik; 27. juli 2009 kl. 15:38.
Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
http://nettbutikk.telenor.no/Product...kken-iphone3GS (nede for øyeblikket (overbelastet p.g.a. lanseringen av iPhonepriser?))
Vis hele sitatet...
Er vel heller det at man kan forhåndsbestille den som ga serverne litt å tygge på, tenker jeg.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Ser også at Netcom har lagt ut prisene sine nå, finner de her: http://www.dinside.no/819348/saa-mye...3gs-med-netcom

Er det noen som har oversikt over hvilket abb. som er billigst hvis man skal si opp abb./betale seg ut?
Hva det koster å avbryte abb. hos telenor finner man litt lenger ned på denne siden: http://bedriftsbutikk.telenor.no/Vilkar.htm

Hvis jeg kjøper Apple iPhone 32 GB Black 3GS fra Telenor med abb. Frihet, må jeg betale 3290,- for telefonen, deretter mnd. gebyr på 199,- og til slutt 2400,- for å bryte avtalen?
32GB 3GS abb. priser: http://nettbutikk.telenor.no/Product...&varekat=mobil
Sist endret av argh; 28. juli 2009 kl. 13:19.
Sitat av mo3 Vis innlegg
kan ikke koste 1200kr? Det hadde blitt det samme som å betale 100kr i mnd i avgift, noe ingen av abonomentene har.
Vis hele sitatet...
Da jeg skulle bryte mitt telenorabo. måtte jeg ut med 1100, fordi det hadde gått en måned. Når det har gått to måneder må man betale 1000 osv. Var i det minste sånn for et år siden.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av argh Vis innlegg
Ser også at Netcom har lagt ut prisene sine nå, finner de her: http://www.dinside.no/819348/saa-mye...3gs-med-netcom

Er det noen som har oversikt over hvilket abb. som er billigst hvis man skal si opp abb./betale seg ut?
Hva det koster å avbryte abb. hos telenor finner man litt lenger ned på denne siden: http://bedriftsbutikk.telenor.no/Vilkar.htm

Hvis jeg kjøper Apple iPhone 32 GB Black 3GS fra Telenor med abb. Frihet, må jeg betale 3290,- for telefonen, deretter mnd. gebyr på 199,- og til slutt 2400,- for å bryte avtalen?
32GB 3GS abb. priser: http://nettbutikk.telenor.no/Product...&varekat=mobil
Vis hele sitatet...
Neinei.. Du betaler ikke bruddgebyr om du beholder abonementet i ett år. Med f.eks Superpluss som abo. så betaler du 2600,- for telefon og 129,- i måneden. Gir en samlet pris på telefon ila. ett år på 4600,-. Etter året er gått så har du ingen binding til telenor lengre.
Det koster forresten mer å bryte et abonoment som er bundet til en telefon enn et vanlig abonoment.
Gleder meg til min iphone 3gs kommer i posten
Not Penny's boat
argh's Avatar
Sitat av Magisk Vis innlegg
Neinei.. Du betaler ikke bruddgebyr om du beholder abonementet i ett år. Med f.eks Superpluss som abo. så betaler du 2600,- for telefon og 129,- i måneden. Gir en samlet pris på telefon ila. ett år på 4600,-. Etter året er gått så har du ingen binding til telenor lengre.
Vis hele sitatet...
Sorry, jeg var kanskje litt uklar og glemte å nevne at jeg ville kjøpe meg ut av kontrakten\abonnementet fortest mulig. Da vil prisene variere ganske så mye ut i fra hvilket abb. man opprinnelig velger slik jeg har forstått det.
http://www.dinside.no/819396/billigs...ne-med-avbrudd Nederst i artikkelen står priser på hva det vil koste å bryte på de abonomentene de tilbyr iphone.
Hva med å bare kjøpe iphonen med billigst mulig abbonement, så betale månedsavgiften i ett år, men ikke bruke abbonementet (ta simkortet ut av telefonen).

Dette må da være billigere enn bruddgebyr?
For eks med superpluss abb. fra Telenor, så betaler du da 2690 for en 16gb, så betaler du 129 i måneden i ett år.
Totalt 4238.
Ser helt ærlig ikke vitsen med å bryte abm... Du vil jo uansett benytte deg av et abm på mobilen.. Og da er det like grett å ta et abm som gir deg gratis internett ^^,
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ser helt ærlig ikke vitsen med å bryte abm... Du vil jo uansett benytte deg av et abm på mobilen.. Og da er det like grett å ta et abm som gir deg gratis internett ^^,
Vis hele sitatet...
Ikke om jeg kun benytter wifi, og ikke har et forbruk som egner seg for abonnementet.
Skal du bare benytte deg av wifi, så har man ærlig talt bærbar pc...
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Tenkte jeg skulle slå an på den nye 3GS, men når det står "Ubegrenset data per måned" betyr dette at jeg kan sitte på 3G nettet "gratis" ?
Det er riktig, Danny


Sitter faktisk selv å vurderer 3gs.. selv om jeg ikke er fan av apple på noen som helst måte..
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det er riktig, Danny


Sitter faktisk selv å vurderer 3gs.. selv om jeg ikke er fan av apple på noen som helst måte..
Vis hele sitatet...
ikke fan av apple på noen måte jeg heller, faktisk så synes jeg iphone er den eneste tingen apple har klart å treffe meg med. Når det er sagt så er det noe jævla herk at den skal være så inni hampen "locked" til itunes og den driten der.

Har 3gs selv, og har hatt den i 1 mnd tid. Knall bra tlf! Svin rask og med jailbreak; ja hva kan man si? SMOOOTH!
Samt at mobiler flest på markedet mangler ett eller annet.. Men på iphone får man tilgang til det man evt savner (Da det alltid er noen andre som har følt det samme savnet og laget en app)

Så, får vente til slutten av mnd, når netcom åpner opp for kjøp, om jeg går for en 3gs eller ikke :P
Raskt spørsmål: Hvis jeg jailbreaker telefon vil jeg fortsatt kunne bruke appstore? Eller vil de banne telefonen slik som cracka xbox`er på xbox live?
En kompis kjøpte 3GS i går (1 igjen, sent på kvelden) rett før vi reiste på hytta hans. I fylla i natt koste han seg med mobilen, og satt på lås på den. Koden husker han selvfølgelig ikke i dag, og vi har ikke tilgang til pc. Går det an å resette den uten iTunes, eller må min venn vente til han kommer seg hjem?
Sist endret av Allure; 1. august 2009 kl. 13:58.
Sitat av blankis Vis innlegg
Hva med å bare kjøpe iphonen med billigst mulig abbonement, så betale månedsavgiften i ett år, men ikke bruke abbonementet (ta simkortet ut av telefonen).

Dette må da være billigere enn bruddgebyr?
For eks med superpluss abb. fra Telenor, så betaler du da 2690 for en 16gb, så betaler du 129 i måneden i ett år.
Totalt 4238.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, det er billigste måten å gjøre det på. Eneste problemet er at Telenor.no ikke har den på lager før om 3 uker, og den koster tusen kroner mer i butikken. Og kjøper du den i butikk er totalpris 5500, omtrent det samme som det koster å kjøpe den med XL for så å bryte det
Sitat av c0k3 Vis innlegg
Helt korrekt, det er billigste måten å gjøre det på. Eneste problemet er at Telenor.no ikke har den på lager før om 3 uker, og den koster tusen kroner mer i butikken. Og kjøper du den i butikk er totalpris 5500, omtrent det samme som det koster å kjøpe den med XL for så å bryte det
Vis hele sitatet...
Ifølge lista jeg posta tidligere, er det billigste for en iPhone 3GS 16 GB ikke 4238, men 4038...
Eller er dette feil?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ifølge lista jeg posta tidligere, er det billigste for en iPhone 3GS 16 GB ikke 4238, men 4038...
Eller er dette feil?
Vis hele sitatet...
Ta med at inprisen på Iphone 16gb er 4831, så skjønner dere hvor bra deal det egentlig er Så ikke bildet klart nok til å kunne uttale meg noe særlig. Har du den i litt større oppløsning?
Sist endret av c0k3; 1. august 2009 kl. 15:50.
Hos netcom er det ihvertfall slik at om du kjøper ut telefonen blir det slik:

Hvis telefon kostet la oss si 2000,- og 349,- pr mnd:

2000,-
+ 349,- x 12
+ 700,- (brudd avgift)
= 6888,-

Snakket med de på telefon senest i forrige uke.
Sitat av c0k3 Vis innlegg
Ta med at inprisen på Iphone 16gb er 4831, så skjønner dere hvor bra deal det egentlig er Så ikke bildet klart nok til å kunne uttale meg noe særlig. Har du den i litt større oppløsning?
Vis hele sitatet...
Hvis du trykker på linken i teksten, og ikke bildet, får du hele lista.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvis du trykker på linken i teksten, og ikke bildet, får du hele lista.
Vis hele sitatet...
Da er 4438 riktig. Du tok ikke med oppstartsavgift på 200 kroner i det du signer abo.

Så blir 2690+(12*129)+200 = 4438

I hvert fall om prisen er 2690 for iPhone. Men så lenge det er fra nett må du legge på en hundrelapp i frakt og legge til at du må vente tre uker på å få den Tidligst de greier å levere er i uke 33, sannsynligvis uken etterpå
Er det seriøst ingen som har tenkt til å bruke mobilen her inne da? :S

Er nå ikke så mange abm det lønner seg iløpet av 12 mnd å bryte med, for så å gå over til et annet abm. (Eller det å betale dobelt vær mnd)

Slik jeg fant det ut, så vil Telenor superpluss/Djuice Complete være det billigste om man er på 3g nett mindre enn 12 dager i mnd. Også ligger Telenor FriHet 2-300 kr bakom på ett år.
Så kommer Netcom Iconnect etter det, og da må man være på nett mer enn 12 dager i mnd for at det skal være lønnsomt.

Nå er ikke forbruk ellers tatt med, men det er ikke de store avvikene at jeg følte det burde ha blitt tatt med i min lille 'oversikt'.
Du trenger ikke nødvendigvis laste ned flere megabyte hver dag for å "bruke mobilen", eller hva?

Jeg går med på at iPhone er tett knyttet opp til internett og at mye av potensialet ligger der, men nett-aplikasjoner som Facebook, Yr, Aftenposten, Trafikanten, TV-guide med fler bruker ikke mange kilobytene, så man kan gjøre mye nettaktivitet uten å nødvendigvis nå NetCom og Telenors daglige makspriser, eller nå 500 megabyte på en måned.

Det er også flere småoperatører (ihvertfall Onecall) som har vesentlig lavere pris per megabyte enn de store operatørene, og det er operatører som selger pakker med megabyte datatrafikk som kan være gunstig for enkelte.

Men klart, skal du bruke minimum 3-4 megabyte i datatrafikk daglig så er det godt mulig at SurfPrat og iTalk er gode abonnementer.
Så lenge man bruker mer enn 10 kr per dag på å surfe på nett, så er Telenor sine alternativer bedre... (Da Telenor har en maxpris på 10 kr per dag).
Det kan fort også være at man sitter midt i bushn og vil laste ned en app o.l, da er det alltid kjekt å vite at det max koster 10 kr... Spesielt om appen er på flere mb... Trenger bare å laste ned 2 mb hos netcom for å oppnå 10 kr.
Samme gjelder om man benytter seg av f.eks spotify (når det kommer) eller tjenester der man fort blir å se på bilder.

Generelt, så er det uansett kjekt å vite at det koster max 10 kr.

Har selv aldri hatt en iphone, men har bestilt en nå.. Så vet ikke hvordan mitt nettbruk vil bli. Dermed må jeg bare ta stilling til at jeg kommer til å være på 3g nett 0-12 dager per mnd, og da vil telenor sitt abm være lønnsomt for meg, framfor iconnect som nok ville vært lønnsomt om jeg viste at jeg benyttet internett mye som følge av at jeg har hatt iphone før og opparbeidet en erfaring rundt det.


Når det kommer til onecall, tjener du virkelig rundt 2-3k på ett år totalt, på å benytte de framfor telenor/netcom/chess sine alternativer? Om man sitter i telefonen flere timer i døgnet og sender rundt 1000 sms, samt er en god del på internett, vil jo netcom sitt abm som har fri bruk og 1k i mnd være lønnsomt... Nå har jeg tho ikke oppdatert meg helt på onecall sine internett priser, så vet ikke hvordan de er iforhold.
Jeg datt over denne artikkelen i dagbladet i kveld: Nye iPhone på billigsalg i Sverige - Dobbelt så dyrt i Norge.

Sitat av dagbla'
Med utgangspunkt i 16 GB-versjonen betaler man i Sverige 549 kroner i måneden for omtrent samme avtale. Man betaler 399 kroner i måneden for abonnementet, og 150 kroner i måneden for telefonen. I tillegg til en førstegangssum på 195. Men du kan få det enda billigere med 8 GB-versjonen. I Norge betaler du 1 kroner for telefonen, og betaler deretter 1099 kroner i måneden i ett år. Etter ett år betaler du 829 kroner i måneden.
Vis hele sitatet...
Så... vil det lønne seg å kjøpe en iPhone i sverige, jailbreake, og bruke et random abbonomang?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg datt over denne artikkelen i dagbladet i kveld: Nye iPhone på billigsalg i Sverige - Dobbelt så dyrt i Norge.



Så... vil det lønne seg å kjøpe en iPhone i sverige, jailbreake, og bruke et random abbonomang?
Vis hele sitatet...
Nå sto det vel ingenting om hva det koster å bryte abonnementet. Å bryte med Telenor koster under 5000,-. Kanskje greit å finne ut om det er billigere i Sverige før man evnt går for en svensk iPhone.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er det seriøst ingen som har tenkt til å bruke mobilen her inne da? :S

Er nå ikke så mange abm det lønner seg iløpet av 12 mnd å bryte med, for så å gå over til et annet abm. (Eller det å betale dobelt vær mnd)
Vis hele sitatet...
Joda, er faktisk nettopp det som lønner seg. Slik kan du få mobilen billigere enn fullpris ellers ville vært, og sette opp et abo uten månedsavgift og billigere bruk. Jeg sparer 500 kroner i måneden på å bruke Talkmore fremfor Telenor f.eks. Grunnen er hovedsaklig at Talkmore ikke har oppstartsavgift, noe Telenor har (og de fleste andre operatører). Jeg tar ca. 300 samtaler i løpet av en måned, noe som blir 300*0,79 hos telenor. Så i løpet av et år sparer jeg seks tusen på å gå over til Talkmore, uavhengig om jeg lar Telenor abo. gå gjennom et år (noe jeg gjør )
Datt over denne overssikten på dinside.no som har undersøkt hvordan man billigst skaffer seg en iPhone 3Gs innkludert bruk!

Billigst iPhone 3GS fra Chess
Du kjøper iPhone 3GS, betaler månedsavgiften men bruker et annet simkort fra Chess.


Stusset over dette:

Er jo soleklart billigst å bare kjøpe nytt abonnement (og ja, dessverre nytt telefonnummer), og bare la dette skure og gå. Legg det nye SIM-kortet i ei skuff og benytt aldri abonnementet, sett inn gammelt SIM-kort, og man har rett og slett en "nedbetalingsplan" på 300,-/mnd. for en iPhone man har kjøpt billig.

Billigste alternativ for Telenor endte vel da opp på noe over 4000 kroner.
Vis hele sitatet...
Denne metoden kan medføre "jailbreak", men er den ellers bedre enn DinSide's konklusjon?
Sist endret av Turbolego; 3. august 2009 kl. 18:36.
Den er jo ganske retard den saken fra Dinside når du må bruke et annet sim-kort fra samme operatør. Hos Telenor får du jo opplåsningskode når du har bundet deg til 12 måneder, og du kan bruke et hvilket som helst annet simkort. Så det man egentlig er interessert i er å finne ut hva som er billigst over 12 måneder uavhengig av bruk fra det andre simkortet. Så biligste metode fra Telenor er totalt 5238 ifølge den oversikten. Så plugger du inn f.eks talkmore sim-kortet ditt og bruker det. totalprisen om du gjør det samme fra chess er på 5037, men usikker på om de gir ut opplåsningskoder gratis.

Og turbolego, hva mener du med at den kan medføre jailbreak? Og ja, det er bedre enn Dinsides konklusjon forutsatt at du får opplåsningskode gratis og med en gang ( noe du gjør hos Telenor )
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ang. artikkelen som mente at det var billigere for en iPhone i sverige enn i norge.. Jeg var i Gøteborg i helga og stakk innom en mobilbutikk, jeg skulle få iPhone 3GS for 7000,- uten abo. der. Noe som er nesten 2500,- mer enn det man må betale for telefonen med det billigste abo. fra telenor. Så jeg skjønner ikke helt hvordan de fikk det til å bli så billig. Om du skal kjøpe telefonen i sverige må du jo tegne abo, og de fleste får jo ikke det sånn utav det blå om man ikke har svensk statsborgerskap og har ligning i sverige..
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av c0k3 Vis innlegg
Eneste problemet er at Telenor.no ikke har den på lager før om 3 uker
Vis hele sitatet...
Kødder du?
De som har forhåndsbestilt da? Har ikke fått den i posten enda, håper den kommer i morgen
Sist endret av Sgt. Pepper; 3. august 2009 kl. 23:54.