Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7264
Har nå sett gjennom min første onecall-faktura, og der jeg bevisst har holdt meg under kvoten der man får de første 120 min gratis og første 90 sms gratis, har de kommet frem til at jeg skal betale kr 79. Slik jeg forstår det, blir man trekt uansett.. Et eksempel er hvis jeg ringer 100 min i løpet av måneden, så må man betale for de resterende 20 minuttene. Så hvis man vil ha det gratis så må du ringe nøyaktig 120 min i månenden. samme med sms.ikke send mer eller mindre enn 90 sms i måneden. Men her blir du jo fakturert for minutter du faktisk ikke har brukt...Er dette lov?
Setter pris på om noen som har peiling på hva Onecall sysler med legger inn innlegg..
hmm, hadde ein lærar som sa han hadde hatt one call i eit år eller noko, han sa han ikkje hadde betalt eit raudt øre..
Er du sikker på at de ikke har en mistefaktura? Slik at uansett hvordan du vender på det, så må du betale minst 79kr? I det tilfelle, så burde du jo ringe alle 120 min,+ antall minutter for 79kr.


Sitat av kverulanten
hmm, hadde ein lærar som sa han hadde hatt one call i eit år eller noko, han sa han ikkje hadde betalt eit raudt øre..
Vis hele sitatet...
Høres ut som normalt lærertull og overdrivelse.
Sikker på at det ikke er en månedspris itillegg da?
Hmm. Når jeg leste posten din sjekket jeg min nylig mottatte faktura fra OneCall. Der er jeg belastet 34 kroner, 6 av de er MVA på 25 %. Minuttpriser uten MVA altså? Merkelig.
Jeg ser også at jeg kun er trekt 110 minutter, men det kommer tydelig frem i abonnementsvilkårne at det er 120 gratis inkluderte minutter i abonnementet. Jeg sendte derfor en mail for å få svar på spørsmål. Om dette relaterer til deg skal være usagt, men kanskje andre har opplevd samme?

Sitat av OneCall
HELT GRATIS ringeminutter og SMS med Mobil Faktura

Vi byr på grunnpakken!

Månedspris 0,00

Samtalepris pr min første 120 min pr mnd 0,00

Samtalepris pr min etter 120 min pr mnd 0,80

Samtalepris pr min etter 400 min pr mnd 0,65

SMS pr stk inntil 90 stk/mnd 0,00

SMS pr stk utover 90 stk/mnd 0,42


Med Mobil Faktura kan du være sikker på at du har et av Norges billigste mobilabonnement. Du får 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned, og du betaler ingen månedsavgift. Mobil Faktura er et uslåelig abonnement. Abonnementet ligger helt i toppen på den offisielle priskalkulatoren telepriser.no.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på om det er tillegg i pris hvis du vil ha papirfaktura. Kan det stemme trådstarter? Selvom 79,- var vel i meste laget for en bit av et tre.
Sist endret av wkL; 9. mai 2008 kl. 23:15.
Trådstarter
Ja det står så inn i helvete uoversiktlig, sånn at folk som ikke skjønner bæret bare skal si"jaja det var no billig likevel..." Samma hva det står i fakturaen så har jeg loggført all ringing og sms den siste måneden, og jeg vet jeg er under kvoten. så hvordan kan de da fakturere meg for penger? Og det er INGEN fast månedspris eller oppstartsavgift.
Bullshit. Man betaler ikke noe om man ringer i mindre enn 120 minutter. Ringer du i 100 minutter, blir du fakturert for dette og så blir det trukket fra en annen plass på fakturaen. Verken mer eller mindre.

Husk at spesialnumre, 5-siffrete o.l. ikke går under gratiskvota.
Trådstarter
Dessuten får jeg regningene pr e-mail.. Og det står ingenting om noen fakturapris
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
oppstartspris er vel grunnen tenker jeg...
å få faktura i posten koster 39 kr elns.. skal skjekke det opp.

edit: 39 kr for faktura
Sist endret av thh; 9. mai 2008 kl. 23:28.
Jeg har OneCall, og får regning ytterst sjelden. Jeg har aldri passert 120 ringeminutter/90 SMS, og de få gangene jeg har fått regning har det vært grunnet bruk av spesielle nummer, SMS-tjenester og internettbruk. Jeg får faktura via mail (faktura pr. post koster penger).

Sist jeg fikk regning var i begynnelsen av mars, og den var på hele 30 kroner og 47 øre. Såvidt jeg vet sender ikke OneCall regning før beløpet du skal betale passerer 26kr. Bruker du derfor f.eks 10kr i måneden på kun SMS-tjenester tar det tre måneder før du får regning, da dette blir samlet opp.
har onecall i telefonen i bilen... har aldri mottatt en eneste regning.
Trådstarter
ok. så igjennom fakturaen nå. stemmer det med spesialnumrene...Ikke ring etter taxi. Det koster peng...Men syntes likevel at fakturaoversikten deres er jævlig rotete og uoversiktlig
Jeg har onecall, fikk regning på 5kroner sist.
Faen hvor lett overtalt jeg blir når jeg er trøtt. Dette høres nesten ut som noe for meg.

Kontaktkort er greit nok om man ikke bruker mobilen noe mye, men dette er jo WINWIN om man holder seg innenfor limits.
Sist endret av Volch0k; 9. mai 2008 kl. 23:55.
Kapitalist
Klix's Avatar
Rent hypotetisk: Hadde det funket å registrere flere onecall abonomenter på deg/eventuelt på nær familie, da kan du jo bare bruke en mobil til du har brukt opp de 120 min og 90 smsene og så dra fram den andre mobilen din, med et nytt abonoment, og bruke den osv?
Sitat av Klix
Rent hypotetisk: Hadde det funket å registrere flere onecall abonomenter på deg/eventuelt på nær familie, da kan du jo bare bruke en mobil til du har brukt opp de 120 min og 90 smsene og så dra fram den andre mobilen din, med et nytt abonoment, og bruke den osv?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg leste i en anne post på forumet, så er det bare lov med et abonomang per person på Onecall. Utover det så kan man jo bruke 'andre' folk for å få flere abonomang.
Sitat av Klix
Rent hypotetisk: Hadde det funket å registrere flere onecall abonomenter på deg/eventuelt på nær familie, da kan du jo bare bruke en mobil til du har brukt opp de 120 min og 90 smsene og så dra fram den andre mobilen din, med et nytt abonoment, og bruke den osv?
Vis hele sitatet...
Er ikke mulig å registrere mer enn ett abonoment(OneCall) på hver person. Men funker å skrive de på nær familie, eller eventuelt andre du kjenner om de syns det er greit.
Fatter har feks. 2 abonomenter. Ett på seg selv, og ett på farmor. 240 ringeminutter, og 180 gratis sms.
Jævlig kjekt egentlig
Sitat av Alle Er Bjønn
Er ikke mulig å registrere mer enn ett abonoment(OneCall) på hver person. Men funker å skrive de på nær familie, eller eventuelt andre du kjenner om de syns det er greit.
Fatter har feks. 2 abonomenter. Ett på seg selv, og ett på farmor. 240 ringeminutter, og 180 gratis sms.
Jævlig kjekt egentlig
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at man må skifte simkort, å det ikke er samme nr. selvfølgelig.
Men om man bruker den ene til jobbrelatert så er det jo genialt.
Husk at de 120 minuttene ikke inkluderer fire- og femsifrede nummer som taxi, kundesupport, kontofon og liknende. Dette koster oenger, gjerne en del mer enn du tror. Se prisliste på sllike nummer her: http://www.onecall.no/index.php?cont...product=mobile
her har vi kilden til den artikelen jeg leste her om dagen, onecall skal begynne med minstefaktura nå, for å få bort "gratis" kundene sine.. litt kjedeli for oss som faktisk nyter det lille ekstra, men som også legger igjen litt kroner i kassa. men men, sån er vell verden, hadde vell gjort det samma om jeg var student å gikk med en stoppeklokke i lomma å telte minuter å sms!
Sitat av froskenfredrik
Husk at de 120 minuttene ikke inkluderer fire- og femsifrede nummer som taxi, kundesupport, kontofon og liknende. Dette koster oenger, gjerne en del mer enn du tror. Se prisliste på sllike nummer her: http://www.onecall.no/index.php?cont...product=mobile
Vis hele sitatet...
Firesifrede nummer er vel bare telefonopplysning osv, de ringer du jo ikke veldig ofte.
Femsifrede tho, kundesupport taxi osv, er jo billige i forhold til Netcompriser ihvertfall.
Jeg er kondekonsulent hos NetCom, og siden Onecall ikke har sitt eget kundesenter som er åpent 24/7 og siden de bruker NetComs nettverk så ringer mange av de kundene inn til NetCom. Av de kundene som ringer inn så har jeg fått høre mange klager på dette "gratis" abonomentet. Jeg har ikke satt meg skikkelig godt inn i det så kan dessvere ikke si så mye, men dere må se realistisk på dette. Det er litt "for godt til å være sant"-opplegg..
Sitat av Volch0k
Faen hvor lett overtalt jeg blir når jeg er trøtt. Dette høres nesten ut som noe for meg.

Kontaktkort er greit nok om man ikke bruker mobilen noe mye, men dette er jo WINWIN om man holder seg innenfor limits.
Vis hele sitatet...
Man kan jo viderekoble begge mobilene til hverandre?
Men det går jo ikke med SMS da.. hm.. det skulle gått an å viderekoble sms..
Blir sikkert litt dyrere enn andre abonomenter om du går over ''grensa''. Men er faktisk ikke så ille. Jeg har ikke fått regning på 6 mnd. nå
Sitat av Alle Er Bjønn
Blir sikkert litt dyrere enn andre abonomenter om du går over ''grensa''. Men er faktisk ikke så ille. Jeg har ikke fått regning på 6 mnd. nå
Vis hele sitatet...
Er nok sånn det er. Dyrere for de som bruker telefonen mye, billigere for de som ikke bruker telefonen mye. Skal sjekke ut dette i nærmeste fremtid, vurdert et billig abonomong uten mye minsteavgift, da det er veldig opp og ned hvor mye jeg bruker mobilen.
800 xx xxx - Grønt nummer 0.34 0.55 0.34 0.55
lol?
Skal ikke grønne nummere være gratis uansett da?
Merkelig at de ikke hadde noe pris på samtaler med nødnummere slik som de tuller med priser på andre nummer...
Grønne nummer har aldri vært gratis fra mobil såvidt jeg har erfart.
Er det noen måte og se hvor mange minutter du har ringt/meldinger du har sendt?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Jeg fikk onecall første uka i januar i år. Sjekka nettop mine sider, og jeg har totalt 8.40kr som venter på å bli fakturert. Har ikke brukt telefonen mindre enn da jeg hadde netcom youngtalk, og da gikk det 200kr hver måned. Altså 8kr og 40 øre totalt siden Januar :P
Sist endret av Ahmed-; 10. mai 2008 kl. 02:34.
Glemte selvfølgelig fri familie. Er blitt så vant til det at jeg tenker ikke over det engang.
Da tror jeg ikke jeg kommer til å spare noe på det egentlig, benytter frifamilie ofte.
Har egentlig Onecall noe lingnende? Blir vel ikke så alle flytter over uansett, men bare lurer.
Faktura for januar/februar: 36 kr.
Faktura for mars/april: 79 kr.

Jævla billig, jævla kjekt.
Sikkerhetsklarert
Sitat av posh
Jeg er kondekonsulent hos NetCom, og siden Onecall ikke har sitt eget kundesenter som er åpent 24/7 og siden de bruker NetComs nettverk så ringer mange av de kundene inn til NetCom. Av de kundene som ringer inn så har jeg fått høre mange klager på dette "gratis" abonomentet. Jeg har ikke satt meg skikkelig godt inn i det så kan dessvere ikke si så mye, men dere må se realistisk på dette. Det er litt "for godt til å være sant"-opplegg..
Vis hele sitatet...
Og hva er det så de klager på da?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av posh
Jeg er kondekonsulent hos NetCom, og siden Onecall ikke har sitt eget kundesenter som er åpent 24/7 og siden de bruker NetComs nettverk så ringer mange av de kundene inn til NetCom. Av de kundene som ringer inn så har jeg fått høre mange klager på dette "gratis" abonomentet. Jeg har ikke satt meg skikkelig godt inn i det så kan dessvere ikke si så mye, men dere må se realistisk på dette. Det er litt "for godt til å være sant"-opplegg..
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så har OneCall gått over til Network Norway og er ikke bruker av NetCom sitt mobilnett lengre.
For meg virker det merkelig at du ikke har satt deg mer inn i saken siden du faktisk jobber med dette på heltid.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
De bruker netcom sitt nett forsatt siden network norway ikke har dekning over hele landet ennå. Simkortet bytter over når det har dekning fra network norway tho.

Jeg er fornyd bruker hos onecall, fått en regning hittil.
Det var fordi jeg ringte hjem når jeg var i spania.

Sitter ikke å teller hvor lenge jeg ringer eller hvor mange sms jeg sender men det går bra likevel.
Det er ingen oppstart avgift heller før du går over 120min for de som måtte lure på det.
er også svært fornøyd med dem, bruker 100 kr ekstra i mnd i tillegg til gratis minuttene/sms-ene. Føler ikke at jeg bruker telefonen noe mindre nå enn før, og da fikk jeg regninger på 500-600 hver mnd. ( tele 2 mobil plus)
Hvordan endrer jeg faktureringsmåten til kun epost?
Herregud folkens. Er det ingen som kan lese eller sjekke opp noe som helst før det blir spydd ut random tanker og antagelser i øst og vest? Nøyaktig 120/90? Get the f**k outta here. Det er opptil 120/90. For godt til å være sant? Det er nøyaktig det de sier at det er, ikke mer, ikke mindre. Og nei, ingen månedpris.
LocHolmez: Hva mener du? At de ikke gir deg 120 minutter og 90 sms gratis, men at de kan gi opptil det? Hva med å lese eller sjekke opp selv.

Prise finner du her. Der står det svart på hvitt at de gir nøyaktig 120 minutter og 90 sms gratis.

Enten er du dårlig til å forklare det du mener eller så er du ikke de skarpeste kniven i skuffen. Uansett bør du roe ned litt og lese over en gang ekstra før du lirer av deg kommentarer som "get the f**k outta here".
Merk at Onecall ikke har 3G-dekning.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av froskenfredrik
LocHolmez: Hva mener du? At de ikke gir deg 120 minutter og 90 sms gratis, men at de kan gi opptil det? Hva med å lese eller sjekke opp selv.
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikke det han sa
Sitat av froskenfredrik
LocHolmez: Hva mener du? At de ikke gir deg 120 minutter og 90 sms gratis, men at de kan gi opptil det? Hva med å lese eller sjekke opp selv.

Prise finner du her. Der står det svart på hvitt at de gir nøyaktig 120 minutter og 90 sms gratis.

Enten er du dårlig til å forklare det du mener eller så er du ikke de skarpeste kniven i skuffen. Uansett bør du roe ned litt og lese over en gang ekstra før du lirer av deg kommentarer som "get the f**k outta here".
Vis hele sitatet...
Jeg mente opptil, som i at du ringer gratis i opptil 120 minutter og betaler for alt over. Trådstarter mente nemlig at man måtte ringe i nøyaktig 120 minutter og sende nøyaktig 90 SMS for at denne gratiskvota skulle gjelde, og at man måtte betale så fort man ikke traff akkurat disse tallene.

Om jeg uttrykte meg dårlig eller ikke er en subjektiv vurdering, men den har ingen sammenheng med det jeg kritiserer andre for her, nemlig mytespredning. Så the double standard card kan du beholde på hånda inntil videre. Folk insinuerer, eller stiller spørsmål ved om det faktisk er gratis i den forstand OneCall selv påstår. Derav min protest. Beklager eventuell forvirring, men "opptil" var altså ment som en rettelse til "nøyaktig".

Og "get the f**k outta here", er i mine øyne en mild måte å slenge med leppa når noe mangler troverdighet, som nettopp dette med å måtte ringe i nøyaktig i 120 minutter gjorde. Det var ikke fornedrende ment. Men jeg ser naturligvis at som selvutnevnt konstabel og moralsk forsvarer, må du konkludere med at jeg enten er dum eller uttrykker meg dårlig.

(Jeg ser at tnt forsto det på en annen måte enn deg forresten.)
Sist endret av LocHolmez; 10. mai 2008 kl. 17:46.
Glad jeg skifta til onecall. Har hatt det et års tid nå, å får nesten aldri regninger. Før hadde jeg mobilregning på 400-600kr.
Jeg byttet til OneCall før de ble kjøpt opp av Network Norway og begynte å bruke deres nett. Her i Oslo så har Network Norway dekning, men de tilbyr ikke 3G, heller ikke i de områdene de bruker NetCom sitt nett. Dette er det som skuffer. På den positive siden er det at jeg har 120 gratis ordinære ringeminutter (selvfølgelig ikke spesialnummer), og 90 gratis SMS. Regningene ligger på ca 100 - 200 kr mnd, som regel avhengig av GPRS-trafikken min. Fakturaene glemmer jeg hele tiden å betale da den kommer per e-post og forsvinner i massene.

Jeg konkluderer med at for den mindre og middels brukeren så er dette et prisgunstig abonement (sjekk www.telepriser.no), men den svakheten at de ikke tilbyr 3G.
Har jo allerede skrevet prisene til OneCall tidligere i posten - for de av dere som ikke klarer besøke OneCalls hjemmeside.
For dere som fremdeles ikke har fått det med dere; her kommer en e-post fra deres kundeservice:

De gratis ringeminuttene innebærer ikke:

GPRS
Videotelefoni
SMS innhold/SMS tjenester
Viderekobling
Trafikk til utlandet
Trafikk i utlandet
Mottak av trafikk når du er i utlandet
Spesialnumre
MMS

Det gjelder kun samtaler og SMS til norske mobilnumre og fasttelefoner når
du selv er i Norge.

Hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du
ikke 120 minutter gratis. Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele
kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

Hvis man ringer 40 minutter så betaler man ikke noe. Ringer man 120
minutter betaler man ikke noe. Ringer man 130 minutter betaler man for 10
minutter.
Samme utregning gjelder for SMS.





Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linda
Kundekonsulent
One Call AS
Adresse: Postboks 4466 Nydalen, 0403 Oslo
Telefon: 04300
Sitat av froskenfredrik
LocHolmez: Hva mener du? At de ikke gir deg 120 minutter og 90 sms gratis, men at de kan gi opptil det? Hva med å lese eller sjekke opp selv.

Prise finner du her. Der står det svart på hvitt at de gir nøyaktig 120 minutter og 90 sms gratis.

Enten er du dårlig til å forklare det du mener eller så er du ikke de skarpeste kniven i skuffen. Uansett bør du roe ned litt og lese over en gang ekstra før du lirer av deg kommentarer som "get the f**k outta here".
Vis hele sitatet...

Vel strengt talt så slenger de på 35kr i fakturering gebyr selv om du har avtale giro, så er en slags måndespris det..
gikk ned fra 700 med telenor til 70 eller no med onecall
Jeg ser at jeg var litt kjapp i svingen og tar selvkritikk for det.

For et par måneder siden var jeg selv OneCall-kunde. For mitt mobilbruk var det perfekt, jeg gikk ned til omkring en hundrelapp i måneden. Eneste grunnen til at jeg skiftet var MTU sitt tilbud om gratis mobilt internett i deres eget nett.

Forøvrig merket jeg det samme som Chubby; faktura på e-post har en lei tendens til å bli glemt dersom den ikke betales umiddelbart!
Ingen som har sett telepriser.no??
Man skriver inn omtrent hvor mye man bruker telefonen per måned, og får presentert det billigste abonnementet for seg.. Det eneste som ikke er med med i beregningen er "fri familie" og lignende ordninger.
Sitat av froskenfredrik
Forøvrig merket jeg det samme som Chubby; faktura på e-post har en lei tendens til å bli glemt dersom den ikke betales umiddelbart!
Vis hele sitatet...
*host* Avtalegiro *host*