Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 739
Fuck Mr. Plod!
Har funnet en fin lokal kilde til KHSO5 (Potassium peroxymonosulfate)

Er dette noe som er brukelig til oksidasjon i fyrverkeri krutt?

KHSO5, kull og svovel?
Kan lage flash powder mener jeg, men er jo relativt ustabilt men er en relativ dårlig oksiderende middel til det fleste jobber, sulfater er ikke de beste midlene. Har du letet i kjemikaleskapet til boblebadet?
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan lage flash powder mener jeg, men er jo relativt ustabilt
Vis hele sitatet...
Ja, ustabil flash er noe en amatør bør leke med
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Ja, ustabil flash er noe en amatør bør leke med
Vis hele sitatet...
Ja enig der, flash er ikke noe å leke med, ei tvilsomt han burde røre mye når man finner alt det man trenger på ett enkelt google søk
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan lage flash powder mener jeg, men er jo relativt ustabilt men er en relativ dårlig oksiderende middel til det fleste jobber, sulfater er ikke de beste midlene. Har du letet i kjemikaleskapet til boblebadet?
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Et Google søk gir meg ingenting, og jeg har aldri engang hørt om Potassium peroxymonosulfate i alle mine år innen pyro.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvor har du dette fra? Et Google søk gir meg ingenting, og jeg har aldri engang hørt om Potassium peroxymonosulfate i alle mine år innen pyro.
Vis hele sitatet...
http://www.sciencemadness.org/talk/v....php?tid=16912 evt reddit, grunnen til at du ikke har hørt om det er pga det et ganske ubrukelig innenfor pyro, sure ser fint ut på papiret men praktisk er det dårlig, selv som oksiderende middel er det ganske ubrukelig det går sånn ca men vanskelig å frigjøre all oksygenen, men svakt oksiderende og fin mesh av alu vil gi noe ut men er sløsing av tiden din